![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Partijlid
|
![]() Binnenkort komen ze bij ons ook zo een meter installeren.
Maar ik wou hier eens vragen: is er een mogelijkheid om die zend-module uitgeschakeld te krijgen? Want ik wil niet dat er door één of andere hack mijn leefpatronen op de straat komen te liggen.
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dan kan dat ding ook uw meterstand niet meer doorgeven en gaan de instanties komen zeuren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En alles wat digitaal is, is te hacken.. Citaat:
Dynamische energiecontracten zijn voorbehouden aan zonnepaneel eigenaren met een digitale meter - en zijn bijgevolg ook discriminerend. De politieke belofte van nog minstens 15 jaar gegarandeerd een terugdraaiende teller bij zonnepaneel eigenaren werd niet nagekomen. De Brusselse rechtbank van eerste aanleg oordeelde op 3 november 2023 dat Bart Tommelein en Lydia Peeters de eigenaren van zonnepanelen misleid hebben. Op 1 maart 2021 werd dan beslist dat enkel digitale meters voor eigenaars van zonnepanelen niet meer terugdraaien voor de stroom die ze op het elektriciteitsnet plaatsen. En nu zijn er dus al zonnepaneel eigenaren die moeten betalen voor hun opgewekte groene stroom die ze aan het net geven. Niet enkel krijgen ze niet dezelfde prijs voor hun zonnepanelen stroom als de stroom die ze van het net aankopen/gebruiken, nu moeten ze zelfs betalen om hun opgewekte zonnepanelen stroom aan het net te geven. ![]() Stroom van het net kopen/krijgen kost 40€ - voor dezelfde hoeveelheid groene stroom die je teruggeeft aan het net krijg je 3€. En nu, ipv 3€ te krijgen, moeten ze zelfs betalen voor hun hulp met groene stroom aan vergroening van het stroomnet voor de energietransitie. Zonnepanelen + digitale meter = melkkoe. ![]()
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat digitale-meter-grapje kost me zo’n 3000kWh per jaar. Smeerlappen.
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() https://www.etsy.com/be/listing/1021...d-slimme-meter
Zoek op het internet naar kooi van Faraday slimme meter...
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#10 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voorwaarde is een digitale meter: Citaat:
https://www.ecopower.be/groene-stroo...e-burgerstroom
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 30 mei 2025 om 15:07. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom heb jij geen zonnepanelen ?
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Teveel schaduw van mijn bos, dus enkel in de zomer matig rendement.
![]() |
#13 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
"Dynamische energiecontracten zijn voorbehouden aan zonnepaneel eigenaren met een digitale meter - ……" Dat moet zijn: Dynamische energiecontracten voor een maandelijkse verbruikers/afrekening zijn voorbehouden aan gebruikers met digitale meters - en zijn bijgevolg discriminerend voor gebruikers met analoge meters zonder de keuze voor een maandelijkse afrekening (en met voorschotfacturen en een jaarlijkse afrekening.) Zonnepanelen zijn dus irrelevant, het gaat om de digitale meter. En er hoeft zeker geen tekening meer bijgemaakt te worden waarom de digitale meter de voorwaarde is om dat dynamisch contract te kunnen krijgen waarmee het maandelijkse verbruik kan worden afgerekend? ![]()
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom heb jij geen bospanelen ?
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan iemand mij eens uitleggen hoe je door middel van iemands elektriciteitsverbruik zijn leefpatronen kunt achterhalen?
Mijn oven, mijn wasmachine, mijn droogkast, mijn afwasmachine,... allemaal draaien die regelmatig op basis van 'startuitstel'. Mijn computer staat dag en nacht aan. Mijn tv kent een sluipverbruik, net als mijn oven en microgolfoven, mijn tv, mijn telenet-kastje, mijn stereo,... En uit die gegevens, die juist helemaal niets zeggen over mijn leefpatroon, gaat een hacker toch mijn leefpatroon kunnen halen? Straf... Ik verbruik op momenten dat ik niet thuis ben vaak meer stroom dan wanneer ik dat wel ben. Weet je hoe je mijn leefpatroon te weten komt? Ga een week aan de overkant van de straat in de struiken zitten en bekijk mijn doen en laten. Dan ga je meer over mijn leefpatroon te weten komen dan door mijn elektriciteitsverbruik te kennen. ![]()
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die uitleg wil ik wel eens horen.
![]() |
![]() |
#17 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ben nu helemaal niet meer zeker of overtuigd van het gegeven of dat u wel een goede Belg bent.
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vroeger schommelden de marktprijzen immers ook, hoor. Of dacht gij van niet? Leg jij dan maar eens uit hoe ze dat toen deden met alleen analoge meters en nog wel met marktprijs veranderingen van een heel jaar. ![]() Trouwens: gij schijnt dat zo goed te weten: leg dan eens uit hoe ze jouw maandelijkse, "dynamische" factuur berekenen met de schommelende prijzen die per uur kunnen veranderen? Zijn die aangerekende prijzen voor je verbruik tot op de minuut dan ook correct en overeenkomstig met de geldende marktprijs (per uur/per verandering) of staan die er niet bij op je factuur? Is het eerder natte-vinger-werk en gerommel met gemiddelden en procentjes in het voordeel van de energieboer want de consument kan het toch niet verifiëren?
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#20 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U betaalde dan 4/12de van uw verbruik aan €5 en 8/12 van uw verbruik aan €6. Veel nauwkeuriger gaat dat niet met slechts 1 meteropname per jaar. Of wil jij naast je analoge meter gaan zitten elk kwartier een meteropname doen en doorgeven aan Fluvius? Citaat:
Waarom zou men dan mijn verbruik niet kunnen berekenen, zelfs met prijzen die per uur kunnen veranderen? Citaat:
Met een digitale kan je dat nog min of meer opvolgen. Met een analoge totaal niet. Zijn er nog andere meters in omloop misschien? Citaat:
![]() |