Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 30 januari 2005, 22:44   #41
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Van Cauwalaert (Knack) zei in het debat na de FDW reportage op RTBF ongeveer hetvolgende:"Annemans kritiekeerde heftig de rechters na de veroordeling van het VB. Dat is een gevaarlijke wending! Annemans heeft dit geleerd van Degrelle en Rex"
Wat een baarlijke nonsens. Heel de Franstalige pers en media hebben de rechters, die de brief van Leo peeters ivm de faciliteiten bevestigden, ook heftig gekritiekeerd. Hebben die dat dan ook van Degrelle geleerd?
Ik hoop nog dat ik Van Cauwelaert verkeerd begrepen heb, want voor een hoofdredacteur is dit gewoon infantiel.

Laatst gewijzigd door luc broes : 30 januari 2005 om 22:46.
luc broes is offline  
Oud 30 januari 2005, 22:50   #42
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Suetonius
Ik snap de heisa rond dit filmpje echt niet. Dewinter kotm er helemaal niet 'te' sympathiek uit imo. Zo'n filmpje kan absoluut niet in het voordeel van het VB spelen, het is trouwens een zeer subjectief filmpje waarin de maker een (negatief) beeld voor ogen houdt en dat beeld probeert te staven aan de hand van enekele fait divers. Bon het is interessant om eens te zien,maar dit gaat niemand er van afhouden om voor het Blok te stemmen en vice versa,......veel rook weinig vuur
Dat weet ik zozeer nog niet.
Het feit dat de 'film' in oktober niet op atenne mocht, en dat zowel de VRT als VTM geen intresse had wegens... niet schokkend genoeg.

Zegt meer over de "geloofwaardigheid" van Belang haters dan over de partij zelf.
De Prof is offline  
Oud 30 januari 2005, 22:51   #43
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Van Cauwalaert (Knack) zei in het debat na de FDW reportage op RTBF ongeveer hetvolgende:"Annemans kritiekeerde heftig de rechters na de veroordeling van het VB. Dat is een gevaarlijke wending! Annemans heeft dit geleerd van Degrelle en Rex"
Wat een baarlijke nonsens. Heel de Franstalige pers en media hebben de rechters, die de brief van Leo peeters ivm de faciliteiten bevestigden, ook heftig gekritiekeerd. Hebben die dat dan ook van Degrelle geleerd?
Ik hoop nog dat ik Van Cauwelaert verkeerd begrepen heb, want voor een hoofdredacteur is dit gewoon infantiel.
Terwijl we allemaal weten dat de VB-ers niets van Degrelle moeten weten. Vraag maar eens aan Koen Dillen.
Jampie is offline  
Oud 30 januari 2005, 22:54   #44
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof
Dat weet ik zozeer nog niet.
Het feit dat de 'film' in oktober niet op atenne mocht, en dat zowel de VRT als VTM geen intresse had wegens... niet schokkend genoeg.

Zegt meer over de "geloofwaardigheid" van Belang haters dan over de partij zelf.
Wie als buitenstaander of als niet goed ingelichte burger deze reportage bekijkt ziet inderdaad de dubbele bodem niet, waardoor het helemaal niet schokkend lijkt.
Jampie is offline  
Oud 30 januari 2005, 23:02   #45
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Mja...

Wanneer je een docu maakt met de intentie 'de beelden voor zich te laten spreken' kan het resultaat alleen maar een meerwaarde opleveren indien de geregistreerde de registratie niet kan orkestreren. Dat is bij Dewinter natuurlijk wel even anders. Zwakke reportage dus. Geen ophef waard.

Toch een paar hoogtepunten:

* Dewinter die een standje van neonazi-literatuur bezoekt.
* Een vrouw die in een café 'anti-[font=red]makak[/font]' roept.
* Dewinter die tegen drie jongens zegt dat hij 'zijn huidskleur niet verloochent' . Bizarre uitspraak: kent hij dan aan zijn huidskleur bepaalde karaktertrekken toe?
* Dewinter die aan een kritische Blok'er in een café stelt dat Vanhecke het 70-puntenprogramma niét heeft verloochend (verloochenen doen we nooit!).
* Freddy van Gaever die het heeft over de mensen waarbij hij zich goed voelt ( 'dat is mijn ras...' ).
* Dewinter die het 70-puntenprogramma opbergt... voor de toekomst.
* Reddy de Mey die allerlei louche afspraakjes regelt met Dewinter.
* Dewinter die oordeelt dat hij de bestaande kiezers niet meer hoeft te enthousiasmeren (de buit is binnen, zeg maar).
* Dewinter die zich in overleg afvraagt of het niet beter is 'eerst de vijand te beschadigen' vooraleer een alternatief te formuleren.
* Een heethoofd uit Dewinters vriendenkring die een paar stoelen naar een groepje jongeren keilt.

Het debat nadien was beter.
Den Duisteren Duikboot is offline  
Oud 30 januari 2005, 23:05   #46
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Ik heb gekeken, vooral naar het debat daarna. Het was heel interessant. Vooral die zin van Polspoel (VTM) zal mij altijd bijblijven: "Il ne faut pas oublier que selon un sondage plus de la moitié des électeurs du VB sont royalistes et plus de la moitié sont... unitaristes."

Ziehier een groot deel van de verloren schapen en toekomstige B.U.B.-kiezers.
Hans1 is offline  
Oud 30 januari 2005, 23:06   #47
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot
Mja...

Wanneer je een docu maakt met de intentie 'de beelden voor zich te laten spreken' kan het resultaat alleen maar een meerwaarde opleveren indien de geregistreerde de registratie niet kan orkestreren. Dat is bij Dewinter natuurlijk wel even anders. Zwakke reportage dus. Geen ophef waard.

Toch een paar hoogtepunten:

* Dewinter die een standje van neonazi-literatuur bezoekt.
* Een vrouw die in een café 'anti-[font=red]makak[/font]' roept.
* Dewinter die tegen drie jongens zegt dat hij 'zijn huidskleur niet verloochent' . Bizarre uitspraak: kent hij dan aan zijn huidskleur bepaalde karaktertrekken toe?
* Dewinter die aan een kritische Blok'er in een café stelt dat Vanhecke het 70-puntenprogramma niét heeft verloochend (verloochenen doen we nooit!).
* Freddy van Gaever die het heeft over de mensen waarbij hij zich goed voelt ( 'dat is mijn ras...' ).
* Dewinter die het 70-puntenprogramma opbergt... voor de toekomst.
* Reddy de Mey die allerlei louche afspraakjes regelt met Dewinter.
* Dewinter die oordeelt dat hij de bestaande kiezers niet meer hoeft te enthousiasmeren (de buit is binnen, zeg maar).
* Dewinter die zich in overleg afvraagt of het niet beter is 'eerst de vijand te beschadigen' vooraleer een alternatief te formuleren.
* Een heethoofd uit Dewinters vriendenkring die een paar stoelen naar een groepje jongeren keilt.

Het debat nadien was beter.
....DW die aan Anke haar beloofde postje toekent.
Jampie is offline  
Oud 30 januari 2005, 23:09   #48
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kielse bulldog
nee
Hoezo? Verlegen? Schrik?
Hans1 is offline  
Oud 30 januari 2005, 23:11   #49
luc broes

Standaard

Wat een nutteloze kwaadaardige discussie. Zuiver tijdverlies.
luc broes is offline  
Oud 30 januari 2005, 23:12   #50
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Ik heb gekeken, vooral naar het debat daarna. Het was heel interessant. Vooral die zin van Polspoel (VTM) zal mij altijd bijblijven: "Il ne faut pas oublier que selon un sondage plus de la moitié des électeurs du VB sont royalistes et plus de la moitié sont... unitaristes."

En ze leefden nog lang en gelukkig.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline  
Oud 30 januari 2005, 23:15   #51
Kielse bulldog
Banneling

Kielse bulldog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoezo? Verlegen? Schrik?
Ja van u
Kielse bulldog is offline  
Oud 30 januari 2005, 23:17   #52
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:

Die mensen zullen, als ze al veranderen van partij, niet naar de BUB gaan, maar naar de Nationale Unie.
Vlaams-nationalist is offline  
Oud 30 januari 2005, 23:20   #53
Sam
Provinciaal Gedeputeerde

Sam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Een man zoals Boeckx die zes maanden in het hol van de leeuw heeft verbleven zal goed beseffen waarom er zoveel redenen zijn om inderdaad bang te zijn van het VB. Toen ze het allemaal nog zo duidelijk zegden in de eerste tien jaren van hun bestaan was er ogenschijnlijk meer reden om bang te zijn maar met een paar volksvertegenwoordigers in het parlement leek het VB eerder een blaffende hond (een Duitse scheper zonder tanden) te zijn.

Vanaf 1986 werd het allemaal anders met FDW met een eerste doorbraak in 1988 (gemeenteraadsverkiezingen) toen het VB in Antwerpen van 2 naar 10 gemeenteraadszetels doorstootte wat later bevestigd werd op 24.11.1991 (Zwarte Zondag).

Anno 2005 zijn er duizend redenen meer om bang te zijn van het VB. Die partij heeft zich intussen zo omzwachteld en gecamouffleerd dat alleen mensen zoals ik die zich nog de jaren tachtig en negentig herinnerenen nog weten hoe en met wat die partij groot is geworden. http://www.blokwatch.be probeert dat hoe en waarom levendig te houden.

Ik verwacht in 2006 een dijkbreuk van het VB op alle locale niveaus. Bart Somers heeft goed geanticipeerd maar komt wel een paar jaar te laat.

Ben ik bang? Als ik eerlijk moet zijn: JA, ik ben ook bang. We hebben het in blokwatch er ook al over gehad: we zijn allemaal bang. De dag dat het VB de macht grijpt zijn we allemaal vogelvrij verklaard. Geen dag zal meer hetzelfde zijn daarna.
Jouw kinderachtige uitspattingen, daar heb ik geenzins enig schrik van.
Nuja ieder zijn tijdverdrijf... de één werk, de ander houd zich met speeltjes bezig...

Sam is offline  
Oud 30 januari 2005, 23:23   #54
johan
Provinciaal Gedeputeerde

johan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar johan
Standaard

Al bij al een flauwe reportage. FDW komt er goed uit. Het debat was grappig. Veel gelul over "nazi's"... Maar in het filmpje kon men dat nergens hard maken. De oude foto van Degrelle met Koen Dillen werd dan maar bovengehaald bij gebrek aan bezwarend materiaal tegen de man woorover het eigenlijk ging : de toekomstige burgemeester van Antwerpen FDW.
johan is offline  
Oud 30 januari 2005, 23:24   #55
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:

Vrij logisch, jullie verschillen enkel op die punten, voor de rest kunnen jullie toch maar haat spuwen naar andersdenkenden.
instromaniac is offline  
Oud 30 januari 2005, 23:24   #56
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist
Die mensen zullen, als ze al veranderen van partij, niet naar de BUB gaan, maar naar de Nationale Unie.
Dat zullen we wel zien.
Hans1 is offline  
Oud 30 januari 2005, 23:32   #57
abramis brama
Parlementslid

abramis brama's schermafbeelding

Standaard

Was d�*t nu die "zeer onthullenden reportage", Piano ???

Wat een teleurstelling moet dit geweest zijn voor je... Ik heb met je te doen. 8)
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken".
abramis brama is offline  
Oud 30 januari 2005, 23:34   #58
Ambiorix

Standaard

Citaat:
ah, dan zou ik uw taktiek toch aanpassen. in plaats van het vlaambelang en hun kiezers uit te kafferen voor het vuil van de straat.
Ambiorix is offline  
Oud 30 januari 2005, 23:35   #59
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door johan
Al bij al een flauwe reportage. FDW komt er goed uit. Het debat was grappig. Veel gelul over "nazi's"... Maar in het filmpje kon men dat nergens hard maken. De oude foto van Degrelle met Koen Dillen werd dan maar bovengehaald bij gebrek aan bezwarend materiaal tegen de man woorover het eigenlijk ging : de toekomstige burgemeester van Antwerpen FDW.
In het debat werd gezegd dat er ook zo'n foto bestaat van PDW en Degrelle die op zijn bureau staat in zijn fameuze bibliotheek(waarom verbaast mij dat niet?) maar toen Peter Boeckx met zijn camera binnenkwam was die foto natuurlijk weg.
Jampie is offline  
Oud 30 januari 2005, 23:52   #60
johan
Provinciaal Gedeputeerde

johan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar johan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie
In het debat werd gezegd dat er ook zo'n foto bestaat van PDW en Degrelle die op zijn bureau staat in zijn fameuze bibliotheek(waarom verbaast mij dat niet?) maar toen Peter Boeckx met zijn camera binnenkwam was die foto natuurlijk weg.
Het werd gezegd, maar men kon het niet hard maken...
In mei 1936 werd Leon Degrelle officieel ontvangen door de belgische koning Leopold III. De papa van Albert... Daar zullen ook wel foto's van bestaan...

Degrelle zal blij zijn dat hij vandaag 11 jaar na zijn dood opnieuw in de belangstelling staat.
Volgende uitspraak van Degrelle is meer dan ooit actueel en toepasselijk op het TV debat op La deux :

"Wie schrik heeft van de waarheid, schrikt niet voor een leugen!"

Laatst gewijzigd door johan : 30 januari 2005 om 23:53.
johan is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be