Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 juni 2024, 18:34   #41
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS Bekijk bericht
er beginnen zaken duidelijker te worden

Vivaldi moest een regering worden zonder NVA
Maar eerst moest Gwendolyn weg als voorzitter bij OVLD
Zodat Decr00 de baan vrij had voor het premierschap
smerig van Decr00
Net als Verhofstadt die zijn manifest wegsmeet, begon Decr00 het OVLD programma ritueel te verbranden waar Lachaert eigenlijk zei dat Groen hun programma moest ritueel verbranden voor regeringsdeelname
Decr00 koos dus voor het programma van groen voor het premierschap

Decr00 werd dus Vivaldi premier. Peiling na peiling zakte OVLD en Decr00 weg.

ik heb het nog nooit meegemaakt dat een premier een open brief schrijft rond 21 juli met een mea cullpa. En beterschap beloofde in de eindsprint van Vivaldi

Intussen weten we deze week meer. Premier Decr00 wilde na de covidcrisis af van het vivaldi regeeerakkoord en wilde een nieuw akkoord. Maar beschikte als premier niet over het nodige gezag en staatsleiderschap. Probeerde met een open brief de andere partijen te overtuigen. Hoe naïef kan men zijn met een waalse meerderheid waar de PS tevereden is ?

Voor Decr00 begon de lijdensweg. Kreeg geen enkele hervorming erdoor. Schulden en tekorten liepen op. Europa begon zich te moeien met het slechte beleid

Maar toch, moest hij Decr00 het speerpunt worden van de campagne naar de verkiezingen. Voorzitter Lachaert zag dit anders. Die deed de aanbeveling dat OVLD moest hun eigen liberalisme naar voorschuiven. Zoals MR nu succesvol doet.

Decr00 schoof uit hoogheidswaanzin Lachaert opzij. En nieuwe ( weeral ) voorzitter OVLD moest aantreden en Decr00 ophemelen

de peilingen vallen tegen

En nu is het de premier himself die niet langer Vivaldi verdedigt. Liever een ander regeerakkoord had na de covid. En momenteel NVA opvrijt om de OVLD standpunten te helpen verwezenlijken

Hoe laag kan je als premier vallen?

Het enige wat Decr00 heeft bewezen is dat het Belgisch model niet meer werkt.

Decr00 is de zwakste premier ooit. Niet meer geloven in een eigen onderhandeld regeerakkoord. Een open brief schrijven dat hij slecht bezig is. En het lef niet hebben om als echte staatsman de stekker trekken uit een niet funcionerende regering . Ik heb mar één woord. Zwakkeling

En de OVLD zit opgeschept met deze zwakkeling
Later zal blijken dat De Croo op de loonlijst van de N-VA stond

om de Open-VLD zo snel mogelijk kapot te regeren.

Hij heeft zijn opdracht met verve volbracht.

Bye ,bye Open-VLD.
Witte Kaproen is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2024, 18:48   #42
MORPHEUS
Minister-President

MORPHEUS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Later zal blijken dat De Croo op de loonlijst van de N-VA stond

om de Open-VLD zo snel mogelijk kapot te regeren.

Hij heeft zijn opdracht met verve volbracht.

Bye ,bye Open-VLD.
in het TV programma " De Mol" zou Decr00 al direct ontmaskert zijn

het lag er vingerdik op

Vooral het kernenergiedossier
Oud 7 juni 2024, 19:07   #43
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De Wever is het spoor niet bijster, hoe hard het daar ook op lijkt. Hij denkt op deze manier zijn doel te bereiken: confederalisme.
Als hij daar niet in slaagt rest hem nog de mogelijkheid om wraak te nemen, en met slechts twee partijen een Vlaamse regering te vormen.

Van verraad tot verraad naar een Vlaamse staat.
De tijd van bedelen aan de poort is voorbij.
BDW moet de statuten van zijn eigen partij volgen. Hij kan niet eigenhandig Art.1.1 wijzigen. Elke NVA-mandataris, ook de voorzitter, heeft de Codex getekend en gelezen.

"Deze codex bevat de essentiële plichten en gedragscode waar de NVA-mandatarissen, kandidaatmandatarissen en bestuurleden zich toe verbinden, met oog op het respecteren van de grondslagen en het realiseren van de statutaire doelstellingen van de NVA zoals opgenomen in art.1.1 van de statuten."

Zij die deze dissidentie volgen plaatsen zich buiten de partij. Ofwel was dit om te lachen of zatteklap, wat mij ten zeerste zou verwonderen. Er zijn reeds velen voor minder er uit geschopt.
Oud 7 juni 2024, 19:11   #44
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
BDW moet de statuten van zijn eigen partij volgen. Hij kan niet eigenhandig Art.1.1 wijzigen. Elke NVA-mandataris, ook de voorzitter, heeft de Codex getekend en gelezen.

"Deze codex bevat de essentiële plichten en gedragscode waar de NVA-mandatarissen, kandidaatmandatarissen en bestuurleden zich toe verbinden, met oog op het respecteren van de grondslagen en het realiseren van de statutaire doelstellingen van de NVA zoals opgenomen in art.1.1 van de statuten."

Zij die deze dissidentie volgen plaatsen zich buiten de partij. Ofwel was dit om te lachen of zatteklap, wat mij ten zeerste zou verwonderen. Er zijn reeds velen voor minder er uit geschopt.
De Wever krijgt al een tijdlang fascistische trekjes.

We zullen zien hoelang hij zich dit nog permitteren.

Voor mij heeft hij er al veel eerder gelegen.
Oud 7 juni 2024, 19:16   #45
MORPHEUS
Minister-President

Standaard

Citaat:

ik ben Vlaams Nationalist

In de jaren 80 zag ik Vlaamse onafhankelijkheid anders dan anno 2024

Voor mij is Vlaamse onafhankelijkheid iets waar Vlaanderen met democratische meerderheid zelf kan beslissen zonder bemoeienis van België

In de jaren 80 was dat voor mij Vlaamse republiek
anno 2024 is de wereld verandert en Europa ook

Mijn principe blijft , dat Vlaanderen onafhankelijk zelf moet kunnen beslissen

en als dat confedralisme is, is dat ok voor mij

Vlaanderen kiest zelf wat ze zelf doen en eventueel met welke partners onder zelf gemaakte regels

Dit kan met bevoorrechte partner Wallonië zijn
Dit kan met de driehoek Rotterdam - Antwerpen- Duinkerke zijn
dit kan met de benelux zijn
dit kan een europees leger zijn

ik volg dewever als die zegt, als confederalsime goed werkt en Vlaanderen kan onafhankelijk beslissen. Moet we dan naar republiek Vlaanderen?

enig antwoord. Laat ons confederalisme bekomen , uitwerken en dan evalueren. Aan wallonië om van confedralsime een sucenvrehaal te maken voor beide partners. En zo de drang naar een republiek Vlaanderen weg te nemen
Maar wedden dat ze het omgekeerde gaan doen ? !!!!!

Laatst gewijzigd door MORPHEUS : 7 juni 2024 om 19:17.
MORPHEUS is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2024, 19:35   #46
Cyrano
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS Bekijk bericht
ik ben Vlaams Nationalist

In de jaren 80 zag ik Vlaamse onafhankelijkheid anders dan anno 2024

Voor mij is Vlaamse onafhankelijkheid iets waar Vlaanderen met democratische meerderheid zelf kan beslissen zonder bemoeienis van België

In de jaren 80 was dat voor mij Vlaamse republiek
anno 2024 is de wereld verandert en Europa ook

Mijn principe blijft , dat Vlaanderen onafhankelijk zelf moet kunnen beslissen

en als dat confedralisme is, is dat ok voor mij

Vlaanderen kiest zelf wat ze zelf doen en eventueel met welke partners onder zelf gemaakte regels

Dit kan met bevoorrechte partner Wallonië zijn
Dit kan met de driehoek Rotterdam - Antwerpen- Duinkerke zijn
dit kan met de benelux zijn
dit kan een europees leger zijn

ik volg dewever als die zegt, als confederalsime goed werkt en Vlaanderen kan onafhankelijk beslissen. Moet we dan naar republiek Vlaanderen?

enig antwoord. Laat ons confederalisme bekomen , uitwerken en dan evalueren. Aan wallonië om van confedralsime een sucenvrehaal te maken voor beide partners. En zo de drang naar een republiek Vlaanderen weg te nemen
Maar wedden dat ze het omgekeerde gaan doen ? !!!!!
De Vlaamse Republiek of De Vlaamse Confederatie blijft een kreupel kind door de verkeerde ouders op de wereld gezet. Het was en blijft een typische Belgische koterij van onevenwichten, discriminatie en afzuiperij.
Laat ons beter focussen op "België jaar Nul " en start opnieuw met een totaal nieuwe democatische Grondwet (Zwitsers model). Volg de logica van een van de VU stichters Lode Claes. Wij hebben de mensen, de hersenen de werkkracht en het geld : Dus wij zijn de baas en moeten ons aldus gedragen voor alle burgers.

Stap 1. : Verwerp de Belgische Grondwet (zij discrimineert en is onrechtvaardig)
Als je dit klaar krijgt dan volgt de oplossing voor al onze problemen.

Er is niets fout met de Leo Belgicus.

Laatst gewijzigd door Cyrano : 7 juni 2024 om 19:35.
Cyrano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2024, 19:36   #47
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zelfbeschikkingsrecht of recht op zelfbeschikking is in het internationaal recht het recht van ieder volk om zelf te mogen bepalen onder welke soevereiniteit het wil vallen en zelf te beslissen over zijn economische, sociale en culturele ontwikkeling.

Dat geldt ook voor het Vlaamse volk.
Oud 7 juni 2024, 19:37   #48
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zelfbeschikkingsrecht of recht op zelfbeschikking is in het internationaal recht het recht van ieder volk om zelf te mogen bepalen onder welke soevereiniteit het wil vallen en zelf te beslissen over zijn economische, sociale en culturele ontwikkeling.

Er is geen Vlaams volk.
Of kunt gij mij het tegendeel bewijzen?
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2024, 19:41   #49
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Geduld, geduld, het is aan het gebeuren.

Na 9 juni zullen we ze onderling zien messentrekken.
als de uitslag nu zondag de peilingen vd voorbije weken bevestigt, lijkt een bijltjesdag onvermijdelijk, en zullen er koppen rollen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2024, 19:46   #50
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Er is geen Vlaams volk.
Vlaanderen bestaat vaneiges ook niet.
Wallonië gelukkig wel.
Brussel en België ook, maar geen Vlaams volk.
Oud 7 juni 2024, 19:53   #51
Cyrano
Minister

Standaard

Citaat:

Natuurlijk hebben wij het recht als meerderheid om dit land volledig in de hand te nemen. Dat is ook zelfbeschikking. Kijk verder dan onze eigen mesthoop en koterijen. De franstaligen betreuren het verlies van de kolonisatie met de woorden : Quel audace, ils nous ont pris la Flandre. Dit moet worden : Wij nemen het stuur van heel het land , wie betaalt bepaalt.
Oud 7 juni 2024, 20:17   #52
MORPHEUS
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Er is geen Vlaams volk.
hoelang duurt een signaal van de Aarde naar Mars ?
Oud 8 juni 2024, 12:44   #53
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
de vld moet kapot
Maar dan toch zeer traagjes.

Ideaal zou zijn dat er vb. in Oost-Vlaanderen nog een overblijft, nl De Croo. Die daar dan moederziel alleen zou zitten, ..
Idem voor Vlaams-Brabant. De grote verdwijn-en-terugkeer-goocheltruuk van Gwendolijntje: eerst plots weg, dan plots terug, en nu plots terug weg. Want ze gaan zich vlug laten vervangen door hun opvolgers.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2024, 12:57   #54
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk hebben wij het recht als meerderheid om dit land volledig in de hand te nemen. Dat is ook zelfbeschikking. Kijk verder dan onze eigen mesthoop en koterijen. De franstaligen betreuren het verlies van de kolonisatie met de woorden : Quel audace, ils nous ont pris la Flandre. Dit moet worden : Wij nemen het stuur van heel het land , wie betaalt bepaalt.
I second that. Daarvoor is de invoering van de democratie in België wel nodig.
Oud 8 juni 2024, 12:59   #55
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Maar dan toch zeer traagjes.

Ideaal zou zijn dat er vb. in Oost-Vlaanderen nog een overblijft, nl De Croo. Die daar dan moederziel alleen zou zitten, ..
Idem voor Vlaams-Brabant. De grote verdwijn-en-terugkeer-goocheltruuk van Gwendolijntje: eerst plots weg, dan plots terug, en nu plots terug weg. Want ze gaan zich vlug laten vervangen door hun opvolgers.
Misschien plezanter voor de schadevreugde, maar niet beter voor het land. Als de 0VLD totaal uit alle parlementen zou verdwijnen, worden de belangrijkste Belgische evenwichten flink door elkaar geschud, en krijgen we een echte kans op verandering.
Oud 8 juni 2024, 13:07   #56
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
I second that. Daarvoor is de invoering van de democratie in België wel nodig.
België verdraagt geen democratie.
Oud 8 juni 2024, 13:10   #57
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
België verdraagt geen democratie.
Begrijp je?
Oud 8 juni 2024, 14:35   #58
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En wat nog het ergst is: de complete stilte in N-VA-rangen. Niemand die het blijkbaar erg vindt dat het artikel één van de partijstatuten gebanaliseerd wordt. Of is Bart DW de Poetin van zijn partij geworden die geen enkele tegenspraak duldt?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2024, 14:51   #59
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En wat nog het ergst is: de complete stilte in N-VA-rangen. Niemand die het blijkbaar erg vindt dat het artikel één van de partijstatuten gebanaliseerd wordt. Of is Bart DW de Poetin van zijn partij geworden die geen enkele tegenspraak duldt?
Logisch, nogmaals als je alels met confederalisme bereikt waarom zou je verder gaan?
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2024, 15:04   #60
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Logisch, nogmaals als je alels met confederalisme bereikt waarom zou je verder gaan?
Twee legislaturen N-VA.

Niets bereikt.

Nul institutionele winst.

En nu al op voorhand capituleren. Alles omwille van het premierschap. Alles omwille van de eerzucht en machtshonger van Bart DW.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be