Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Israëlisch-Palestijns conflict
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 augustus 2025, 11:32   #41
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Zelfs dan was Ishmaël voor op Isaak.
Joden hebben NOOIT een land voor zich alleen gehad
en toen ze terugkeerden van Egypte, beval hun god dat land door genocide in te pikken

Op dat recht beroepen ze zich vandaag. Wat zin heeft het dan hier tegen VB uit te pakken als ge elders nazi in leven roept omdat ze mogen van hun god?

De enige claim die ze nog hebben is een genocidale god want historisch (en zelfs religieus) is dat reeds debunked. Wees geen religioot of nazi-Israel propagandist en kijk eerlijk en consequent aub.

Het is trouwens asurd te stellen dat blanke Europeanen die een joodse achternaam nemen, meer connectie met dat land dan de autochtonen zouden hebben.
Als je dergelijk gelul begint uit te kramen dan kunnen we het net zo goed toepassen op ons stukje Europa hoor. Toen de Romeinen hier binnenvielen woonden in onze contreien alleen maar Kelten. Maar vanaf de 2e, 3e en ook 4e eeuw kregen we hier opeenvolgende golven Germaanse volkeren op bezoek, waarvan de Franken de voornaamste waren.
Et alors??? Waarom hadden de Joden het recht moeten ontzegd worden om te wonen in een gebied waar 4000-4500 jaar geleden mogelijk anderen gewoond hebben?
Oud 15 augustus 2025, 11:44   #42
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Allee ne nieuwe wijk in het oosten en het betegelen van een gigantische parking in het westen. Als bouwfirma, zou ik eens goed met die gasten gaan eten.
Check dien docu!
Ze laten dat door Palestijnen bouwen zoals ze hier Polen int zwart huren.
Oud 15 augustus 2025, 11:45   #43
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Als je dergelijk gelul begint uit te kramen dan kunnen we het net zo goed toepassen op ons stukje Europa hoor. Toen de Romeinen hier binnenvielen woonden in onze contreien alleen maar Kelten. Maar vanaf de 2e, 3e en ook 4e eeuw kregen we hier opeenvolgende golven Germaanse volkeren op bezoek, waarvan de Franken de voornaamste waren.
Et alors??? Waarom hadden de Joden het recht moeten ontzegd worden om te wonen in een gebied waar 4000-4500 jaar geleden mogelijk anderen gewoond hebben?
Awel? Was Rome dan alleen van de Romeinen of deelt dat stuk grond een rijkere geschiedenis?
Hoeveel groter moet Israel zo nog worden quercus?
Oud 15 augustus 2025, 11:46   #44
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Zelfs dan was Ishmaël voor op Isaak.
Joden hebben NOOIT een land voor zich alleen gehad en toen ze terugkeerden van Egypte, beval hun god dat land door genocide in te pikken

Op dat recht beroepen ze zich vandaag. Wat zin heeft het dan hier tegen VB uit te pakken als ge elders nazi in leven roept omdat ze mogen van hun god?

De enige claim die ze nog hebben is een genocidale god want historisch (en zelfs religieus) is dat reeds debunked. Wees geen religioot of nazi-Israel propagandist en kijk eerlijk en consequent aub.

Het is trouwens asurd te stellen dat blanke Europeanen die een joodse achternaam nemen, meer connectie met dat land dan de autochtonen zouden hebben.
Weet je Cufi, hoe meer je hier zit onzin uit te kramen hoe duidelijker je iedereen laat zien wat je werkelijk bent: een viscerale Jodenhater, geïnspireerd door een bepaalde oubollige vorm van Christendom welke reeds door Johannes XXIII in het begin van de jaren zestig afgezworen werd.
Je loopt ver achterop.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Nostra_%C3%86tate

Laatst gewijzigd door quercus : 15 augustus 2025 om 11:49.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2025, 11:52   #45
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Weet je Cufi, hoe meer je hier zit onzin uit te kramen hoe duidelijker je iedereen laat zien wat je werkelijk bent: een viscerale Jodenhater, geïnspireerd door een bepaalde oubollige vorm van Christendom welke reeds door Johannes XXIII in het begin van de jaren zestig afgezworen werd.
Je loopt ver achterop.
Het is geen kwestie van voor of achterlopen.
Het is een kwestie van inzien hoe religie en geschiedenis gecherrypicked kan worden naar ieders voordeel.

Wat zou Maarten Luther zeggen?
Oud 15 augustus 2025, 12:15   #46
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Israël is goe bezig.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2025, 12:16   #47
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Israël is goe bezig.
Ik vind van niet.

Met 1 tunnel kunnen ze het probleem permanent weghelpen.
Oud 15 augustus 2025, 12:45   #48
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Exclamation

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Nog nooit van die man gehoord.
Europese migranten naar het midden Oosten die hun naam veranderen om de indruk te geven dat ze autochtoon zijn en om dan de plaatselijke bevolking te verjagen en hun plaats in te nemen. Dat is geen dekolonisatie maar kolonisatie. Zoek het op wie het is.

Citaat:
Ik beweer al veel langer dat Israël een dekolonisatieproject is.
Een visie die ingaat tegen de positie van zowat alle landen ter wereld, hoogstens met uitzondering van de VS en Israël zelf. Het is als zeggen dat de bezette gebieden niet bestaan. Of extremer nog dat ze bezet zijn door de mensen die er generaties lang wonen en nu uit hun huis gezet kunnen worden door een Jood uit Brooklyn die nooit in Palestina geweest is. Het is een omdraaien van de werkelijkheid.

Hoe groter de misdaad, hoe groter de leugen die dient om haar te verkopen.
Citaat:
Als ik die idee ergens onrechtstreeks haalde dan is het bij Elie Kedourie. Maar elke zelfstandig denkend niet door ons islamogauchistisch establishment gebrainwashte mens kan niet anders dan tot die conclusie komen.
De vijand van mijn vijand is mijn vriend... Meer zit er niet achter de steun die Israël krijgt van islamofoben uit de westerse wereld voor het vermoorden, bombarderen, uithongeren, verdrijven, ontmenselijken van de plaatselijke bevolking op weg naar een 'groot Israël'. Zelfs de christenen in het midden oosten is men bereid daarvoor mee onder de bus te gooien.

Laatst gewijzigd door Bach : 15 augustus 2025 om 12:45.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2025, 14:37   #49
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Niet de meest geniale actie.

Maar kom, de snorremansen 85 jaar geleden waren ook te voorbarig, en begonnen oorlogen op te veel fronten.

(CUFI eten geven)
Waarom niet de meest geniale actie? even los van moraliteit. Want je kan natuurlijk alles zeggen over de behandeling van de Palestijnen op de WestBank/Judea & Samaria. Alleen dat het hier naar toegaat is toch volstrekt logisch vanuit Israelisch perspectief?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2025, 14:40   #50
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano Bekijk bericht
Je vergeet nog de christenen te vermelden die door de Romeinen aan de leeuwen werden gevoederd. Maar kom, dat is maar een detail.

Dat was al veel vroeger aan de gang. De eerste Aliyah dateert van 1880 toen de eerste grote golf van Joodse migratie voet aan land zette, op de vlucht uit het Tsaristische Rusland waar ze in die periode zwaar vervolgd werden.

PS: kan het zijn dat het hier begint te stinken naar antisemitisme of vergis ik me? (agressieve, slimme en rijke joden... eh eh eh)
Als je maddox als antisemiet wil wegzetten, dan is het echt zaak om hulp te zoeken.
Oud 15 augustus 2025, 14:45   #51
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wanneer gaan mensen eens begrijpen dat er niets zoiets bestaat als 'historisch-recht' op een grondgebied. Het recht op een grondgebied overwin je.
Oud 15 augustus 2025, 15:00   #52
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Waarom niet de meest geniale actie? even los van moraliteit. Want je kan natuurlijk alles zeggen over de behandeling van de Palestijnen op de WestBank/Judea & Samaria. Alleen dat het hier naar toegaat is toch volstrekt logisch vanuit Israelisch perspectief?
Die hoop gezeik er nog bijnemen is wat je noemt: "teveel hooi op de vork nemen"

Gewoon de PA wat in eigen nat laten sudderen, en ze genoeg koord geven om zichzelf op te hangen. Het enige nodig is, is wat geduld.
Oud 15 augustus 2025, 15:01   #53
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die hoop gezeik er nog bijnemen is wat je noemt: "teveel hooi op de vork nemen"

Gewoon de PA wat in eigen nat laten sudderen, en ze genoeg koord geven om zichzelf op te hangen. Het enige nodig is, is wat geduld.
Maar van het hooi heeft men toch vooral nu last? ze willen de boel annexeren en Palestijnse lastpakken deporteren (lees: iedereen die niet precies doet wat Smotrich wil).

Weer: kan je van alles moreel van vinden. Maar het is evident dat het hier naartoe gaat. Hoelang is dit achterlijke conflict al gaande immers?
Oud 15 augustus 2025, 15:15   #54
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar van het hooi heeft men toch vooral nu last? ze willen de boel annexeren en Palestijnse lastpakken deporteren (lees: iedereen die niet precies doet wat Smotrich wil).
Cake hebben, en die nog eten ook. Het kan.

Citaat:
Weer: kan je van alles moreel van vinden.
Moreel/moraal. daar zet ik geen staalplaat mee vast, of heb ik geen maaltijd voor.
Citaat:
Maar het is evident dat het hier naartoe gaat. Hoelang is dit achterlijke conflict al gaande immers?
Dit achterlijke conflict is al aan de gang sinds Adam en Eva kinderen hadden.

En het zal doorgaan tot de rede zegeviert, of de mensheid uitgestorven is.
Oud 15 augustus 2025, 15:17   #55
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Cake hebben, en die nog eten ook. Het kan.

Moreel/moraal. daar zet ik geen staalplaat mee vast, of heb ik geen maaltijd voor.

Dit achterlijke conflict is al aan de gang sinds Adam en Eva kinderen hadden.

En het zal doorgaan tot de rede zegeviert, of de mensheid uitgestorven is.
1: Ook waar.

2: Mwau. Je hebt zelf ook wel eens aangegeven dat Israel de Palestijnen smerig aan het behandelen is op de Westbank.

3: Welnee. Hoe kom je daar toch bij.
Oud 15 augustus 2025, 15:26   #56
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1: Ook waar.
Meh.
Citaat:
2: Mwau. Je hebt zelf ook wel eens aangegeven dat Israel de Palestijnen smerig aan het behandelen is op de Westbank.
Ik vind de methodiek gewoon achterbaks.
Op dat vlak ben ik als amorele techneut veel eerlijker en recht door zee. Het enige dat me in het dagelijkse leven veel laat zwijgen, is luiheid. Voorkomen dat ik veel moeite moet doen om de afkeur door duidelijke standpunten te verzachten.
Citaat:
3: Welnee. Hoe kom je daar toch bij.
Dat zal de toekomst wel uitwijzen, maar de geschiedenis geeft me alle voordeel van feiten.
Oud 15 augustus 2025, 15:29   #57
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Meh.

Ik vind de methodiek gewoon achterbaks.
Op dat vlak ben ik als amorele techneut veel eerlijker en recht door zee. Het enige dat me in het dagelijkse leven veel laat zwijgen, is luiheid. Voorkomen dat ik veel moeite moet doen om de afkeur door duidelijke standpunten te verzachten.

Dat zal de toekomst wel uitwijzen, maar de geschiedenis geeft me alle voordeel van feiten.
Integendeel. Elk conflict is opgelost. Letterlijk elk conflict.
Oud 15 augustus 2025, 16:51   #58
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Integendeel. Elk conflict is opgelost. Letterlijk elk conflict.
Ik zie hoe je deze conclusie maakt.

Uiteindelijk is er 1 uitkomst. Voor mij, met wat geluk, in combinatie met opgetekende, meetbare feiten, nog 20 jaar.
Oud 15 augustus 2025, 17:25   #59
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wanneer gaan mensen eens begrijpen dat er niets zoiets bestaat als 'historisch-recht' op een grondgebied. Het recht op een grondgebied overwin je.
Dan klopt het dubbel: 1. Het historisch recht gebetonneerd en 2. Gaza en Judea & Samaria militair overwonnen. Dubbel prijs
Oud 15 augustus 2025, 23:34   #60
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vele bouwfirma's in België hebben maar 1 maand werk meer. (maar ik krijg geen deftige firma te pakken om een schoorsteen af te breken.)
https://www.youtube.com/watch?v=w3ma9iYx4rg&t=224s

Fred Debina is er ook al een tijdje mee gestopt...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be