![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat is niet zo, daar de Grondwet de erkenning van de landstalen volledig en onverbreekbaar koppelt aan de taalgebieden. Dus moet u dat element niet voorstellen alsof ik dat er zou uit afleiden. Dat staat gewoon in de Grondwet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat nu als buitenlanders-die Nederlands helemaal niet spreken- de Plantentuin van Meise bezoeken? Ze vragen inlichtingen maar krijgen geen uitleg omdat men alleen het Nederlands kan gebruiken? Stel je het imago van Vlaanderen voor dat die buitenlanders zouden hebben! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wordt Meise volledig door de Vlaamse overheid beheert (want voor zover ik weet is de uitwerking van het akkoord nog altijd niet rond), dan zal de plantentuin in het Nederlands functioneren. De taal van de instelling zal het Nederlands zijn. Voor de rest spreken de bezoekers onder elkaar en met de planten de taal die ze zelf willen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
De plantentuin is overheidsinstelling. De taalwetgeving slaagt op het taalgebruik bij de administratieve diensten en niet op wat jij tegen je Waalse vriend zegt! Jörgen Laatst gewijzigd door Jörgen Noens : 7 januari 2005 om 16:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
In de wet staat dat men de taal - overheidsinstellingen - MOET gebruiken die in dat taalgebied wordt gebruikt! (In Meise is dat dus Nederlands) In de wet staat NIET dat men verplicht met een Belgische vlag op 21 juli moet staan zwaaien! Vergelijk geen appelen met peren ... het ene moet, het andere niet! Jörgen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Ik moet plots denken aan die geweldige film over dat stel nichten dat rondreist in Australië: The adventures of Priscilla, Queen of the desert... Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Inderdaad, in de loop van de geschiedenis is er waarschijnlijk niets onveranderd gebleven. Zo meer dan waarschijnlijk ook in de toekomst. Maar wil dat zeggen dat men zomaar aan een fenomeen moet toegeven? Stel je voor dat de bewoners van de China-wijk plots beslissen om volledig te weigeren zich aan te passen en enkel nog hun taal wensen te spreken. Moeten we ook dan toegeven, de grondwet aanpassen en zeggen: "Ok, neem deze taal er maar bij." (ref. voorstel AEL). Jörgen Laatst gewijzigd door Jörgen Noens : 7 januari 2005 om 16:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Neen, de link kwam blijkbaar van mijn nogal fantasierijke geest die een paar besnorde Walen ziet halthouden bij een poeslief boterbloemke terwijl kreetjes van verrukking ("Ooohhh, quelle belle plante") uit het gezelschap naar boven stijgen ![]()
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |