Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juni 2024, 12:29   #41
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ik probeer een artikel terug te vinden dat ik een paar dagen geleden las over wat het zou besparen als we de federale overheid zouden afschaffen.

Ik vind het jammer genoeg niet terug.

Maar wat het punt was: zo heel veel zou dat niet uitmaken. Iets wat nu federaal geregeld wordt (met een hoop personeel) zou daarna op Vlaams niveau geregeld moeten worden (met ook weer een hoop personeel).

Het is immers niet zo dat met enkel het afschaffen van het federale niveau het geld plotseling binnenstroomt.
Das zoals het Vlaams gewest dat een hoop verantwoordelijkheden dumpt op steden en gemeenten, en dan gaan klagen dat die steden en gemeenten meer personeel moet aannemen
Oud 28 juni 2024, 13:00   #42
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Das zoals het Vlaams gewest dat een hoop verantwoordelijkheden dumpt op steden en gemeenten, en dan gaan klagen dat die steden en gemeenten meer personeel moet aannemen
Ja, ik heb dat nooit goed begrepen.

Ik zal niet zeggen dat er vaak wel te veel personeel werkt maar of iets nu federaal dan wel gewestelijk geregeld is: er zal altijd volk aan moeten werken eh?

En ik geloof ook niet dat de Vlaming heiliger dan de paus is.
Als er postjes verdeeld kunnen worden, mooie jobkes uitgedeeld kunnen worden is er volgens mij op Vlaams (of Waals) niveau niet veel verschil met het federale.

Ons kent ons eh?
Dat je nu via een federale minister moet gaan voor een mooi jobke of via een Vlaamse...
Dat gaat volgens mij het verschil niet maken.
Oud 28 juni 2024, 13:13   #43
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, ik heb dat nooit goed begrepen.

Ik zal niet zeggen dat er vaak wel te veel personeel werkt maar of iets nu federaal dan wel gewestelijk geregeld is: er zal altijd volk aan moeten werken eh?

En ik geloof ook niet dat de Vlaming heiliger dan de paus is.
Als er postjes verdeeld kunnen worden, mooie jobkes uitgedeeld kunnen worden is er volgens mij op Vlaams (of Waals) niveau niet veel verschil met het federale.

Ons kent ons eh?
Dat je nu via een federale minister moet gaan voor een mooi jobke of via een Vlaamse...
Dat gaat volgens mij het verschil niet maken.

Ik weet niet hoe het in Wallonië is, maar wij hebben in Vlaanderen het aantal schepenen sterk gereduceerd en het OCMW en de gemeente samengevoegd.
Dat zijn een pak minder mandaten hé.

Ook de intercommunales, waar vroeger iedere gemeente in zat, zijn veel slanker geworden i.v.m. politieke zitjes.

En vergeet niet dat in Vlaanderen het geweest en de gemeenschap slechts één regering is.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2024, 17:37   #44
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Daarvoor moet de bevolking aan één koord trekken maar dan moeten eerst en vooral de domme meelopers hun oogkleppen afzetten, er zijn er zelfs die de corruptie en machtsmisbruik van politiekers/burgemeester verdedigen.
Dat zal dus nog niet voor meteen zijn, vrees ik....
Wel...

Dan zal "de bevolking" weer eens mogen WERKEN........
Want diegen die ik al fietsend (van mijn werk naar huis overigens) overal zag WERKEN (aan de weg,onder de weg,op werven zelfs)zijn dan niet van "de bevolking" voorzeker?

Ze zagen er ofwel niet "bevolking" uit,of ze klonken in ieder geval niet "bevolking"...

O ja,de terrassen zaten wel vrij goed vol ,daar is "de bevolking" echt wel goed in......

Werk dat moet ,maarniet kan uitgevoerd worden door "de bevolking" (die zich in groeiende mate ver verheven voelt boven dat labeur)is als een vacuum,het trekt uiteindelijk gegadigden aan van elders...

Laatst gewijzigd door kelt : 28 juni 2024 om 17:40.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2024, 18:09   #45
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Wel...

Want diegen die ik al fietsend (van mijn werk naar huis overigens) overal zag WERKEN (aan de weg,onder de weg,op werven zelfs)zijn dan niet van "de bevolking" voorzeker?

Ze zagen er ofwel niet "bevolking" uit,of ze klonken in ieder geval niet "bevolking"...

O ja,de terrassen zaten wel vrij goed vol ,daar is "de bevolking" echt wel goed in......

Werk dat moet ,maarniet kan uitgevoerd worden door "de bevolking" (die zich in groeiende mate ver verheven voelt boven dat labeur)is als een vacuum,het trekt uiteindelijk gegadigden aan van elders...
En terecht. 1 kan ons niet omvolken en verwachten dat we de kar nog gaan trekken ook he.
Oud 28 juni 2024, 18:20   #46
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Christ is Lord. Als we daar nu al eens mee beginnen en daarop de rest bouwen? Of zou hem ons kapot belasten en misleiden om via stigmatisatie de waarheid onbespreekbaar te maken? Hij deed net het omgekeerde
"De waarheid" is oninteressant. Het is een instrument om de massa te controleren, meer niet.

Vade retro, Satanas!
* "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23)
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2024, 18:29   #47
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Op alles wat ge pakt belast de Heer u maximaal 10%,
Heerlijk!
* "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23)
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2024, 08:27   #48
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U schreef "Kunt ge mijn argument wel ontleden zonder het met uw eigen ervaring te spiegelen?" met daaronder een quote.

Vergeef mij dat ik er dan vanuit ging dat die quote uw argument was.
Ik had immers geen enkele reden om daar niet vanuit te gaan.

Nu nog mooier!!
Je maakt het zo onduidelijk als maar zijn kan door het over een argument te hebben, in dezelfde post een tekst te quoten die niets met dat argument van doen heeft en als ik daar dan op reageer zit ik plots te lullen?

Ik heb eerlijk gezegd meer de indruk dat het drijfzand u ondertussen tot aan de kin staat.

Kom nu eens met deftig onderbouwde teksten en laat dat zweverige gedoe eens effe achterwege.

Voorlopig heb ik u weinig weten onderbouwen.

Ik vroeg u al waarom u er van uit gaat dat religie als basis voor een samenlevingsmodel een goed idee was (dat is de grond van onze discussie). Tot nu toe geen antwoord op gekregen.

Ik vroeg u om voorbeelden van landen aan te brengen waar dat duidelijk gewerkt heeft. Geen antwoord.

Het enige wat ik krijg is een tekst van een zeker Timo die, ik veronderstel, pakweg een paar duizend jaar geleden geschreven is.
En verwijten dat ik rondlul.
En voor drijfzand zorg.
En constructies in mijn hoofd bouw.
...

Ik wil gerust discussieren maar als jij vindt dat dat uw argumenten onderbouwen is... Tsja.

Bovendien; wat zijn eigenlijk uw argumenten? Je vergeet ze niet enkel te onderbouwen, je geeft er eigenlijk gewoon geen.

Moeilijke discussie wordt het.
Ik heb een onderwerp gemaakt waar ge uw theorie/drijfzand aan de praktijk kunt onderwerpen. Atheisme vs theisme - godsdienst en levensvragen.

Wees aub concreet want ik onderbouw die subjectieve denkpistes van u al lang niet meer. Ze klinken als een autist met adhd zonder smoor, zei de ervaringsdekundige.

Laatst gewijzigd door CUFI : 29 juni 2024 om 08:28.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2024, 11:03   #49
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Wel...

Daar wringt alvast één schoentje.

Laatst gewijzigd door reservespeler : 15 juli 2024 om 11:03.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be