Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Moet de term zelfverdediging ivbm vuurwapens uitgebreid worden?
Neen, je mag enkel je leven en dat van je naasten verdedigen 9 40,91%
Neen, het moet volledig verboden worden 3 13,64%
ja, maar er moet een soort contract bestaan waarin de aanvrager verklaart wat hij te verdedigen heeft 6 27,27%
ja, onvoorwaardelijk 4 18,18%
Aantal stemmers: 22. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 23 april 2003, 17:14   #41
jef
Gouverneur

Standaard

Ja Boskabouter gij moogt van mij die crimineel neerknallen die uw Lada steelt. Spijtig voor hem maar hij moet er maar afblijven.
jef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2003, 17:25   #42
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Vuurwapenbezit...en criminaliteit.

Officiële vergunningen of niet, een vuurwapen is een stukje metaal kunstof en/of hout, waar een komplete bibliotheek boekdelen macht vanaf komen.

Als iemand zo iets wil gebruiken voor misdadige doeleinden, dat doet ie dat, Als iemand een vuurwapen wil om zichzelf te verdedigen, dan is er eerder iets mis met de samenleving dan met die aanvrager.

Mijn mening is, zorg eerst dat de misdaad met vuurwapens(van die armzalige .22 shortrifle tot de compleet van de pot gerukte russische RPG)zo goed als uitgeroeid is.Voor je iemand een "recht" ontzegt.
Het is wel een feit dat de meeste doden met vuurwapens "vallen" door ongevallen en ondoordacht gebruik.Maar dan zie ik eerder een intelligentietest, aangevuld met wat praktijkoefeningen onder begeleiding als oplossing dan gewoon blatant verbieden.
(lang leve de zwarte markt).

Hm, welke dorpspolitieker heeft er een paar maand geleden een buurtjongetje omver geknald, doordat ie gewoon stom bezig was in zijn nogal forse tuin.Dat zou normaal wel een slimmere persoon geweest zijn.

Trouwens, ik heb geen vuurwapens meer.Ik heb leuker spul, lekker legaal, geluidsloos en dodelijker.Wanneer kan ik wapeninspecteurs verwachten?

De inbreker die hier probeert een slagje te slaan kan maar beter bidden dat we niet thuis zijn.Ons lief hondje verwittigd met veel enthousiasme, waarna we tijd genoeg hebben om het ontvangstcommitee op te zetten.
Na de ambulance zullen we ook de politie bellen.
Oud 23 april 2003, 17:35   #43
Thomas
Provinciaal Gedeputeerde

Thomas's schermafbeelding

Standaard

Het geeft een mens een macht waarvoor hij niet gemaakt is.

we hebben een politie die beter moet werken. Een samenleving MOET zijn bescherming aan een overheid overdragen. anders ontstaat anarchie en het recht van de sterkste.
Trouwens een vuurwapen in huis heeft in de VS al menig huisvader z'n gezin doen neerknallen.
Je mag Moslim zijn, als ik tegen de Islam mag zijn. Dan denken wij beiden multi-cultureel en kunnen we zo naast elkaar leven en er met elkaar over discussieren tussen pot en pint. (als u tenminste een pintje mag drinken van uw geloof).
Thomas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2003, 17:35   #44
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
[
Nu mag ik al niet meer afwijken van uw titel. Kabouternazi.
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2003, 17:39   #45
Thomas
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

maddox, een intelligente (georganiseerde) groep inbrekers kan er voor zorgen dat ze je verdediging tegen je gebruiken. (bv de makers van beveiligingssystemen). En waar sta je dan met je 'dodelijkere' wapen.

Trouwens begin maar al een bunker te bouwen zoals Sadam deed
Je mag Moslim zijn, als ik tegen de Islam mag zijn. Dan denken wij beiden multi-cultureel en kunnen we zo naast elkaar leven en er met elkaar over discussieren tussen pot en pint. (als u tenminste een pintje mag drinken van uw geloof).
Oud 23 april 2003, 17:42   #46
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas
addox, een intelligente (georganiseerde) groep inbrekers kan er voor zorgen dat ze je verdediging tegen je gebruiken. (bv de makers van beveiligingssystemen). En waar sta je dan met je 'dodelijkere' wapen.

Trouwens begin maar al een bunker te bouwen zoal Sadam deed
Men zou beter de inbrekers gemakkelijk laten binnenbreken ,maar bemoeilijken om terug buiten te geraken!
Heheheh als ratten in de val en ne mens heeft alle tijd om er kip kap van te maken!
Oud 23 april 2003, 17:46   #47
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het geeft een mens een macht waarvoor hij niet gemaakt is.

we hebben een politie die beter moet werken. Een samenleving MOET zijn bescherming aan een overheid overdragen. anders ontstaat anarchie en het recht van de sterkste.
Trouwens een vuurwapen in huis heeft in de VS al menig huisvader z'n gezin doen neerknallen.
Monopolie van geweld voor de staat zeker? NOOIT!!!!

Die huisvader....als hij geen geweer heeft neemt hij wel een ander wapen, als iemand van plan is je te doden zal die wel manieren genoeg vinden, wees maar niet ongerust, maar als in een ruzie de gevoelens hoog oplaaien, duurt het veel te lang om heel het spellement op punt te zetten en is tegen dat je klaar bent je potentieel slachtoffer al lang gaan vliegen. Wat is eigenlijk het dichtste bij anarachie? iemand die een misdadiger straft, of de politie die ze laat lopen zodat ze ongestraft verder kunnen doen?
Oud 23 april 2003, 17:52   #48
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Thomas, een beveiligsfirma heeft hier niks te zoeken.
Ik ben maar een gewone werkmens, en het meest waardevolle dat ik in huis heb zijn levende wezens(die voor zichzelf kunnen zorgen).

Ook zou ik de eerste inbreker die kennis heeft van mijn trukkendoos tegen willen komen.Zelfs een georganiseerde bende(die hier dus nog niet eens zou zoeken naar leuke hebbedingetjes,uitgezonderd een oude TV en een low end PC), is over het algemeen niet zo archaïsch ingesteld dat ze de dingen waarover ik spreek kunnen hanteren.

Een bunker zoals Saddam er had... leuk idee, en ik zou wel een WO1 fort willen hebben om in te wonen, maar dat mag niet.

Neen, de hoofdvraag is nog steeds, is een vuurwapen nodig om het veiligheidsgevoel te verhogen?
Voor de grote massa is een vuurwapen een symbool van macht.
Voor mij is het in veel gevallen een stukje simpele techniek.

Ik stoor me vooral aan het feit dat politici zichzelf met dit onderwerp in het daglicht werken, ze zouden onder hun steen moeten blijven zitten, bij de andere kakkerlakken.
Oud 23 april 2003, 17:52   #49
Thomas
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

How how, ben wel een voorstander van wettelijke zelfverdediging. Ik ken trouwens een politieman die cursussen geeft in zelfverdediging, zodat je zonder jezelf te verwonden je kan verdedigen.

De meeste mensen die een vuurwapen hebben, kunnen misschien wel goed met dat wapen overweg, maar een goed getrainde gevechtssportliefhebber knalt hem gewoon neer met zijn eigen wapen in zijn eigen huis.

Dus geen goede oplossing.
Oud 23 april 2003, 17:54   #50
Thomas
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Als ik een inbreker zou zijn, zou ik eerst alle mogelijke informatie te weten komen over je systeem. En in elk systeem zitten zwakke schakels...

Gelukkig voor u verlaag ik me niet tot inbraak bij mensen...
Oud 23 april 2003, 18:00   #51
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
maar een goed getrainde gevechtssportliefhebber knalt hem gewoon neer met zijn eigen wapen in zijn eigen huis.
Wel, zouden die inbrekers dan niet 2 keer nadenken als ze weten welke risico'se lopen? Da's in elk geval wat anders dan een paar maanden voorwaardelijk.
Moest de politie perfect werken zou ik uw standpunt enigszins nog kunnen begrijpen, maar dat is het geval dus niet.
Oud 23 april 2003, 18:04   #52
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als inbreker van laag alloy, wat hier zou inbreken heb je niet de inteligentie om verder te denken dan de voordeur.

Ook is mijn systeem niet echt een systeem.Maar een verzameling van hobbies met velerlei nut.

En ja sportschieten hoort erbij.Alleen niet met vuurwapens.
Oud 23 april 2003, 19:31   #53
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Louter de bescherming van goederen als maatstaf nemen vind ik niet echt aanvaardbaar.
Iemand omver schieten omdat hij uw fiets steelt of aan uw auto staat te morrelen gaat wel wat ver en opent de deur voor willekeur.
Alleen wanneer het gepaard gaat met braak met geweld lijkt het mij verantwoord.
Bij inbraak bij nacht is het altijd te verantwoorden.
In het geval Thiebergien ligt het iets moeilijker, de inbreker vluchtte weg en was reeds op straat, er was dus geen sprake meer van een directe bedreiging.
Anderzijds kan men een ingezette aanval op zich beschouwen als zijnde bedreigend.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2003, 19:33   #54
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Het voorstel van SPIRIT is uiteraard helemaal te gek.
Behalve de bescherming van misdadigers zie ik geen enkel nut.
De meeste incidenten met vuurwapens gebeuren in het misdaadmilieu met illegale wapens.
Er moet dus opgetreden worden tegen de illegale wapens en daar is helemaal geen nieuwe wet voor nodig. Het lijkt wel alsof men zijn onmacht om daaraan iets te doen, voor de publieke opinie wil verdoezelen door de legale wapens aan te pakken.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2003, 19:39   #55
vlaanderen72
Banneling

Standaard

[quote="maddox"]
Een bunker zoals Saddam er had... leuk idee, en ik zou wel een WO1 fort willen hebben om in te wonen, maar dat mag niet.

Nochtans zijn er forten waar mensen gehuisvest zijn of hun huizen bebouwd daar omtrent!
Oud 23 april 2003, 22:25   #56
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Paulus de Boskabouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
Zelfs in de US klasseren ze je bordje onder "jokes/cartoons" aan de link te zien.
Eh, doe eens een tour te voet van een paar ranches in het zuiden van de Verenigde Staten. We zullen zien hoe 'lollig' sommige mensen uw trespassing vinden. Ik zal buiten het domein blijven wachten.
Gelukkig wonen wij hier in een iets meer geciviliseerde regio dan het zuiden van de USA.

En het ging ook over de standpunten van de BELGISCHE PARTIJEN.
Nu mag ik al niet meer afwijken van uw titel. Kabouternazi.
heb jij daar een probleem mee, Amerikanski?
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2003, 22:26   #57
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Ik wil er toch even op wijzen dat in de big appel, de stad met de strengste wapenwetgeving de grootste criminaliteit bestond. Totdat burgemeester giliano er de nultolerantie heeft ingevoerd.
wat de andere zijde van de vs aangaat, het is bewezen wanneer de criminaliteit te hoog werd. en de overheid zijn burgers verplicht heeft bewapend (met aanleren omgaan met het wapen) de criminaliteit bijna volledig verdwenen was. in zwitserland, waar elke oud militair zijn oorlogswapen thuis heeft staan, en er maandelijks MOET mee oefenen (patronen gratis), er bijna geen inbraken gebeuren. Hier in ons land word het slachtoffer gecriminaliseerd wanneer hij zich verdedigd. EN DAT WEET MIJNHEER DE GANSTER heel goed.
Bij inbraak in woning, afknallen die handel, geen proceskosten, en ze komen niet terug om wraak te nemen.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2003, 22:33   #58
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
How how, ben wel een voorstander van wettelijke zelfverdediging. Ik ken trouwens een politieman die cursussen geeft in zelfverdediging, zodat je zonder jezelf te verwonden je kan verdedigen.

De meeste mensen die een vuurwapen hebben, kunnen misschien wel goed met dat wapen overweg, maar een goed getrainde gevechtssportliefhebber knalt hem gewoon neer met zijn eigen wapen in zijn eigen huis.

Dus geen goede oplossing.
Dat is niet echt correct, Thomas.
De gevechtssporter mag op 10 meter of meer staan als een geoefend schutter hem al neergeschoten heeft.
Het echte leven is niet als een film van Bruce Lee weet je..
Oud 23 april 2003, 23:51   #59
Thomas
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

da's waar Paulus, maar met een vuurwapen ben je ook niks tegen een geoefende schutter die vanop een afstand schiet.
Zeer goed uitgedokterde gevechtssporttechnieken (vooral in jujitsu) kunnen de tegenstander misleiden en ontwapenen. Het vergt echter jaren oefenen, maar het kan ervoor zorgen dat je je meer gecontroleerd kan verdedigen. Iemand goed en proportioneel ontwapenen (naar de omstandigheden en niet naar de emotionaliteit van de overrompelde paniekerige huisbewoner) vergt vaardigheid. Politiescholen trainen hun mensen er volgens mij nog niet genoeg in. Een kogel afschieten gebeurt in panieksituaties altijd een stuk onberekender, kan ook anderen treffen en betekent onnodig mensenlevens offeren. Voor wat? een stom tv-toestel misschien?
Oud 23 april 2003, 23:56   #60
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
da's waar Paulus, maar met een vuurwapen ben je ook niks tegen een geoefende schutter die vanop een afstand schiet.
Zeer geod uitgedokterde gevechtssporttechnieken (vooral in jujitsu) kunnen de tegenstander misleiden en ontwapenen. Het vecht echter jaren oefenen, maar het kan ervoor zorgen dat je je meer gecontroleerd kan verdedigen. Iemand ethisch ontwapenen vergt vaardigheid. Een kogel afschieten gebeurt in panieksituaties altijd een stuk onberekender, kan ook anderen treffen en betekent onnodig mensenlevens offeren. Voor wat? een stom tv-toestel misschien?
Toch opletten met gevechtssporten; je MAG deze NIET aanwenden om iemand uit te schakelen. Hetzelfde als voor vuurwapens.
Het risico is groot dat je in je adrenaline-rush ook iemand kreupel slaat of schopt en dan zal het je zuur uitbreken.
Een getraind sluipschutter doodt iemand op méér dan 2 kilometer, maar de meeste vuurgevechten spelen zich af op een afstand van minder dan 10 meter. Iets raken is niet zo moeilijk op die afstand.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be