Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Israëlisch-Palestijns conflict
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 december 2023, 18:04   #41
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Als Netanyahu en zijn kolonisten 7 miljoen Palestijnen willen vermoorden moeten die er komen. Hoe wil je het anders doen?
Mensen, wat heeft u toch genocidaire gedachten jegens de palestijnen. In een andere draad noemt u ze al denigrerend “palestijntjes”. Met zulke vrienden hebben ze al geen vijanden meer nodig. En het anders doen: stuur ze toch naar Iran of Noord-Korea, die houden er zo van. Gaskamers, in hemelsnaam.

Citaat:
Tegelijkertijd worden er aardig wat idf'ers meegenomen.
Da’s inderdaad uiterst spijtig. Dan is het toch het beste om de palestijnen tot een volledige en onvoorwaardelijke overgave te bewegen, dan moet dat niet meer gebeuren. Er zouden misschien zelfs wat palestijnen kunnen overleven.

Citaat:
Tijd voor Twee-Staten
Been there, done that, moved on.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2023, 18:10   #42
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
1. Als men zich enkel op een fake genocide concentreert die toevallig aan Israël verweten wordt, is dat toch redelijk antisemitisch.
2. Ik had het over Darfur, niet de Oeigoeren. Wie juist leest, is in het voordeel.
Van mij hoeft men wat Israël doet niet perse genocide te noemen. Zonder dat woord is het al erg genoeg. Erger dan veel wat er de laatste decennia gebeurt. Dat erkent zelfs de VS pers.

Schizofrene houding van sommigen hier ook. Aan de ene kant wil men niets liever dan dat Israël de Palestijnen uitroeit, a la Amalek desnoods zoals Netanyahu zei, aan de andere kant doet men zijn best de gruwelen die dat met zich meebrengt te ontkennen, en degenen die de feiten wel onder de aandacht brengen beschuldigen van antisemitisme. Moest Israël het zelf zeggen hoeveel ze er al omgebracht hebben, zou men echter staan te juichen.

Er zijn trouwens ook protesten in Israël tegen wat dit moorddadig Israëlisch regime aan het doen is in Gaza. Ook in de VS. Niet enkel intellectuelen naar ook op straat. En nee dat zijn geen zelfhatende joden. Ik heb meer respect voor hen dan mensen zoals u. Ik wil niemand genocideren. Anderen hebben gewoon een ander slachtoffer gevonden om te willen elimineren. Vroeger de Joden. Nu de moslims. Ik zou die niet vertrouwen als Jood.

Laatst gewijzigd door Bach : 24 december 2023 om 18:13.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2023, 18:23   #43
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Van mij hoeft men wat Israël doet niet perse genocide te noemen. Zonder dat woord is het al erg genoeg. Erger dan veel wat er de laatste decennia gebeurt. Dat erkent zelfs de VS pers.

Schizofrene houding van sommigen hier ook. Aan de ene kant wil men niets liever dan dat Israël de Palestijnen uitroeit, a la Amalek desnoods zoals Netanyahu zei, aan de andere kant doet men zijn best de gruwelen die dat met zich meebrengt te ontkennen, en degenen die de feiten wel onder de aandacht brengen beschuldigen van antisemitisme. Moest Israël het zelf zeggen hoeveel ze er al omgebracht hebben, zou men echter staan te juichen.

Er zijn trouwens ook protesten in Israël tegen wat dit moorddadig Israëlisch regime aan het doen is in Gaza. Ook in de VS. Niet enkel intellectuelen naar ook op straat. En nee dat zijn geen zelfhatende joden. Ik heb meer respect voor hen dan mensen zoals u. Ik wil niemand genocideren. Anderen hebben gewoon een ander slachtoffer gevonden om te willen elimineren. Vroeger de Joden. Nu de moslims. Ik zou die niet vertrouwen als Jood.
U draait rond de pot. Ik heb een simpele vraag gesteld: waarin is de zogenaamde genocide in Gaza erger dan de reeële genocide in Darfur, die nu aan de gang is? Of de 306000 burgerdoden in Syrië door de burgeroorlog? Of de genocide tegen de Yezidi?

Al dat geklets van u heeft niets met het thema te maken, maar u ontwijkt de vraag. Wat mij niet verbaast.

Laatst gewijzigd door Lof der Zotheid : 24 december 2023 om 18:24.
Oud 24 december 2023, 18:34   #44
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mensen, wat heeft u toch genocidaire gedachten jegens de palestijnen. ....
Ik probeer met jou en Bibi mee te denken Hoe krijg je 7 miljoen Palestijnen weg?

Heb jij misschien een andere oplossing?

Citaat:
Dan is het toch het beste om de palestijnen tot een volledige en onvoorwaardelijke overgave te bewegen, dan moet dat niet meer gebeuren.
Die lui willen een eigen land, sommigen willen hun land terug. Waarom zouden die mensen zich over moeten geven? Om daarna te sterven?

Citaat:
Er zouden misschien zelfs wat palestijnen kunnen overleven.

Even concreet: Hoeveel mogen er overleven van jou?
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2023, 18:52   #45
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Ik probeer met jou en Bibi mee te denken Hoe krijg je 7 miljoen Palestijnen weg?

Heb jij misschien een andere oplossing?

Die lui willen een eigen land, sommigen willen hun land terug. Waarom zouden die mensen zich over moeten geven? Om daarna te sterven?

Even concreet: Hoeveel mogen er overleven van jou?
‘k Zou ‘t niet weten. Zolang ze geen last geven, kan het mij feitelijk geen snars schelen.
Oud 24 december 2023, 19:12   #46
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens de Arabische wereld gaat heel Palestina gebukt onder settlers van Europese oorsprong. Genetisch klopt dat ook. En historisch de laatste 100 jaar ook.
Alle arabieren buiten Arabia zijn ook settlers, wat dat betreft.
Oud 24 december 2023, 22:22   #47
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat was mij ook al opgevallen , een merkwaardige zaak.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2023, 22:24   #48
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Waarom zou Israël een vijandelijke macht moeten bevoorraden?

Stel je voor, de Sovjets die de omsingelde Duitsers bij Stalingrad van eten en drinken moesten voorzien.
Bevoorraden ??? ze houden voedsel tegen ! iets heel anders !
Oud 24 december 2023, 23:07   #49
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, waarom? Landen die met elkaar in oorlog zijn moeten elkaar toch niet helpen?
Gaza is geen land maar een bezet gebied dat dus al onder controle staat van een land . De bezettingsmacht is zelfs verantwoordelijk voor het welzijn van de bevolking in de bezette gebieden.

Maar goed u bent toch tegen enige vorm van bescherming van burgers in oorlogstijd , tegen internationaal recht . bevolkingen mogen dus gewoon uitgehongerd worden.

Citaat:
Het is Israëlische "menslievendheid" die sinds 2005 de grens met Gaza niet hermetisch sloot.
Het is de vredelievendheid van Israel dat ze niet alle gazanen de hongersdood lieten sterven.

Ik vind ook dat de Duitsers in WO2 niet het recht hadden om alle voedsel voorziening te saboteren of blokkeren in de gebieden die ze bezet hielden.

Laatst gewijzigd door atmosphere : 24 december 2023 om 23:08.
Oud 24 december 2023, 23:10   #50
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Een van meermaals vermelde door Israël gebruikte taktieken lijkt te zijn executies van burgers en dan de buldozer er over.

24 december 2023:

Gaza: 200 Palestinians killed in last 24 hours by Israeli bombing across Gaza

Waaronder VN medewerkers en ook weer een journalist.

Ik moet soms denken aan die video van die journalist in Gaza een paar weken geleden die in een gesprek met de studio wenend en wanhopig tussen de doden zijn persvest en helm uit trekt en weg gooit. "We zijn hier allemaal slachtoffer" en zo zei hij. In de studio (was het Al Jazeera?) zat de vrouwelijke presentator met de handen in het haar, hoofde naar beneden, ook totaal ontdaan.

In Gaza is een persvest aandoen ondertussen als een doelwit op je kleven. Dit zijn zelden geziene niveaus van gemeenheid. Rekords worden gebroken. Het is inderdaad om te wenen mits ge tenminste geen psychopaten hart hebt.

Laatst gewijzigd door Bach : 24 december 2023 om 23:12.
Oud 24 december 2023, 23:17   #51
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U draait rond de pot. Ik heb een simpele vraag gesteld: waarin is de zogenaamde genocide in Gaza erger dan de reeële genocide in Darfur, die nu aan de gang is? Of de 306000 burgerdoden in Syrië door de burgeroorlog? Of de genocide tegen de Yezidi?

Al dat geklets van u heeft niets met het thema te maken, maar u ontwijkt de vraag. Wat mij niet verbaast.

Open een draad he kerel. Ge gaat me niet wijsmaken dat ge ook maar een sikkepit in zit met Syriërs of Soudanezen. Of Palestijnen of zelfs Israëliërs.

Laatst gewijzigd door Bach : 24 december 2023 om 23:17.
Oud 25 december 2023, 00:02   #52
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Gaza is geen land maar een bezet gebied dat dus al onder controle staat van een land . De bezettingsmacht is zelfs verantwoordelijk voor het welzijn van de bevolking in de bezette gebieden.
Dat is waar, Israël heeft dat gebied niet goed beheerd en gecontroleerd, daardoor is Hamas kunnen ontstaan. Gelukkig zetten ze dit nu recht en zal het vanaf nu goed beheerd worden. Hamas onderdrukt de palestijnen dus die moet eerst uitgeschakeld worden voordat er iets anders ook maar kan gebeuren.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2023, 00:22   #53
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Als Netanyahu en zijn kolonisten 7 miljoen Palestijnen willen vermoorden moeten die er komen. Hoe wil je het anders doen?
Onzin. De Nazi's met hun vernietigingsskampen-methodiek waren zeer inefficiënt bezig.
Dat kan allemaal veel vlotter, met minder infrastructuur en transport-middelen gebruik.
Kan je je voorstellen hoeveel oorlogsmateriaal met die Jodentransporten had verplaatst geweest?

Citaat:
Tegelijkertijd worden er aardig wat idf'ers meegenomen.
En dan? Dat zijn soldaten, die zouden moeten weten welke risico's ze hebben.
Citaat:
Tijd voor Twee-Staten
Echt, uw plaat blijft hangen. Sinds het moment Israël "bestaansrecht" kreeg door de VN, was de Arabische Liga er al manu militari mee bezig dat te voorkomen.
Oud 25 december 2023, 00:23   #54
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bevoorraden ??? ze houden voedsel tegen ! iets heel anders !
Denkt U nu echt dat de Sovjets een kruimel doorlieten?
Oud 25 december 2023, 00:24   #55
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Alle arabieren buiten Arabia zijn ook settlers, wat dat betreft.
Maak daar moslims van, en veroveraars.
Oud 25 december 2023, 00:30   #56
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Iran en hun schandknapen van Hamas dus.

Citaat:
Maar goed u bent toch tegen enige vorm van bescherming van burgers in oorlogstijd.
De manier waarop Zwitserland het regelt krijgt van mij 2 duimen omhoog.
Citaat:
Tegen internationaal recht .
U kent mijn mening over rechten. Dat zijn gunsten verleend door anderen.
Citaat:
Bevolkingen mogen dus gewoon uitgehongerd worden.
Ja.
Citaat:
Het is de vredelievendheid van Israel dat ze niet alle Gazanen de hongersdood lieten sterven.
Met het kweektempo van de gazanen zou ik het eerder andersom bekijken. Het was achterlijk van Israël 1 druppel water, of 1 joule, in welke vorm dan ook over de grens te laten gaan.
Citaat:
Ik vind ook dat de Duitsers in WO2 niet het recht hadden om alle voedsel voorziening te saboteren of blokkeren in de gebieden die ze bezet hielden.
Is dat niet te lang geleden voor U? Of is uw variabele vervaldatum weer in actie.
Maar spijtig voor U, ze deden het. En neen, ze hebben die fietsen nog steeds niet terug gegeven.
Oud 25 december 2023, 00:30   #57
Gerard R.
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Dat is waar, Israël heeft dat gebied niet goed beheerd en gecontroleerd, daardoor is Hamas kunnen ontstaan. Gelukkig zetten ze dit nu recht en zal het vanaf nu goed beheerd worden. Hamas onderdrukt de palestijnen dus die moet eerst uitgeschakeld worden voordat er iets anders ook maar kan gebeuren.
Ik denk dat er daar lang niets meer zal gebeuren.
Gaza is nogal onleefbaar geworden.

En wat een horror en zonde van al dat hulpgeld voor Gaza bv. van de EU.
Zouden we dat nog eens doen??

Laatst gewijzigd door Gerard R. : 25 december 2023 om 00:32.
Gerard R. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2023, 00:35   #58
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gerard R. Bekijk bericht
Ik denk dat er daar lang niets meer zal gebeuren.
Gaza is nogal onleefbaar geworden.

En wat een horror en zonde van al dat hulpgeld voor Gaza bv. van de EU.
Zouden we dat nog eens doen??
Nee, nu zal Israël het zelf moeten doen, geen geld van de EU meer voor tunnels en raketten.
Oud 25 december 2023, 00:39   #59
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Nee, nu zal Israël het zelf moeten doen, geen geld van de EU meer voor tunnels en raketten.
Wedden van wel "We moeten die arme Gazanen toch helpen een nieuw leven op te bouwen", en de volgende duizenden tonnen cement en betonijzer voor de tunnels MOET doorgelaten worden door Israël.
Oud 25 december 2023, 00:42   #60
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wedden van wel "We moeten die arme Gazanen toch helpen een nieuw leven op te bouwen", en de volgende duizenden tonnen cement en betonijzer voor de tunnels MOET doorgelaten worden door Israël.
Israël zal niet meer vertrekken en dat beton zelf gieten, dat zal het grote verschil zijn. Nu zullen ze gaza niet meer los laten, dat experiment is mislukt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be