![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
Bekijk resultaten enquête: Want vind je van de Vlaamse Jongeren Westland ? | |||
Een zeer goed rechtsnationaal initiatief ! |
![]() ![]() ![]() |
20 | 48,78% |
Ik ben burgerlijk rechts en egoïstisch en wil niets met dit gewone Vlaamse gepeupel te maken hebben. |
![]() ![]() ![]() |
4 | 9,76% |
Ik ben een linkiwinkie en corrupt en geef niets om de Vlaamse waarden van dit initiatief ! |
![]() ![]() ![]() |
17 | 41,46% |
Aantal stemmers: 41. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#42 |
Burgemeester
|
![]() Maar ik ben ni conservatief, ik kak daar op.
Maar ben wel voor een sterk, onafhankelijk vlaanderen in europa, al dan ni samen met nederland. Hoe dan stemmen he, bij verkiezingen? ![]() spaz |
![]() |
![]() |
#43 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ETA IRA PLO zijn dit conservatieve, rechtse, extreemrechtse groepen? NEE het zijn extreemlinkse geweldadige organisaties pietje. Dus bedenk iets anders. oja, en stél dat het conservatief zóu zijn "per definitie", wat dan nog? Is conservatisme slecht? Zoja, waarom? Waarom zijn "de progressieven" juist? |
|
![]() |
![]() |
#44 |
Burgemeester
|
![]() imho bekijk ik conservatief als behoudsgezind en vereenzelf ik conservatieven met Tatcher en Reagan in de jaren 80, Major en Bush in jaren 90
conservatieven in belgie? heel de cd&v loopt er van over, en zie hoe die het land hebben verneukt in de Martensjaren en ervoor. (niet dat ik links of rechts goed praat) Liever vernieuwing. Waarom vasthouden aan ouwbollige waarden als er NIETS ons tegenhoud om het gekozen pad te verlaten en iets anders uit te proberen. Velen doen alsof het markt-kapitalisme de enige werkende politieke strekking is, en schuwen verandering, uit angst om hun machtspositie te verliezen? Dit is conservatisme, en het politieke spectrum dat daaruit voortvloeid is gebasseerd op angst voor verandering, angst voor het onbekende, angst voor andere invloeden. Per definitie worden andersdenkenden al gestigmatiseerd, xenofobie of vooroordelen noemt men zoiets. Dit is het conservatisme wat veel te veel mensen aanhangen. Progressie(f) = vooruitgang, niet blijven stilstaan bij niet werkende dingen, open staan voor nieuwe dingen. Dus voor mij past een onafhankelijk vlaanderen evengoed in een progressief jasje. just my 2 cents spaz |
![]() |
![]() |
#45 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#46 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Conservatieven zijn niet per definitie tegen vernieuwing, daar vergis je je al in. Zij bekritiseren echter de uitwassen en de nadelen ervan. Op dat punt zijn bijvoorbeeld de groenen conservatieven, of de anti-globalisten. Anderen zijn dan weer moreel conservatief en ageren tegen de ontmenselijking van onze samenleving door het moreel nihilisme dat onze moderne tijd kenmerkt ten opzichte van het menselijk leven, de menselijke waardigheid... De eerste conservatieve denker uit de geschiedenis is Socrates. Die ging in tegen het moreel relativisme van de sofisten, die elke morele waarde verwierpen. Zou je Socrates een bevooroordeelde xenofoob noemen? De man is terechtgesteld als staatsgevaarlijk door de reactionairen! Of denken we maar aan Burke, de eerste conservatieve politicus van de nieuwe tijd. Die was helemaal niet tegen de Franse revolutie, maar tegen de onmenselijke uitwassen en de vernietiging van de harmonie en de samenlevingsbanden voor het individualisme. Of kijk eens naar Herder, die ageerde tegen de "universalistische" praktijken van de Verlichting, die lokale tradities en sinds lang gegroeide maatschappelijke systemen onderuit haalde. |
|
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#48 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#49 |
Burgemeester
|
![]() zorroaster, bedankt voor de duidelijk reply, echt
![]() Je hebt een punt dat ik het conservatisme niet in die historische context bekijk. Ik kijk even naar de jonge geschiedenis. De 20ste eeuw is waarschijnlijk politiek de meest grillige eeuw van de afgelopen 2000 jaar. Vele hoofdrolspelers uit deze nabije geschiedenis beschouwden zichzelf als conservatief. Ik bedoel dan niet de locale premier, eerder wereldleiders die het echte globale beleid bepalen. Deze kwamen meestal uit een conservatief midden. Hier en daar een uitzondering natuurlijk, JFK bevoorbeeld, ookal was die ook niet zo 'koosjer' ![]() Men punt is dat het conservatieve beleid een optelling is van decenia en eeuwen wanbeleid als het aankomt op het leven en wonen in een deftige maatschappij. Het non-stop oorlog voeren over religie en stukjes land is meestal bedreven door mensen die terug wilden naar de oude waarden, dictators genoeg om uit te kiezen. spaz322 |
![]() |
![]() |
#50 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ik heb goede kontacten met de Vlaamse Jongeren Dilbeek. Die mensen leveren goed werk. Door dergelijke organisaties vinden meer en meer jongeren de weg naar het Vlaams Nationalisme. |
|
![]() |
![]() |
#51 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Eén voorbeeld? Wir wehren uns gegen die moralische Selbstvernichtung unserer Nation durch die einseitige Schuldzuweisung zu Lasten Deutschlands, die Aufwertung des Landesverrats und die Verherrlichung alliierter Kriegsverbrecher. Wir fordern deshalb zum Schutz der Ehre des deutschen Volkes "die Ächtung der Geschichtsklitterung zum Nachteil Deutschlands". (Wij verzetten ons tegen de morele zelfvernietiging van onze natie door Duitsland eenzijdig te beschuldigen, de opwaardering van het landverraad en de verheerlijking van de geallieerde oorlogsmisdadigers. Wij eisen daarom de maatschappelijke veroordeling van de geschiedvervalsing in het nadeel van Duitsland om de eer van het Duitse volk te beschermen). Lijkt me duidelijk. |
|
![]() |
![]() |
#52 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#53 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#54 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
De noodzakelijke overstap van Belgie naar Vlaanderen is toch ook een progressieve idee: van een totaal vastgeroeste staat, die in geen enkel opzicht dicht bij de bevolking staat, wil de Vlaamse ontvoogdingsstrijd een modern, open en vrij land maken. |
|
![]() |
![]() |
#55 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#57 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#58 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Je moet trouwens ook een onderscheid maken tussen Orthodoxe Joden, Zionisten, seculiere Joden, Jiddische Joden, enz. De Joden zijn een volk, maw op religieus en politiek vlak vind je bij hen een enorme diversiteit. De fout die men altijd maakt is de fouten van bvb. 1 Jood toewijzen aan het Jood zijn. De mentaliteit kan er wel mee te maken hebben, maar daarom is niet gans het volk zo. Beter gewoon de persoon zelf veroordelen dan zijn volk, religie, enz. |
|
![]() |
![]() |
#59 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Er zijn vele vormen van nationalisme. Romantisch nationalisme bvb (waartoe ik het meest geneigd ben) gaat uit van vrijheid en ontvoogding. Zo'n nationalisme is meestal progressief. Dan is er ook het latere nationalisme dat uitgaat van het verheerlijken van eigen volk of ras en zich afkeren van anderen. Nationalisme kan je verstaan als chauvinisme, soevereinisme, patriotisme, enz. Voor veel Vlaams-nationalisten betekent het slechts soevereinisme, het streven naar een onafhankelijk Vlaanderen. Dat betekent dus niet dat men met trouw zijn aan de staat Vlaanderen (staatsnationalisme) of dat men eigen staat moet beschouwen als meerderwaardig aan andere. Nationalisme kan dus progressief of conservatief zijn, afhankelijk van welke politieke of sociale ideologie die er aan gekoppeld is. |
|
![]() |
![]() |
#60 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Het lijkt mij ook vrij duidelijk wat voor partij NDP is owv Heydrichs genegenheid aan deze partij. (aanspraken op Nederlands grondgebied kan zomaar he ![]() |
|
![]() |