![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Iedereen is trots op de naam die hij draagt. Alleen wordt de ene veroordeelt omdat hij een specifieke naam heeft en de andere wordt veroordeelt omdat zijn naam van Franstalige afkomst is. De enige reden om niet veroordeelt te worden is zo snel mogelijk een titel te veroveren met Vlaanderen. Zoals Miss Vlaanderen of Mister Vlaanderen of Minister President van het Vl ... of ...! Ja dan kan men niet anders hé Alleen een naam kies je niet je wordt hem toegekend van voor dat je je ogen kunt openen. Iemand veroordelen adhv zijn naam is dus heel kleinzielig. |
|
![]() |
![]() |
#42 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het verschil is meestal dat de adel waar ik van afkomstig ben helemaal niet meer die titel wil hebben, maar dat die nieuwe adel, met name die zeveraars van Pro Belgica, franstalige adel is, franskiljons zoals we zeggen. Zij gaan prat op hun titel. En zoals ik al eerder zei; ik kan gemakkelijk een adelijke titel krijgen, maar die wil ik helemaal niet. |
|
![]() |
![]() |
#43 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#44 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#45 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Kansen = gokken dus incorrect en niets zeggend Als hij zich boven de andere stelt waarom is hij dan MAAR ondervoorzitter???? Laatst gewijzigd door BCD : 20 januari 2005 om 12:16. |
|
![]() |
![]() |
#46 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#47 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als hij een titel heeft, wat ik niet precies weet, zou het feit dat hij hem niet voert op de site, genoeg moeten zeggen over zijn al dan niet 'beter voelen dan de rest'.
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
#50 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#51 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Welke verklaringen van Ruben heb jij al gelezen waarin Ruben pratgaat op zijn afkomst? Waarom is het typisch dat een neonazi op het VB stemt? Wat wijzigt nu aan de situatie of de persoon in kwestie al dan niet van adel is? Pro Belgica herdenkt promoot België en sedert de federalisering willen zijn de verbintenissen tussen de verschillende federaties versterken. BUB wil adhv een unitair België iets realiseren die ten goede komt van al zijn inwoners. |
|
![]() |
![]() |
#52 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het is typisch dat mensen van franstalige adel voor BUB of dergelijke zijn omdat belgicisten nu eenmaal de belangen van die adel verdedigen (met de monarchie op kop). Het is typisch dat een neonazi op het VB stemt omdat het VB de meest rechts-radicale partij is in Vlaanderen. En kom niet af met zever dat BUB iets wil realiseren dat ten goede komt van al de Belgen. Als ik de uitspraken lees van Hans, Yann en Bruno denk ik dat ze eerder erop uit zijn andersdenken te kortwieken. Misschien zeg je beter "ten goede van alle goede Belgen". |
|
![]() |
![]() |
#53 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
#54 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#56 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Daarnaast zijn er speciale spellingregels. Als de voornaam of voorletter niet wordt vermeld, moet het tussenvoegsel wel met een hoofdletter geschreven worden, bijv. "Geachte heer Van den Berg". Anders niet, bijv. "Geachte heer A. van den Berg". Ik vond het daarom opvallend dat men deze regels in Vlaanderen niet hanteert. Vaak is dat ook onmogelijk omdat het tussenvoegsel aan de achternaam is geplakt (Vanthilt) of de tussenvoegsels onderling (Vande Lanotte), of zelfs het eerste tussenvoegsel niet en het tweede wel. Zo zie je door de tussenvoegsels meteen aan de familienaam of iemand een Vlaming of een Nederlander is. Maar dat wordt vaak ook al duidelijk door de 'ouderwetse' spelling van de achternaam. Laatst gewijzigd door Dimitri : 20 januari 2005 om 22:51. |
|
![]() |
![]() |
#57 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Op de site van Pro Belgica zie ik wel een bekende BUB'er bij de oprichters staan: jonkheer Othon Geelhand de Merxem. Uit onderzoek bleek vorig jaar nog dat 97% van de Vlaamse adel Franstalig is. Of heeft de BUB toevallig net een van de 3% Nederlandstaligen getroffen?
Over Ruben Cottenjé vond ik trouwens nog een interessant artikeltje via Google: http://www.jongvldbrugge.be/cottenje_reac.htm Het is geschreven door 'Baptiste van Outryve d'Ydewalle'. Vlaanderen heeft een politiek actieve adel, zo te zien. ![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Blijkbaar zijn ze nog even wanhopig als toen ze een labiel figuur als Peter de Ryck meteen volop integreerden in hun Antwerpse werking en die meteen zijn handen kon leggen op ledenlijsten. Laatst gewijzigd door zorroaster : 20 januari 2005 om 23:04. |
|
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij dat eerste element (het aan elkaar schrijven of het plaatsen van hoofdletters bij tussenvoegsels) is het bijzonder moeilijk de Nederlandse spellingsregels te hanteren. Dit zou immers een gigantische operatie betekenen: duizenden en duizenden documenten zouden aangepast moeten worden, er zouden verwijzingstabellen moeten worden opgesteld, vele honderdduizenden wijzigingen in adresbestanden, enzovoort. |
|
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 20 januari 2005 om 23:12. |
|
![]() |