![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Lokaal Raadslid
|
![]() De bureaucratie stroomlijnen zou alvast een pak kunnen opbrengen, vooropgesteld dat het teveel aan ambtenaren anders actief wordt. Wanneer het fnuiken van initiatieven door het teveel aan administratie zou verminderen, kan dat misschien nog eens zoveel opleveren. Ik denk samen 2500€ per belastingplichtige.
We hebben hier inderdaad wat teveel gezagsniveaus. Maar ik denk dat er toch 4 zullen moeten overblijven. In Antwerpen en Brussel zijn het er nu 6. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien de staat daar 80% aan RSZ en belastingen op binnen rijft komt dat op 2.160.000.000 extra belastingen. Daar kunnen die 300.000.000 wel van betaald worden denk ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misbruiken tegengaan zal al veel oplossen denk ik. De sociale zekerheid is een solidariteitsprincipe waar ieder moet aan bijdragen naar eigen mogelijkheid. Mensen die zich aan de bijdrage onttrekken hebben ook geen recht op de lusten van het systeem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() Stevaert wil de zorgverzekering aftrekken van de al zo magere 125 Euro belastingsvermindering, ocharme.
Zal wie onder de belastingsgrens zit ( de armen, zeg maar) dan het forfaitaire bedrag van de zorgverzekering moeten blijven doorbetalen, of niet? Ik dring erop aan dat de armen al hun forfaitaire belastingen mogen en moeten blijven doorbetalen, (provinciale taks, vuilnistaks, oppervlaktewatertaks en allerlei andere niet-fiscaal-progressieve aanslagen zoals lidgeld mutualiteit en vakbond, forfaitaire energiebijdragen etc.) Dat is heel goed voor hun zelfbeeld en waarde als deelnemer in het maatschappelijke bestel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |