Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 december 2024, 01:02   #41
DIBO
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Probiotica is weer zo’n kwakzalverij.
zeker die pottekes yoghurt en fleskes melkdrank in de supermarkt (en veel pillenpottekes van de apotheker) is inderdaad allemaal geldklopperij

maar mensen die écht met probiotica bezig zijn en merendeels zelf hun pre-/probiotica produceren, weten wel beter.
DIBO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2024, 01:56   #42
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DIBO Bekijk bericht
zeker die pottekes yoghurt en fleskes melkdrank in de supermarkt (en veel pillenpottekes van de apotheker) is inderdaad allemaal geldklopperij

maar mensen die écht met probiotica bezig zijn en merendeels zelf hun pre-/probiotica produceren, weten wel beter.
Zijn gefermenteerde groenten gezond?
Hoewel je misschien zou denken dat gefermenteerd voedsel niet gezond is omdat er bacteriën aan te pas komen, is het juist wel gunstig dat deze er zijn. Door fermentatie ontstaan er gezonde bacteriën die bekend staan onder de naam probiotica.

Juist deze bacteriën zorgen ervoor dat je darmflora gezond blijft en goed functioneert. Gefermenteerde groenten en ander voedsel zijn zo heel gezond voor je lichaam waardoor je goed functioneert en je lekker voelt.

Een verstoorde darmflora heeft namelijk vervelende gevolgen voor de rest van je lichaam dus het is zaak deze goed gezond te houden. Dit wisten ze overigens vroeger al, hoewel het toen nog niet onder de naam probiotica bekend was.

Door lange tijd op zee kregen zeelui nog wel eens scheurbuik maar niet wanneer ze gefermenteerd voedsel tot zich namen. Zo zie je maar, fermenteren is al eeuwenoud maar werkt nog altijd goed

https://www.lerenfermenteren.nl/fermenteren-groente/
Oud 29 december 2024, 08:15   #43
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Zijn gefermenteerde groenten gezond?
Hoewel je misschien zou denken dat gefermenteerd voedsel niet gezond is omdat er bacteriën aan te pas komen, is het juist wel gunstig dat deze er zijn. Door fermentatie ontstaan er gezonde bacteriën die bekend staan onder de naam probiotica.

Juist deze bacteriën zorgen ervoor dat je darmflora gezond blijft en goed functioneert. Gefermenteerde groenten en ander voedsel zijn zo heel gezond voor je lichaam waardoor je goed functioneert en je lekker voelt.

Een verstoorde darmflora heeft namelijk vervelende gevolgen voor de rest van je lichaam dus het is zaak deze goed gezond te houden. Dit wisten ze overigens vroeger al, hoewel het toen nog niet onder de naam probiotica bekend was.

Door lange tijd op zee kregen zeelui nog wel eens scheurbuik maar niet wanneer ze gefermenteerd voedsel tot zich namen. Zo zie je maar, fermenteren is al eeuwenoud maar werkt nog altijd goed

ge kunt wel niet alles fermenteren he Cufi,

gefermenteeerde patatten, blijven vort toiters he, tenzij je er wodka van maakt.

maar kolen kan je dan weer heel goed fermenteren. Het hangt een beetje af van het product en de daarbij gepaard gaande bacterieen die aanwezig zijn en de procedure die je toepast natuurlijk om het proces van fermentatie te laten gebeuren.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2024, 09:16   #44
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
ge kunt wel niet alles fermenteren he Cufi,

gefermenteeerde patatten, blijven vort toiters he, tenzij je er wodka van maakt.

maar kolen kan je dan weer heel goed fermenteren. Het hangt een beetje af van het product en de daarbij gepaard gaande bacterieen die aanwezig zijn en de procedure die je toepast natuurlijk om het proces van fermentatie te laten gebeuren.
Uiteraard, de link legt alles schoon uit en welke groenten zich best laten fermenteren.
En zuurkool is de beste bron van probiotica imho.

Investeren in de gezondheid hoeft niet duur te zijn en de natuurlijke weg is simpelweg de beste weg.
Onlangs antibiotica moeten slikken, ik heb daarna opgebouwd met pro biotica en voel me weer als een vis in het water.
Oud 30 december 2024, 08:20   #45
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht

Ik lees dit topic NU voor het eerst.

Volgens mij zit ik in de top 3!
En wie weet ben ik zelfs de Europees kampioen

Sedert midden april eet ik dagelijks 1,5 kg rauwe groenten (de forummers die vaak in K&K komen weten dit)

Ik ben van plan dit eetpatroon aan te houden, aangezien de vele voordelen die het mij al opgeleverd heeft.
Is dat niet slecht voor de nieren ?

In de meltingpot gaat alles kapot.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2024, 10:07   #46
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Over gefermenteerde groenten, .... Zijn er hier fans van Kimchi ? Mag het op de Europese markt komen of is er te hoog bacteriëngevaar ?

https://en.wikipedia.org/wiki/Kimchi

Aziaten drinken en eten minder melkproducten. Ze halen hun darmbacteriën uit gefermenteerde groenten.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2024, 13:40   #47
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht

Scheurbuik
is een puur vitamine C gebrek.

Gefermenteerde groenten bevatten wel wat vitamine C. En de langere bewaartijd helpt ook.
Oud 30 december 2024, 14:21   #48
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Over gefermenteerde groenten, .... Zijn er hier fans van Kimchi ? Mag het op de Europese markt komen of is er te hoog bacteriëngevaar ?

https://en.wikipedia.org/wiki/Kimchi

Aziaten drinken en eten minder melkproducten. Ze halen hun darmbacteriën uit gefermenteerde groenten.
Hier iedere dag kimchi, niet zoals in Korea iedere maaltijd maar toch bij het middagmaal.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2024, 16:14   #49
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht

Scheurbuik
is een puur vitamine C gebrek.

Gefermenteerde groenten bevatten wel wat vitamine C. En de langere bewaartijd helpt ook.
Fermenteren zorgt er ook voor dat je groenten en fruit langer kan bewaren, en daardoor was er dus geen scheurbuik meer. Omdat het niet bederfde op lange zeereizen.

Maar de essentie is dat je niet moet investeren in probiotica omdat je dat zelf simpel kan voorzien. Dat is het andere voordeel ervan.

De natuur doet haar werk als je weet hoe je alles moet toepassen.
Gewoon lukraak wat doen op basis van gevoelens en "eigen logica" doet dikwijls meer kwaad dan goed.

We weten na millennia wat werkt en wat niet werkt. Probiotica is dus geen bullshit maar goed voor de darmen.
Oud 30 december 2024, 19:29   #50
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Er zijn elke dag soep en groenten die mijn heksie perfeksie op tafel zet. En ik moet dat opeten.
Ik drink ook zeer regelmatig vocht van hop en fruitsap van Franse of mediterrane druiven.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2025, 09:54   #51
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht

Ik lees dit topic NU voor het eerst.

Volgens mij zit ik in de top 3!
En wie weet ben ik zelfs de Europees kampioen

Sedert midden april eet ik dagelijks 1,5 kg rauwe groenten (de forummers die vaak in K&K komen weten dit)

Ik ben van plan dit eetpatroon aan te houden, aangezien de vele voordelen die het mij al opgeleverd heeft.
Zo lang je dat blijft doen, leef je.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be