Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 november 2024, 07:21   #41
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Mijn grootvader was een duivenmelker. Regelmatig ging er een mindere duif in de pan. Als kind nog veel gegeten. Alhoewel het net als een kip pluimvee is herinner ik me dat duif toch een heel andere smaak was.
Een duif heeft inderdaad een heel andere smaak.

Maar er zit weinig smaakverschil tussen een grootmoeder op katse wijze en een grootmoeder op konijnse wijze, ik denk dat die pruimen daar voor veel tussen zitten.

Ik heb me ooit laten vertellen dat een konijn een nacht in azijnwater moet staan, zelf weet ik dat niet, omdat ik nooit konijn eet.
Ik kan het niet over mijn hart krijgen om zo'n lieve diertjes op te eten.
Weet dat wij vroeger steeds honderd tot honderdvijftig konijnen hadden, we kweekten die, mesten die vet en mijn moeder slachtte die dan. De buren stonden te springen voor onze konijnen omdat die vrije uitloop hadden.
Mijne pa had betonnen platen in de grond gestoken, zodat de konijnen niet konden ontsnappen. Wij gingen ook regelmatig paardenbloemen steken voor de konijnen, in het plat sjeiven (niet de verwarren met tjeven).
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2024, 08:21   #42
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

"Stel je voor, velden vol waar mensen worden geoogst. Dat een mens verandert in dit, een batterij." Aah en als de batterij op is mag je met pensioen.

Ik weet niet wat jouw maatschappij modellen zijn... Maar begrafenisondernemer heeft precies ook niet zoveel deugd gedaan....
Oud 12 november 2024, 08:26   #43
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En toch ...

Toch zijn er mensen die, meestal door een impulsaankoop, dieren naar een asiel brengen of erger nog, gewoon ergens achter laten.

Meestal gebeurt dit als ze tot het besef komen dat dat snoezelig poesje of die lieve puppy werk en kosten met zich meebrengt en dat deze lieve viervoeters een beperking zijn op hun vrijheid, zeker als ze een weekendje of langer er eens tussenuit willen.
Oud 12 november 2024, 08:29   #44
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Wat een onzin weer!
Ze doen net alsof dierenliefhebbers de schuldigen zijn dat het houden en verzorgen van huisdieren onbetaalbaar gemaakt wordt door prijzen die de pan uitswingen!

Wie een dier in huis haalt neemt ook de verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen: eten geven, vachtverzorging, dierenarts...etc..
Het is schandalig dat er een jaar-budget van 5.000 euro nodig is om een hond, kat of enig huisdier de nodige zorgen te kunnen geven.

Driekwart van dat bedrag gaat naar voeding....tja, je kunt de hond maar slecht laten verhongeren, hé?!
Het is niet de schuld van de hondeneigenaar dat de industrie de hondenvoeding peperduur maakt!
Idem voor de hondenkapper: de verzorging van de vacht bij sommige rassen is noodzakelijk voor de gezondheid van het dier....kijk maar eens hoe verwaarloosde honden met klitten in hun vacht eraan toe zijn bij inbeslagname!
Het is niet dat mensen die tweemaandelijkse kappersbeurt graag overhebben voor hun hond maar ze kunnen niet anders want dat is een noodzaak voor de gezondheid van het dier.

Leugenmedia schuiven de schuld van hoge prijzen in de schoenen van de hondeneigenaars:

Dat zijn dan hondeneigenaars die hun verantwoordelijkheid nemen om te zorgen voor hun viervoeters ondanks de hallucinante en schandalige prijzen die ze moeten ophoesten om nog voor hun huisdier te kunnen zorgen!

De waanzin gaat al zover dat men al verzekeringen aanbiedt voor het geval er onbetaalbare, medische ingrepen bij huisdieren nodig zouden zijn.
Compleet van de pot gerukt, zieke dieren worden enkel geholpen als je de peperdure factuur kunt betalen.
Wat men bij huisdieren ziet is wat het neoliberale ideaal ook voor heeft voor mensen he. Crepeer maar aan je ziekte als je geen cijfertjes op je rekening hebt staan.

Men dwingt op die manier armere dierenliefhebbers in de 'ondergrond' te gaan of hun huisdier op te geven met verdere vereenzaming tot gevolg voor de oudere generatie.

Het leven in minder 'ontwikkelde' landen met zijn overvloedige sociale contacten wordt zo iets aantrekkelijker.

Laatst gewijzigd door Bach : 12 november 2024 om 08:30.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2024, 08:32   #45
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Wat men bij huisdieren ziet is wat het neoliberale ideaal ook voor heeft voor mensen he. Crepeer naar als je geen cijfertjes op je rekening hebt staan.

Men dwingt op die manier vrije dierenliefhebbers in de 'ondergrond' te gaan of hun huisdier op te geven met verdere vereenzaming tot gevolg voor de oudere generatie.

Het leven in minder 'ontwikkelde' landen met zijn overvloedige sociale contacten wordt zo iets aantrekkelijker.
Tja, waar is de tijd dat nen hond vrij rondliep op ons erf. Nu moeten we uitkijken dat ie niet even te kort bij de straat komt of hij wordt meegenomen door de hondenvangers.
Wil je je hond daarna terug (eigenlijk heb je niet te willen, want een hond is verplicht gechipt, ze bellen je gewoon op, al dan niet via de politie), 150 euro mevrouw of mijneer.
Oud 12 november 2024, 08:35   #46
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Tja, waar is de tijd dat nen hond vrij rondliep op ons erf. Nu moeten we uitkijken dat ie niet even te kort bij de straat komt of hij wordt meegenomen door de hondenvangers.
Wil je je hond daarna terug (eigenlijk heb je niet te willen, want een hond is verplicht gechipt, ze bellen je gewoon op, al dan niet via de politie), 150 euro mevrouw of mijneer.
Verstikkende overreglementering die mensen alle initiatief ontneemt. Straks is ademen nog strafbaar.
Oud 12 november 2024, 08:40   #47
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Verstikkende overreglementering die mensen alle initiatief ontneemt. Straks is ademen nog strafbaar.
Tja, en we werken er allemaal aan mee hé.
Als ik zie wat er tegenwoordig allemaal betaald wordt met de kaart, de GSM, de ...

We geven onze privacy gewoon prijs.
Oud 12 november 2024, 08:47   #48
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, en we werken er allemaal aan mee hé.
Als ik zie wat er tegenwoordig allemaal betaald wordt met de kaart, de GSM, de ...

We geven onze privacy gewoon prijs.
Maar de overheden pushen ons in die richting. Er is een verplichting voor handelaars dat je met de kaart moet kunnen betalen, maar er is geen verplichting zodat je met cash kan betalen. De overheid wil maw cash uitroeien en dat tegen de wil van de bevolking, want die wil die optie wel open houden. Uiteraard. Natuurlijk zijn dat geen 'verkiezingsthemas'. Die worden netjes voor je uitgetekend zodat er geen te grote meerderheid openlijk iets anders wil dan wat voorgeprogrammeerd is, alzo een ondemocratische overheid ontmaskerend

Laatst gewijzigd door Bach : 12 november 2024 om 08:50.
Oud 12 november 2024, 08:47   #49
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je moet er in elk geval al onrechtstreeks voor betalen om te ademen…
Oud 12 november 2024, 08:53   #50
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Dit is ook de eerste en enige generatie politici die letterlijk lucht verkopen aan elkaar om kyotonormen te halen.
Oud 12 november 2024, 09:21   #51
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar de overheden pushen ons in die richting. Er is een verplichting voor handelaars dat je met de kaart moet kunnen betalen, maar er is geen verplichting zodat je met cash kan betalen. De overheid wil maw cash uitroeien en dat tegen de wil van de bevolking, want die wil die optie wel open houden. Uiteraard. Natuurlijk zijn dat geen 'verkiezingsthemas'. Die worden netjes voor je uitgetekend zodat er geen te grote meerderheid openlijk iets anders wil dan wat voorgeprogrammeerd is, alzo een ondemocratische overheid ontmaskerend
Er is dus wel een verplichting om met cash te kunnen betalen. Er zijn echter een paar uitzonderigen.

Ik zie in sommige frituren hangen: "Gelieve te betalen met cash, dit wegens de hoge kosten van elektronisch betalen".

Natuurlijk merken die dat het met dat elektronisch gedoe moeilijker is om zwart geld te genereren.
Oud 12 november 2024, 09:26   #52
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is dus wel een verplichting om met cash te kunnen betalen. Er zijn echter een paar uitzonderigen.

Ik zie in sommige frituren hangen: "Gelieve te betalen met cash, dit wegens de hoge kosten van elektronisch betalen".

Natuurlijk merken die dat het met dat elektronisch gedoe moeilijker is om zwart geld te genereren.
De uitzonderingen zijn precies nogal ruim in de praktijk. In het zwembad hier kan je niet met cash betalen bv.
Oud 12 november 2024, 09:27   #53
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De uitzonderingen zijn precies nogal ruim in de praktijk. In het zwembad hier kan je niet met cash betalen bv.
Dat mogen ze wettelijk niet weigeren.
Oud 12 november 2024, 09:51   #54
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Naam: 13833293-5B2D-4DA7-AACC-F758CC645CD8.jpeg
Bekeken: 59
Grootte: 123,3 KB
Oud 12 november 2024, 09:57   #55
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat mogen ze wettelijk niet weigeren.
Noem het dan een in wettelijke poging tot eliminatie van cash door een gedoogbeleid. Nog geen optreden van de politie gezien bij het weigeren van cash. Wel berichten gezien van het ongekeerde.

De overheid zou ook dienen op te treden tegen de limiet die men stelt op het afhalen van cash. Ook op die manier poogt men cash uit te roeien. Door te zorgen dat je niet aan je eigen geld kan.

En eens die digitale munt er is is het helemaal gedaan met de vrijheid.

Laatst gewijzigd door Bach : 12 november 2024 om 10:00.
Oud 12 november 2024, 10:40   #56
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bij mij in het zwembad kan je alleen met cash betalen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2024, 10:45   #57
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Noem het dan een in wettelijke poging tot eliminatie van cash door een gedoogbeleid. Nog geen optreden van de politie gezien bij het weigeren van cash. Wel berichten gezien van het ongekeerde.

De overheid zou ook dienen op te treden tegen de limiet die men stelt op het afhalen van cash. Ook op die manier poogt men cash uit te roeien. Door te zorgen dat je niet aan je eigen geld kan.

En eens die digitale munt er is is het helemaal gedaan met de vrijheid.
Ruilhandel en terug leren leven van de grond zoals onze voorouders die vruchtbaar achterlieten. Deze economie is giftig en veroorzaakte ontelbaar chronische ziektes.

Ze zullen helaas militair verslagen moeten worden omdat ze liever miljarden de dood in jagen dan hun ongelijk in te zien.
Oud 12 november 2024, 10:54   #58
DewareJakob

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Al een geluk we zo niet hoeven te denken over de varkens de konijnen de kwartels de kippen de runderen de tonijnen ......die vrienden zien we liefst alleen op ons bord Uw vrienden opeten wie doet dat nu ?
Ken je al die dieren waarvan je het vlees eet? Heb je een band met die dieren?
Uw eigen huisdier kan je vriend zijn, akkoord, daar heb je een band mee.
Oud 12 november 2024, 12:51   #59
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bij mij in het zwembad kan je alleen met cash betalen.
Bij mij in het zwembad in natura, afhankelijk wie er komt zwemmen natuurlijk.
Oud 12 november 2024, 13:15   #60
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Ken je al die dieren waarvan je het vlees eet? Heb je een band met die dieren?
Uw eigen huisdier kan je vriend zijn, akkoord, daar heb je een band mee.

Uw huisdier is niet direct mijn vriend en heb ik ook geen band mee. Die mag dus niet op uw bord maar wel op het mijne ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be