Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 4 januari 2005, 15:21   #41
Yossarian
Parlementslid

Yossarian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Splits die partij toch!
Dat zal nooit gebeuren. Het VB is een extreem-rechtse, racistische partij met radicale fascistoïde ideeën. Dat is het échte VB. Alleen verkoopt dat slecht (zelfs bij de Vlaming die sowieso al een beetje racistischer is dan het Europees gemiddelde). Al dat "afzwakken" en "van richting veranderen" is schone schijn, een beschaafde façade, louter om tactische redenen. Het is een tijdelijke 'gedaanteverandering', het imago van 'partij als een andere'.
Het doel is de absolute macht; eens dat doel bereikt ligt de weg open voor het uitvoeren van het harde standpunten die voorlopig zogezegd opgeborgen zijn.
Yossarian is offline  
Oud 4 januari 2005, 15:35   #42
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Lees dit stukje over de strategie van FDW, door P. Beliën.
Zeer interessant.
http://www.secessie.nu/?tekst=toonhtml&artikel=905-1
Oud 4 januari 2005, 16:38   #43
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Splits die partij toch!
Gelukkig zijn zij groot genoeg om te kúnnen splitsen.
Vlaams-nationalist is offline  
Oud 4 januari 2005, 17:47   #44
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
Lees dit stukje over de strategie van FDW, door P. Beliën.
Zeer interessant.
http://www.secessie.nu/?tekst=toonhtml&artikel=905-1
Het Vlaams Belang streeft naar een herstel van traditionele morele waarden en iedereen MOET zich daarnaar schikken, goedschiks of kwaadschiks !

De domme praat van Beliën, die niet eens lid is van de partij !, moet niet serieus genomen worden.
PAJOT is offline  
Oud 4 januari 2005, 17:55   #45
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
Het Vlaams Belang streeft naar een herstel van traditionele morele waarden en iedereen MOET zich daarnaar schikken, goedschiks of kwaadschiks !

De domme praat van Beliën, die niet eens lid is van de partij !, moet niet serieus genomen worden.
Leg ons eens uit wat die "trad. morele waarden" zijn. Of gaat VB die even gaan uitvinden ???
Pietje is offline  
Oud 4 januari 2005, 18:08   #46
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Leg ons eens uit wat die "trad. morele waarden" zijn. Of gaat VB die even gaan uitvinden ???
Dat is een gemakkelijke: De traditionele waarden in Vlaanderen behelzen zowat alle waarden die door links na mei '68 te grabbel zijn gegooid.
Oud 4 januari 2005, 18:10   #47
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
Dat is een gemakkelijke: De traditionele waarden in Vlaanderen behelzen zowat alle waarden die door links na mei '68 te grabbel zijn gegooid.
Wees eens duidelijker, en geef een opsomming van al die "te grabbel gegooide waarden" .
Pietje is offline  
Oud 4 januari 2005, 18:19   #48
R. Heydrich
Banneling

R. Heydrich's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys
niet mee akkoord,

het is net die gematigdere koers die ons in staat stelt het electoraat te veroveren dat we nodig hebben om op termijn onze doelen te verwezenlijken. de radicale groeperingen als voorpost en nsv moeten eens inzien dat wat we nu doen nodig is om het onafhankelijke vlaanderen te realiseren. begrijp me niet verkeerd, ik heb totaal geen enkel probleem met voorpost of nsv (ben zelfs lid van nsv).
De burgerlijk-rechtse tuinplanten (Annemans, Colen enz...) hebben al reeds al jaren plannen om van het belang een soort rechterzijde van de VLD te maken. Gelukkig stoten hun plannen steeds op verzet van de "oude rotten" die niets zien in dat steeds méér water bij de wijn te doen. Het electoraat is reeds op grote wijze veroverd en liberalen hebben niets te zoeken in een solidaristische partij.
R. Heydrich is offline  
Oud 4 januari 2005, 18:27   #49
Tyr de Dietser
Lokaal Raadslid

Tyr de Dietser's schermafbeelding

Standaard

Triest hoor, wat ik hier allemaal lees. Men laat de wortels van de beweging achter, en is er nog trots op ook? Het zijn zeker niet Voorpost, NSV!, NJSV, ... die het probleem zijn, en eigenlijk ook het Vlaams Belang niet. Het Vlaams Belang past zich maar aan aan de "democratie". Als we die afschaffen, dán kunnen we een kordaat beleid zien.
Oud 4 januari 2005, 18:34   #50
Superbelg
Partijlid

Superbelg's schermafbeelding

Standaard

Het Vlaams Belang breekt in stukken, de tanker zal zijn oliespoor van geweld wel lozen. De laatste toestroom van leden (als die al echt gebeurd is) was een laatste opflakkering.
Oud 4 januari 2005, 18:38   #51
R. Heydrich
Banneling

R. Heydrich's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyr de Dietser
Triest hoor, wat ik hier allemaal lees. Men laat de wortels van de beweging achter, en is er nog trots op ook? Het zijn zeker niet Voorpost, NSV!, NJSV, ... die het probleem zijn, en eigenlijk ook het Vlaams Belang niet. Het Vlaams Belang past zich maar aan aan de "democratie". Als we die afschaffen, dán kunnen we een kordaat beleid zien.
Buitenparlementaire oppositie is véél effectiever dan deelname aan de bolletjeskermis en met ze'n lui achterste zeverpraat gaan verkopen in de praatbarak in de wetstraat. Het Belang heeft bij mij al lang afgedaan.
R. Heydrich is offline  
Oud 4 januari 2005, 20:31   #52
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R. Heydrich
Buitenparlementaire oppositie is véél effectiever dan deelname aan de bolletjeskermis en met ze'n lui achterste zeverpraat gaan verkopen in de praatbarak in de wetstraat. Het Belang heeft bij mij al lang afgedaan.
Maar u blijft er voor stemmen, en dat weten ze. Voor de bonzen bent u overbodig en te mijden als de pest, maar lachend incasseren ze uw steun...
Brugge Veilig en Leefbaar is offline  
Oud 4 januari 2005, 22:57   #53
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Het Vlaams belang is verplicht een gematigde koers te varen omwille van de anti-racismewet.
Ik ga deze zin toch nog eens herhalen om zeker te zijn dat ik het goed gelezen heb :

"Het VB is verplicht een gematigde koers te varen omwille van de anti-racismewet".

Yep, goed gelezen. Ik ben zo vrij om er "gematigd" van te maken.

Hieruit volgt logischerwijze dat zonder het verplichtende karakter van voornoemde wet het VB , zonder ook maar enige restricties, alle registers zou opentrekken ?
Oud 4 januari 2005, 23:03   #54
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Dat kan inderdaad alleen maar als een positieve evolutie bestempeld worden.
Vergis je hier niet in, Raf! Annemans komt inderdaad "beschaafder" , minzamer en intelligenter over dan De Winter, hij deelt nog steeds hetzelfde gedachtengoed als laatstgenoemde. Dat is nu juist wat Annemans gevaarlijker maakt dan De Winter.

Meerdere politici zien in Annemans als een soort gematigde figuur binnenin het VB (zie hiervoor ook zijn rol die hij gespeeld heeft in de commissie Dutroux).

Ik daarentegen ben nog steeds niet vergeten wat hij zei, in het openbaar, nadat het beruchte arrest was geveld : "De namen van de juristen staan in mijn geheugen gegrift....". Een nauwelijks verholen dreiging...!

Laatst gewijzigd door Esperanza : 4 januari 2005 om 23:18.
Esperanza is offline  
Oud 4 januari 2005, 23:06   #55
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door separatist
ben ik het mee eens. Indien we het eindelijk kunnnen realiseren zal dat zijn als we ons iets milder opstellen om zo een grote laag in de bevolking aan te spreken. Hoe minder radicaler en mainstreamer je word hoe meer stemmen we hiermee kunnen halen. Het echte Vlaams Blok van de jaren '80 was erg radicaal, sinds de jaren '90 is dat gezakt en wonnen we ook aan stemmen.
Dat moeten de organisaties inzien, we blijven de gedachten trouw, het word gewoon anders geformuleerd.
dux novus similis duci seneci
Oud 4 januari 2005, 23:12   #56
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Pasaran
Vergis je hier niet in, Raf! Annemans komt inderdaad "beschaafder" , minzamer en intelligenter over dan De Winter, hij deelt nog steeds hetzelfde gedachtengoed als laatstgenoemde. Dat is nu juist wat Annemans gevaarlijker maakt dan De Winter.

Meerdere politici zien in Annemans als een soort gematigde figuur binnenin het VB (zie hiervoor ook zijn rol die hij gespeeld heeft in de commissie Dutroux).

Ik daarentegen ben nog steeds niet vergeten wat hij zei, in het openbaar, nadat het beruchte arrest was geveld : "De namen van de juristen staan in mijn geheugen gegrift....". Een nauwelijks onverholen bedreiging.
de bedreigingen van flupke zijn de Vlamingen ook nog niet vergeten
daiwa is offline  
Oud 5 januari 2005, 00:25   #57
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Pasaran

Ik daarentegen ben nog steeds niet vergeten wat hij zei, in het openbaar, nadat het beruchte arrest was geveld : "De namen van de juristen staan in mijn geheugen gegrift....". Een nauwelijks verholen dreiging...!
Hmm.. Daar heb je een punt. Het is inderdaad makkelijk zich te laten misleiden door zijn ehm... aimabele voorkomen (nou ja, in vergelijking met de boeventronie van Dewinter toch) en zijn scherpe kantjes uit het oog te verliezen. Maar je hebt gelijk: hij uitte toen een duidelijk bedreiging naar die rechters...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 5 januari 2005, 02:38   #58
giserke
Banneling

Standaard

[font=Verdana]rarara, wat heb ik verleden jaar hier neergepend over tweespan tussen de annemans groep en de dewinter groep? this weer geen waar zeker[/font]
giserke is offline  
Oud 5 januari 2005, 14:21   #59
Lone Wolf
Burger

Lone Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R. Heydrich
Buitenparlementaire oppositie in Vlaanderen raakt niet verder dan de toog van sommige cafés, strijdspeechen in achterzalen van cafés, nachtelijke (anonieme) provocerende kreten en gezangen en misschien wat graffiti onder invloed van alcohol, mini-betogingen van 200 �* 300 man die geen impact hebben op de publieke opinie én - toegegeven - zeer intelligente schrijfsels die door twee man en een paardekop gelezen worden.

That's a fact. Dat die buitenparlementaire oppositie vlugger tot Vlaamse onafhankelijkheid zou kunnen leiden dan de dagelijkse inzet van getalenteerde, onverschrokken politici als Dewinter en Vanhecke, die bogen op tientallen jaren ervaring en een miljoen kiezers, dat zie ik echt niet in.

Vlaanderen heeft geen verzetsstrijders van het kaliber van haar vijanden als Jahjah, die bereid zijn maanden in de cel te zitten en zijn eigen leven op te geven (zowel financieel, professioneel, materieel als familiaal) voor hun ideaal. En mocht er toch één bestaan, dan heeft hij al mijn respect. Maar hij bestaat niet, zelfs de radicaalste Vlaamse nationaal-revolutionair is een kwetsbare softie tegenover de gemiddelde moslimstrijder. Omdat die laatsten (gehersenspoeld door een achterlijke godsdienst) ook niets te verliezen hebben en geloven in een beter hiernamaals natuurlijk.

Laatst gewijzigd door Lone Wolf : 5 januari 2005 om 14:25.
Lone Wolf is offline  
Oud 5 januari 2005, 17:44   #60
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yossarian
(zelfs bij de Vlaming die sowieso al een beetje racistischer is dan het Europees gemiddelde)
Bron?
Vlaanderen Boven is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be