Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 19 januari 2005, 20:58   #41
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Niets, maar dan ook NIETS is er van de 'Vlaams-nationalistische' VU overgebleven.
Allemaal zitten hun mandatarissen bij belgicistische tot ultra-belgicistische partijen.

Het enige voor deel dat dit geeft is, dat wij tenminste weten in welke partij de allerlaatste Vlaams-nationalisten zitten die de Vlaamse zaak nog NIET hebben verraden.
Het maakt er de keuze met de volgende bollekenskermis alleen maar gemakkelijker op.

Ik zou zeggen: proficiat Verhofstadt! Met de kiesdrempel heeft hij dan toch het beoogde 'succes' bereikt...
Allé, het is toch niet omdat de andere partijen niet Vlaams-nationalistisch zijn dat ze belgicisten zijn hé. Soms doen die partijen zaken die tegen de ontvoogding gaan, soms niet, alhoewel ik moet toegeven dat het eerst wel meer voorkomt dan het andere.
Maar moesten geen ex-VU mensen naar die partijen zijn gegaan denk ik dat we een stuk zwakker zouden staan dan nu.
Je moet toch ook toegeven dat de neiging tot soevereiniteit leeft bij sommige mensen in andere partijen? Bart Staes in Groen!, Frank VDB bij de sossen, Coveliers/Dedecker bij de VLD, Vandenbrande/Martens&co bij CD&V. Ik zeg niet dat ze radicaal genoeg zijn, maar het is veel beter dan belgicisten hé.

Ik denk dat het Belang een beetje te veel de neiging heeft te denken dat ze het monopolie op de Vlaamse beweging (met kleine b) bezitten. Zou dat zo zijn zou dat een zeer slechte zaak zijn, want alleen bereik je niets. Trouwens moet conservatief-rechts geen monopolie hebben op de beweging, pluralisme is zeer belangrijk als je iets wil bereiken zoals een onafhankelijke staat.
instromaniac is offline  
Oud 19 januari 2005, 21:07   #42
instromaniac
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist
Ik ben ook tegen een band tussen groen en de n-va. Daarvoor liggen de partijen te ver uit elkaar.
Er is toch een groot verschil tussen lokaal en nationaal? Ik zou bvb. nooit van m'n leven op VLD stemmen bij Vlaamse of federale verkiezing, maar voor de gemeentelijke wel. We hebben hier trouwens weinig keuze; sinds m'n ouders niet meer politiek actief zijn komt N-VA niet meer op hier, die van SPA zijn onnozelaars die nog niet weten dat België federaal is, die van het Belang zijn nog grotere idioten die overgelopen zijn van diezelfde SPA en Groen is een bende dikkenekken. Alleen VLD en CD&V schiet over.

Allé, ik wil er gewoon maar op wijzen dat lokaal de zaken helemaal anders kunnen liggen.
instromaniac is offline  
Oud 19 januari 2005, 21:13   #43
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac
Er is toch een groot verschil tussen lokaal en nationaal? Ik zou bvb. nooit van m'n leven op VLD stemmen bij Vlaamse of federale verkiezing, maar voor de gemeentelijke wel. We hebben hier trouwens weinig keuze; sinds m'n ouders niet meer politiek actief zijn komt N-VA niet meer op hier, die van SPA zijn onnozelaars die nog niet weten dat België federaal is, die van het Belang zijn nog grotere idioten die overgelopen zijn van diezelfde SPA en Groen is een bende dikkenekken. Alleen VLD en CD&V schiet over.

Allé, ik wil er gewoon maar op wijzen dat lokaal de zaken helemaal anders kunnen liggen.
Inderdaad, lokaal ligt het anders. Anderzijds kan ik toch zeggen nooit van mijn leven iets met bvb. groen aan te gaan.
Waarom begin jij geen afdeling als de N-VA in jouw dorp/gemeente/stad niet actief is. Hoe meer zielen hoe meer vreugd.
Vlaams-nationalist is offline  
Oud 19 januari 2005, 23:29   #44
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
En de geloofwaardigheid van de n-va, hoe zit het daarmee? Of is dat ook voor na de verkiezingen, euh nieuwjaar, euh pasen?
Tsja, bij ons blijven de dingen vooruitgaan. Bij Hyoens blijft het bij een ronkende titel en daarna niets meer...
zorroaster is offline  
Oud 19 januari 2005, 23:46   #45
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Naar verluidt zou jan Loones overstappen naar de VLD! De reden is dat hij niet kan opschieten met Geert Bourgeois die achter de schermen aan de touwjes blijft trekken en een hondstrouwe samenwerking met de CD&V wil en daarmee geen rekening houdt met de haast viscerale afkeer van generaties nationalisten voor de "Belgische katholieke partij" die Vlaanderen keer op keer verraden heeft!
Allez...

Het "Loony Toons"-partijtje heeft te kampen met overlopers. Wat een groot nieuws.
Oud 19 januari 2005, 23:54   #46
instromaniac
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist
Inderdaad, lokaal ligt het anders. Anderzijds kan ik toch zeggen nooit van mijn leven iets met bvb. groen aan te gaan.
Waarom begin jij geen afdeling als de N-VA in jouw dorp/gemeente/stad niet actief is. Hoe meer zielen hoe meer vreugd.
Als ik tijd had, en als kotstudent is dat ook niet zo evident
Trouwens, ik stem wel N-VA maar ben het op vele vlakken niet eens met hen (behalve communautaire en sociale). Dus ik weet niet of ik wel zo'n overtuigde medestanders zou zijn
instromaniac is offline  
Oud 19 januari 2005, 23:56   #47
instromaniac
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Allez...

Het "Loony Toons"-partijtje heeft te kampen met overlopers. Wat een groot nieuws.
Misschien eens de rest van de replies hier lezen, Jan Loones is hier zelf komen zeggen dat het allemaal niet waar is.
instromaniac is offline  
Oud 20 januari 2005, 11:08   #48
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Tsja, bij ons blijven de dingen vooruitgaan. Bij Hyoens blijft het bij een ronkende titel en daarna niets meer...
Mag ik vragen welke "dingen"?
jan hyoens is offline  
Oud 20 januari 2005, 11:13   #49
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Loones
met wat ze zich zoal amuseren!!
't Pallieterke (19.1.05-p 7)kan er dus ook radikaal naast zitten;wil die bedrieger-informant nu rechtstaan??
inhoudelijk: als het CDnV kartel, naast N-VA mandatarissen, iets heeft opgeleverd, dan wel dat er een andere vlaamse meerderheid uit de verkiezingen is gekomen;en geert kan zich wat mij betreft niet genoeg met de zaken bemoeien;
wel waar is dat ik de meeste ;vld-ers van koksijde (vrienden en coalitiegenoten) niet over de algemene vld-kam scheer; en dat ik niet meteen een gemeentelijk CDnV-N_VA kartel in koksijde zie groeien;
overigens veel babbelplezier toegewenst; ik ga nog wat werken;

jan loones-vl volksvertegenwoordiger N-VA en 1° schepen koksijde
Ik dank u om het "gerucht" te ontkrachten.
Maar nu u hier toch bent zou ik u willen vragen of u, in hoedanigheid van eerste schepen in Koksijde, eens uw collega's uit De Panne zou willen vragen iets te doen tegen de verfransing aldaar! Met dank bij voorbaat.
jan hyoens is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be