![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#42 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik ken zelf nog wel enkele bedrijfsleiders die ik in nalle vertrouwen de vraag kan stellen. Wel geduld oefenen tot ik deze persoonlijk kan spreken. Hou je niet in indien je zelf zo'n mensen kent.
![]() |
![]() |
#43 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 8 september 2024 om 13:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe ga je anders weten dat we in 11% meer loonkosten betalen als in Frankrijk? Met de cijfers van Belgie alleen ben je niks als je wil gaan vergelijken.
![]() |
![]() |
#45 |
|
![]() Denk je dat dat een probleem is?
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan kom ik op een effectieve belastingsvoet van 39,6% inclusief werkgeversbijdrage. Je kan nu deze ene specifieke situatie gaan extrapoleren maar dat is compleet ridicuul, want de situatie is voor iedereen anders. Patronale bijdragen kunnen verschillen, gezinssituatie is anders, belastingsvrije vergoedingen, bedrijfswagens, maaltijdcheques en ga zo maar door. En als laatste wil ik toch nog even opmerken dat het nogal ongelukkig is om te beweren dat het in Frankrijk zoveel beter is als het gaat over het overheidsbeslag, wetende dat Frankrijk en Belgie de koplopers zijn in de wereld qua belastingsgraad
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Please Johan...
Je doet jezelf geen plezier door hier zo'n onzin te verkondigen hoor. Beweer jij nu echt dat jij in Frankrijk bij zoveel ondernemers langs kan gaan zodat je uit hun cijfers perfect een gemiddelde loonkost kan berekenen? Jij gaat bij ondernemers langs uit alle mogelijke sectoren? Bij ondernemers met een personeelsbestand gaande van 1 tot 10.000? Bij ondernemers die gebruik maken van alle mogelijke premies en bonussen? Dat is wat jij gaat doen? Maanden- zo niet jarenlang bij alle mogelijke ondernemers langsgaan om te vragen of ze hun loonkost even aan u willen uitleggen ENKEL EN ALLEEN omdat je je gelijk wil halen op een internetforum?? Hou toch op... Of weet je wat? Nee, doe toch maar. Als het dan toch geen probleem is. En je het zelf voorstelt. Ga maar eens langs bij die honderden ondernemers. En bereken hun gemiddelde loonkost maar eens. Ik wacht wel, het dringt niet. Je doet er niks verkeerd mee en het houdt je van de straat. Succes!! Ik hoor het wel als je klaar bent. ![]()
![]() |
#48 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En vooral omdat ik al toegegeven heb dat de loonkost in Belgie nog hoger ligt dan in Frankrijk eh. Eigenlijk gaat deze discussie nergens meer over. Toegeven dat de kost in Belgie gemiddeld 11% hoger ligt dan in Frankrijk en toch te maken krijgen met iemand die denkt dat dat nog hoger moet liggen (geen idee op basis van welke droom of hallucinatie hij dat doet) en daarom op eigen houtje in Frankrijk een Tour de Enterpreneurs gaat maken... Gelijk krijgen en toch nog harder gelijk willen krijgen... Je komt het zelden tegen.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 9 september 2024 om 11:49. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
Je kan perfect dezelfde belastingen heffen zonder de armen te viseren. Beide zijn koplopers en toch zo verschillend.
![]() |
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb genoeg contacten in beide landen, hoe moeilijk kan het zijn? Mijn gelijk halen interesseert me niet. Correcte info meegeven aan mensen, niet meer niet minder. Niemand hoeft me te geloven hoor, als ze de moeite doen om zelf te vergelijken is het doel bereikt.
![]() |
![]() |
#51 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgende meanwhile dus graag. Deze heeft voor mij lang genoeg geduurd.
![]() |
![]() |
#53 | |
|
![]() Citaat:
Het eerste is duidelijk aantoonbaar het tweede is een term om de mensen wat wijs te maken wegens niet na te trekken info. Wat aantoonbaar is gaan we aantonen. Wat is daar mis mee?
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Och kijk, Frankrijk is Frankrijk... met zijn sublieme zowel als zijn minder goede kanten. Ik kijk naar het land vooral vanuit een beleggers-standpunt. Frankrijk is sterk in alles wat luxe betreft. Ik heb een zeer goede ervaring met Hermès International die in die sector zeer bekend is, samen met LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy).
De minder goede kant van Frankrijk is zijn eerder onstabiele politieke toestand. De tegenstellingen tussen links en rechts zijn er merkelijk scherper en agressiever dan bij ons. Je hoeft slechts te kijken naar het antagonisme tussen Marine Le Pen met Le Rassemblement National tegenover Jean-Luc Mélenchon met La France Insoumise.
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wil je echt vergelijken moet je dat met gemiddelden doen. Ik vind vast een winkel in Be waar een fles wijn goedkoper is dan diezelfde fles in één of andere Franse winkel. Gaan we dan besluiten dat wijn goedkoper is in Be dan in Fr? Op basis van de prijs van die ene fles wijn in die ene winkel? Hou toch op.
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Quasi alles van voedselresten is GFT. Quasi alles van plastiek is PMD. Wat steek jij nog in je restafvalzak? Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 10 september 2024 om 11:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen dat zijn ze niet. Beide landen belasten inkomen uit arbeid behoorlijk zwaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
|
![]() Best mogelijk maar we zijn eigenlijk op zoek naar de totale kosten voor een ondernemer om voltijds een vakman aan te werven met een normaal loon.
![]() |
#59 | |
|
![]() Citaat:
koffiecups/-capsules kauwgom piepschuimverpakkingen zoals fastfoodverpakkingen en vleesschaaltjes nat en/of vies papier en karton, zoals bakpapier of vuile pizzadozen gebruikte zakdoekjes, tissues, keukenpapier luiers maandverband, tampons en incontinentiemateriaal scheermesjes spuitbussen (slagroom, haarlak, deodorant) stofzuigerzakken en inhoud vogelkooizand kattenbakkorrels (met en zonder keurmerk) hydrokorrels enveloppen met plastic bubbeltjes geplastificeerd papier en karton foto’s ordners, opbergmappen en ringbanden kurken vulmateriaal van kussen en knuffels as uit asbak, haard en barbecue lucifers en luciferdoosjes mondkapjes wegwerphandschoenen
![]() |
![]() |
#60 | |
|
![]() Citaat:
Je bent aan het afwijken.
![]() |