![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Europees Commissaris
|
![]() Poetin heeft ondertussen laten weten dat elke beschuldiging naar het Kremlin walgelijk en ongefundeerd is.
Waarom dat zo is zegt hij niet.
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op dit ogenblik 14:30
https://www.windy.com/66.873/70.832?67.357,64.995,5 Siktyakh lijkt nu het koudste met -44°C op de middag....
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 20 februari 2024 om 14:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
1. Politici slechts uiterst zelden andere politici omleggen. Dat is meer iets voor het voetvolk. Het gebeurt sporadisch maar enkel als die andere geen schijn van kans heeft terug te slaan. 2. Een moord op Putin compleet onvoorspelbare reacties zou uitlokken. Gaande van wo3, het aan de macht komen van een veel minder voorspelbare leider tot FSB hunting parties op westerse leiders. En ja er is natuurlijk ook nog de mogelijkheid dat ze allemaal onder 1 hoedje spelen ook.
![]() |
![]() |
#44 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat je met iemand te maken hebt die ofwel geen argumenten heeft, ofwel er simpelweg van geniet om wat te trollen op een forum of allebei. Dus als je meer een serieuze discussie wil is het best die persoon gewoon te blocken. Mbt confirmation bias: iedereen heeft dat ongeacht je zijde in het debat. Des te belangrijker om te proberen argumenten voor te leggen en open te staan voir andere argumenten. Helaas komen sommigen niet verder dan kaka pipi.
![]() |
![]() |
#45 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Trouwens, herinner U Prigozhin om er maar 1 te noemen. Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door patrickve : 20 februari 2024 om 19:46. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het is blijkbaar ook helemaal niet zo makkelijk om de top te bereiken. Eg de talloze pogingen om Castro te vermoorden. Citaat:
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat lijkt toch heel veel op de onzichtbare roze eenhoorn, nee ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Je kunt maar argumenteren wanneer er een basis is waarover men kan argumenteren. Wanneer het uitgangspunt complete gefantaseerde onzin is, dan kan men best de discutie aan surrealisten overlaten en zijn tijd aan aannemelijke zaken besteden.
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij hoeft niet te bewijzen waarom dat dit ongefundeerd is. Hij is een soort Sovjet paus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Bepaalde zaken worden duidelijk 'gestuurd'. Eg de massa-immigratie naar 'witte landen', de klimaatgekte, het lgbt verhaal of algemener het vernietigen van de klassieke familie-structuur,de demasculinatie van de westerse man, het misprijzen voor westerse geschiedenis/cultuur (iedereen mag trots zijn op zijn geschiedenis uitgezonderd witte mensen) Dat zijn zaken die denk ik bewust gedreven worden. Wat mij minder duidelijk is, is: - of er hier echt doelbewust een end-game beoogt wordt en wat dat end-game dan precies is. - of er echt een groep van 'evil geniusses' achter deze evolutie zitten, of dat het meer gaat om een an sich niet uitzonderlijk proces typisch aan empires die hun eindstaat bereiken. Cfr het verval van het Romeinse Rijk waar geldinflatie, het niet meer willen / in staat zijn de grenzen te beschermen, verregaande decandentie en normenvervaging ook symptomatisch waren. Ie is de ultieme drijver een masterplan of is het 'simpelweg' een complete verloedering van onze maatschappij?
Roman soldiers were paid a silver denarius per day. About the size of a silver dime. Job description: brutal hand to hand combat against barbarian hordes. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 20 februari 2024 om 20:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Piet sterft. 15 minuten na Piets dood schreeuwen Ursula, Boris, Guy en Joseph al van alle daken dat Jan de schuldige is en dat Jan nu echt wel aangepakt moet worden. (hoewel ze ver ver weg waren van de scene) Het voorgenoemde viertal staat er ook om bekend dat ze al heel lang een persoonlijke vete tegen Jan hebben. Zijn Ursula, Boris, Joseph en Guy acceptabele onderzoekers of jury kandidaten in een rechtsstaat op het proces tegen Jan? Voor zover mij bekend was tot voor kort het antwoord daarop duidelijk: absoluut niet. (De dag van vandaag kan het blijkbaar wel bij processen tegen een zekere Donald waar compleet vooringenomen rechters blijkbaar oke zijn. En ook in eigen land herinner ik me bepaalde processen waar men mee is doorgegaan tot men uiteindelijk ergens in het Gentse eindelijk de 'juiste' rechters vond.) Hij heeft overigens gezegd dat het westen alle kansen krijgt Nawalny's dood te onderzoeken als Rusland dan eindelijk eens mag onderzoeken wat er met NS gebeurd is. Ik zie dat eerder als een ironisch statement dan een serieus aanbod overigens. De vraag die gesteld moet worden is niet waarom Putin er belang bij heeft om dat niet te willen, maar welk belang hij zou hebben dat wel te doen gezien de conclusies van het westen al op voorhand vastliggen. Nog een opmerking mbt uw confirmation bias statement. Ik zou graag het volgende poneren als u bereid bent om daar eens serieus over na te denken: - Er is een inherente confirmation bias in de westerse media over een ganse rits van onderwerpen. Het maakt niet uit of je vrt, cnn, de morgen, gva, vtm of whatever bekijkt over een hele reeks van onderwerpen wordt steevast slechts 1 mening gepresenteerd. Igv Ukraine is dat heel duidelijk bvb. Merk ook op hoe vaak 'journalisten' zich indekken door te zeggen 'volgens Ukrainse bronnen, volgens de Britse geheime dienst' en vervolgens de rest van het verhaal als feiten te presenteren. Probeer daar eens op te letten. - het gaat zelfs nog een stap verder mbt Ukraine want de confirmation bias wordt heel actief versterkt door 1. een actieve ban op berichtgeving van de andere zijde (om de arme domme burger te 'beschermen tegen desinformatie') 2. wettelijke represaillemethoden die in bepaalde landen (cfr Duitsland) werkelijk schrikbarend zijn geworden. Dwz dat degenen die tot een andere mening komen dan de algemeen gepresenteerde - echt wel wat werk moeten doen om andere bronnen te vinden. Je krijgt het niet 'met de paplepel ingegeven'. - ook nog altijd met dezelfde westerse massamedia gepresenteerd worden. Daar is simpelweg geen ontsnappen aan. I.e. wie heeft er dan het meest last van confirmation bias? Degenen die steevast - al zijn ze er zich misschien niet eens van bewust - hetzelfde verhaal met de paplepel gevoerd krijgen of degenen die ook die paplepels binnenkrijgen maar zelf verder onderzoeken en tot een heel andere conclusie komen? Iets om over na te denken ![]() PS: Je kan hetzelfde volledig toepassen op bvb de covid vaccins ipv Ukraine. EDIT: of je kan jezelf eens de vraag stellen waarom de westerse pers en politici zooo wakker liggen van Navalny maar nauwelijks een woord reppen over Assange. Terwijl ze pretenderen zo bezorgd te zijn over vrije meningsuiting en Assange 'onze zaak' is. Of hoe de VS wakker liggen over Navalny maar geen woord vuil maakten aan Gonzalo Lira (Amerikaanse journalist die 'gestorven' is in een ukrainse cel).
Roman soldiers were paid a silver denarius per day. About the size of a silver dime. Job description: brutal hand to hand combat against barbarian hordes. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 20 februari 2024 om 21:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het Romeinse Rijk was toch 'christelijk' geworden? Zou daarin misschien de oorzaak van de 'decadentie' kunnen worden gezocht? ![]() (het is maar een 'hypothese', hé)
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik vind dat moeilijk te zeggen omdat ik geen beeld heb van hoe christendom beleefd werd ten tijde van het Romeinse rijk en in welke mate het tot spanningen binnen het rijk geleid heeft. I.e. voor zover ik weet dacht ik dat voor het grootste deel van hun geschiedenis de Romeinen vrij liberaal waren mbt religie, ie vereer wie je wil zolang je de staat niet in gevaar brengt en de keizer niet in vraag stelt. Of de staatsconversie naar christendom veel weerstand heeft uitgelokt weet ik niet. Ik heb het eens even opgezocht en de staatsconversie gebeurde rond het jaar 380. Ik denk dat de teneur van neergang van het (west) Romeinse rijk toen al zo sterk in gang was dat het nog maar heel moeilijk te stoppen was. Misschien heeft christendom het wat versneld dus, maar ik denk niet dat het een leading cause was op het eerste zicht. PS: echte mannen denken minstens 1x per dag over het Romeinse Rijk ![]()
Roman soldiers were paid a silver denarius per day. About the size of a silver dime. Job description: brutal hand to hand combat against barbarian hordes. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 20 februari 2024 om 21:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ik was u blijkbaar vergeten toe te voegen aan mijn lijstje bedankt om me eraan te herinneren. Tot nooit meer!
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Die vieze vettige zelfbenoemde dating coach die de nickname 'coach red pill' gebruikte om zijn misogynistische bullshit te proberen te verkopen en zich later zelfs 'journalist' noemde ? Citaat:
![]() Als je constipatie hebt, kijk dan naar zijn foto. Probleem direct opgelost. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik stel voor dat we 100% neutraal blijven, en dus niet bij voorbaat de mogelijkheid uitsluiten dat hij zelfmoord pleegde door zichzelf 5 x neer te schieten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enorm veel zottigheden zijn gebaseerd op het geloof dat als er iets "collectiefs" gebeurt, dat "gestuurd" is. De allergrootste zottigheid op dat vlak zijn de religies: het gegeven dat "alle dinges in de wereld zoals het leven en zo, gestuurd moeten zijn door een godheid". De "schepping" is gebaseerd op dat concept. Dus nee, ik ga er van uit dat a priori er bijzonder weinig gestuurd wordt, en dat het eerder andersom is: heel vaak wil men U WIJSMAKEN dat iets gestuurd is terwijl het een dynamisch fenomeen is. Zo wil de politiek U vaak doen geloven dat "zij" de "werkloosheid" of de "economie" "goed besturen". Terwijl dat dynamische fenomenen zijn waar men juist geen besturing van heeft. Telkens men mij zegt "ik weet niet precies wie en hoe, maar ge ziet toch dat daar iets achter zit" gaan alle rode lampen bij mij af. |
|
![]() |
![]() |