Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 augustus 2025, 18:11   #41
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Allee dan. En net daar passeert juist die pedofiel......Maar neemt niet weg waarom jij die dikke vetzak (pedofiel) niet hebt aangesproken op de parking van dat ziekenhuis. Dat is uw verantwoordelijkheid ontlopen.
Ik heb net een zware operatie ondergaan. Goed?
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2025, 18:15   #42
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Wie heeft het over een pedofiel? Ik heb dat woord niet gebruikt!
Ook nog dit: er is een groot, heel groot verschil tussen een pedofiel en een pedoseksueel!!!
Maar daarover gaat het hier niet.
Het gaat over volwassen mannen: 30 ers, 40ers, 50ers en ouder die tegen jonge tienermeisje seksueel getinte uitspraken doen. Het kwijl loopt nog net niet van hun smerig bakkes.
En zo zijn er echt heel veel! Zogezegd brave huisvaders en brave opa's....
De piemel afbakken!
Oud 29 augustus 2025, 18:21   #43
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Jac Naber

Goh... wie had dat nou gedacht (ahum) de organisatie van; Wij eisen de nacht terug,
die 500.000 euro heeft opgehaald,
blijkt verbonden aan Antifa. Daarom lag alles al klaar....

28/08/2025, 18:04

https://decorrespondent.nl/8167/waar...1-3ba7d27ecad8
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2025, 18:21   #44
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Jac Naber

Goh... wie had dat nou gedacht (ahum) de organisatie van; Wij eisen de nacht terug,
die 500.000 euro heeft opgehaald,
blijkt verbonden aan Antifa. Daarom lag alles al klaar....

28/08/2025, 18:04

https://decorrespondent.nl/8167/waar...1-3ba7d27ecad8
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2025, 18:33   #45
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
De piemel afbakken!
Neen, hakken!
Oud 29 augustus 2025, 18:36   #46
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het gaat over volwassen mannen: 30 ers, 40ers, 50ers en ouder die tegen jonge tienermeisje seksueel getinte uitspraken doen. Het kwijl loopt nog net niet van hun smerig bakkes.
Je had het over een 11 jarig meisje en een man die een opmerking maakte over de banaan.
Een volwassen man die dat doet is in mijn ogen wel een pedofiel of op zijn minst een gestoorde.

Een 11 jarig meisje is een kind en geen tienermeisje.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2025, 18:39   #47
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat het al eens gebeurd heb ik ook niet ontkend maar ook dan heb je nog een groot verschil tussen vage vunzige opmerking en effectief lastigvallen zie handtastelijk worden

Trouwens ik vraag me af waar die 11 jarige kleindochter dan nog ergens zo helemaal alleen op een bank gaat zitten ??

Nochtans schreeft je zelf even geleden;
Ouders dienen zich bewust te zijn waar hun zonen uithangen. Blijkbaar is dat dan anders voor 11 jarige meisjes

Waar ben jij dan op die ogenblikken ? En net jij schrijft hier dan

Wat volgens mij noodzakelijk is zodat meisjes/ vrouwen zich veiliger voelen op straat: Mannen, durf uw mannelijke vrienden/ collega's, familieleden, buren... aanspreken wanneer ze zich onfatsoenlijk gedragen! Waarom heb jij die dikke vetzak niet aangesproken op die parking ?? Je was er nochtans bij en getuige.

PS; En hiermee beweer ik niet 11 jarige kinderen niet ten allen tijde overal en altijd veilig moeten kunnen spelen lopen of zitten.
Maar ge praat het goed
Alleen al die zin: "dat het al eens gebeurt"...
alsof dat de normaalste zaak is, niks ongewoons. Alsof het erbij hoort dus.
Oud 29 augustus 2025, 18:47   #48
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar ge praat het goed
Alleen al die zin: "dat het al eens gebeurt"...
alsof dat de normaalste zaak is, niks ongewoons. Alsof het erbij hoort dus.
Dus als ik hier schrijf er ook wel eens een misdaad gebeurt in het kleinste dorpje ter wereld wil dat dan ook zeggen ik dat goedpraat ?? Rare hersenkronkel is dat.
Ja zo heeft men altijd gelijk natuurlijk.

En ja criminele feiten zijn er al altijd geweest en zullen er altijd zijn. Dat hoort spijtig genoeg bij het leven of men dat nu leuk vindt of niet. Dat is niet de normaalste zaak maar ook niet de meest abnormale.

Je kan het proberen te vermijden er tegen strijden maar het zal altijd bestaan want het leven maakt rare sprongen.

Wees maar blij we nu leven en niet in de middeleeuwen of ten tijde van de Romeinen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 29 augustus 2025 om 18:50.
Oud 29 augustus 2025, 18:53   #49
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je had het over een 11 jarig meisje en een man die een opmerking maakte over de banaan.
Een volwassen man die dat doet is in mijn ogen wel een pedofiel of op zijn minst een gestoorde.

Een 11 jarig meisje is een kind en geen tienermeisje.
Het zou niet mogen uitmaken hoe oud een meisje is. Of vindt u het ok dat een 15/16 jarige wel lastiggevallen, achterna gefloten wordt? Of betast? Want ja; mijn oudste kleindochter werd vorig jaar betast in een overvolle trein.

Ik heb 6 kleindochters.
Behalve de 3 kleinsten zijn ze allemaal al verschillende keren lastiggevallen door ruim volwassen mannen.
Ik hou mijn hart vast want binnen enkele jaren staat dit mijn jongste kleindochterkes ook te wachten.
Zolang mannen elkaar niet durven aanspreken op ongewenst gedrag zal er nooit iets veranderen helaas.
Oud 29 augustus 2025, 18:55   #50
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus als ik hier schrijf er ook wel eens een misdaad gebeurt in het kleinste dorpje ter wereld wil dat dan ook zeggen ik dat goedpraat ?? Rare hersenkronkel is dat.
Ja zo heeft men altijd gelijk natuurlijk.

En ja criminele feiten zijn er al altijd geweest en zullen er altijd zijn. Dat hoort spijtig genoeg bij het leven of men dat nu leuk vindt of niet. Dat is niet de normaalste zaak maar ook niet de meest abnormale.

Je kan het proberen te vermijden er tegen strijden maar het zal altijd bestaan want het leven maakt rare sprongen.

Wees maar blij we nu leven en niet in de middeleeuwen of ten tijde van de Romeinen.
Tja...minimaliseren en deels ontkennen is het makkelijkst natuurlijk.
Oud 29 augustus 2025, 19:22   #51
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, hakken!
Lekker sappig worstje met kaasrand.
Oud 29 augustus 2025, 21:34   #52
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zolang mannen elkaar niet durven aanspreken op ongewenst gedrag zal er nooit iets veranderen helaas.
Waarom moeten alleen mannen mekaar daar over aanspreken ? Heb niet de indruk U daar mannen over aanspreekt zelfs wanneer u daar de kans toe krijgt.
Oud 29 augustus 2025, 21:38   #53
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja...minimaliseren en deels ontkennen is het makkelijkst natuurlijk.

Wat ontken ik ? Wat minimaliseer ik ? Denk jij nu echt er ooit geen viespeuken meer gaan bestaan ? Denk jij nu echt alle mannen opvoeders gaan worden ? En ik durf gerust stellen dat 99,99 % van de mannen gewone mensen zijn met normale verlangens en gevoelens.

Wat ik schrijf geef je gewoon zelf toe.....

En ook onder vrouwen zijn er heel wat viespeuken maar die uiten dat op een andere meer subtiele manier.

Was het niet Thatcher die beweerde dat de wereld om zeep zou zijn mochten vrouwen ooit de fysieke kracht van mannen hebben ? Zij vond het een geschenk was dat met de instelling van vrouwen deze fysiek moesten onderdoen voor mannen .....doordenkertje

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 29 augustus 2025 om 21:50.
Oud 29 augustus 2025, 21:53   #54
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Lekker sappig worstje met kaasrand.
Ga jij je ondertussen maar eens stevig inzepen onder de douche

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 29 augustus 2025 om 22:01.
Oud 29 augustus 2025, 22:12   #55
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het zou niet mogen uitmaken hoe oud een meisje is. Of vindt u het ok dat een 15/16 jarige wel lastiggevallen, achterna gefloten wordt? Of betast? Want ja; mijn oudste kleindochter werd vorig jaar betast in een overvolle trein.

Ik heb 6 kleindochters.
Behalve de 3 kleinsten zijn ze allemaal al verschillende keren lastiggevallen door ruim volwassen mannen.
Ik hou mijn hart vast want binnen enkele jaren staat dit mijn jongste kleindochterkes ook te wachten.
Ja de wereld is een wrede plek. Altijd al geweest. Maar we denken dat dat vroeger niet bestond terwijl het wel bestond echter wisten we het niet.

Als je zo panisch denkt over wat komen gaat had je beter even nagedacht of kinderen wel iets voor jou waren. Want veel kinderen maken en dan achteraf bleiten dat de wereld een veel te gevaarlijke plek is is niet echt doordacht.

Maar ondanks ik er zelf geen heb kan ik je wel enig optimisme meegeven.....uw kleinkinderen zullen het wel overleven hoor de kans hen nooit iets in die zin overkomt is oneindige malen groter dan dat er hun wel iets in die aard zal overkomen.

Je bent het in mijn ogen ferm aan het dramatiseren want onze samenleving is nog nooit zo veilig geweest.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 29 augustus 2025 om 22:23.
Oud 29 augustus 2025, 22:37   #56
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ga jij je ondertussen maar eens stevig inzepen onder de douche
Kheb gene kaasrand
Anders laat ik da wel ff proper likken.
Oud 29 augustus 2025, 23:24   #57
DIBO
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Weer twee vrouwen van fiets gesleurd in Nederland: Universiteit Nijmegen vraagt niet meer alleen naar huis te fietsen

Citaat:
Aanrandingen in Rotterdam: De politie in Rotterdam-IJsselmonde heeft de afgelopen weken ook al zes meldingen ontvangen van vrouwen die in de omgeving zijn lastiggevallen.
Citaat:
De laatste was een 19-jarige vrouw die donderdagavond van haar fiets werd geduwd en aangerand. Ze werd achtervolgd door een man op een scooter die haar vastpakte, haar naar hem toe sleurde en haar broek probeerde open te maken. Ze wist los te komen en weg te lopen.
Toen ze de politie belde vluchtte de man weg. Hij zou een licht getinte huidskleur hebben en tussen de 20 en 30 jaar oud zijn.
Maar euhm.... "onze samenleving is nog nooit zo veilig geweest"
DIBO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2025, 00:05   #58
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DIBO Bekijk bericht
Maar euhm.... "onze samenleving is nog nooit zo veilig geweest"
Die jonge vrouwen hadden nooit aangevallen geweest als ze hun anti-verkrachtings-vesten hadden gedragen. Boerka voor de win.

Laatst gewijzigd door maddox : 30 augustus 2025 om 00:06.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2025, 05:37   #59
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen. Ouders dienen zich bewust te zijn waar hun zonen uithangen.
Ouders dienen zich bewust te zijn wat hun zonen uitspoken.
Ouders dienen hun zonen fatsoenlijk op te voeden!
Ouders dienen hun zonen respect voor vrouwen aan te leren!

Op dat gebied heb ik mijn best gedaan.
Ik heb mijnzoon vanaf heel jonge leeftijd respect aangeleerd voor iedereen. Ook veel gesprekken met hem gehad over respect voor meisjes toen hij als 12-13 jarig "menneke" zijn eerste vriendinneke had.

Wat volgens mij noodzakelijk is zodat meisjes/ vrouwen zich veiliger voelen op straat: Mannen, durf uw mannelijke vrienden/ collega's, familieleden, buren... aanspreken wanneer ze zich onfatsoenlijk gedragen!
Het is godgeklaagd en zelfs crapuleus hoe sommige (!) mannen zich gedragen!
Dat is dus het cultuur/religieus verschil en waarom moslims en vrouwonvriendelijke culturen hier niet thuishoren.

Jij vergeet dat islamitische ouders hun zonen moeten opvoeden volgens de strikte regels van de koran/sharia en daarin is er geen sprake van respect, niet voor minderwaardige vrouwen en zeker niet voor minderwaardige kuffars.
Moslima's hebben niks te zeggen over de zeunekes die mogen doen, gaan en staan waar ze willen en als moe moslima teveel noten op hare zang heeft, dan zal vader mo haar weleens leren met wat klappen waar haar plaats is en dat ze moet zwijgen.
Vaak zijn de mannekes ook de waakhond van hun zussen en die krijgen een pak slaag als ze niet luisteren naar broer.
Daarom wijzen moslims, zeker in het openbaar, geen andere moslims terecht over hun wangedrag want dat zou kritiek zijn op de islam en dat mag niet.

Citaat:
Enkele dagen geleden was ik met mijn minderjarige kleindochter op de parking van het ziekenhuis.
Toen we naar de ingang stapten hoorde ik iemand fluiten. Ik draaide mij om en het was nen 55-60 jarige vuile, lelijke smerige dikzak die naar mijn kleinkind aan't fluiten was. Hij riep ook nog: " Da zie ik graag si, zo'n schoon jong 'dingske'". We zijn dan vlug naar binnen gelopen en toen zei mijn kleindochterke: Ach oma, ik ben dat al gewoon hoor dat mannen mij naroepen, ze doen dat al van toen ik 12j was.
ERG toch!?
Waarom moeten mannen dan die 55-60 jarige vuile, lelijke smerige dikzak op zijn onfatsoenlijk gedrag aanspreken, waarom doe jij dat niet?
Maar neen, oma loopt maar vlug naar binnen....
ERG toch!?
Oud 30 augustus 2025, 05:43   #60
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja de wereld is een wrede plek. Altijd al geweest. Maar we denken dat dat vroeger niet bestond terwijl het wel bestond echter wisten we het niet.

Als je zo panisch denkt over wat komen gaat had je beter even nagedacht of kinderen wel iets voor jou waren. Want ..…
Je bent het in mijn ogen ferm aan het dramatiseren want onze samenleving is nog nooit zo veilig geweest.
Zijt gij blind of zo?
Hoeveel vrouwen zijn intussen al door asielige klootzakken van hun fiets getrokken, aangerand en/of zelfs vermoord?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be