![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar er zit weinig smaakverschil tussen een grootmoeder op katse wijze en een grootmoeder op konijnse wijze, ik denk dat die pruimen daar voor veel tussen zitten. Ik heb me ooit laten vertellen dat een konijn een nacht in azijnwater moet staan, zelf weet ik dat niet, omdat ik nooit konijn eet. Ik kan het niet over mijn hart krijgen om zo'n lieve diertjes op te eten. Weet dat wij vroeger steeds honderd tot honderdvijftig konijnen hadden, we kweekten die, mesten die vet en mijn moeder slachtte die dan. De buren stonden te springen voor onze konijnen omdat die vrije uitloop hadden. Mijne pa had betonnen platen in de grond gestoken, zodat de konijnen niet konden ontsnappen. Wij gingen ook regelmatig paardenbloemen steken voor de konijnen, in het plat sjeiven (niet de verwarren met tjeven). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Stel je voor, velden vol waar mensen worden geoogst. Dat een mens verandert in dit, een batterij." Aah en als de batterij op is mag je met pensioen.
Ik weet niet wat jouw maatschappij modellen zijn... Maar begrafenisondernemer heeft precies ook niet zoveel deugd gedaan....
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En toch ...
Toch zijn er mensen die, meestal door een impulsaankoop, dieren naar een asiel brengen of erger nog, gewoon ergens achter laten. Meestal gebeurt dit als ze tot het besef komen dat dat snoezelig poesje of die lieve puppy werk en kosten met zich meebrengt en dat deze lieve viervoeters een beperking zijn op hun vrijheid, zeker als ze een weekendje of langer er eens tussenuit willen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Men dwingt op die manier armere dierenliefhebbers in de 'ondergrond' te gaan of hun huisdier op te geven met verdere vereenzaming tot gevolg voor de oudere generatie. Het leven in minder 'ontwikkelde' landen met zijn overvloedige sociale contacten wordt zo iets aantrekkelijker. Laatst gewijzigd door Bach : 12 november 2024 om 08:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wil je je hond daarna terug (eigenlijk heb je niet te willen, want een hond is verplicht gechipt, ze bellen je gewoon op, al dan niet via de politie), 150 euro mevrouw of mijneer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik zie wat er tegenwoordig allemaal betaald wordt met de kaart, de GSM, de ... We geven onze privacy gewoon prijs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Bach : 12 november 2024 om 08:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je moet er in elk geval al onrechtstreeks voor betalen om te ademen…
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit is ook de eerste en enige generatie politici die letterlijk lucht verkopen aan elkaar om kyotonormen te halen.
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie in sommige frituren hangen: "Gelieve te betalen met cash, dit wegens de hoge kosten van elektronisch betalen". Natuurlijk merken die dat het met dat elektronisch gedoe moeilijker is om zwart geld te genereren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#55 |
|
![]() Noem het dan een in wettelijke poging tot eliminatie van cash door een gedoogbeleid. Nog geen optreden van de politie gezien bij het weigeren van cash. Wel berichten gezien van het ongekeerde.
De overheid zou ook dienen op te treden tegen de limiet die men stelt op het afhalen van cash. Ook op die manier poogt men cash uit te roeien. Door te zorgen dat je niet aan je eigen geld kan. En eens die digitale munt er is is het helemaal gedaan met de vrijheid. Laatst gewijzigd door Bach : 12 november 2024 om 10:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze zullen helaas militair verslagen moeten worden omdat ze liever miljarden de dood in jagen dan hun ongelijk in te zien.
![]() |
![]() |
#58 | |
|
![]() Citaat:
Uw eigen huisdier kan je vriend zijn, akkoord, daar heb je een band mee.
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw huisdier is niet direct mijn vriend en heb ik ook geen band mee. Die mag dus niet op uw bord maar wel op het mijne ? |
|
![]() |
![]() |