Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 4 april 2025, 07:00   #41
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Tom Waes werd door zijn auto verkracht.
Oud 4 april 2025, 08:33   #42
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ne Westmalle tripel is wel een van de zwaarste bieren. De bruine is maar 7%.
De meeste tripels liggen rond de 8 - 8,5%.

Duvel, één van de meest gedronken sterke bieren, is ook 8,5.

Andere populaire sterke bieren zoals Lachouffe, Tripel Karmeliet, Omer,... ook 8 - 8,5.

Westmalle tripel steekt er inderdaad een beetje bovenuit. Net zoals Gouden Carolus Tripel (9%).

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 4 april 2025 om 08:35.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2025, 08:36   #43
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
1 Orval = 1,65 standaardglas

De formule voor het berekenen van het aantal standaardglazen per hoeveelheid alcohol is: aantal milliliters x alcoholpercentage, en dat gedeeld door 1250.

Dus mijn methode om de alcohol in drank te vergelijken klopt perfect.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2025, 15:23   #44
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik weet het, daarom ook dat ik zei dat ik de test deed met ene van 8*

Kasteelbier is bijna hetzelfde als wijn.
Dus 2 Orval bieren drinken op een tijdspanne van 2 uren is Te veel of net niet ?
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2025, 15:52   #45
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dus 2 Orval bieren drinken op een tijdspanne van 2 uren is Te veel of net niet ?
Ik denk het niet. Orval is 6.2 graden, da´s niet veel meer dan een pils.
Oud 4 april 2025, 17:49   #46
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet te veel denk ik. Ik zou wel 15 minuten wachten om op de baan te gaan na de laatste slok. Vroeger mocht je zolang wachten voor je moest blazen, nu niet meer.
Oud 4 april 2025, 20:24   #47
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Naast de winkelkarren hier in de Lidl zie ik regelmatig mannen neerzitten die blikken drinken van een halve liter van 12 graden (99 cent voor een blik in de winkel! goedkope café). Ze zijn altijd vriendelijk als ik santé zeg. Hoeveel ze er drinken weet ik niet maar ze zien er altijd kwik en reactief uit

Hangt er waarschijnlijk ook een beetje van af hoe men alcohol verdraagt. Bij controle zit het percentage natuurlijk in het bloed.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 4 april 2025 om 20:26.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2025, 07:38   #48
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Naast de winkelkarren hier in de Lidl zie ik regelmatig mannen neerzitten die blikken drinken van een halve liter van 12 graden (99 cent voor een blik in de winkel! goedkope café). Ze zijn altijd vriendelijk als ik santé zeg. Hoeveel ze er drinken weet ik niet maar ze zien er altijd kwik en reactief uit

Hangt er waarschijnlijk ook een beetje van af hoe men alcohol verdraagt. Bij controle zit het percentage natuurlijk in het bloed.
Zolang het over uw eigen drug gaat is er blijbaar niks mis mee. Alleen maar plezant en keitof.

Alohol verslaafden zijn blijkbaar allemaal brave vriendelijke mensen. Wie een andere drug gebruikt is een stoute tamme en onvriendelijke mens

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 april 2025 om 07:42.
Oud 5 april 2025, 10:39   #49
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Tom Waes heeft de pech van een bekende Vlaming te zijn waardoor de sensatiepers nog eens kan natrappen door em voor wat blikschade, aan een botsabsorbeerder, zijn eigen porsche en met hemzelf als enig slachtoffer nog eens met foto en naam, publiekelijk aan de schandpaal te nagelen.
Hij heeft zijn verdiende loon voor zijn gezuip dus al ruim gehad...

Wanneer publiceert de roddelpers ook eens de foto's en namen met de promilles alcohol van ladderzatte veelplegers die al 25 keer veroordeeld werden op de politierechtbank en/of al dodelijke slachtoffers op hun geweten hebben?
Of hebben zatte doodrijders wel recht op privacy? Ze overtreden wel de wet..
Zulke publiekelijke schandpaal in de media zou misschien ook beter helpen tegen hardleerse, rijdende zatlappen dan een alcoholslot dat omzeild wordt, een rijverbod dat toch niet opgevolgd wordt en eindeloze, belastingverspillende rechtzaken door overbelaste politierechters die er toch niet in slagen om dronken veelplegers uit de auto te houden.
De tol van de roem.
Oud 5 april 2025, 14:05   #50
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Tom Waes heeft de pech van een bekende Vlaming te zijn waardoor de sensatiepers nog eens kan natrappen door em voor wat blikschade, aan een botsabsorbeerder, zijn eigen porsche en met hemzelf als enig slachtoffer nog eens met foto en naam, publiekelijk aan de schandpaal te nagelen.
Hij heeft zijn verdiende loon voor zijn gezuip dus al ruim gehad...

Wanneer publiceert de roddelpers ook eens de foto's en namen met de promilles alcohol van ladderzatte veelplegers die al 25 keer veroordeeld werden op de politierechtbank en/of al dodelijke slachtoffers op hun geweten hebben?
Of hebben zatte doodrijders wel recht op privacy? Ze overtreden wel de wet..
Zulke publiekelijke schandpaal in de media zou misschien ook beter helpen tegen hardleerse, rijdende zatlappen dan een alcoholslot dat omzeild wordt, een rijverbod dat toch niet opgevolgd wordt en eindeloze, belastingverspillende rechtzaken door overbelaste politierechters die er toch niet in slagen om dronken veelplegers uit de auto te houden.
Ja wie werkt voor de media plukt daar de vruchten van maar moet daar de nadelen bijnemen.

Wie dat liever niet wil blijft dan beter rekken vullen bij de Colruyt

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 april 2025 om 14:06.
Oud 5 april 2025, 20:02   #51
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zolang het over uw eigen drug gaat is er blijbaar niks mis mee. Alleen maar plezant en keitof.

Alohol verslaafden zijn blijkbaar allemaal brave vriendelijke mensen. Wie een andere drug gebruikt is een stoute tamme en onvriendelijke mens
Ik kan gerust zonder wat u mijn drug noemt. Ooit zelfs 2 jaar zonder en regelmatig één maand of twee maand een stricte alcohol ban.

Wat andere drugs betreft heb ik decennia geleden marihuana geprobeerd en daar heb ik me allesbehalve lekker bij gevoeld, de eerste voelde ik mij alsof ik in een matras stapte en de tweede keer kon ik knappe jonge dame niet meer mijn eer betuigen, dus volledige ban wat mij betreft. Later was ik op een samenkomst, daar was onder andere een dokter, een advocaat en een rechter aanwezig. Toen de cocaine werd bovengehaald heb ik gewoon de party verlaten en iedereen een goede avond gewenst.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 5 april 2025 om 20:05.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2025, 05:27   #52
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik kan gerust zonder wat u mijn drug noemt. Ooit zelfs 2 jaar zonder en regelmatig één maand of twee maand een stricte alcohol ban.

Wat andere drugs betreft heb ik decennia geleden marihuana geprobeerd en daar heb ik me allesbehalve lekker bij gevoeld, de eerste voelde ik mij alsof ik in een matras stapte en de tweede keer kon ik knappe jonge dame niet meer mijn eer betuigen, dus volledige ban wat mij betreft. Later was ik op een samenkomst, daar was onder andere een dokter, een advocaat en een rechter aanwezig. Toen de cocaine werd bovengehaald heb ik gewoon de party verlaten en iedereen een goede avond gewenst.
Wie een eerste keer in zijn leven sigarettenrook inhaleert gaat ook bijna van zijn stokje (zelf dacht ik ik ging stikken) Wie de eerste keer in zijn leven een slaappil slikt is ook vertrokken voor 18 uren diepe slaap. Mijn tante van 93 slikt ze sinds 40 jaar als snoepjes.

Wie de eerste keer in zijn leven 5 glazen bier drinkt zal ook wel moeten lopen om te kotsen. En de eerste keer mijn tante 2 glazen wijn dronk begon ze aan een striptease en beetje daarna mocht ze ook gaan kotsen

Veel zoniet alles is in het leven een gewenning. Wie de eerste keer 1 km gaat hardlopen zonder ooit te hebben gelopen kan doodvallen......enzovoortenzovoort

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 6 april 2025 om 05:28.
Oud 7 april 2025, 08:58   #53
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja maar ik drink meestal een Orval dat is maar 6.5 % dacht ik. Maar zijn ook 33 cl. Het zal spannen denk ik

Maar klopt dat wel de manier hoe jij dat berekent ?
Met 2 Orvals. en op het gemakske, ga je vermoedelijk niet positief blazen, maar het hangt af van uw gewicht natuurlijk.

2 Tripels of 2 Sint Bernardus 12 of 2 Rochefort 10 dan ga je prijs hebben.

Mijne maat had na 5 Sint Bernarduskes toch genoeg, hij ging dan maar braaf gaan slapen. En dat is ne stevige jongen, en toen geoefend drinker. ik had evenveel op (een lichtere pint gedronken). en vroeg mij af wat het probleem was.

Maar ik zeg het dat hangt af van mens tot mens, zou ik op die moment positief geblazen hebben ? Natuurlijk. Maar ik moest dan ook niet meer rijden.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2025, 07:53   #54
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard Tom Waes vandaag voor de politierechter

Zijn leven hing aan zijden draadje, straks verschijnt Tom Waes voor politierechter: welke straf riskeert hij na zijn zware crash?
AntwerpenTom Waes (56) staat maandag voor de Antwerpse politierechter. Hij moet zich onder meer verantwoorden voor rijden onder invloed. Het leven van de bekende tv-maker hing even aan een zijden draadje toen hij op 30 november 2024 net voor de Kennedytunnel tegen een botsabsorbeerder aan knalde.

https://www.hbvl.be/regio/antwerpen/.../64957091.html
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2025, 08:43   #55
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Zijn leven hing aan zijden draadje, straks verschijnt Tom Waes voor politierechter: welke straf riskeert hij na zijn zware crash?
AntwerpenTom Waes (56) staat maandag voor de Antwerpse politierechter. Hij moet zich onder meer verantwoorden voor rijden onder invloed. Het leven van de bekende tv-maker hing even aan een zijden draadje toen hij op 30 november 2024 net voor de Kennedytunnel tegen een botsabsorbeerder aan knalde.

https://www.hbvl.be/regio/antwerpen/.../64957091.html
Ik vind dat Porsche nu wel zijn boete mag betalen via de gazetten. Ik geloof er geen artikeltje is verschenen of er werd 7 keren vermeld dat hij met een Porsche reed. Soms zelfs meer gedetailleerd met een old timer Porsche.

Is dat eigenlijk niet verborgen reclame ? Ik lees dat nooit wanneer iemand met een Renault of een VW een ongeval veroorzaakt. Dan spreekt men eenvoudigweg van de of een auto zelfs al is dat een auto die sneller en duurder is dan die oude Porsche.
Oud 5 mei 2025, 09:01   #56
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

En maar blijven kappen. Typisch Vlaamse macho. Veel venten laten zich erdoor verleiden.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2025, 11:20   #57
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind dat Porsche nu wel zijn boete mag betalen via de gazetten. Ik geloof er geen artikeltje is verschenen of er werd 7 keren vermeld dat hij met een Porsche reed. Soms zelfs meer gedetailleerd met een old timer Porsche.

Is dat eigenlijk niet verborgen reclame ? Ik lees dat nooit wanneer iemand met een Renault of een VW een ongeval veroorzaakt. Dan spreekt men eenvoudigweg van de of een auto zelfs al is dat een auto die sneller en duurder is dan die oude Porsche.
Een zwaar Porsche 911 ongeval is bijna alledaags in Duitsland, ook young-/ oldtimers.

En dit zijn de dodelijke Porsche ongevallen.

Laatst gewijzigd door Micele : 5 mei 2025 om 11:23.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2025, 11:24   #58
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
is dat door uw drugsverslaving dat u dingen leest die er niet staan?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2025, 11:34   #59
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
is dat door uw drugsverslaving dat u dingen leest die er niet staan?
Over welke drugsverslaving heeft U het dan ?? Dat ik er vanochtend al 10 km heb opzitten in 45 minuten (en dat op mijn leeftijd)

Op de man spelen (PA) en dingen insinueren is niet fraai vooral niet wanneer het bij deze duidelijk beeldspraak betreft

Voor uw info ;

Beeldspraak is figuurlijk taalgebruik. Dat wil zeggen dat er niet letterlijk wordt gezegd wat er wordt bedoeld.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 mei 2025 om 11:39.
Oud 5 mei 2025, 11:41   #60
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Een zwaar Porsche 911 ongeval is bijna alledaags in Duitsland, ook young-/ oldtimers.

En dit zijn de dodelijke Porsche ongevallen.
Welk automerk veroorzaakt de meeste ongelukken?
Uit een analyse van verzekeringsclaims blijkt dat Tesla-bestuurders het vaakst betrokken zijn bij ongelukken. Naast aanrijdingen werden ook snelheidsovertredingen, rijden onder invloed en andere verkeersovertredingen meegewogen. Dat levert Tesla de twijfelachtige eer op als merk met de 'slechtste' bestuurders

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 mei 2025 om 11:42.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be