![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Noem eens iets wat je denk dat er hier ontbreekt.
![]() |
![]() |
#42 | |
|
![]() Citaat:
![]() Des te beter als je er zo over denkt. Meeste mensen hebben nog familiale banden dat hun linkt aan. Vroeger veel op reis in FR geweest. De meest voorkomende klacht was: "Prachtig land, voos volk. " Bretagne is zo'n klassieker voor de Belgen. Weet niet waarom. En Lourdes. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
|
![]() Citaat:
Raak niet aan mijn buur want dan raak je ook mij... Mentaliteit in Vlaanderen.. Plunder mijn buur maar, zo lang ik genoeg heb kan het mij niet schelen. 'Gele hesjes' hebben geen weet van hoe het er in het buitenland aan toe gaat. Betalen voor je afval in een containerpark? Neen toch? Jaarlijks rijtaks betalen voor je wagen? Neen toch? 300€ maandelijks electriciteit factuur? Neen toch? Geen - via antenne- niet betalende zenders meer op TV? Neen toch? Fenomenale bedragen verkeersboetes? Neen toch? Belasting op leegstand? Neen toch? Een boom omhakken - aanvraag indienen. Neen toch? enz... enz...
![]() |
![]() |
#44 | ||
|
![]() Citaat:
Een toekomst voorbereiden voor mensen die je nauw aan het hart liggen. In België kom ja als jjonge mens nergens meer indien je ouders je geen huis kunnen cadeau doen. Citaat:
Op reis ... tja ... daar moet ik toch niet op antwoorden? Werken voor en werken in Frankrijk lijken me meer iets waar je kennis voor een land uit haalt. Wat is 'voos' volk?
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 17 juli 2024 om 20:44. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
En altijd die toeristen vallen. 20€ voor een cola. Minder koterij en regelgeving. Okay. Ben ook al in de UK geweest, het is daar soms nog meer hautain om eerlijk te zijn. "We pay with Pound, pleb!" Britannia rules the waves. En meer van de gekakel. Alleen die plekken waar je je letterlijk blauw betaald voor iets onnozels. Typisch Frans. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind het eerder hautain om in de UK met iets anders te willen betalen dan een Britse pond.
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
|
![]() Citaat:
Mijn Franse vrienden/collega's wisten me wel de juiste plaatsen aan te wijzen om gaan te skiën of een duik te nemen in de Middelandse zee.
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
En de welbekende Britse pubs. Hyacinth. "John is moving to China, dear. The island had his days." Ge moet er voor zijn. Ieder zijn ding. Thee en nog een vergadering. Rare gebruiken extra in de verf zetten. Nog wat thee. Dat zijn maar impressies hè. Je woont er niet, is totaal anders... Ze hebben dan toch nog tenminste meer gevoel voor humor tegenover de Fransen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In een Brussels café aanvaarden ze ook geen ponden.
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN