![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Nogmaals: Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#42 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alsof dat de enige optie is. Citaat:
0,4%... Daar lig jij over te zeveren...
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 3 juni 2025 om 11:17. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik dacht dat voedsel wel een basisbehoefte was. Domme ik. Citaat:
Probleem is dat de meeste mensen dat niet lezen of willen uitzoeken. Ze tekenen maar iets en komen dan nadien klagen. Trouwens: als je een contract tekent met verschillende prijzen op verschillende uren is het vrij normaal dat die berekening min of meer ingewikkeld wordt. Kan je daar niet aan uit: teken dan zo'n contract niet. Citaat:
Het is niet mijn fout dat er mensen zijn die niet met formules omkunnen. Hoe ga jij iemand uitleggen hoe je de oppervlakte van een cirkel berekent zonder een formule? Jij doet nu alsof een formule een doodzonde is. Maar hey; sommige dingen kan je nu eenmaal niet zonder formule uitrekenen. Als men die formules duidelijker kan maken: prima, doe maar op. Maar nu is het vooral gemekker van mensen die daar niet mee om kunnen.
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als dat niet zo is kan je immers gaan klagen over contractbreuk. Zo simpel is dat. Zou jij een contract tekenen waarin staat: "Hoe we uw factuur gaan berekenen gaan we op een later tijdstip nog bepalen. Het gaat voor u een verassing zijn." Nee he? Ik heb goei nieuws; als je een contract krijgt staat daar wel degelijk in hoe ze het berekenen. Anders hebben ze geen poot om op te staan.
![]() |
![]() |
#45 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Onze digitale meter (Frankrijk) heeft een maximum limiet en dat volgens gekozen contract. Van zodra je daar 20% overgaat sluit de meter de verbinding met het net. Gevolg ... geen extra kosten piekbelasting (onbestaand hier) wegens vermeden 'pieken'... Lijkt me gewoon eerlijk ... Als het dan toch gebeurd, meter gewoon terug aanschakelen.
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 3 juni 2025 om 11:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Maar je moet wel de prijzen dagelijks, online en app, opvolgen om te kunnen weten wanneer je je auto kunt opladen aan de goedkoopste prijs om zuinig te kunnen zijn en flexibel te kunnen inspelen op de veranderende prijzen om minder te betalen aan jouw factuur. En dat is wel tijdrovend. ![]()
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Leuk als je net een brood in de oven hebt zitten, een pagina-lang word-document hebt gemaakt of halfweg bent met je gazon afrijden net voor het gaat regenen... Het is natuurlijk ieders keuze maar dan hou ik mijn verbruik liever zelf in de gaten. Zo moeilijk is dat niet. Wij hebben nu pakweg 1,5 jaar een digitale meter en ik zit qua piek slechts zelden boven de 3kw. Vorige maand verbruikte ik €73 electriciteit en €21 gas. Maandpiek elektriciteit was 2,7kW. Voor een gezin van drie personen lijkt me dat niet overdreven. In ieder geval niet in die mate dat ik voor een zichzelf uitschakelende meter zou opteren.
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je bent toch helemaal niet verplicht een dynamisch contract af te sluiten? Waar heb jij het eigenlijk over?
![]() |
![]() |
#49 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het is de VRT en MINISTER beenders die mekkeren over de energiecontracten...moet je hun quote nog es hebben?? En dan lig jij te zeveren over mij. ![]()
![]() |
![]() |
#50 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik dacht dat jij het had over dynamische contracten. Foutje... Waar had jij het dan in posts als deze wel over? Citaat:
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
In die 4 jaar 2x voorgevallen. Geen piekvermogen kosten ... ik kies voor de Franse oplossing.
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
"Het vermogen van de gemiddelde oven is zo'n 3.000 watt, dat ligt hoger bij wat grotere modellen. Bijvoorbeeld rond de 3.600 watt."
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 3 juni 2025 om 12:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Dat is net waarom er onderzoek naar wordt gedaan, amai.... ![]() De VRT en de MINISTER van CONSUMENTENZAKEN klagen daarover. Citaat:
Nogmaals: het gemekker over onduidelijke formules komt niet van de mensen maar van VRT en de MINISTER van CONSUMENTENZAKEN!
![]() |
![]() |
#54 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zit je weer te bluffen?
Ok, bewijs met een screenshot hoe alles piekfijn op jouw factuur berekend wordt...en nu niet liegen door de factuur van anderen te gebruiken zoals gij nog deed, hé. Citaat:
Ze hebben toch anders geen poot om op te staan? Leg dan ook eens uit waarom minister beenders de economische inspectie nog opdracht geeft om energiecontracten te onderzoeken op vage formules waardoor de consument niet weet hoe zijn factuur eruit zal zien?
![]() |
![]() |
#55 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#56 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Herlees nu eens op je gemak de discussie eens, begin es bij #6 en #13 https://forum.politics.be/showthread.php?t=274073 Vervolgens herlees je #29 ook nog maar eens en vooral #39 - #40 en #46 https://forum.politics.be/showthread...=274073&page=3 Misschien kun je dan volgen waar het over gaat in plaats van alles door elkaar te haspelen en uit verband te trekken met onnozel geleuter.... ![]() En begrijpend lezen, hé? ![]()
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gaan tanken kost hooguit 5 minuten en je bent gerust voor 800 km.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 3 juni 2025 om 13:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Echt? Nog altijd niet goed van? Tsja, niet moeilijk als je bullshit komt verkopen als "mensen betalen dubbel bij Engie". En dat factuur dat ik toen postte? Mag jij mij eens laten zien waar ik beweerde dat dat mijn factuur was. Je was trouwens toen zelf nog aan't janken dat ik andersmans factuur op internet gooide. En nu zou ik beweerd hebben dat het het mijne was. Noorden een beetje kwijt? Citaat:
Hou er wel rekening mee dat ik geen dynamisch contract heb. Maar ik wil gerust alles opzoeken wat je vraagt. Citaat:
Je sluit een contract af met iemand. Vanaf dat moment telt dat contract. Als ik van jou een auto koop en we tekenen een verkoopscontract moet jij later ook niet afkomen alsof ik je huis gekocht zou hebben. Jij schijnt wel wat problemen te hebben met het begrip "contract" eh. Wat vind je daar zo moeilijk aan? Citaat:
Of wil hij eens in't nieuws komen? Of heeft hij gewed voor nen bak Duvel? Weet ik het... Wil dat dan zeggen dat ik de facturen ook niet duidelijk genoeg mag vinden? Sinds wanneer hol jij trouwens ministers achterna?
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En sinds wanneer ben jij gepromoveerd tot internetpolitie zodat je mij mag vertellen wat ik wel en niet mag schrijven of waar ik wel en niet op mag reageren? Ik las in jou schrijfsels dat je het heel de tijd over dynamische contracten had. Ik heb u zelfs nog gevraagd hoe zo'n contract volgens u kan werken als je een digitale meter hebt... Toen heb ik u niet horen krijsen dat ik niet goed kan lezen. Maar nu het branderig gevoel in de aars weer op komt zetten... ![]()
![]() |
![]() |
#60 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zie je dat zelf niet in? Citaat:
Maar ja... contracten... da'sn niet uw sterkste kant eh?
![]() |