![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Probleem met dat argument is dat het kan doorgetrokken worden. Het kan gebruikt worden in elke situatie. Stel dat de VS Syrië aanvalt, werkt dat argument nog steeds, net zoals bij pakweg een atoomaanval op China.
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#43 | ||
|
![]() Citaat:
Het is echter wel zo dat het verleden meetelt in de evaluatie van een land. Als ik u gisteren gered heb van de dood, zal u het niet meer dan normaal zijn dat u een zekere sympathie voor mij koestert. Als ik dan de dag daarna, in een grijze materie iemand nodig heb om mij te steunen, dan zal ik kijken naar de vriend die aan mijn zijde vocht en hopen op steun. Zelfs als die vriend het niet 100% met mij eens is. U bent de mening toegedaan dat Irak geen grijze materie is. Op elk ogenblik dat de economische belangen van een oorlog aanwezig zijn, zal de publieke opinie zich tegen de VS keren, er zijn daar vele sociologische redenen voor, niet de minste dat de eigenlijke moraal van de oorlog kan verborgen worden achter economische argumenten, de universele moraal dicteert namelijk dat u geen geweld mag gebruiken om uzelf materieel te verbeteren. The bottom line is echter dat een dictatuur ten val werd gebracht. Laat mij het anders simplifieren: Als een moordenaar het mes op mijn keel heeft, dan maak ik mij weinig zorgen over wat er met die moordenaar zijn portemonee gebeurd na hij doodgeschoten is. Dan is mijn zorg dat dat mes verwijdert wordt zonder dat ik sterf. De meest hypocriete actie die dan ondernomen kan worden is dat de omstaanders gaan praten over hoe die portefeuille gaat verdeeld worden in plaats van mij te helpen. Zijn er nog meerdere moordenaars op deze planeet? Sure. Wil dat zeggen dat 1 moordenaar verwijderen slecht is? Off course not. Kijk voorbij de economische belangen.
![]() |
![]() |
#44 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#45 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
De methode was anders, maar het resultaat hetzelfde: inkapselen van het protest en het onschadelijk maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik zou er geen probleem mee hebben om gewapenderhand een agressor in België te proberen tegenhouden, maar opgeroepen worden om ergens aan de andere kant van de wereld wat terroristenstreken te gaan plegen, daar bedank ik feestelijk voor. Ik denk hierbij bijv. aan onze"volksheld"Frank de Winne die in opdracht van de Amerikaanse bezetter mede-Europeanen in scholen en ziekenhuizen ging bombarderen in Joegoslavië: een ordinaire collaborateur...en oorlogsmisdadiger... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
|
![]() Citaat:
Leg nog eens de methode in detail uit, vooral het deel in Praag.
![]() |
![]() |
#48 |
Minister
|
![]() Om effe terug op de discussie te komen: Het enige logische antwoord op de vragen op de eerste pagina, is nog altijd dat Saddam geen inzetbare chemische en biologische wapens had.
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
Minister
|
![]() Ondertussen moet de coalitie zich in allerlei onlogische bochten wringen om zich uit deze kwestie te praten. In Metro van vandaag haalt de Britse minister van defensie wel een heel originele reden aan waarom Saddam zijn chemische en biologische wapens niet heeft ingezet: het ging allemaal te snel!
Citaat:
Citaat:
![]() Nope, de enige logische verklaring blijft dat Saddam geen inzetbare MVW heeft. Ondertussen blijft het ook verdacht stil rond de wetenschapper die de wapens wist liggen en keert de Britse minister van Buitenlandse Zaken Jack Straw zijn kar. Lees "Straw vindt ontdekking massavernietigingswapens niet nodig als rechtvaardiging invasie Irak" op http://www.standaard.be/nieuws/buite...LD25042003_002
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() S. lijkt wel de officiële aanklager tegen de U.S. en tegelijk de officiële verdediger van Saddam te zijn. Of eenvoudiger weg , hij is ziek van het snelle succes van de geallieerde troepen.
Eerlijk gezegd , wat er ook gebeurt, wat S. ook moge beweren : Zonder Saddam en zijn trawanten is de wereld weer een beetje minder slecht en een beetje minder gevaarlijk. Enkel hiervoor al ben ik de geallieerden dankbaar. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Minister
|
![]() Andermaal niet op mijn post gereageerd. Is het echt een gewoonte dat eens je zonder argumenten zit, je op de man gaat spelen?
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Och , heel die post kan gemakkelijk worden weggeschreven.
Als antwoord op jouw vragen ga ik gewoon TomB quoteren: Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. Er zijn reeds Atnhrax-laboratoria ontdekt, terroristenkampen blootgelegd en meesterterroristen gevangen genomen. (ook door de Irakezen altijd ontkend, de link met de terroristen) 3. Ben ook nog niet zeker dat er geen MVW zullen worden gevonden. Kan nog gebeuren. Maar dat laatste is volgens mij vandaag inderdaad bijkomstig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
2.Maar geen pokken! Wel grappig te bedenken dat er wschl. meer Amerikanen zijn gecrepeerd door die pokken-inentingen dan door Iraakse kogels! 3.Maar zeg het dan toch gewoon rechtuit: Bush had gewoon Irak moeten binnenvallen zonder zelfs maar een reden op te geven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb ik reeds geschreven, maar S. was hier niet zo blij mee. ![]() Als reden (rechts-juridisch dan) heb ik TomB gequoteerd: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |