![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het is net dit principe dat Trump probeert te vernietigigen. Rechters houden zijn wetten tegen en hij pikt dit niet. Hij vind waarschijnlijk de scheiding der machten het domste wat er bestaat ofzo.
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Das toch zo moeilijk niet... Citaat:
Dat is een feit weetjewel? En de hele wereld weet dat... ![]() Niks versmelting als voorwaarde om gevoed te kunnen worden... Citaat:
Nogmaals: dat jij abortus moord vindt, dat is jouw persoonlijke mening over hoe gij de foetus en het moederlichaam bekijkt, een zienswijze die ik niet deel. Ik hoef ook geen stelling te nemen, ik geef enkel mijn mening. Citaat:
Nergens beweer ik dat abortus geen moord is omdat de moeder ook een stuk van zichzelf verliest. ![]() Vat je eigen positie maar samen. Mijn positie is dat elke vrouw het RECHT heeft om te beslissen over haar lichaam, net zoals gij ook dat recht hebt, en verder heeft iedereen maar dat recht van zwangere vrouwen te respecteren, ongeacht welke keuze zij maken. En het gaat helemaal niet over gelijk hebben omdat elk geval van abortus specifiek is met andere beweegredenen en meerdere factoren, die discussie kan heel uitgebreid per geval gevoerd worden met pro en contra maar het uitgangspunt is altijd het vrouwelijk recht op zelfbeschikking en daar is maar één antwoord voor.
![]() |
![]() |
#46 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#47 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Zelfmoord is een recht dacht ik. Dat is de volledige zelfbeschikking.
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Don't damage my pimp material.
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
1. Het leven ontstaat bij de zygote, en neemt aanvang bij de eerste celdeling. 2. Van op dat moment groeit er een lichaam in een lichaam. 3. Niemand kan eigenaar van een ander lichaam zijn, niet voor de geboorte van dat lichaam, en niet erna. 4. Als je een levend lichaam van een andere mens doodt, zonder deze eerste zijn toestemming, pleeg je een moord. 5. Het zelfbeschikkingsrecht van een zwangere vrouw haar lichaam, geeft haar niet het recht het lichaam van een andere persoon te beëindigen. Ook al groeit die persoon in haar lichaam. Zie punt 3. Ik heb begrepen dat je er niet wil over discussiëren, en dat we onze meningen over dit onderwerp dus gewoon naast mekaar laten bestaan. Dat is ook goed.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 24 februari 2025 om 10:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We zijn niet allemaal zelfstandige genieën zoals u. Wat weet 70%-80% v d bevolking nu over zaken?
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
En het feit dat niet iedereen "mee" is, en dat er nog op grote schaal slavernij bestaat, is niet mijn probleem. Maar laat het gezegd zijn, voor een werkgever werken, en daar correct voor vergoed worden, is uiteraard geen slavernij.
![]() |
![]() |
#53 |
Minister-President
|
![]() Als het over censuur gaat, dan vind ik de mate waarin Wikipedia door de centrale overheid van een land wordt gecensureerd, een goede graadmeter
https://en.wikipedia.org/wiki/Censorship_of_Wikipedia Dat gaat van louter blokkeren van de website tot het vervolgen van editors.
![]() |
#54 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Moet gij u daar niet om beperken of zijn die ander thema s belangrijker dan moord ? Laatst gewijzigd door jogo : 24 februari 2025 om 12:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
|
![]() Citaat:
Oma kan mij niet overtuigen, en ik kan Oma niet overtuigen. Dan houdt het op. Ik kan haar niet met een hout in haar nek slagen.
![]() |
![]() |
#56 | |
|
![]() Citaat:
Jullie cellen doen geen mitose? Oftewel, definieer 'leven'.
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
Uit een eicel groeit niets. Uit de combinatie tussen een zaadcel en een eicel groeit een mens. Althans, de menselijke zaadcel en de menselijke eicel. Ik zal dat er maar bij schrijven, voor de zageventen en -vrouwen op dit forum. De zygote, dus VOOR de eerste mitose, is enkel de versmelting van de zaadcel die de eicel binnen dringt. En DAN kan men zich de vraag stellen WAAROM die eerste mitose plaatsvindt. Voor de ene goddelijke interventie, voor de andere een natuurlijk voorval. De "trigger" voor die eerste mitose, dat zou men het mysterie van "het leven" kunnen noemen. DAAR ontstaat het leven. Louter technisch gezien zou het verwijderen/vernietigen van de zygote VOOR de eerste mitose heeft plaatsgevonden dan géén abortus zijn.
![]() |
![]() |
#58 | ||||
|
![]() Citaat:
Een cel heeft een metabolisme, heeft organellen met bepaalde functies, bevat alle instructies (DNA) voor het uitoefenen van die functies, onderhoudt via signalen (eiwitmoleculen) contacten met de cellen ernaast of met de buitenwereld. Citaat:
Een bevruchte eicel is geen mens. Noch wanneer het zich in een vrouw bevindt, noch wanneer het zich op een objectglaasje onder de microscoop bevindt. Noch is een zygote een mens, noch een foetus waarvan het hartje klopt maar dat nog steeds geen volwaardige organen heeft ontwikkeld. Citaat:
Dus werkende cellen is/zijn geen leven? Dus aseksuele meercellige dieren/organismen is/zijn geen leven? Waar denken jullie waar wij vandaan komen? Of geloven jullie echt in het sprookjesboek Genesis? Er is zelfs leven (wespen bv) waarbij onder invloed van bacteriën (Wolbachia) de wespen zich aseksueel gaan voortplanten. Wanneer men dan antibiotica toedient komen mannelijke wespen terug op de voorgrond en gaan ze terug paren. Diezelfde Wolbachia kan in pissebedden de genetisch mannelijke individuen laten ontwikkelen als vrouwtjes. Misschien ook interessant in de andere draad. Als je je neus steekt in moleculaire celbiologie en microbiologie, dan heeft dat een impact op de kijk van 'het leven'. Citaat:
BTW, is een miskraam na (onvoorzichtigheid, infectie, ongeval, ... of louter malchance) dan doodslag?
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill Laatst gewijzigd door hamac : 24 februari 2025 om 15:22. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb mijn definitie "mens" al gegeven. Je "wordt" geen mens omdat een andere mens je de absolutie gaf, je "bent" er een zodra de eerste mitose in de zygote zich heeft voltrokken. Het is voor mij de enige manier om op een niet-door-mensen-bepaalde wijze een grens te trekken tussen niet-mens-zijn en mens-zijn. Je "wordt" a la limite een mens TIJDENS de eerste mitose, en zodra deze plaatsvond "ben" je een mens. Wat is JOUW definitie dan? Wat is een mens volgens jou dan? WAT is leven, en daardoor, is een spermacel of een eicel "in leven" is een andere discussie. Maar ALS een eencellige of meercellig organisme "in leven" is, dan versterkt dat enkel mijn argument dat "een hoopje cellen" in de baarmoeder van een vrouw OOK "in leven" is. Zodra de natuur er voor kiest om een zwangerschap af te breken, dan is dat NIETS, geen moord, geen doodslag, geen crime of passion. Niets. Inderdaad, bad luck. De natuur kan je niet aansprakelijk stellen. Maar alle actieve daden om een mens en zijn leven te beëindigen houden een schuldgraad in, inderdaad. Volgens mij.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 24 februari 2025 om 17:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Minister-President
|
![]() is er nog geen abortus-draad waar de laatste 10 berichten of zo beter zouden passen?..