Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Wie verdient mijn stem voor een Vrij Europa ?
2. Bonte Barbara. 2 22,22%
6. Sinnaeve Ann. 0 0%
7. Bekaert Delphine. 0 0%
8. Brouwers Marlies. 0 0%
10. Vansteenkiste Hilde. 0 0%
12. Coppens Shannah. 0 0%
2. De Lobel Hilde. 0 0%
4. Deré Amber. 0 0%
6. Van Hauthem-De Ville Annie. 0 0%
7. Vercaems Liesbeth. 0 0%
11. Prins Laurent for EU president. 7 77,78%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 9. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juni 2024, 15:44   #41
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Geen idee. Ik zou u eerder aanraden om op Boonefaes te stemmen. Die man is echt onderlegd.

U moet maar eens de tijd te nemen om deze uitzending te beluisteren. Heel interessant:

https://www.youtube.com/watch?v=s_izuxOCoOg
Welke vrouw op de EU lijst van het Vlaams Belang sluit het dichtste aan bij Boonefaes ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2024, 15:54   #42
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Welke vrouw op de EU lijst van het Vlaams Belang sluit het dichtste aan bij Boonefaes ?
Dan zou ik Delphine Bekaert aanraden. Ze draait al een tijdje mee in de partij, is lid van Vlaams Belang Jongeren en weet waarover ze spreekt. Ze ligt in de lijn van Filip Brusselmans.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2024, 21:09   #43
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Het gaat niet enkel over EU-lidmaatschap van Oekraïne. De FPÖ wil de Oekraïners laten vallen en overleveren aan de Russen:

https://www.derstandard.at/story/200...in-ende-der-eu
Ja en dan ? Groot gelijk zou ik zeggen van de FPO, als het Oekraïnse regime niet wil onderhandelen over een staakt het vuren, kunnen ze hun plan trekken.

Waarom zouden wij in een oorlog met Rusland gesleurd moeten worden ter ere van het ego van een "president" (wiens termijn al verstreken is overigens ) van een bananenrepubliek aan de rand van Europa.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2024, 21:10   #44
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Ja en dan ? Groot gelijk zou ik zeggen van de FPO, als het Oekraïnse regime niet wil onderhandelen over een staakt het vuren, kunnen ze hun plan trekken.
Onderhandelt u ook met de dief u in het midden van de nacht in uw huis betrapt en uw woonkamer aan het leeghalen is?
Oud 2 juni 2024, 21:20   #45
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Waarom zouden wij in een oorlog met Rusland gesleurd moeten worden ter ere van het ego van een "president" (wiens termijn al verstreken is overigens ) van een bananenrepubliek aan de rand van Europa.
Alweer twee debatfiches uit Moskou. De oorlog zou gaan om "het ego van een "president"". In werkelijkheid gaat het eigenlijk totaal niet om de persoon van de Oekraïense president (zonder aanhalingstekens, ook dat is weer een zinnetje in de Moskovitische debatfiche, naast de anders gebruikelijke benamingen als "clown", "acteurke", "comediant"...). Het gaat niet minder of niet meer dan de soevereiniteit en onafhankelijkheid van Oekraïne. Laat het nu net die soevereiniteit en onafhankelijkheid zijn die Rusland in 1997 formeel erkende met de ondertekening van het Memorandum van Boedapest.

De tweede debatfiche is nog maar onlangs uitgekomen en werd zelfs door Poetin in een toespraak gelanceerd. U ziet dat onze Max regelmatig zijn post uit Moskou raadpleegd. De legitimiteit van president Zelensky wordt in vraag gesteld omdat hij in deze tijden geen presidentverkiezingen zou organiseren. Meer zelfs, in de debatfiche staat zelfs dat het Oekraïense parlement een wet zou hebben gestemd om die verkiezingen af te schaffen.

Allemaal groteske leugens. Volgens de Oekraïense grondwet en de kieswetgeving is het immers onmogelijk om president- als parlementsverkiezingen te organiseren, wanneer de staat van beleg wordt afgekondigd. Al eerder heb ik hier op dit forum de bronnen daarvoor gegeven. Die wetgeving zou in theorie gewijzigd kunnen worden, maar dat vergt het nodige parlementair werk. Zowel de meerderheid als de oppositie hebben aangegeven dat dit onder de gegeven omstandigheden onwenselijk is. Daarom is er ook een gezamelijke verklaring hierover gekomen.
Oud 3 juni 2024, 14:31   #46
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Mijn besluit: ik zal Europees stemmen op een partij die mij uitdrukkelijk belooft dat ze Oekraïne metterdaad zal steunen tot de overwinning.
Oud 3 juni 2024, 16:27   #47
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn besluit: ik zal Europees stemmen op een partij die mij uitdrukkelijk belooft dat ze Oekraïne metterdaad zal steunen tot de overwinning.
Alleen heeft het EP daar geen enkele bevoegdheid in. Dergelijke materies worden beslist op de Raad der Ministers. Bijgevolg zult u uw keuze moeten maken op het federaal niveau. Niet op het Europees niveau.
Oud 3 juni 2024, 16:31   #48
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Eigenlijk voor Vandendriessche, maar kies maar bb als het een vrouw moet zijn.
Oud 3 juni 2024, 16:33   #49
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, zo moet het zijn !!!
Metterdaad, niet met 1 straaljager F-16 tegen eind dit jaar !!!
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2024, 16:34   #50
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Eigenlijk voor Vandendriessche, maar kies maar bb als het een vrouw moet zijn.
Heel benieuwd waarom u Bonte zult kiezen. Ze heeft in het verleden getoond dat ze niet standvastig staat in de politiek. Haar bedrijf heeft de voorrang op haar politieke inzet. U staat natuurlijk vrij om haar te kiezen, natuurlijk.
Oud 3 juni 2024, 16:35   #51
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stem VB zoveel als je wil maar niet op de Europese lijst. Want de verkozenen komen terecht in een fractie die Russisch gezind is en Oekraïne wil wegschenken aan de imperialisten in Moskou.
Oekraïne is al weggeschonken aan de imperialisten in Washington. Daarom is het oorlog.
Ik stem voor hem of haar die dit duaal spelletje doorheeft en géén steun geeft aan imperialisten. Niet aan de oosterse of de westerse variant daarvan.
De hypocrisie is stuitend.
Oud 3 juni 2024, 16:50   #52
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Oekraïne is al weggeschonken aan de imperialisten in Washington. Daarom is het oorlog.
Ik stem voor hem of haar die dit duaal spelletje doorheeft en géén steun geeft aan imperialisten. Niet aan de oosterse of de westerse variant daarvan.
Dat is weer debatfiche uit Moskou. Oekraïne is sedert 1991 een soeverein land, waarvan de vrijheid om eigen allianties te sluiten niet door Moskou in 1997 bij ondertekening van het Memorandum van Boedapest uitdrukkelijk werd beloofd. Maar zoals zo vaak is gebleken, is die belofte van Moskou waardeloos gebleken. Zodra Oekraïne echt de blik naar het Westen begon te wenden (dat vanaf 2007 met de verkiezing van de eerste echt westersgezinde president), begon ook het gestook uit Moskou.

Het is oorlog omdat er in het Kremlin net een imperialistisch dwergje zit dat tot op heden de ineenstorting van de Sovjet-Unie niet heeft verteerd. En meent dat Moskou een of ander onverbrekelijk recht zou hebben om te bepalen wat Oekraïne moet doen. Daarom is het oorlog.

Het is stuitend dat u met die - ondertussen al lang ontmaskerde - onzin komt waarvan iedereen weet uit het welke hoek het komt aanwaaien. Wie Oekraïne in deze moeilijk dagen niet steunt (waartoe u dus op aanstuurt), geeft net de baan vrij voor het Russisch imperialisme. De vredesduif die eigenlijk een vermomde havik is.
Oud 3 juni 2024, 17:45   #53
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat is weer debatfiche uit Moskou. Oekraïne is sedert 1991 een soeverein land, waarvan de vrijheid om eigen allianties te sluiten niet door Moskou in 1997 bij ondertekening van het Memorandum van Boedapest uitdrukkelijk werd beloofd. Maar zoals zo vaak is gebleken, is die belofte van Moskou waardeloos gebleken. Zodra Oekraïne echt de blik naar het Westen begon te wenden (dat vanaf 2007 met de verkiezing van de eerste echt westersgezinde president), begon ook het gestook uit Moskou.

Het is oorlog omdat er in het Kremlin net een imperialistisch dwergje zit dat tot op heden de ineenstorting van de Sovjet-Unie niet heeft verteerd. En meent dat Moskou een of ander onverbrekelijk recht zou hebben om te bepalen wat Oekraïne moet doen. Daarom is het oorlog.

Het is stuitend dat u met die - ondertussen al lang ontmaskerde - onzin komt waarvan iedereen weet uit het welke hoek het komt aanwaaien. Wie Oekraïne in deze moeilijk dagen niet steunt (waartoe u dus op aanstuurt), geeft net de baan vrij voor het Russisch imperialisme. De vredesduif die eigenlijk een vermomde havik is.
Daar komt het inderdaad op neer. Vlad Poetin heeft de implosie van de USSR in 1991 en het verlies van de Baltische staten en van Oekraïne nooit verteerd. Het Westen lag blijkbaar te slapen toen hij in 2014 plots de Krim wederrechtelijk bezette. Het lag voor de hand dat hij het daar niet bij ging laten. Het deed zo denken aan Hitler die het Sudetenland opeiste en, na toegeving door Chamberlain en Daladier, prompt gans Tsjecho-Slowakije bezette.
Oud 3 juni 2024, 18:10   #54
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oekraïne is al weggeschonken aan de imperialisten in Washington.
Als dat waar zou zijn hoef ik me geen zorgen meer te maken.

Citaat:
Daarom is het oorlog.
Onzin, het is oorlog omdat de Russen van al hun buren satellietstaten willen maken en wie zich daarin niet voegt met grof geweld aanvallen

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 3 juni 2024 om 18:10.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2024, 18:58   #55
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als klein land zal je altijd onder de invloed staan van een grootmacht. Dan liever onder invloed van Washington dan onder invloed van Moskou of godbetert Peking.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 3 juni 2024 om 19:01.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2024, 20:34   #56
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De EU heeft zichzelf al schaakmat gezet aangaande het Oekrainse conflict...Ik wijs er even op hoe stil Ursula en Charles daarover geworden zijn de laatste paar maanden....en met reden....Ze worden anders overlopen door de Magyaren..

GEEN ENKELE fractie ,en geen enkele partij,op enigerlei Europese kieslijst kan en zal daar nog iets aan veranderen...

Militaire zaken gaan alover de vergaderburelen van de NATO en via de "coalities" van landen die zich rond bepaalde militaire themas groeperen...
Want de NATO zelf kan ook niet zoveel DOEN dan vergaderen.Ook hier is Hongarije nu het belangrijkste land geworden van de NATO,meer nog dan de VS bvb..... cool...

Directe Militaire steun vanuit EU-koffers richting Oekraine is onmogelijk geworden wegens de machtige hand van de Magyaren.

Het gebruik van Russische assets,geblokkeerd in de EU (veelal op rekeningen in Belgie) is onwaarschijnlijk,ook na de verkiezingen..wegens.....juist...U weet het al....

Ik adviseer dus de medeforummers gewoon te kiezen naar wat hen bevalt aangaande EU ZAKEN(waar Oekraine NIET in zit)

De oorlog in Oekraine zelf wordt door vaklui gemanaged ondertussen,niet door de Charles en Ursula show,en waar de Magyaren niks te zeggen hebben.

Laatst gewijzigd door kelt : 3 juni 2024 om 20:40.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2024, 21:16   #57
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stem VB zoveel als je wil maar niet op de Europese lijst. Want de verkozenen komen terecht in een fractie die Russisch gezind is en Oekraïne wil wegschenken aan de imperialisten in Moskou.
Hoe rapper 404 van de landkaart verdwijnt hoe beter voor ons.
Oud 3 juni 2024, 22:34   #58
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Militaire zaken gaan alover de vergaderburelen van de NATO en via de "coalities" van landen die zich rond bepaalde militaire themas groeperen...
Want de NATO zelf kan ook niet zoveel DOEN dan vergaderen.Ook hier is Hongarije nu het belangrijkste land geworden van de NATO,meer nog dan de VS bvb..... cool...
U vergist zich. De VS heeft helemaal niet de instemming nodig van de andere NATO-partners om rechtstreeks militaire hulp aan Oekraïne te leveren. Nu al doet de VS dat. Onderhandeld tussen het kabinet van Biden en de president van Oekraïne. Hetzelfde met andere zaken die ieder EU-land eigenhandig kan beslissen. Er kan daarbij wel concertatie zijn tussen de landen die elkaar in zo'n hulppakket vinden, maar dit is nog steeds een soeverein recht van iedere NAVO- en EU-lidstaat.

De unanimiteit is enkel binnen de EU noodzakelijk voor EU-hulppakketten. Binnen de NAVO is er enkel unanimiteit nodig voor het aanvaarden van nieuwe leden. En in beide gevallen hebben we al gezien dat die zogezegde machtige Hongaren vrij snel door de knieën gingen. Orban deed eerst wat moeilijk over de toekomstige nieuwe leden, Finland en Zweden, maar finaal stemde hij er toch mee in. En in februari bezweek Orban uiteindelijk ook over het EU-hulppakket aan Oekraïne. Hongarije is immers een armlastig land dat de EU-fondsen broodnodig heeft. Als Orban chantage wil plegen, dan kan de EU Orban nog veel harder in het kruis nijpen. Als hij het hard wil spelen, zal het ook omgekeerd gebeuren.

Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 3 juni 2024 om 22:36.
Oud 3 juni 2024, 22:40   #59
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Reden te meer om op VB te stemmen. Jammer voor de bevolking maar de EU en de NAVO zijn de schuldigen door Oekraïne gek te maken met ze de Westerse Wortel voor te houden.
Het imperialisme van de EU en de Navo kent geen grenzen. De gevolgen zijn voor de bevolking.
Oud 3 juni 2024, 22:46   #60
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Reden te meer om op VB te stemmen. Jammer voor de bevolking maar de EU en de NAVO zijn de schuldigen door Oekraïne gek te maken met ze de Westerse Wortel voor te houden.
Het imperialisme van de EU en de Navo kent geen grenzen. De gevolgen zijn voor de bevolking.
Gaan we weer met het omkeren van de rollen. Niemand dwingt een land om bij de NAVO of de EU te komen. Niemand. En als een land dan interesse toont, wordt het in de meeste gevallen eerst nog een hele tijd in de wachtkamer gezet tot het aan bepaalde criteria beantwoordt.

Rusland is echter als een pooier die een paar vrouwen uitpikt om rond zich te hebben, ongeacht of die vrouwen dat nu graag hebben of niet. En als het ondenkbare gebeurt dat zo'n vrouw tegenstribbelt, zorgen een paar handlangers er wel voor dat ze snel van gedacht verandert. Dat is Russisch imperialisme in beeldtaal vervat.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be