Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Israëlisch-Palestijns conflict
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 december 2023, 23:13   #41
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Tot ze met een tiental werden gepakt en onder andere gecastreerd en ontmand door een horde negers. Dan hadden ze zo geen grote muil meer op.
Dat gaat ook moeilijk met uw eigen penis en balzak in uw mond.
Dat is enkel omdat ze hun wapens niet mochten gebruikten.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2023, 07:46   #42
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Ik reageerde heel duidelijk op de bewering van Skobelev dat 'islamieten gvd fier zijn op hun graad van barbarisme'. Een praktijk waar hij en vele anderen op dit forum ook zeer volhardend in zijn. Ik begrijp het wel. Het is te wijten aan een tekort van hersencellen waardoor ze niet in staat zijn een onderscheid te kunnen maken tussen Hamas, een organisatie van enkele tienduizenden(?) en moslims, 2 miljard mensen.
Het onderscheid is de fanbase en de morele en logistieke steun enerzijds, en de mannen van aktie anderzijds he.

Dat merk je aan de impliciete attitude van de meeste moslims, die stiekem Hamas prima vinden. Dat wil niet zeggen dat ze dat allemaal zelf zouden doen, maar de fanbase is er wel.

Vergelijk het met de supporters en de voetbalspelers he. Er zijn ook veel minder spelers op het terrein die op de bal schoppen, dan supporters in het stadium he. Maar het vormt wel 1 club.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2023, 07:49   #43
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
'De wantoestanden die in Somalië plaatsvonden, zijn ondertussen genoegzaam bekend. Toch zal ik er enkele aanhalen. Een Somalische jongen werd gedood, andere Somaliërs werden verwond door het sadistische gedrag van de Belgische para's. Twee jaar geleden stonden vijftien Belgische para's terecht op beschuldiging van ernstige schendingen van de mensenrechten tijdens de VN-operaties Restore Hope en Unosom in 1993. Een militair werd veroordeeld tot vijf jaar effectief wegens doodslag. Hij schoot tijdens de nacht van 16 april 1993 in Kismayo een gewonde Somaliër, die hij kort daarvoor had bestolen, een kogel door het hoofd om te verhinderen dat de man hem zou verklikken. Zwarten werden voor de lol gefolterd. Belgische para's hielden een jongetje twee nachten en twee dagen lang in een container opgesloten. Het bleef zonder eten en drinken, blootgesteld aan de gloeiend hete zon. Toen de container uiteindelijk werd opengemaakt was het jongetje dood. Men had dat trouwens kunnen weten, want de kreten waren verstomd.

Een ex-para getuigde over nog meer smerige en racistische wandaden. Zo is er de schrijnende getuigenis over een Somalische jongen die van zijn eigen braaksel moest eten en aan de achterkant van een Unimogvrachtwagen werd gehangen. De foto van de jongen die bijna levend werd geroosterd, is op ons netvlies gebrand. Para's groeven lijken op en namen schedels mee naar huis. Hutten werden opzettelijk in brand gestoken.'
Bron: Belgische Senaat
Kijk, het grote verschil tussen deze daden en die van moslims is dat het gros van de Belgen niet is gaan juichen voor die para's en het kot niet gaan klein slaan is toen die "helden" veroordeeld werden. Meer nog, wij hebben meegewerkt aan het straffen van die enkelingen. Er werden geen aanslagen gepleegd in de wereld door kwade Belgen omdat die martelaren-para's gestraft werden, en er werden geen betogingen gehouden om ze vrij te laten en te bejubelen.

Dat is het verschil tussen misdadigers onder ons volk, en moslim terroristen. Misdadigers bij ons hebben ons volk niet als fan base, moslim terroristen hebben gans de moslim wereld als morele steun.

Overal, in elk volk, lopen wat misdadigers en smeerlappen rond. Het grote verschil tussen die normale situatie, en die van moslims is dat in de meeste volkeren, die misdadigers en smeerlappen NIET op de steun van hun volk kunnen rekenen. Moslim terroristen wel, zelfs die barbaren van 7 oktober.

DAT is het fundamentele verschil, en de fundamentele reden waarom moslims problematisch zijn voor ons. Zij haten ons allemaal, en ALLES wat ons misdaan wordt door hun "mannen van aktie" vinden zij prima. Daarom zijn het onze vijanden. Allemaal.

Laatst gewijzigd door patrickve : 8 december 2023 om 07:52.
Oud 8 december 2023, 20:13   #44
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Natuurlijk doel ik op de aanval van Hamas.
No shit, Sherlock. Met het subforum waarin deze draad zit en al helemaal de draadtitel was dat een no brainer.

Citaat:
Maargoed dat profeet Mohammed last had van epileptische aanvallen waarin hij zijn Engel Gabriel kon horen heeft dus inderdaad geleid tot oa de 7 oktober ellende.
Zzz...

Ik ben wel benieuwd hoe gij tot onderstaande conclusie komt.

Citaat:
Kort samengevat: deze Turk vindt 7 oktober voor herhaling vatbaar...
Oud 8 december 2023, 20:29   #45
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In that now-iconic interview, veteran journalist Lesley Stahl questioned Albright – then the US ambassador to the United Nations – on the catastrophic effect the rigorous US sanctions imposed after Iraq’s invasion of Kuwait had on the Iraqi population.

“We have heard that half a million [Iraqi] children have died. I mean, that is more children than died in Hiroshima,” asked Stahl, “And, you know, is the price worth it?”

“I think that is a very hard choice,” Albright answered, “but the price, we think, the price is worth it.”
'[/i] Bron: Al Jazeera
Men doet hier alsof kinderen van vijanden een positieve waarde zouden hebben en het dus een spijtige kost is als die vernietigd worden. Dat is toch een waanzinnig idee. Ik zou nog zeggen, mochten die kinderen na verovering ergens economisch nuttig voor aangewend kunnen worden zou men kunnen stellen dat men op nutteloze wijze de waarde van de buit heeft verminderd. Maar aangezien dat daar de bedoeling nooit is geweest ontgaat het mij waar men zich druk over maakt.

Wat begrijpt men niet aan "de vijand heeft negatieve waarde, en hoe meer er van afgemaakt wordt, hoe positiever dat is" ?

Ik zou zeggen, in die vergelijking met Hiroshima, dat men ondertussen vooruitgang heeft geboekt he.
Oud 8 december 2023, 20:31   #46
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kort samengevat: deze Turk vindt 7 oktober voor herhaling vatbaar...
Uiteraard is die voor herhaling vatbaar en dat is precies de reden waarom het vanuit Israelisch standpunt evident is dat de oorzaak daarvan, het in leven zijnv van de Gazanen, moet verwijderd worden he.
Oud 8 december 2023, 22:20   #47
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Ik ben wel benieuwd hoe gij tot onderstaande conclusie komt.
OK bij deze uit de losse pols

Antwoorden op de Hamas videobeelden kan zijn:

1 Andere forummers wijsmaken om de betreffende Hamas website niet te openen want er zit een virus in
2 Whataboutisme
3 Een 'Bachje' doen. Ofwel oogkleppen van 1m diameter opzetten en vervolgens een draad gaan stalken
4 Er verschrikkelijk om moeten lachen, beter gezegd uitlachen, met doel om anderen pijn te doen
5 Heel boos worden dat deze barbarij nog bestaat in de 21ste eeuw, en boos zijn dat deze daden gedaan zijn met bedoeling deze op video op te nemen en deze de wereld te laten zien

&&

1 Gaat niet op. Namelijk je bent te slim om te weten dat deze smoes niet werkt
2 Dat doe jij dus ..
3 Je bent Bach niet
4 Daar ben je te fatsoenlijk voor

5 Je bent niet boos op je eigen 'Oemma'. Sterker je probeert het vergoelijken door de Whataboutisme kaart te spelen. Het is als een eigenwijs kind die stug de aandacht afleidt maar tegelijkertijd te fatsoenlijk is om ronduit te verklaren dat zijn of haar kattekwaad wel voor herhaling vatbaar is.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 8 december 2023 om 22:40.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2023, 23:19   #48
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals deze van Abu Grhaib?

Uitstekend voorbeeld, Ke Nan. Deze personen die je hier zit, werden veroordeeld. De man kreeg 10 jaar. De vrouw kreeg drie jaar.

Uiteraard kun je dat veel te laag vinden. Maar vertel eens wat voor straf de Hamas-terroristen kregen vanwege 7 oktober van hun Hamas-leiding.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2023, 07:52   #49
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Uitstekend voorbeeld, Ke Nan. Deze personen die je hier zit, werden veroordeeld. De man kreeg 10 jaar. De vrouw kreeg drie jaar.

Uiteraard kun je dat veel te laag vinden. Maar vertel eens wat voor straf de Hamas-terroristen kregen vanwege 7 oktober van hun Hamas-leiding.
7/10 : De Hamas beulen krijgen waarschijnlijk nooit een straf.
In de veiligheidsraad haalt Hamas geen gelijk.
De VS & het VK steunen Israël voor 100 %.
Zo moet het zijn.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2023, 08:54   #50
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht

Uiteraard kun je dat veel te laag vinden.
Goed dat ze veroordeeld zijn. Wel jammer dat ze maar de helft van de straf uitgezeten hebben.

Citaat:
Maar vertel eens wat voor straf de Hamas-terroristen kregen vanwege 7 oktober van hun Hamas-leiding.
Ik heb het in deze draad niet over Hamas en ik neem het al zeker niet op voor ze. Ik heb het in mijn eerste reactie in deze draad over het verwijt van barbarisme dat door forumleden wordt toegeschreven aan een volledige bevolkingsgroep, de moslims. Een barbarisme dat zoals ik aan de hand van voorbeelden heb aangetoond ook bij andere bevolkingsgroepen, zelfs ons Belgenland, voorkomt. Barbarisme is geen unieke eigenschap van moslims. Het is blijkbaar des mensen. Van dat barbarisme vind je ook massa's voorbeelden hier op het forum van forumleden die allerlei voorstellen doen om alle Palestijnen, niet alleen Hamas, een kopje kleiner te maken.

Ik heb het dus over een gebrek aan intellect om een onderscheid te kunnen maken tussen Hamas, een politiek/terroristische organisatie, en moslims, gewone mensen.
Oud 9 december 2023, 09:29   #51
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Oorlog is een verschrikkelijk iets en kan emoties doen opflakkeren en redelijkheid vertroebelen. Het vergt een krachttoer om misdadigers en smeerlappen gewoon te veroordelen, ook al horen ze tot eenzelfde groep (in dit geval 'moslims'). Een moslim die de Hamas-misdaden gewoon veroordeeld scoort punten en die zijn veel te schaars, wegens zogenaamd 'politiek realisme' en zelfbehoud. Als het ten koste gaat van redelijkheid anderszijds kunnen mensen koppig zijn hierin.

Ik ben zelf geen 'katholiek', maar ik word dat ook wel eens genoemd en dat alleen al is niet altijd even prettig. Ja, ik kom uit een zogenaamd 'katholiek land' en ja, ik heb wel wat meegekregen van de RKK direct of indirect qua ethiek, maar dat is nog niet half het verhaal, uiteindelijk.

Zelf werk ik met o.a. praktiserende moslims die een professionele en vriendelijke houding aannemen. Op het werk is dit onderwerp uiteraard taboe en gelukkig maar.

De beelden die ik heb gezien hebben me wel zwaar doen walgen. Jammer dat Hamas zoveel passieve steun geniet. Het had veel beter geweest indien Fatah of de PLO dominant waren in Palestina en dat wreedheden in oorlog nog een minimum aan respect in menselijke integriteit voor de vijand kenden. In sommige oorlogen was dat wel aan de orde.

Nu weet ik wel één ding. Onder Hamas zijn er ook leden die lid zijn geworden uit politiek strategische overwegingen. Er waren op 7 oktober ook mensen die gespaard werden, omdat ze het 'geluk' hadden dat de hardliners even niet keken en zijzelf niet akkoord gingen met hun manier van handelen. Het blijft een organisatie die zeker niet mijn sympathie ooit geniet. Tenslotte heeft Hitler ook de Joodse dokter persoonlijk helpen emigreren uit dankbaarheid voor de zorg die hij verleende aan zijn moeder. Was Adolf Hitler opeens een goed persoon dan? Neen.

Laatst gewijzigd door Weyland : 9 december 2023 om 09:41.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2023, 11:18   #52
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Goed dat ze veroordeeld zijn. Wel jammer dat ze maar de helft van de straf uitgezeten hebben.

Ik heb het in deze draad niet over Hamas en ik neem het al zeker niet op voor ze. Ik heb het in mijn eerste reactie in deze draad over het verwijt van barbarisme dat door forumleden wordt toegeschreven aan een volledige bevolkingsgroep, de moslims. Een barbarisme dat zoals ik aan de hand van voorbeelden heb aangetoond ook bij andere bevolkingsgroepen, zelfs ons Belgenland, voorkomt. Barbarisme is geen unieke eigenschap van moslims. Het is blijkbaar des mensen. Van dat barbarisme vind je ook massa's voorbeelden hier op het forum van forumleden die allerlei voorstellen doen om alle Palestijnen, niet alleen Hamas, een kopje kleiner te maken.

Ik heb het dus over een gebrek aan intellect om een onderscheid te kunnen maken tussen Hamas, een politiek/terroristische organisatie, en moslims, gewone mensen.
Hou er dan voortaan rekening mee dat als je in de whataboutisme modus plaatst jij jezelf verdacht maakt. Moslims hebben een Oemma probleem. Namelijk de vuile was NIET buiten hangen in het beste geval. In het ergste geval erover opscheppen inbegrepen het posten van deze gruwelijke beelden en daaronder smileys zetten. Jawel ik heb screenshots van moslims (wereldwijd) gezien die dit doen. Het aantal likes dat weer onder dergelijke walgelijke posts wordt geplaatst is helaas weerzinwekkend hoog..

Elke hufter die een zwangere vrouw opensnijdt en dit filmt om dit vast te leggen moet publiekelijk veracht worden en natuurlijk daarna worden gedood. Hij mag er gvd niet mee wegkomen omdat er bv ergens in het verleden een paar Amerikaanse freaks Iraakse gevangenen gemarteld en vernederd hebben. Het zou gvd wat zijn.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 9 december 2023 om 11:43.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2023, 11:30   #53
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
7/10 : De Hamas beulen krijgen waarschijnlijk nooit een straf.
In de veiligheidsraad haalt Hamas geen gelijk.
De VS & het VK steunen Israël voor 100 %.
Zo moet het zijn.

Geen land moet je 100% steunen. Zeker geen land in het Midden-Oosten.

Eigen belangen voorop.
Oud 9 december 2023, 11:31   #54
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

1: Eens.

2: Je komt met een whataboutisme, die volledig scheef is.

De wandaden vanuit het westen waar jij mee komt, hebben gevolgen gekregen. De misdadigers zijn bestraft.
Oud 9 december 2023, 11:43   #55
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Waarom is het bombarderen van nog veel meer onschuldigen minder erg??
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2023, 11:45   #56
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Waarom is het bombarderen van nog veel meer onschuldigen minder erg??
Tegen wie heb je het?
Oud 9 december 2023, 11:46   #57
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ook de Palestijnen steunen Hamas, dat kun je ook niet ontkennen. Mensen in de straat sloegen gijzelaars gewoon kapot en waren er trots op. Zo start je een oorlog en dat is wat ze gekregen hebben, en ja, oorlog is wreed, dat wisten ze voordien ook wel.

.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 9 december 2023 om 11:46.
Oud 9 december 2023, 11:53   #58
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Ook de Palestijnen steunen Hamas, dat kun je ook niet ontkennen. Mensen in de straat sloegen gijzelaars gewoon kapot en waren er trots op. Zo start je een oorlog en dat is wat ze gekregen hebben, en ja, oorlog is wreed, dat wisten ze voordien ook wel.

.
De Israëliërs toch eveneens?
Oud 9 december 2023, 11:58   #59
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Pas als de israeli's serieus wat aangedaan wordt is het erg voor velen hier . Aan de andere kant heeft men dit al vaker meegemaakt. Wat israel nu doet is helemaal barbaars en nutteloos / contra productief en valt ook niet met 7 oktober te rechtvaardigen. Alleen islamofoben en omgekochte amerikaanse politici rechtvaardigen het.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2023, 11:59   #60
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Pas als de israeli's serieus wat aangedaan wordt is het erg voor velen hier . Aan de andere kant heeft men dit al vaker meegemaakt. Wat israel nu doet is helemaal barbaars en nutteloos / contra productief en valt ook niet met 7 oktober te rechtvaardigen. Alleen islamofoben en omgekochte amerikaanse politici rechtvaardigen het.
Israël is Gaza nu aan het legen, als dat lukt was het zeker productief denk ik zo. Deze oorlog zal gaan tot het einde, Hamas uitroeien = Gaza legen, een andere optie is er niet meer.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be