Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 september 2025, 11:21   #41
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Wie heeft die draagvergunning uitgegeven? De Belgische staat.

Jammer dat je de staat daarvoor niet kan straffen hé?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2025, 11:43   #42
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Van een magazijntje vijfenveertig?
Gij zwakkelingske.

Ik had enkel een probleem EN een dikke kaak na een veldcompetitie kleischijf schieten indertijd bij ons in Meise, Beigem of Nieuwenrode.
Maar dat was pas na een paar honderd patronen afvuren.
Ja, van één magazijn .45 deed mijn pols pijn, met 9mm para had ik dat helemaal niet ook al waren we de hele voormiddag aan het schieten.
In de medische wereld noemen ze mij hypersensitief. Ik heb o.a. pijn van zaken die door anderen niet eens opgemerkt worden, ik geef over van geuren die door andere mensen niet eens opgemerkt worden.

Vroeger thuis dikwijls lappen voor gekregen, want ik ruik vandaag dat de melk/soep/whatever morgen zuur wordt. Mijn ouders roken dan eens aan de melk en ze roken niets dus kreeg ik petsen omdat ik loog.
De dag daarna was de melk dan zuur en dan wisten ze niet goed welke houding ze zich moesten aanmeten.
Oud 21 september 2025, 11:43   #43
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
K voel het al na 20 stuks 9mm…..
En toch
Vrijdagavond met glock26 (korte loop dus) op 20 patronen 9 tienen, 10 negenen en een acht geschoten op 15m
Oefening werkt he man.
Oud 21 september 2025, 11:56   #44
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Wij prijzen ons gelukkig dat gij met gene Glock rondloopt.
Dat Dewinter een wapen draagt maakt gas man Panda zich ongerust over maar over de mogelijke aanslagen op Dewinter niet.

Citaat:
Antwerpse terreurcel beraamde moordaanslag op Filip Dewinter.
https://www.hln.be/binnenland/antwer...nter~a1e9aebd/
Citaat:
Home invasion en mogelijke aanslag op Filip Dewinter: Antwerpse politie ontmantelt terreurorganisatie in opbouw.
https://www.demorgen.be/nieuws/home-...bouw~b91b6118/
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2025, 12:33   #45
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, van één magazijn .45 deed mijn pols pijn, met 9mm para had ik dat helemaal niet ook al waren we de hele voormiddag aan het schieten.
In de medische wereld noemen ze mij hypersensitief. Ik heb o.a. pijn van zaken die door anderen niet eens opgemerkt worden, ik geef over van geuren die door andere mensen niet eens opgemerkt worden.

Vroeger thuis dikwijls lappen voor gekregen, want ik ruik vandaag dat de melk/soep/whatever morgen zuur wordt. Mijn ouders roken dan eens aan de melk en ze roken niets dus kreeg ik petsen omdat ik loog.
De dag daarna was de melk dan zuur en dan wisten ze niet goed welke houding ze zich moesten aanmeten.
APC.45 standaard magazijn van 6 (+evt 1 in de kamer)?

Ik had daar (vroeger in Belgenland) voldoende ervaring mee op actieve combat shooting stand.
Geen ervaring met overgevoeligheid en kan daar dus niet over meespreken. Van een pijnlijke kaak 'bobokes' door skeet schieterij met caliber 12 wel.

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 21 september 2025 om 12:37.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2025, 12:43   #46
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Ik bedreig nooit mensen, Panda, die stap sla ik altijd over.
Direct overgaan tot de actie dus.

Citaat:
Bedreigen is in mijn ogen drama dat ik associeer met homos.
Het privéleven van anderen interesseert me niet, wat je sexuele oriëntatie is, hoef ik echt niet te weten.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2025, 12:50   #47
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, je zou denken dat een gast zoals FDW toch minstens een Colt acp .45 zou dragen.

Maar ik weet ook nog uit mijn jonge jaren dat wanneer ik een magazijn leegschoot op de schietstand dat mijn pols pijn deed van die .45.
Nee.

Ik zou verwachten van mijn overheid dat zij de wetgeving correct toepassen en niet aan extreem-rechtse gauleiters een vergunning voor wapendracht geven. En al zeker niet zonder dat het publiek dat weet. Die kerel komt dagelijks in contact met het publiek, zowel privé als professioneel en niemand wist dat hij vuurwapen gevaarlijk is.

Dat Cathy Berx een ongelooflijke trut is, is geen nieuws. Maar dat ze ZO oliedom is dat ze een neo-fascist toelaat om een vuurwapen te dragen zonder dat de bevolking en zijn politieke collega's dat weten is schandalig.
Oud 21 september 2025, 12:54   #48
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Past het binnen het reglement van het Vlaams parlement dat er gewapende sujetten deelnemen aan de werkzaamheden ? Is dit geweten door de parlementsvoorzitter ? Moet het parlement hier niet uit voorzorg maatregelen nemen die dergelijke ontsporingen verbieden ? Anders dreigen we hier amerikaanse toestanden met schietincidenten te krijgen.
Allez, Panda, ik weet wel dat ge geinspireerd zijt door wat ze in de US doen, maar denkt gij echt dat ge De Winter zo ver gaat krijgen om een Robinsonneke te doen en hij een of ander Groen kopvodden misbaksel in het parlement gaat neerlappen zodat ge uw finaal gedroomde krakdown op alles wat anti moslim is, het VB in de eerste plaats, kunt bekomen ?
Oud 21 september 2025, 12:59   #49
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee.

Ik zou verwachten van mijn overheid dat zij de wetgeving correct toepassen en niet aan extreem-rechtse gauleiters een vergunning voor wapendracht geven. En al zeker niet zonder dat het publiek dat weet. Die kerel komt dagelijks in contact met het publiek, zowel privé als professioneel en niemand wist dat hij vuurwapen gevaarlijk is.

Dat Cathy Berx een ongelooflijke trut is, is geen nieuws. Maar dat ze ZO oliedom is dat ze een neo-fascist toelaat om een vuurwapen te dragen zonder dat de bevolking en zijn politieke collega's dat weten is schandalig.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2025, 13:04   #50
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom eigenlijk? FDW loopt al vele jaren gewapend rond en er is nooit iets verkeerd voorgevallen met dat wapen.

Nu lig je wakker, maar al die jaren ervoor dat FDW gewapend was heb je geslapen als een gelukkige en goed gevoede baby.
De Antwerpse provinciegouverneur Berx heeft ons inderdaad op schabouwelijke wijze in het ongewisse gelaten dat PhDW al jaren gewapend rondloopt.

Hopelijk trekt men hier lering uit, en komt er -minstens- een verstrenging van de regelgeving dat er VERPLICHTE publikatie komt als één of ander sujet wapendracht krijgt.

Het publiek heeft recht om te weten dat de overheid afwijkt van haar plicht om het publieke domein en de openbare orde veiligheid te garanderen.
Oud 21 september 2025, 13:04   #51
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee.

Kijk, ik ben er niet uit of De Winter een neofascist is die gewoon maar vijnst van makakken willen neer te leggen, als excuus om een katholieke dictatuur te installeren, dan wel of het een mens is met gezond verstand die die echt wil neerleggen. In de twee gevallen stelt zijn wapendracht geen enkel gevaar. Immers, oftewel gebruikt hij het om makakken mee neer te leggen, en daar kunnen we toch moeilijk lastig over doen (maar het zou politiek bijzonder dom zijn), oftewel gebruikt hij het om trachten een machtsovername door te drukken, maar helemaal alleen met een schietijzer zal dat uiteraard verkeerd aflopen, en heeft hij EIGENLIJK een Robinsonneke gedaan voor de islamogauchisten.

In de twee gevallen kan je toch niet gaan huilen zou ik denken.
Oud 21 september 2025, 13:36   #52
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
APC.45 standaard magazijn van 6 (+evt 1 in de kamer)?

Ik had daar (vroeger in Belgenland) voldoende ervaring mee op actieve combat shooting stand.
Geen ervaring met overgevoeligheid en kan daar dus niet over meespreken. Van een pijnlijke kaak 'bobokes' door skeet schieterij met caliber 12 wel.
Zeven plus één in de kamer. Sommigen zeggen dat ze er acht inkrijgen in dat magazijn zo dat ze met degene in de kamer op 9 zitten.
Ik was daar om pijnlijke redenen geen voorstander van, 7 + 1 was goed voor mij.
Oud 21 september 2025, 13:41   #53
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Antwerpse provinciegouverneur Berx heeft ons inderdaad op schabouwelijke wijze in het ongewisse gelaten dat PhDW al jaren gewapend rondloopt.

Hopelijk trekt men hier lering uit, en komt er -minstens- een verstrenging van de regelgeving dat er VERPLICHTE publikatie komt als één of ander sujet wapendracht krijgt.

Het publiek heeft recht om te weten dat de overheid afwijkt van haar plicht om het publieke domein en de openbare orde veiligheid te garanderen.
Nu alleen nog bewijzen dat FDW iets fout heeft gedaan.

Voorlopig echter blijft het enkel bij, zou toch niet mogen en de Belgische staat moet een email sturen naar alle inwoners van Belgie om ze op de hoogte te stellen dat een meermaals met de dood bedreigde politicus een verweerwapen bij zich draagt.
Oud 21 september 2025, 13:47   #54
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Voorlopig echter blijft het enkel bij, zou toch niet mogen en de Belgische staat moet een email sturen naar alle inwoners van Belgie om ze op de hoogte te stellen dat een meermaals met de dood bedreigde politicus een verweerwapen bij zich draagt.
Hij ademt, wat voor Panda al een stap te ver is.

Citaat:
Oud 21 september 2025, 13:54   #55
MORPHEUS
Minister-President

MORPHEUS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee.

Ik lees hier wekelijks uw waanideeën die vast zitten in uw hoofd en moeten gevoed worden

Maar als we uw waanideeën transparant leggen op wapendrager fdw

Blijkt dat fdw erg discreet dit wapen draagt al jaren
In alle stilte, in alle voorzichtigheid

Dan komt uw waanidee ongeloofwaardig over
En groeit bij mij respect voor fdw in dit item wapendracht

Ik zou zeggen fdw-pandareus , 3-0
Een own goal van 3 punten van jouw

Al die jaren bewijst fdw dat het bij u om waanideeën gaat
Oud 21 september 2025, 14:09   #56
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DIBO Bekijk bericht
Statler en Waldorf in actie
indrukwekkend
ik dacht meer aan "Peppi & Kokki"

Citaat:
Oud 21 september 2025, 16:37   #57
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
ik dacht meer aan "Peppi & Kokki"
Gebruiken ze nog dwangbuizen? Ik denk dat intussen dat stadium bereikt is.
Oud 21 september 2025, 16:52   #58
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik begrijp de schrik van Panda plots. Mijne frank is nu pas gevallen. Die zou misschien gedacht hebben dat hij FdW in een donker steegje eens een rammeling kon verkopen, fantasmeert daar al jaren over, en beseft nu hoe gevaarlijk dat zou geweest zijn als de andere uit zelfverdediging Panda neerlapt net als die zijn ijzeren staaf heft !

Dju toch ze hadden dat niet gezegd dat die vent gewapend was en dat ik die niet kon neerslaan met een ijzeren buis !

Misschien had hij al zijn ijzeren buis klaarliggen, ging die elke avond wat oppoetsen, en nu breekt het koud zweet uit: miljaar ik was bijna doodgeschoten !

Panda jongen, doe dat niet, denk aan het Kirk effect !

Laatst gewijzigd door patrickve : 21 september 2025 om 16:54.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2025, 17:23   #59
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Heel interessant voor wie Philippe niet mag. Je hebt niet eens een wapen nodig. Hij heeft het zelf bij.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2025, 17:42   #60
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
De twee balconcritici

Toch fantastisch mooi uitgebeeld. De ploeg die The Muppets hebben gecreëerd waren geniaal. Ook het Orkestje van The Muppets was de moeite waard, vooral met de drummer "The Beast"
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be