![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Wat is uw favoriete monarch? | |||
Leo 1, die geen woord Nederlands sprak en aanvankelijk zelfs geen koning van Belgique wou worden |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,19% |
Leo 2, bekend filantroop en afrika-reiziger |
![]() ![]() ![]() |
4 | 4,76% |
Albert 1, Vlamingenhater en ervaren bergbeklimmer |
![]() ![]() ![]() |
10 | 11,90% |
Leo 3, de man die voor het behoud van zijn koningschap gerust met ene Adolf H. wilde samenwerken |
![]() ![]() ![]() |
2 | 2,38% |
Boudewijn 1, die blijkbaar iets had tegen Congolese presidenten |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,19% |
Bert 2, die voor zover we weten al minstens 1 buitenechtelijk kind heeft, en een serie minderbegaafde echtelijke zonen heeft rondlopen |
![]() ![]() ![]() |
6 | 7,14% |
Sorry, ik geloof in een echte democratie, waar men voor een functie geselecteerd wordt op competentie ipv afkomst. |
![]() ![]() ![]() |
60 | 71,43% |
Aantal stemmers: 84. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
- Zeer veel geld kost en met de jaren alleen maar duurder wordt. Een president is een stuk goedkoper. - In het verleden misdaden tegen de mensheid en democratie heeft gedaan waarover er in dit land niet eens kan gesproken worden, waarvoor nooit excuses zijn aangeboden. - Een instituut waarover niet eens gedebateerd wordt, behalve dan door Vlaams-nationalisten. - En nooit vergeten: een monarchie is en blijft ondemocratisch, hoe gering hun macht ook is. Als men dan zo graag op het Vlaams Belang kapt over niet democratisch zijn zou men beter wat consequenter zijn en ook eens het koningshuis wat kritiek geven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
[size=1]En genomen worden in de figuurlijke betekenis. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Trouwens, een president hoeft daarom geen alternatief te zijn. Citaat:
Wat doet het ertoe dat die misdaden misschien erger zijn? Iedere misdaad tegen de menselijkheid is erg, of je nu een dorp met 100 mensen uitroeit of een stad van 10.000 mensen. Ik smeer de huidige koninklijke familie helemaal niet die misdaden aan. Ik smeer hen het blijven ontkennen van die misdaden aan, negationisme noemen ze zoiets. Je moet trouwens de verdachte moord op Lumumba niet vergeten en de openlijke steun van Boudewijn aan Mobutu. Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Parlementslid
|
![]() in plaats van leopold II leopold de racist en fascist.
![]() |
![]() |
#50 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 8 januari 2005 om 17:21. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Maar dat een president goedkoper zou zijn spreekt natuurlijk voor zichzelf: 1 persoon wordt betaald en niet een grote familie. Citaat:
Citaat:
En wat met Lumumba en Mobutu? Dat is allemaal nog niet lang geleden. Citaat:
Citaat:
Wat vind je trouwens van prins Filip? Een man met banden met Opus Dei, een homohatend clubje. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik keur het absoluut NIET goed, maar ik kan wel begrijpen HOE het is kunnen gebeuren. Trouwens, ik vrees dat de dag van vandaag de arme congolezen niet veel beter afzijn. Hun glorietijd ligt denk ik toen het een Belgische kolonie was. Waren er toen genocides ?(ik spreek niet over Congo Vrijstaat hier, dat was inderdaad de goelag van afrika). Leopold heeft wel Belgie gemaakt wat het is........en dat mis ik wel een beetje. Een koning die aan zijn land wilt bouwen en er iets van wilt maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() de monarchie is gewoon lachwekkend.
niemand neemt ze noch serieus. behalve een paar royalisten hielenlikkers. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [quote]
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#56 |
Europees Commissaris
|
![]() Elk logisch denkend mens kiest de laatste optie:
Sorry, ik geloof in een echte democratie, waar men voor een functie geselecteerd wordt op competentie ipv afkomst.
![]() |
#57 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ik ben niet zelfverklaard. Ik heb daar een opleiding voor genoten, zoals jij vroedvrouw bent als jou opleiding in Brussel afgelopen is. Domme Vlaming? Ik geef tenminste toe dat het mogelijk is dat ik een fout gemaakt heb. Ik wacht nog altijd op antwoord in jouw thread van het separatimse, alsmede dat je toegeeft dat jij de bal SERIEUS mis hebt geslagen. En als laatste wil ik zeggen dat jij nog geen enkel constructieve post hebt geplaatst, en bovenstaande sluit daar weer perfect bij aan. Zou je niet beter op je infantiele "save Belgium" weblog blijven, om voor jezelf en je moeder wat onzin neer te schrijven, jongen?
![]() |
![]() |
#58 | ||||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() http://forum.politics.be/showthread.php?t=23902 Een koning heeft ook een entourage ![]() Citaat:
Paar eurocent? Zie bovenstaande link. Culturele waarde? Persoonlijk geef ik weinig om culturele waarden, laat staan argumenten. Cultuur is een veranderlijk iets. Historische waarde? Verdwijnt die als je de monarchie afschaft? Citaat:
![]() Om toch nog eens te verduidelijken: - het koningshuis is verantwoordelijk (de instelling, niet de persoon) - wat met het VB en SDC vergeleken met het koningshuis en Leopold II, Boudewijn? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik laat meteen zien dat als hij daarvoor moet afgezet worden hij misschien betet blijvend wordt afgezet en al die zever wordt afgeschaft zodat het niet meer nodig is in de toekomst. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En BTW : Leuk of niet leuk, als hij het wordt, dan zal het zijn omdat hij door het volk is verkozen. In tegenstelling tot die incompetente fraskiljonse familie van laeken. |
|
![]() |
![]() |