Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 7 januari 2005, 17:23   #41
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lustige lezer
Ik had het ook niet tegen ingenious. Maar tegen Diegene die met ondewijs is begonne in oorspronkelijke topic.
Wat ze ermee van plan zijn. Veel te laten zoals het is. Het onderwijs doet het niet slecht hee. En enkele veranderingen doorvoeren die ze in hun programma voorstellen. Er stata immers letterlijk in dat ze al die veranderingen beu zijn.
het hele onderwijs zit middenin een reuzehervorming. zolang dat goed gebeurt is daar niks mis mee. er is zeker ruimte voor verbetering hoor.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline  
Oud 7 januari 2005, 17:23   #42
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Krijg nu wat, WAAR HEB IK ZOIETS GEZEGD !!!! Leert lezen.
Citaat:
En dan zeggen dat ze een waardeloze programma hebben gewoon u niet akkoord bent met de partij getuigd ook al niet van volwassenheid.
Ik denk dat er hier genoeg aangehaald werd waarom het programma waardeloos is.
Citaat:
Die concrete punten heb ik eerder al aangehaald. En ter informatie, ik heb toen alleen puntje a gelezen, er volgden nog puntjes.
Dan heb ik die post gemist, ik ga even zoeken

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline  
Oud 7 januari 2005, 17:24   #43
lustige lezer
Parlementslid

lustige lezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
wat moet ik toegeven? ik ben naar de vb-site gegaan, heb op programma geklikt, en dan de passage over hoger onderwijs opgezocht. wat ik zeg is dat er niet veel instaat. wat algemene blablabla, een paar dingen worden samengetrokken die niets met elkaar te maken hebben, er is niks uitgewerkt, en andere punten zijn niet terug te vinden. dan ben ik nog eens in de dossiers gaan kijken en daar vond ik niks over onderwijs. moest er iemand wel zo'n dossier vinden mag die dat gerust posten.

wat u doet zijn excuses zoeken. om zo'n tekste te schrijven moet je geen bestuurservaring hebben. ze hebben al jaren kunnen kijken hoe de anderen het doen.
Zucht, je zou intussen moeten toegevn dat er weldegelijk concrete punten instaan. En dat het VB ene programma heeft die niet waardeloos is. Mensen gaan u niet vies beloeren als ge dat zegt. Ik zeg niet dat je er akkoord mee moet gaan, ik zeg niet dat enorm uitgebreid is. Ik weet ook wel dat het beter kan. Maar het onderwijs zit vrei goed ineen, waarom veel veranderingen willen aanbrengen. dus heb je er vrij weinig over te zeggen. Er staat letterlijk in, een van de eerste regels. Ze vragen naar rust in het onderwijs. Geen eindeloze veranderingen, maar rust. Blijkbaar gaat u er niet akkoord mee en vind u daarom het een waardeloze partijprogramma.
lustige lezer is offline  
Oud 7 januari 2005, 17:26   #44
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Zucht, je zou intussen moeten toegevn dat er weldegelijk concrete punten instaan. En dat het VB ene programma heeft die niet waardeloos is. Mensen gaan u niet vies beloeren als ge dat zegt. Ik zeg niet dat je er akkoord mee moet gaan, ik zeg niet dat enorm uitgebreid is. Ik weet ook wel dat het beter kan. Maar het onderwijs zit vrei goed ineen, waarom veel veranderingen willen aanbrengen. dus heb je er vrij weinig over te zeggen. Er staat letterlijk in, een van de eerste regels. Ze vragen naar rust in het onderwijs. Geen eindeloze veranderingen, maar rust. Blijkbaar gaat u er niet akkoord mee en vind u daarom het een waardeloze partijprogramma.
Haal ze dan nogmaals aan want ik VIND ze niet in uw posts, sorry.

(Btw, het gaat hier wel degelijk over het Hoger- en Universitair Onderwijs. Als je een discussie over de andere niveau's wil houden, start dan een nieuwe topic )

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Citaat:

Laatst gewijzigd door Griffin : 7 januari 2005 om 17:28.
Griffin is offline  
Oud 7 januari 2005, 17:29   #45
lustige lezer
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin

Niet akkoord gaan met een partij getuigd niet van volwassenheid? Leg me dat eens uit.

Zie jij nu iets in die zin staan waar ik beweer dat het onvolwassen is niet akkoord te gaan met het VB. Neen! Ik zeg dat het niet volwassen is om een partij zijn programma als waardelooos af te schilderen al zijn er punten waar je je niet mee kunt instemmen.
lustige lezer is offline  
Oud 7 januari 2005, 17:30   #46
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Zie jij nu iets in die zin staan waar ik beweer dat het onvolwassen is niet akkoord te gaan met het VB. Neen! Ik zeg dat het niet volwassen is om een partij zijn programma als waardelooos af te schilderen al zijn er punten waar je je niet mee kunt instemmen.
Dus het is onvolwassen om te zeggen dat een partij zijn programma waardeloos is, ook al toon je dat aan met harde bewijzen?

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Citaat:
Griffin is offline  
Oud 7 januari 2005, 17:31   #47
lustige lezer
Parlementslid

Standaard

-Stoppen met voortdurende hervormingen
-gelijke behandeling van studenten, geen positieve discriminatie
-geen quota's op scholen leggen
-openlijke propagande voor multiculturele samenleving uit de 'eindtermen' halen
- kwaliteitsvolle zo oed als mogelijk kosteloos onderwijs
-oprichting Vlaamse ombudsdienst voor het onderwijs
-oprichting steunpunt ivm agrisieve leerlingen

Dat waren wat punten in puntje a
lustige lezer is offline  
Oud 7 januari 2005, 17:31   #48
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Waldo
ok... maar waarom dan in de eerste plaats het onderscheid?
er was gewoon en ander beleid voor hogescholen dan voor universiteiten. dat merk je ook op andere vlakken.

Citaat:
ingenious is offline  
Oud 7 januari 2005, 17:32   #49
lustige lezer
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
Dus het is onvolwassen om te zeggen dat een partij zijn programma waardeloos is, ook al toon je dat aan met harde bewijzen?
Ik heb nog altijd geen harde bewijzen gezien. Als je uw gekleurde bril zou afzetten zou u hetzelfde kunnen zeggen.
lustige lezer is offline  
Oud 7 januari 2005, 17:34   #50
ingenious

Standaard

Citaat:
Di theromostaten hangen in elke klas naast ene raam die niet goed is afgedicht en dus waar het voortdurend tocht. En zijnnog niet eens instelbaar

Wat men ook zou moeten doen is hoe wat te besparen. Op beppalde vlakken moet besparen mogelijk zijn. Vantijd hebben van die projecten dat puur prestige is en niet bijdraagt aan het onderwijs zelf.
die thermostaten is makkelijk op te lossen, en dat moeten ze op jouw school doen. verder is dat hier niet relevant. dat is een probleem van jouw school, niet van de politiek denk ik zo. hetzelfde geld voor dat besparen. daarom is er trouwens studentenparticipatie, zodat studenten de directie hier op kunnen wijzen.

Citaat:
ingenious is offline  
Oud 7 januari 2005, 17:41   #51
lustige lezer
Parlementslid

Standaard

Inspraak van studenten is maar heel miniem vind ik. Over zo'n projecten hebben ze helemaal geen inspraak. Ze kunne net iets zeggen oer rookvrije ruimtes (toch een ding dat positief is geweest). Enkele activiteiten en examenroosters (maar dat is maar beperkt. Ik heb in het secundair ook in studentenraad gezeten, dat was pas echt waardeloos.
lustige lezer is offline  
Oud 7 januari 2005, 17:43   #52
lustige lezer
Parlementslid

Standaard

Citaat:
die thermostaten is makkelijk op te lossen,
daar vergis je dik in za maar kom ik ga erover zwijgen...8)
lustige lezer is offline  
Oud 7 januari 2005, 17:43   #53
ingenious

Standaard

Citaat:
er is nog veel werk aan de winkel, als je me niet gelooft, neem eens een kijkje op de site van het VVS, vlaamse vereniging van studenten (www.vvs.ac). zoals ik al aanhaalde moet de hele financiering herbekeken worden, en moeten de middelen voor sociale voorzieningen efficienter worden aangepakt. dit gaat niet van vandaag op morgen, daar moet nog een hele tijd aan gewerkt worden. verder zitten we middenin een europese hervorming. moeten we daar dan als enige land niet aan meedoen? zoals je ziet is het vrij ridicuul om te vragen om rust. als het onderwijs kan verbetert worden, moet dit volgens mij ook gebeuren. niet?

verder heb ik in mijn eerste post hier al aangetoond dat het programma zoals ik het van hun site geplukt heb serieuze gebreken vertoont. dus zie ik niet in waarom ik moet toegeven dat ze een afdoend programma hebben. en die concrete punten mag je wel eens laten zien. de punten die u aanhaalde in die andere thread waren ook niet heel concreet, en het gaat daar om punten over het lager of middelbaar onderwijs denk ik. dit gaat over hoger onderwijs.

Citaat:
ingenious is offline  
Oud 7 januari 2005, 17:47   #54
ingenious

Standaard

Citaat:
Inspraak van studenten is maar heel miniem vind ik. Over zo'n projecten hebben ze helemaal geen inspraak. Ze kunne net iets zeggen oer rookvrije ruimtes (toch een ding dat positief is geweest). Enkele activiteiten en examenroosters (maar dat is maar beperkt. Ik heb in het secundair ook in studentenraad gezeten, dat was pas echt waardeloos.
sinds kort is er eindelijk een participatiedecreet dat die vertegenwoordiging regelt. daarin staan de rechten van studenten netjes uitgelegd. dit is een enorme vooruitgang, die we zeker niet aan het blok te danken hebben, maar soit. natuurlijk wordt dit niet van vandaag op morgen in de praktijk omgezet. bij ons op school is er een goede samenwerking met het hogeschoolbestuur, waardoor zo'n problemen makkelijk raken opgelost. veel hangt natuurlijk ook af van de mentaliteit en bereidwilligheid van alle partijen.

Citaat:
ingenious is offline  
Oud 7 januari 2005, 17:51   #55
ingenious

Standaard

Citaat:

Dat waren wat punten in puntje a
en als u nog eens kijkt dan zal u zien dat hoger onderwijs bij puntje c staat. dat is dan ook de tekst die ik uit de pdf in mijn openingspost heb gezet.

Citaat:
ingenious is offline  
Oud 7 januari 2005, 17:53   #56
lustige lezer
Parlementslid

Standaard

Hoe concreter kunje nog zijn zucht... Tot in de puntjes uitgewerkt zijn ze niet, maar dta is bij iedereen. Ik heb natuurlijk in korte zinnen willen zeggen. Maar er staat duidelijk in wat ze willen. Nogmaals het kan beter, maar waardeloos ? Neen.
Ik weet niet hoe ik het nog anders moet gaan verwoorden.

--> concreet, eens de bezige veranderingen door zijn, alleen met echte essentie bezig zijn
--> kort samengevat, in programma staat bij, niet bepaalde groepen speciale aandacht geven zoals nu, maar allemaal. Concreet.
-->concreet
--> concreter kan niet
-->algemeen
-->concreet
-->concreet
lustige lezer is offline  
Oud 7 januari 2005, 17:55   #57
lustige lezer
Parlementslid

Standaard

Citaat:
en als u nog eens kijkt dan zal u zien dat hoger onderwijs bij puntje c staat. dat is dan ook de tekst die ik uit de pdf in mijn openingspost heb gezet.
ik heb gewoon uw link gevolgd, ik weet dus niet wat de titel was van uw thread. Sorry.
lustige lezer is offline  
Oud 7 januari 2005, 17:55   #58
ingenious

Standaard

zoals ik reeds zei kan je mss eens bij puntje c gaan kijken. eindtermen en agressieve leerlingen zijn niet echt agendapunten van het hoger onderwijs.

Citaat:
ingenious is offline  
Oud 7 januari 2005, 18:01   #59
lustige lezer
Parlementslid

Standaard

Inderdaad, ik neem aand at ej alles gekopieerd hebt... geen concrete voorstellen. hier blijken ze nog geen voostellen gedaan te hebben inzake hoger onderwijs, ze hebben alleen hun visie.
lustige lezer is offline  
Oud 7 januari 2005, 18:05   #60
ingenious

Standaard

Citaat:
Inderdaad, ik neem aand at ej alles gekopieerd hebt... geen concrete voorstellen. hier blijken ze nog geen voostellen gedaan te hebben inzake hoger onderwijs, ze hebben alleen hun visie.
dat dacht ik dus ook. maar die visie vind ik ook maar wazig. en zoals gezegd, er staan belangrijke punten niet in en ze linken dingen die mij niet te linken lijken.

Citaat:
ingenious is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be