![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Minister
|
![]() Die Nasr heeft wel gelijk in zijn artikels. Of die man stadsdichter moet worden is een ander paar mouwen, en volgens mij is dit weer van die dure multiculturele grappen van het stadsbestuur maar die Ramsey Nasr daarom het stadsdichterschap willen afpakken is maar gezever, overigens is dit kenmerkend voor die sukkel van een Van Campenhout.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#43 |
Europees Commissaris
|
![]() een schande een antisemiet stadsdichter wa gebeurt er daar op schoon verdiep
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In het artikel van Het Nieuwsblad over de aanstelling van Nasr staat onder andere geschreven : "De opvolging van Tom Lanoye groeide in de herfst van 2004 immers uit tot een regelrechte stadsrel. Eerst bedankte Wannes Van de Velde voor de eer. En toen er toch een opvolger werd gevonden in de persoon van Nasr, schopte die volkomen onschuldig tegen de schenen van de joodse gemeenschap en schepen Ludo Van Campenhout (VLD). "
Ik zeg het en blijf het geloven : een provocateur! Dat ze die gewoon afzetten en een Vlaamse dichter kiezen. Is dat nu zo moeilijk? |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
denkt eens na voor ge iets zegt! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Burger
|
![]() ,,Het is de lezer die bepaalt of een gedicht politiek is of niet. De rel van de afgelopen maanden bewijst dat. Van de relstokers had niemand mijn poëzie gelezen. Dat ik half Palestijn ben en opiniestukken schrijf, maakt dat ik een politiek dichter ben. It's all in the eye of the beholder. Ach, Ludo van Campenhout, uitgerekend de schepen van toerisme, bezorgt de stad met deze rel een slechte naam. Vooral dat vind ik triest."
Ramsey Nasr in de Standaard op 27/01/2005 Dit is de waarheid, Nasr is een even Vlaamse dichter dan welke ander, hij woont in Antwerpen , kent de stad en de bevolking, heeft recht op zijn eigen mening, en als je het eerste gedicht hebt gelezen kan je niet anders dan toegeven dat die man zich volledig wijdt aan zijn taak als stadsdichter. Plus: hij is geen antisemiet, hij is palestijn, wat niet hetzelfde is, net zoals niet alle israëli joden zijn. Let toch op met gratuite uitspraken over mensen of dingen waar je niets of te weinig over weet. Btw, Nasr is de "rel" niet begonnen, je kan hem er dan ook niet voor verantwoordelijk stellen.
![]() |
#47 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
FDW zou idd. een andere stadsdichter nemen.
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Burger
|
![]() Moest FDW ideen hebben voor het beter besturen van Antwerpen waarom heeft en zijn partij dan nog steeds niets constructief aangebracht ? Op het schoon verdiep staan roepen dat het de schuld is van die of gene bevolkingsgroep is gemakkelijk, maar ik heb nog niet één (!!) deftige oplossing gehoord laat staan zien uitgevoerd worden.
![]() |
#49 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Wie leest er nu in godsnaam nog wreed veel poëzie ? Welk nut heeft een stadsdichter, behalve het wauwelen van onzin dat rijmt ? Van mijn part moeten er geen stadsdichters zijn, betaald door de belastingsbetaler. Dichters moeten maar op eigen houtje dichten en die ergens in een krantje plaatsen, daarmee basta. Er zijn belangrijkere dingen om geld aan uit te geven dan Poëzie.
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |