![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zal niet zeggen dat er vaak wel te veel personeel werkt maar of iets nu federaal dan wel gewestelijk geregeld is: er zal altijd volk aan moeten werken eh? En ik geloof ook niet dat de Vlaming heiliger dan de paus is. Als er postjes verdeeld kunnen worden, mooie jobkes uitgedeeld kunnen worden is er volgens mij op Vlaams (of Waals) niveau niet veel verschil met het federale. Ons kent ons eh? Dat je nu via een federale minister moet gaan voor een mooi jobke of via een Vlaamse... Dat gaat volgens mij het verschil niet maken.
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet niet hoe het in Wallonië is, maar wij hebben in Vlaanderen het aantal schepenen sterk gereduceerd en het OCMW en de gemeente samengevoegd. Dat zijn een pak minder mandaten hé. Ook de intercommunales, waar vroeger iedere gemeente in zat, zijn veel slanker geworden i.v.m. politieke zitjes. En vergeet niet dat in Vlaanderen het geweest en de gemeenschap slechts één regering is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan zal "de bevolking" weer eens mogen WERKEN........ Want diegen die ik al fietsend (van mijn werk naar huis overigens) overal zag WERKEN (aan de weg,onder de weg,op werven zelfs)zijn dan niet van "de bevolking" voorzeker? Ze zagen er ofwel niet "bevolking" uit,of ze klonken in ieder geval niet "bevolking"... O ja,de terrassen zaten wel vrij goed vol ,daar is "de bevolking" echt wel goed in...... Werk dat moet ,maarniet kan uitgevoerd worden door "de bevolking" (die zich in groeiende mate ver verheven voelt boven dat labeur)is als een vacuum,het trekt uiteindelijk gegadigden aan van elders... Laatst gewijzigd door kelt : 28 juni 2024 om 17:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vade retro, Satanas!
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heerlijk!
![]()
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wees aub concreet want ik onderbouw die subjectieve denkpistes van u al lang niet meer. Ze klinken als een autist met adhd zonder smoor, zei de ervaringsdekundige.
Hallelujah anyway Laatst gewijzigd door CUFI : 29 juni 2024 om 08:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door reservespeler : 15 juli 2024 om 11:03. |
|
![]() |