Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juni 2024, 11:05   #41
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Het gaat hier over de Roma en de link met racisme.
Jij bepaalt niet waarover het wel of niet gaat.

[color="blue"][b]Het gaat over racisme en oproepen tot geweld van een van uw chouchous: de Rode Romaklopper.

Citaat:
En dat ze hem in de praktijk gelijk gaven, is wel duidelijk. Rousseau werd herkozen met vele tienduizenden stemmen.
Het Vlaams Blok scoorde een megaoverwinning nadat haar VZW's veroordeeld werden.
Dus het volk geeft hen gelijk...
Laat de 2 maten en 2 gewichten maar komen...
Oud 11 juni 2024, 11:06   #42
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Dat is nu eenmaal de wet. Als je zelfs oproepen tot geweld op basis van ras niet wilt vervolgen, dan heeft die wet geen zin en kan je hem beter afschaffen.

Overigens was Rousseau niet "tientallen mensen" maar wel voorzitter van een middelgrote partij. Het lijkt me dat zo iemand toch een andere publieke plaats bekleedt als "tientallen mensen" en dus mag geacht worden een soort voorbeeld te geven...

2!

Helemaal mee eens.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2024, 11:06   #43
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Beter liegen de volgende keer.
Oproepen tot geweld is van een andere orde dan wat De Wever zei.
Maar ik begrijp dat dat voor slippendragers en hielenlikkers moeilijk toe te geven is.
Inderdaad, wat Dewever zei was een vaststelling.

Wat Connor zei ook grotendeels. Tot hij over de matrak begon.
Oud 11 juni 2024, 11:07   #44
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Dat hebben ze hem ook gevraagd. Rousseau antwoordde tegen de journalisten: "ik kom u niet opzoeken, u komt mij opzoeken".
Toffe repliek, maar geen antwoord op de vraag, natuurlijk.
Zijn we ook niet gewoon van de Rode Romaklopper.

Citaat:
Nog dit: hoeveel stemmen zou het VB behaald hebben moest het niet elke dag (elke minuut?) in het nieuws zijn geweest? Het ging de hele tijd over het VB in de media de laatste 3 weken voor de verkiezingen.
Dat hebben de anderen zich aangedaan.
Elk interview ging over de vraag hoe groot ze gingen worden, en als de journalist er zelf niet over begon, dan zetten ze het zelf als thema.
Oud 12 juni 2024, 05:42   #45
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat hebben ze hem ook gevraagd. Rousseau antwoordde tegen de journalisten: "ik kom u niet opzoeken, u komt mij opzoeken".
Precies!

Bedankt om zelf te bevestigen dat de media een welbewuste campagne gevoerd hebben om Rousseau groot te maken.
* "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23)
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2024, 05:45   #46
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
de Rode Romaklopper
Een nieuw album van Suske en Wiske is geboren!
* "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23)
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2024, 05:56   #47
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Dat Rousseau werd uit de wind gezet zegt veel over hoe het gerecht werkt en onze samenleving in elkaar zit. Ik wil de mensen die voor 'racisme' zijn ontslagen zonder bewijs of die enkel hun hart luchten buiten de openbare ruimte geen eten geven. Ik werd deze week tijdens een verkeersagressie maar weer eens uitgemaakt voor vuile Belg. Mocht ik ooit dergelijke uitspraken doen op de verkeerde plaats en tijd dan lig ik op straat. Al het geweld en racisme komen steeds van dezelfde kant. We leven in een (soms niet zo) subtiele dictatuur. Oost-Europeanen herkennen dat onmiddellijk.
Oud 12 juni 2024, 09:54   #48
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Dat Rousseau werd uit de wind gezet zegt veel over hoe het gerecht werkt en onze samenleving in elkaar zit. Ik wil de mensen die voor 'racisme' zijn ontslagen zonder bewijs of die enkel hun hart luchten buiten de openbare ruimte geen eten geven. Ik werd deze week tijdens een verkeersagressie maar weer eens uitgemaakt voor vuile Belg. Mocht ik ooit dergelijke uitspraken doen op de verkeerde plaats en tijd dan lig ik op straat. Al het geweld en racisme komen steeds van dezelfde kant. We leven in een (soms niet zo) subtiele dictatuur. Oost-Europeanen herkennen dat onmiddellijk.
"Fuile Pelg" hoor je dagelijks in de achterbuurten van Antwerpen. Je weet wel, Merksem, Berchen, Deurne Zuid en Noord enz.
Oud 12 juni 2024, 10:06   #49
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
"Fuile Pelg" hoor je dagelijks in de achterbuurten van Antwerpen. Je weet wel, Merksem, Berchen, Deurne Zuid en Noord enz.
De cultuurkloof is enorm. Ik begrijp meestal geen woord van de verwijten die ik over me heen krijg: 'kleine hoertje'. Geen idee wat bedoeld werd of waarom me dat zou moeten kwetsen. Het zette me alleszins niet aan om kwaad zelf racistische praat uit te slaan en ontslagen te worden of in de gevangenis te eindigen. Het enige waar ik ambetant van werd was het claxonneren. En de politie die stond erop te zien en deed niets hoewel claxonneren zonder dat er gevaar dreigt een verkeersovertreding is.

Laatst gewijzigd door Vlad : 12 juni 2024 om 10:07.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2024, 10:30   #50
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het land uitzetten. Ze zullen wel anders piepen eens in het land waar hun ouders vandaan komen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 12 juni 2024 om 10:40.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2024, 10:36   #51
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Een nieuw album van Suske en Wiske is geboren!
Rousseau weer terug voorzitter van Vooruit. Zo ziet het er naar uit. Zoals ik in vorige posten al zei: de kans is er dat hij door de Grote Poort weer terugkomt. Tot zeer grote spijt nu van heel wat Vlaams-nationalisten die er een sport van gemaakt hadden hem te verguizen. King Connah is dus weer echt koning. Goed zo.

En nu kijken wat hij in zijn marge heeft m.b.t. de nakende regeringssvormen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 12 juni 2024 om 10:41.
Oud 12 juni 2024, 10:40   #52
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Vandaag om 09:46

Na racistische uitspraken over de Romagemeenschap op café in Sint-Niklaas, werd Conner Rousseau, toen nog partijvoorzitter bij Vooruit, rechtstreeks gedagvaard door de vzw Kham. Die dagvaarding moet onontvankelijk verklaard worden, zei het parket vandaag in de Dendermondse correctionele rechtbank. Rousseau is – de dag na de verkiezingen – niet aanwezig in de Dendermondse rechtbank.

https://www.standaard.be/cnt/dmf20240610_92847328

Puur toeval natuurlijk.
Rousseau ZEGDE wat véél Belgen DENKEN.
Niet meer & niet minder.
Hij is er nu voor beloond !!!

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2024, 10:41   #53
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Rousseau weer terug voorzitter van Vooruit. Zo ziet het er naar uit. Zoals ik in vorige posten al zei: de kans is er dat hij door de Grote Poort weer terugkomt. Tot zeer grote spijt nu van heel wat Vlaams-nationalisten die er een sport van gemaakt hadden hem te verguizen. King Connah is dus weer echt koning.
Enige positieve noot is dat hij nu wel zal ophouden met in een roes jongeren seksueel intimideren. Dat zal hij wel zijn afgeleerd (tenzij hij echt een gevaarlijke sociopaat ala Epstein, Clinton, Trump, Gates, Andrew, ... is... ).
Oud 12 juni 2024, 10:42   #54
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Niet meer & niet minder.

Het was niet zozeer wat hij zegde maar wat hij deed dat echt niet door de beugel kon ...
Oud 12 juni 2024, 10:53   #55
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Niet meer & niet minder.

een vriendin verkopen als hoer
Oud 12 juni 2024, 11:35   #56
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Enige positieve noot is dat hij nu wel zal ophouden met in een roes jongeren seksueel intimideren. Dat zal hij wel zijn afgeleerd (tenzij hij echt een gevaarlijke sociopaat ala Epstein, Clinton, Trump, Gates, Andrew, ... is... ).
Door zijn seksuele drang te verdringen zou het alleen maar erger worden, stijl celibaat.

Wees gerust, er gaan nog klachten komen, de jongen is wat hij is, plus dat hij zot van glorie is. Een explosief gegeven.
Oud 12 juni 2024, 11:58   #57
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Rousseau weer terug voorzitter van Vooruit. Zo ziet het er naar uit..
Hypocrisie in het kwadraat.
Een partij die beweert tegen elke vorm van racisme te zijn maar zélf een racist als voorzitter heeft.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2024, 12:00   #58
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Hypocrisie in het kwadraat.
Een partij die beweert tegen elke vorm van racisme te zijn maar zélf een racist als voorzitter heeft.
Zegt een Blokker.
Oud 12 juni 2024, 12:06   #59
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zegt een Blokker.
Klopt het niet wat ik zeg?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2024, 12:08   #60
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Rousseau weer terug voorzitter van Vooruit. Zo ziet het er naar uit. Zoals ik in vorige posten al zei: de kans is er dat hij door de Grote Poort weer terugkomt.
De kans?
Jij bent zo iemand die voorspelt dat er een heel kleine kans bestaat dat het wel eens zou kunnen regenen, terwijl ondertussen alle weermannen een stortvloed voorspellen.
Je wordt daarop gewezen, en blijft beweren dat het toch wel heel twijfelachtig is, om dan na de zondvloed te beweren dat het warempel geregend heeft...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be