Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 november 2024, 20:53   #41
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Hebben de Reps nu een duidelijke meerderheid in het Congres = wetgevende macht?
Senaat wel, huis nog niet helemaal zeker (nog 6 nodig momenteel), maar wsk nipte meerderheid voor reps ook in het huis ja.
Oud 9 november 2024, 20:56   #42
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Senaat wel, huis nog niet helemaal zeker (nog 6 nodig momenteel), maar wsk nipte meerderheid voor reps ook in het huis ja.
Als die wslk waar wordt, gaan de Reps "meer macht hebben" dan de vorige ambtstermijn van Trump.
Hamvraag is wat gaan ze ermee doen...?

edit: na wat googlen zie ik dat de Belgische msm mekaar probeert te overtreffen in voorspellingen over Trump 2.0. Ook toen er nog geen sprake kon zijn dat Trump zou winnen. Lol.

Laatst gewijzigd door Micele : 9 november 2024 om 21:20.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2024, 21:18   #43
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Het verbaast me DAT hij nog leeft.
Maar ik moet het allemaal nog zien, beste vriend.
Verbazing is niet eens relevant want ie overleefde 13 juli louter door toeval. Had ie zen hoofd niet gedraaid ie was dood geweest. Daar is bewijs van, ne kogeltraject geplot met een 3D model van Trumps hoofd, op een tijdsas.
Hij overleefde door stom geluk (en stomme pech voor diegenen die em dood willen).

Ryan Rouths geval was waarschijnlijk ne gespeelde poging tot.
Meer voor de show dan voor echt, met als motief oproepen tot verdere echte pogingen.
Ie riep zelfs Iran op dat te doen.
Iran, dat intussen al verschillende keren door het anti Trump kamp / gevestigde macht werd beschuldigd van te willen pogen, recent nog maar eens.

Leg de zaken samen en de toekomst is klaar: Trump gaat gemold worden voor ie zen 2de termijn kan beginnen, en als dader zal het antiTrump kampf/Westblok Iran, aanwijzen, dat ze dan als uitleg a la WOMD gaan gebruiken om Iran net als Irak eerder aan te vallen en binnen te doen, enkel voor via een proxyregime controle over de grondstoffen natuurlijk, en f!ck da rest.
Het zou dan normaal Vance worden, maar tja, normaal, in 't Westblok, da is intussen het normaal van de Sovjetunie geworden...
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2024, 21:52   #44
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Djimi is precies niet blij dat ik hem uit zijn echokamer heb gehaald.

Net zoals u heeft ook "djimi" in z'n leven wel wat méér te doen dan op dit forum rond te hangen, en wees gerust: mocht u mij nu écht uit een echokamer hebben bevrijd, zou ik u van harte zéér dankbaar zijn.

Maar waar ik niet in zit, kan ik niet uit gehaald worden, nietwaar.

Ik vraag me nu alleen nog af waarom u als van een wesp (wasp) gestoken reageert wanneer ik een antwoord geef op de vraag hoe volgens mij de 'peaceful transfer of power' begin januari 2025 zou verlopen:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Het zit er dik in dat daar grote aantallen tot de tanden bewapende "very fine people" naar gaan kijken.

En als die dan niet zo goed als onmiddellijk het "one rough hour" krijgen waar de alles-en-nog-wat belovende DJ Trump hen zo wild enthousiast voor heeft gekregen, dan gaat het daar flink stuiven in Washington DC: dan pakken ze het gewoon zelf.

Ik vind het een beetje raar dat u zich niet opwindt over dat "one rough hour".
Of heeft-ie het daar nooit over gehad, misschien?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 9 november 2024 om 21:54.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2024, 22:04   #45
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Als die wslk waar wordt, gaan de Reps "meer macht hebben" dan de vorige ambtstermijn van Trump.
Hamvraag is wat gaan ze ermee doen...?
Da is toch gezegd geweest?
Stoppen met oorlogen te sponsoren.
Stoppen met iets te doen, is makkelijker dan iets doen.
Dus da gaat ne piece of cake zijn.
Alleen tja, der zijn nou eenmaal Westbloksers die liever andermans geld langs hun plakvingers zien passeren en iets doen serveert dat passeren.

Valka, ne biefstuk van nen antwoord op uw hamvraag.
Oud 9 november 2024, 22:12   #46
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Net zoals u heeft ook "djimi" in z'n leven wel wat méér te doen dan op dit forum rond te hangen, en wees gerust: mocht u mij nu écht uit een echokamer hebben bevrijd, zou ik u van harte zéér dankbaar zijn.

Ik vraag me nu alleen nog af waarom u als van een wesp (wasp) gestoken reageert wanneer ik een antwoord geef op de vraag hoe volgens mij de 'peaceful transfer of power' begin januari 2025 zou verlopen:

Als gij in uwen kamer ne cd van K3 derinsteekt klinkt da wsl als K12 door al de lege ruimte tussen de zinnen.
Oud 10 november 2024, 00:53   #47
R. Kipling
Gouverneur

Standaard Geen oorlogszuchtige Trump verwacht

Zowel op Truth Social als op X liet Trump ondertussen weten dat noch Nikky 'ratheon' Haley, als Mike Pompeo in zijn administratie zullen zetelen. Bij deze lijkt het dus nu al zeker dat het aantal conflicten niet gevoed, noch vermeerderd zal worden.

Naam: no pompeo.jpg
Bekeken: 108
Grootte: 72,8 KB

Thucydides (c. 460 – c. 400 BC) ”
R. Kipling is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2024, 21:24   #48
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
mocht u mij nu écht uit een echokamer hebben bevrijd, zou ik u van harte zéér dankbaar zijn.

Als jij de "very fine people" hoax gelooft, dan zit je in een echokamer. Per definitie.

Citaat:
Ik vraag me nu alleen nog af waarom u als van een wesp (wasp) gestoken reageert
Omwille van die hoax die jij hier zo achteloos na-papegaait.

Citaat:

Daar kan ik me niet over druk maken. Trump heeft altijd al een grote mond gehad. Wie niet in de anti-Trump echokamer zit weet dat hij geen dictator is, op basis van zijn beleid in zijn eerste ambtstermijn.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2024, 21:41   #49
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als jij de "very fine people" hoax gelooft, dan zit je in een echokamer. Per definitie.

...

Ik kan alleen maar hopen dat u van mij niet verlangt noch verwacht dat ik https://en.wikipedia.org/wiki/Unite_the_Right_rally ga 'vergeten & vergeven' of zoiets.

Nogmaals: ongeacht of DJ Trump dat nu graag heeft of niet:

als er van het soort volk dat destijds in Charlottesville aan het paraderen en pronken was begin januari 2025 voldoende exemplaren naar Washington DC afzakken, komen er vodden van.

En neen, ik denk niet dat die mensen 'uit protest' massaal thuis gaan blijven.

Ik denk integendeel dat ze zich NU REEDS aan het preppen zijn voor het "one rough hour" dat DJ Trump hen plechtig beloofde.

U hoeft het daaromtrent met mij niet eens te zijn.

En voor alle duidelijkheid: ik hoop uit de grond van mijn hart dat ik mij in dezen schromelijk vergis.

Oud 10 november 2024, 22:15   #50
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan alleen maar hopen dat u van mij niet verlangt noch verwacht dat ik https://en.wikipedia.org/wiki/Unite_the_Right_rally ga 'vergeten & vergeven' of zoiets.

...

...

...
Weer allemaal troebele woordenbrij naast de kwestie. Het gaat hierom:
  1. Sinds die rally beweren vele Democraten dat Trump neo-nazi's "very fine people" heeft genoemd.

2. Nochtans kan iedereen al zeven jaar lang op de onbewerkte videobeelden vaststellen dat Trump neonazi's categoriek veroordeelt.

3. Wie anno 2024 nog steeds in die "very fine people" hoax gelooft, leeft in een echokamer.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2024, 23:25   #51
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weer allemaal troebele woordenbrij naast de kwestie. Het gaat hierom:
  1. Sinds die rally beweren vele Democraten dat Trump neo-nazi's "very fine people" heeft genoemd.

2. Nochtans kan iedereen al zeven jaar lang op de onbewerkte videobeelden vaststellen dat Trump neonazi's categoriek veroordeelt.

3. Wie anno 2024 nog steeds in die "very fine people" hoax gelooft, leeft in een echokamer.

DJ Trump had het over "very fine people", "on both sides".

Maar ja, zonder enige twijfel dacht hij daarbij hoofdzakelijk aan de "radical communist marxists" die hun ongenoegen waren komen uiten.

Hij heeft zich immers herhaaldelijk én uitdrukkelijk van de 'neo-nazi's' & 'fascists' gedistancieerd.

Hij heeft bovendien ook nog nooit gelogen.

Oud 11 november 2024, 08:31   #52
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Een eerste benoeming door Trump van een Project 2025 auteur is een feit : Tom Homan zal de nieuwe border czar worden. Dat zal dus de man worden die de massa deportaties gaat moeten organiseren.

Citaat:
Trump says former Ice director Tom Homan will be in charge of borders and deportations

Immigration hardliner said last week that if Trump ‘needs help running a deportation operation, I am standing by’

US president-elect Donald Trump said on Sunday that Tom Homan, the former acting director of Immigration and Customs Enforcement (Ice), will be in charge of the country’s borders in his new administration.

Homan’s areas of control will include “the southern border, the northern border, all maritime, and aviation security”, Trump said in a post on his Truth Social platform. Trump added that “border czar” Homan will be in charge of the deportation of illegal immigrants.
Homan, who served in Trump administration for a year and a half during his first term, is also a contender for secretary of homeland security.

Mass deportations – and housing migrants in camps – were a key part of Trump’s pitch on the campaign trail. Trump spoke favorably of Homan, telling Fox News host Harris Faulkner in July: “I have Tom Homan lined up, we have the greatest people.”

A Heritage fellow and Project 2025 author, Homan told this summer’s Republican national convention in Milwaukee he had “a message for the millions of illegal aliens who Joe Biden allowed to enter the country in violation of federal law – start packing, because you’re going home.”

At a panel on immigration policy in July, Homan said: “Trump comes back in January, I’ll be on his heels coming back, and I will run the biggest deportation force this country has ever seen.”

Homan was also reported to have accepted an invitation to a white nationalist conference hosted by Nick Fuentes, the Holocaust denier and Hitler admirer who dined with Trump and Kanye West at Mar-a-Lago in 2022.

On Thursday, Homan told Fox News he had “not politicked or asked … for a cabinet position”, and that no offer had been made. But he added: “President Trump knows if he needs help securing that border I’m standing by. If he needs help running a deportation operation, I am standing by.”
https://www.theguardian.com/us-news/...ar-immigration

Very fine people indeed.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2024, 08:37   #53
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Een eerste benoeming door Trump van een Project 2025 auteur is een feit : Tom Homan zal de nieuwe border czar worden. Dat zal dus de man worden die de massa deportaties gaat moeten organiseren.

Very fine people indeed.
Iets op tegen dat mensen die illegaal een land intrekken weer worden uitgezet ? Ik heb je nooit als een open border extremist/fantast ervaren. Zolang op een menselijke manier gebeurt en er bvb. geen gezinnen worden uit elkaar getrokken zie ik het probleem niet. Het is waanzin te geloven dat de huidige massa-immigratie kan blijven voortduren.

In de meltingpot gaat alles kapot.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2024, 08:52   #54
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Benieuwd of deze belofte van Trump zich zal voltrekken:

https://x.com/IsdoreChima/status/185...er=IsdoreChima

Geen mutilatie van kinderen onder een perverse gender ideologie. Slechts twee genders erkent.

Laatst gewijzigd door Bach : 11 november 2024 om 08:53.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2024, 09:02   #55
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

https://nl.wikipedia.org/wiki/Project_2025

Trump beweerde in juli 2024 toen hij backlash kreeg over het Project 2025 Presidential Transition Project document dat hij daar niets van af wist, en hij nam er afstand van.

Citaat:
Op 5 juli 2024 nam Trump afstand van Project 2025 met een verklaring op zijn platform Truth Social: "I know nothing about Project 2025. I have no idea who is behind it. I disagree with some of the things they're saying and some of the things they're saying are absolutely ridiculous and abysmal. Anything they do, I wish them luck, but I have nothing to do with them."
En dan nu is één van zijn eerste benoemingen een auteur van datzelfde document...

Trump is een pathologische leugenaar.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2024, 09:06   #56
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Trump beweerde in juli 2024 toen hij backlash kreeg over het Project 2025 Presidential Transition Project document dat hij daar niets van af wist, en hij nam er afstand van.

En dan nu is één van zijn eerste benoemingen een auteur van datzelfde document...

Dat is toch zeer logisch. Vermits hij niets van project 2025 af weet heeft hij er ook geen idee van wie de auteurs zijn en dat Homan een van de auteurs is. Mocht hij Homan niet aanwerven omdat hij een auteur van project 2025 is zou Trump gelogen hebben en wel iets van het project afweten.

Oud 11 november 2024, 09:16   #57
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Benieuwd of deze belofte van Trump zich zal voltrekken:

https://x.com/IsdoreChima/status/185...er=IsdoreChima

Geen mutilatie van kinderen onder een perverse gender ideologie. Slechts twee genders erkent.
Hopelijk gaat hij zover niet. Er zijn wel degelijk mensen die buiten de categorie man vrouw vallen en die mogen niet het slachtoffer worden van het terug in evenwicht brengen van de slinger. Intersekse baby's een geslacht toewijzen dat niet meer veranderd mag worden of niet toestaan dat volwassenen van geslacht veranderen is de slinger weer de andere kant doen uitslaan. Men moet kinderen bvb. niet van in de kleuterschool wijs maken dat iedereen zomaar geslacht kan kiezen en biologische mannen in de vrouwensport of een vrouwengevangenis toelaten. Met genderdysforie moet omwille van sociogenese veel discreter worden omgegaan maar het moet wel bespreekbaar blijven.

Oud 11 november 2024, 10:19   #58
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zoals elke fatsoenlijke politicus.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2024, 10:45   #59
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Very fine people indeed.
Dit zijn geen deportaties maar een rechtzetting van de massale illegale immigratie onder Biden. Trouwens één de voornaamste redenen van de nederlaag van de dems. De meeste grote steden in de US zijn verloederd in wijken die vroeger rustig en aangenaam waren. De mensen die daar alledaags met geconfronteerd worden hebben er genoeg van.

In Manhattan ziin veel van de rijkeren vertrokken naar de Hamptons etc, rustigere, propere en veiligere buurten op een uurtje van Manhattan waar ze nog juist naar hun werk komen. Meteen krijgt de horeca en verzet in het centrum ook klappen omdat een deel van hun klienteel de stad in de late namiddag heeft verlaten.

Biden en company hebben veel democraten in de armen geduwd van Trump.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2024, 16:53   #60
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Zoals elke fatsoenlijke politicus.
Politicus en fatsoenlijk in 1 zin, da's hetzelfde als weerwolf en tafelmanieren.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be