Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 januari 2005, 22:19   #41
Christian Floru
Lokaal Raadslid

Standaard

De bureaucratie stroomlijnen zou alvast een pak kunnen opbrengen, vooropgesteld dat het teveel aan ambtenaren anders actief wordt. Wanneer het fnuiken van initiatieven door het teveel aan administratie zou verminderen, kan dat misschien nog eens zoveel opleveren. Ik denk samen 2500€ per belastingplichtige.
We hebben hier inderdaad wat teveel gezagsniveaus. Maar ik denk dat er toch 4 zullen moeten overblijven. In Antwerpen en Brussel zijn het er nu 6.
Christian Floru is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2005, 22:29   #42
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Christian Floru
Jullie reacties te lezen vinden jullie het blijkbaar beter dat de regering dit geld gewoon opsoupeerd. 125€ x 2.500.000 belastingplichtigen maakt nog altijd 300 miljoen euro, toch niet niks?
Misschien een paar constructieve voorstellen geven om 250€ belastingvermindering te geven, en vooral erbij te vertellen waar die extra 300 miljoen euro vandaan gehaald moet worden?
2.500.000 x 200 dagen x 8 uur x 0.675 opslag is nog altijd 2.700.000.000 euro.
Indien de staat daar 80% aan RSZ en belastingen op binnen rijft komt dat op 2.160.000.000 extra belastingen. Daar kunnen die 300.000.000 wel van betaald worden denk ik.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2005, 12:43   #43
Christian Floru
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
2.500.000 x 200 dagen x 8 uur x 0.675 opslag is nog altijd 2.700.000.000 euro.
Indien de staat daar 80% aan RSZ en belastingen op binnen rijft komt dat op 2.160.000.000 extra belastingen. Daar kunnen die 300.000.000 wel van betaald worden denk ik.
Ge vergeet dat het gat in de sociale zekerheid jaarlijks ruim 3000 euro per werknemer bedraagt.
Oud 23 januari 2005, 13:02   #44
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Christian Floru
Ge vergeet dat het gat in de sociale zekerheid jaarlijks ruim 3000 euro per werknemer bedraagt.
Dan moet dat gat gedicht worden zeker.
Misbruiken tegengaan zal al veel oplossen denk ik.
De sociale zekerheid is een solidariteitsprincipe waar ieder moet aan bijdragen naar eigen mogelijkheid.
Mensen die zich aan de bijdrage onttrekken hebben ook geen recht op de lusten van het systeem.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2005, 10:59   #45
eno2
Banneling

Standaard

Stevaert wil de zorgverzekering aftrekken van de al zo magere 125 Euro belastingsvermindering, ocharme.

Zal wie onder de belastingsgrens zit ( de armen, zeg maar) dan het forfaitaire bedrag van de zorgverzekering moeten blijven doorbetalen, of niet?

Ik dring erop aan dat de armen al hun forfaitaire belastingen mogen en moeten blijven doorbetalen, (provinciale taks, vuilnistaks, oppervlaktewatertaks en allerlei andere niet-fiscaal-progressieve aanslagen zoals lidgeld mutualiteit en vakbond, forfaitaire energiebijdragen etc.)

Dat is heel goed voor hun zelfbeeld en waarde als deelnemer in het maatschappelijke bestel.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2005, 18:56   #46
Christian Floru
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2
Stevaert wil de zorgverzekering aftrekken van de al zo magere 125 Euro belastingsvermindering, ocharme.

Zal wie onder de belastingsgrens zit ( de armen, zeg maar) dan het forfaitaire bedrag van de zorgverzekering moeten blijven doorbetalen, of niet?

Ik dring erop aan dat de armen al hun forfaitaire belastingen mogen en moeten blijven doorbetalen, (provinciale taks, vuilnistaks, oppervlaktewatertaks en allerlei andere niet-fiscaal-progressieve aanslagen zoals lidgeld mutualiteit en vakbond, forfaitaire energiebijdragen etc.)

Dat is heel goed voor hun zelfbeeld en waarde als deelnemer in het maatschappelijke bestel.
Als het van Steve en Co afhangt worden de forfaitaire belastingen verder afgeschaft en blijven de progressieve belastingen gewoon doorlopen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be