Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 januari 2005, 11:55   #41
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys
en hoe dikwijls is het in de ronde van frankrijk nog niet gebeurd dat renners ten val komen in de cols door overenthousiaste supporters? de logica trekt zich dus door : sommige mensen doen onverantwoord met een vlag, dus alle vlaggen verbieden. sommige supporters doen onverantwoord en gevaarlijk, dus alle supporters verbieden. misschien kunnen we ook beginnen met het leegmaken van de weien langs de parcours, een uitgebroken ponny kan immers voor heel wat last zorgen, vraag het maar aan zabel
Was het trouwens niet vorig jaar dat er plotseling in een dorpje een aantal paarden over de weidedraad sprongen en een heel eind samen met de renners meedraafde? Ik vond dat toen schitterend vermaak, maar ongetwijfeld was dat wel bangelijk voor de renners! Stel dat zo'n paard tegen je valt...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2005, 11:58   #42
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

http://forum.politics.be/showthread.php?t=25969

in deze topic kunt u een foto aanschouwen van gevlag op een sportwedstrijd waar de bubbels blijkbaar wat fier op zijn. hier stoort het hen blijkbaar niet dat diegenen die achter de vlag zitten de wedstrijd niet kunnen zien
muys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2005, 12:01   #43
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

in deze topic kunt u een foto aanschouwen van gevlag op een sportwedstrijd waar de bubbels blijkbaar wat fier op zijn. hier stoort het hen blijkbaar niet dat diegenen die achter de vlag zitten de wedstrijd niet kunnen zien
Zoals al eerder gezegd: het gaat niet zozeer over het feit dat mensen vlaggen, maar de belgicisten zijn gewoon pisnijdig dat zij juist niet over die mankracht en die geestdrift kunnen beschikken om hetzelfde te doen. Daarom zien ze groen van jaloesie en kunnen ze er gewoon niet over. Dat verklaart ook waarom ze er ook voortdurend op terugkomen. Ook nu weer is een Bubbel met dat onderwerp gestart.
Oud 5 januari 2005, 12:02   #44
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik vind dat ook overdreven. Wat ik niet begrijp, is waarom u absoluut een vlag nodig hebt om een ploeg, een sportsman of een sportsvrouw te steunen. Dat gaat natuurlijk over alle vlaggen.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2005, 12:06   #45
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

ik vind ook dat er een nieuwe wet moet komen die mensen groter dan 1m 85 verplicht achteraan in de bioscoop plaats te nemen, want geef toe, dat stoort toch verschrikkelijk
muys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2005, 12:40   #46
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Juuuuuist. Zo'n ergernis, dat Vlaanderen Vlagt iedere keer weer een halve lichte vrachtwagen vlaggen weet te verkopen. Zo geërgd zijn de mensen... U weet duidelijk niet waarover u spreekt.
Dat maak je mij niet wijs. Op de ronde van Vlaanderen misschien ja.
Oud 5 januari 2005, 12:49   #47
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Dat maak je mij niet wijs. Op de ronde van Vlaanderen misschien ja.
Och, u hoeft het heus niet te geloven. Dat zal me nu echt worst wezen; alleen is het nu eenmaal zo dat Vlaanderen Vlagt iedere keer heel wat vlaggen verkoopt. Vooral de kleine papieren vlaggetjes gaan heel vlot over de toonbank (en neen, ze zijn NIET gratis).
Oud 5 januari 2005, 12:50   #48
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Om alle kritiek te vermijden gebruikt Vlaanderen Vlagt sedertdien grote stokken van soms meer dan drie meter.
Hahaha! Vislijnen ja. Die ze vlag voor het vertrek en aankomst van de renners een milimeter voor hun neus laten bengelen.
Oud 5 januari 2005, 12:50   #49
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Och, u hoeft het heus niet te geloven. Dat zal me nu echt worst wezen; alleen is het nu eenmaal zo dat Vlaanderen Vlagt iedere keer heel wat vlaggen verkoopt. Vooral de kleine papieren vlaggetjes gaan heel vlot over de toonbank (en neen, ze zijn NIET gratis).
En met dat geld gaan ze op vakantie naar Athene bv.
Oud 5 januari 2005, 12:52   #50
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
En met dat geld gaan ze op vakantie naar Athene bv.
Eens te meer moet ik vaststellen dat u mijn berichten eigenlijk niet leest. Mocht u mijn voorgaande bijdragen in deze berichtenreeks hebben doorgenomen, dan wist u nu hoe het zit met de betaling van de verplaatsingskosten.
Oud 5 januari 2005, 12:58   #51
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Eens te meer moet ik vaststellen dat u mijn berichten eigenlijk niet leest. Mocht u mijn voorgaande bijdragen in deze berichtenreeks hebben doorgenomen, dan wist u nu hoe het zit met de betaling van de verplaatsingskosten.
Bubbeltjes lezen alleen wat zij willen lezen. En dat is meestal hetgene dat zij, als bevooroordeelden, denken te lezen. Zielig
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2005, 13:07   #52
rodeo
Gouverneur

rodeo's schermafbeelding

Standaard

Goh ja

laten zwaaien zeker?

Als die mensen daar plezier in hebben, als ze daar zover voor willen tsjolen

het enige dat ze krijgen is negatieve kritiek (de VRT gehoord toen ze vertelden over "het accident met de Vlaamse Leeuw"?), en ik zie ze toch nooit (vlaggen) in de krant (worden er secuur uit gefilterd? DM natuurlijk!)
rodeo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2005, 13:09   #53
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rodeo
het enige dat ze krijgen is negatieve kritiek (de VRT gehoord toen ze vertelden over "het accident met de Vlaamse Leeuw"?), en ik zie ze toch nooit (vlaggen) in de krant (worden er secuur uit gefilterd? DM natuurlijk!)
Blijkbaar leest u dan nooit de sportbijlage. In ieder geval kan ik hier zo enkele oudere kranten uithalen waar er foto's staan van wielerwedstrijden waar men de Leeuwen ziet wapperen. Dat dit bij De Morgen ongetwijfeld anders is, verbaast me natuurlijk niets.

En negatieve kritiek? Indien het toch zo negatief zou zijn, dan verkocht Vlaanderen Vlagt tijdens wielerwedstrijden geen enkele vlag. Het tegendeel is echter waar: de vlaggen, en vooral de kleine papieren vlaggetjes, gaan vlot over de toonbank.
Oud 5 januari 2005, 13:12   #54
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Goh ja

laten zwaaien zeker?

Als die mensen daar plezier in hebben, als ze daar zover voor willen tsjolen

Ook de Standaard is niet vies van censuur. Op de voorpagina van DS de dag na de Ronde van Vlaanderen was de foto die werd getoond er een met een tricolore belzieke vod. Schandalig tegenover al die mensen van Vlaanderen Vlagt die in weer en wind overal staan met hun vlaggen. En dan op de foto van de RvV geen Vlaamse leeuw laten zien... Pfff Zeikerds
Oud 5 januari 2005, 13:14   #55
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist
Ook de Standaard is niet vies van censuur. Op de voorpagina van DS de dag na de Ronde van Vlaanderen was de foto die werd getoond er een met een tricolore belzieke vod. Schandalig tegenover al die mensen van Vlaanderen Vlagt die in weer en wind overal staan met hun vlaggen. En dan op de foto van de RvV geen Vlaamse leeuw laten zien... Pfff Zeikerds
En de reacties die toen volgden, ontkrachten onmiddellijk de bewering rodeo. Plotseling kwam er veel negatieve kritiek op DS. In de sportbijlage van Het Laatste Nieuws doet men tenminste niet aan dergelijk kleinzielige censuur. Ik heb verschillende heel mooie kleurenfoto's waarop duidelijk de Vlaamse Leeuw te zien is.
Oud 5 januari 2005, 13:15   #56
rodeo
Gouverneur

rodeo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En negatieve kritiek? Indien het toch zo negatief zou zijn, dan verkocht Vlaanderen Vlagt tijdens wielerwedstrijden geen enkele vlag. Het tegendeel is echter waar: de vlaggen, en vooral de kleine papieren vlaggetjes, gaan vlot over de toonbank.
en ik dacht dat ze die gratis weggaven?
Oud 5 januari 2005, 13:16   #57
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar werd dat dan gezegd? Bron: uw duim?
Oud 5 januari 2005, 13:19   #58
rodeo
Gouverneur

rodeo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door rodeo

Waar werd dat dan gezegd? Bron: uw duim?
let op de aanwezige "dacht"

Citaat:
In de sportbijlage van Het Laatste Nieuws doet men tenminste niet aan dergelijk kleinzielige censuur. Ik heb verschillende heel mooie kleurenfoto's waarop duidelijk de Vlaamse Leeuw te zien is.
HLN is dan ook een vlaams-nationalistisch gazetje...
Oud 5 januari 2005, 13:20   #59
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ook hier zou U het kunnen weten dat dat niet zo was, indien U de moeite zou doen om vorige posts te lezen. JVdB heeft al aangehaald dat ze NIET gratis zijn.
Oud 5 januari 2005, 13:21   #60
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
HLN is dan ook een vlaams-nationalistisch gazetje...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be