Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 28 januari 2005, 10:28   #41
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

"onafhankelijke rechters".. lol....inderdaad das een andere topic...

maar ik heb weer eens goed kunnen lachen vandaag. bedankt.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 28 januari 2005, 10:55   #42
nadine
Parlementslid

nadine's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lazybonies
Ten eerste, dat ze van het VB niks willen aannemen betekent niet dat VB-stemmers niks mogen geven (deze hebben Oxfam ook niet publiekelijk verdacht gemaakt).

Ten tweede, NOG ALTIJD NIEMAND heeft aangetoond dat geven aan zulke organisaties zinloos is omdat het geld ergens anders terecht komt. Werkingskosten zijn er trouwens altijd aan een organisatie (dus ook aan andere initiatieven).

Ten derde, als je op basis van deze feiten beslist niks meer te geven, toon je alleen maar aan dat je kwestie net zozeer politiseert als Oxfam en, in eerste instantie, het VB. Ontwikkelingshulp aan NGO's geven blijft voor mij iets wat ik uit sociaal bwz doe en niet owv politieke redenen.
Ik ken verscheidene eerlijke NGO's en waar de werkingskosten (lees "hoge salarissen voor kaviaarlinksen zoals Pierre Galand of een ex-Amada zoals Wim De Neuter") veel lager liggen. De politizering door de infiltratie van ex-communisten aan de leiding is zeer groot en dat legt uit waarom ze zich meer met politiek bemoeien dan met echt hulp voor behoeftigen. Bij Oxfam komt er nog bij: corruptie van de gebruikte klederen die nooit bij de behoeftigen geraken. Weet ook dat elke euro die je aan die grote NGO's geeft ze er 5 van de overheden bij krijgen.

Ik geef ze gewoon een trap in hun .... en hoop dat voor elke trap die ze krijgen de overheid hen daan ook vijf trappen bijgeeft
En VB of niet. Iedereen die wat kan ondernemen tegen Oxfam (in België!!) zoals dat initiatief om het geld terug te vragen krijgt MIJN VOLLE STEUN, en proficiat dat ze zich tegen Oxfam durven verzetten, iets wat de regering niet durft alhoewel ze wel alles goed weten.

Nu dat de wet er is over de subsidies voor racistische partijen enz... is het misschien maar een kleintje dat uit te breiden tot subsidies voor NGO's. Ik weet alleszins kandidaten die er dan zullen ondervallen.

Laatst gewijzigd door nadine : 28 januari 2005 om 11:05.
nadine is offline  
Oud 28 januari 2005, 11:03   #43
nadine
Parlementslid

nadine's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Ik heb mij ook alvast voorgenomen niet meer te kopen bij de wereldwinkels + Heb m'n geld teruggevraagd. Wegens expliciete politieke redenen kan iedereen dat trouwens. Ook nu nog.

En er zijn genoeg organisaties, Gaia bijvoorbeeld, die geld kunnen gebruiken, en niet COMMUNISTISCHE HAATPRAKTIJKEN gebruiken als dat extreem linkse gespuisclubke... oxfam.
Proficiat, ik kan dan alleen maar toejuichen! En bovenop zou ik aan iedereen, dus ook de niet VB-ers hetzelfde aanraden: dat deel van het gestorte geld PUBLIEK terugvragen aan Oxfam. En Oxfam is niet alleen schuldig aan communistische haatpraktijken maar staat nu vooral bekend om zijn antisemitisme. Corruptie aan de top zal hen dan ook niet vreemd zijn.
En al die vrijwilligers die zich laten misbruiken.

http://www.omdurman.org/oxfam.html
http://www.ngo-monitor.org/archives/infofile.htm#galand
http://www.ngo-monitor.org/archives/infofile.htm#oxfam
Oud 28 januari 2005, 11:11   #44
lazybonies
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nadine
Weet ook dat elke euro die je aan die grote NGO's geeft ze er 5 van de overheden bij krijgen.
Dit vind ik net schitterend. Door mijn solidariteit, dwing ik de overheid en dus de belastingbetaler dat ook te zijn

Het afschilderen van Oxfam als een hobbyclubke die zich bezig houden met hun eigen imago en portefeuille pik ik nog altijd niet: hun boekhouding is volledig transparant.

En ik steun liever grote NGO's omdat grote problemen structurele oplossingen vragen. Neemt natuurlijk niet weg dat kleine NGO's met de middelen die ze hebben goed werk verrichten.
lazybonies is offline  
Oud 29 januari 2005, 14:33   #45
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris

Stef Leeuwenhart's schermafbeelding

Standaard

Nadat het VB zich vragen had gesteld over het te linkse karakter en de hoge werkingsgelden van de organisatie heeft Oxfam de giften van het VB voor tsunami 12 12 geweigerd. Dat mensen hun geld terug vragen en het willen strorten bij een organisatie die geen politiek onderscheid maakt tussen giften en al het geld aanneemt die die mensen kunnen gebruiken. Hulp weigeren omdat die helpende hand van het VB komt vindt ik toch wel erg cru en getuigt voor weinig respect voor die mensen die die hulp broodnodig hebben.
Stef Leeuwenhart is offline  
Oud 29 januari 2005, 17:00   #46
lustige lezer
Parlementslid

lustige lezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lazybonies
Het afschilderen van Oxfam als een hobbyclubke die zich bezig houden met hun eigen imago en portefeuille pik ik nog altijd niet: hun boekhouding is volledig transparant.
DAt "weet "jij van horen zeggen. Je zou intussen toch moeten weten dat je niet alles moet geloven wat er gezegd wordt. Ofdat ze corrupt zijn of niet, dat weet ik niet en ik waag me er ook niet aan, maar met zekerheid kan ik hier niets bevestigen. Evemin jij geloof ik. of je moest daar zelf boekhouder zijn
Patriot : ... dat de Walen ons (=Vlamingen) zouden haten ... (#1) (dus toch een verschil , dus toch geen belgen )
---------------------------------------------------------------
Vrager : U keurt vandalisme goed?
Bhairav : Ja dat doe ik.
lustige lezer is offline  
Oud 29 januari 2005, 17:00   #47
KeyserH
Lokaal Raadslid

KeyserH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nadine
Proficiat, ik kan dan alleen maar toejuichen! En bovenop zou ik aan iedereen, dus ook de niet VB-ers hetzelfde aanraden: dat deel van het gestorte geld PUBLIEK terugvragen aan Oxfam. En Oxfam is niet alleen schuldig aan communistische haatpraktijken maar staat nu vooral bekend om zijn antisemitisme. Corruptie aan de top zal hen dan ook niet vreemd zijn.
En al die vrijwilligers die zich laten misbruiken.

http://www.omdurman.org/oxfam.html
http://www.ngo-monitor.org/archives/infofile.htm#galand
http://www.ngo-monitor.org/archives/infofile.htm#oxfam
Is iedereen die tegen bepaalde daden van Israël is een antisemiet?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be