Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 januari 2005, 14:13   #41
Fonske
Gouverneur

Fonske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zal uw reactie overmaken aan die kl*tehoogleraar... Me zo willen bedotten!...
Hebt u het artikel wel gelezen? De prof doelt zelf op de NGO's. Als hij al kritiek uit op de VN is het op de coordinatie. Het artikel zegt trouwens dat goede coordinatie medewerking vereist van de NGO's en de aparte regeringen. De VN verantwoordelijk stellen omdat één of ander land voor zijn eigen rekeining wil gaan is dwaas.

Citaat:
Tja, wilt U nu echt dat ik moet gaan argumenteren waarom de VN, in zijn huidige vorm, niet voldoet?... Dat meent U toch niet?! Dat is op dit forum al misschien duizendmaal beargumenteerd geweest...
Natuurlijk heeft de VN veel mankementen. Maar het is het enige wat we hebben en het is beter als niets, er is ook geen politieke wil om het te hervormen. Een efficiëntere VN moet sowieso een machtigere en meer onafhankelijke VN zijn. Dat zien vele landen niet zitten( zeer zeker de VS), dus gebeurt er niets. Men moet het doen met wat men heeft. Maar de VN blijft in vele materies de geprefereerde actor. Zoals in het artikel:
Citaat:
Zij hebben de ervaring en de experts en zij zijn overal aanwezig. Geen land, hoe groot en machtig ook, kan daar tegenop. De VN zijn de natuurlijke paraplu voor zo'n acties.
Citaat:
Toevallig vandaag op de radio niet gehoord over de 'misbruiken' in Congo? Ik weet het al, dat is niet DE NV en derhalve is die kritiek ook onterecht, zult U weeral zeggen (wat uw goed recht is)...
Natuurlijk moogt ge kritiek hebben op de VN, beter ge moet kritiek hebben op de VN. Ze is immers niet prefect. Zoals ik al zei, de VN verschilt niet veel van nationale parlementen. Die falen ook in sommige zaken en daar is soms ook corruptie. Het is enkel logisch dat men daar op reageert en dat dit voorkomen moet worden.

Mijn reactie was vooral gericht tegen die onwetenden die de VN nutteloos noemen en het willen afschaffen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be