Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 februari 2005, 07:33   #41
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
En de vergelijkingen met het christendom slaan helemaal nergens op.Dat is teken van onmacht en is hetzelfde als nen appel vergelijken met een citroen.
Jewel hoor, er staat letterlijk in de Bijbel dat homo's ter dood moeten worden gebracht terwijl in de Koran een paar schrifrgeleerden heel veel figuurlijke teksten moeten onderzoeken.

Ken jij het Christendom wel?
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2005, 09:53   #42
Meia noite
Provinciaal Gedeputeerde

Meia noite's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Jij blijft het niet begrijpen, beste.

De Qur'an is een enorm boek in verzen genoteerd. Stapel de hadith er nog eens bovenop + al de zijbronnen, en het is simpelweg ONMOGELIJK om van alles de achterliggende context te kennen. Die ambitie heb ik heus niet. Die ambitie heeft niemand.

Tot dat alles wat er te weten is over Islam gedownload kan worden in je hersenen, vrees ik dat je het gaat moeten doen door het te lezen, te bestuderen en nog eens te herlezen. De kennis rond Islam is het levenswerk van talloze personen, ook naast de Profeet. Dat bestuur je niet op enkele jaren.

Hiernaast betwijfel ik dat, gezien de brutale levenswijze van Mohammad, "context" iets is wat je kan aanhalen om toch maar "hak de hoofden van ongelovigen af" af te zwakken naar "laten we in vrede leven met niet-moslims". Betreffende dat vrouwen deëfficiënt zijn in intellect, is de context heel eenvoudig... Dat was louter een vraag aan de profeet waarom vrouwen niet bij de mannen mochten bidden, en de profeet heeft dit als reden gegeven. Wat meer valt hierover na te denken wat context? Vrouwen zijn intellectueel minderwaardig aan de man, punt. Ook sinan hoort dit te aanvaarden.

Hiernaast is je hele redenering al fundamenteel verkeerd. In de Qur'an vind je niet de achterliggende contexten van de versen. De Qur'an beweerd echter wel verschillende malen duidelijk te zijn op zich, zonder fouten en helder overgebracht, dus kan je, an sich, de verzen posten om hiermee Islam aan te tonen.

Trouwens als we kijken naar Islam in praktijk, zien we net deze verzen uitgevoerd. Vrouwen die inferieur zijn (bijvoorbeeld in S.A. waar vrouwen altijd minderjarig blijven & niet mogen rijden met een auto), het opsluiten (tot zelfs doden) van vrouwen die de eer hebben geschonden (eremoorden dus)...

Tenslotte, als je eens logisch nadenkt, Als Islam totaal geen problemen heeft met homoseksualiteit, als Islam vrouwen hun lichamelijke vrijheden beschermt, waarom vind je dan enkel negatieve verzen die je allen weer moet in bescherming nemen met je "context"-dogma?

Islam betekent "overgave". Dat wilt zeggen dat je de teksten moet aanvaarden en je toewijden. Als je dat niet kan, als je zelfs de geboden in twijfel trekt, dan ben je, per definitie, een ongelovige.
Wat versta je niet aan het woord 'tekstuele context'?
Hiermee wordt bedoeld: het geheel van woorden en zinnen die een teklst vormen. Welke de historische achtergronden zijn heeft hier niks mee te maken.
Probeer nu nog eens opnieuw te posten, maar dan to the point in plaats van in het ijle weg te beginnen denken.
Meia noite is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2005, 10:45   #43
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
Jewel hoor, er staat letterlijk in de Bijbel dat homo's ter dood moeten worden gebracht terwijl in de Koran een paar schrifrgeleerden heel veel figuurlijke teksten moeten onderzoeken.

Net als de koran staat ook de bijbel vol fouten. Dat laatste weet iedereen dit in tegenstelling tot het eerste.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2005, 11:18   #44
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123

Beweerde u niet dat de Koran het nedergedaalde woord Gods is?
Duidelijk en niet voor interpretatie vatbaar.
Dat hij in het Arabisch moet gelezen worden om fouten in de vertalingen uit te sluiten.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2005, 11:30   #45
ashrawi
Lokaal Raadslid

ashrawi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Vrouwen zijn achtergesteld in intelligentie en in geloof". De context hiervan is een vraag aan de profeet waarom vrouwen niet samen met de mannen mochten bidden, waarop de profeet dit antwoordde.

Ook moeten vrouwen erop letten dat ze steeds hun kuisheid & bescheidenheid bewaren. Zoniet moest de vrouw fysiek gestraft worden.

De hel wordt voor het grootste deel bevolkt door vrouwen, en een vrouw is in feite een verpersoonlijking van de duivel (om, aan wie te weerstaan, de vrouw zich moet sluieren). Eveneens beruchte openbaringen van Mohammad.

Nou mag je nog zoveel afkomen met interpretaties over ezels en blinde beesten-beeldspraak, bovenstaand is realiteit in de meeste arabische landen voor de moslimah's. Hetzelfde overigens voor de dhimmy-tude en afkeer voor de ongelovige mentaliteit.
Raven astemblieft.......
Types als jij ben ik al eerder op een andere forum tegengekomen.

Zich VOORDOEN als moslim (niemand kan het toch controleren) om dan regelrechte leugens te verspreiden over koran- en hadith texten.
Hoe kan een 'moslim' tergelijketijd een AFKEER hebben van zijn geloof!

Mij fop je niet.
ashrawi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2005, 11:41   #46
smiley

Standaard

Ik wist niet dat Raven moslim was of zich voordeed als moslim. Dat is waarschijnlijk een truc van satan.

En ja. Er bestaan geen ex-moslims. Zoiets is natuurlijk onmogelijk. Jou foppen ze natuurlijk niet.
Oud 4 februari 2005, 11:54   #47
ashrawi
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley
Ik wist niet dat Raven moslim was of zich voordeed als moslim. Dat is waarschijnlijk een truc van satan.
Het is geen truc van satan, het is een truc van RAVEN

Citaat:
En ja. Er bestaan geen ex-moslims. Zoiets is natuurlijk onmogelijk. Jou foppen ze natuurlijk niet.
'EX- moslims' bestaan wel, maar ik noem ze onwetend 8)
Oud 4 februari 2005, 14:02   #48
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ashrawi
Raven astemblieft.......

Zich VOORDOEN als moslim (niemand kan het toch controleren) om dan regelrechte leugens te verspreiden over koran- en hadith texten.

Mij fop je niet.
Je fopt jezelf . Ik heb nooit een afkeer uitgesproken tegen mijn religie. Ik ben Trots op mijn geloof en mijn afkomst, en heb, in de jaren dat ik er lessen in heb gekregen & gegeven, veel geleerd over de diepere aard van Islam.

In tegenstelling tot de Hypocrieten en progressievelingen trouwens, erken ik deze aard, en zie ik niet in waarom ik hier jullie ongelovigen-krapuul voor de mond moet praten hoe ik ervoor wil ijveren in vrede te leven in een multiculturele samenleving, en dat dat trouwens de wil van Allah zou zijn.

Al weet ik dat, in islam, het geen zonde is kafoori voor te liegen, "liegen over Islam" zou impliceren dat ik mij ervoor zou schamen... wat ik niet doe.
Oud 4 februari 2005, 14:09   #49
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Raven astemblieft.......

Mij fop je niet.
Hiernaast trouwens..... als ik leugens zou verspreiden, dan zou het niet moeilijk moeten zijn deze aan te wijzen. De hele Qur'an & Hadith is, met dank aan de internationale moslimgemeenschap, online beschikbaar.

Afalaa yaataadabbarona alquranawala kana min Aaindi ghyri Allaahi Lawajodoo fehhhiikhtilaafan katheeraan.

http://www.usc.edu/dept/MSA/quran/004.qmt.html#004.082
Oud 4 februari 2005, 14:53   #50
ashrawi
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Hiernaast trouwens..... als ik leugens zou verspreiden, dan zou het niet moeilijk moeten zijn deze aan te wijzen. De hele Qur'an & Hadith is, met dank aan de internationale moslimgemeenschap, online beschikbaar.
Dat deed ik eerst ook, maar als ik maar 2 dagen niet surf (examens ), dan merk ik op dat je al zoveel maal een leugen of verdraaiing van een tekst hebt gepost dat ik niet weet waar te beginnen.

BTW je hebt wel degelijk een afkeer, lees je eigen posts maar eens terug
Oud 4 februari 2005, 15:32   #51
smiley

Standaard

Citaat:
Het is geen truc van satan, het is een truc van RAVEN

'EX- moslims' bestaan wel, maar ik noem ze onwetend 8)
'...maar ik noem ze onwetend'

Ja ja. Nu zijn we terug naar af he, de cirkel is rond

"jullie weten niks van de islam, daarom zeggen jullie dit".

Klassiek antwoord dat zeggen ze allemaal
Oud 4 februari 2005, 15:41   #52
ashrawi
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:

Ja ja. Nu zijn we terug naar af he, de cirkel is rond

"jullie weten niks van de islam, daarom zeggen jullie dit".

Klassiek antwoord dat zeggen ze allemaal
Zucht .....
ik ben ZELF MOSLIMVROUW MET HOOFDDOEK.
En voor het geval dat je het niet had opgemerkt: ik KAN lezen.
Dus ik denk dat als er echt iets was in de koran dat vrouwonvriendelijk was, dan zou ik geen moslim zijn.

Geef nu toe dat de mensen waar jij het over hebt analfabeet zijn.
Oud 4 februari 2005, 15:43   #53
ashrawi
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
"ik" heb je toch gelezen? ik kan alleen spreken over mijn eigen en niemand anders.
Oud 4 februari 2005, 17:17   #54
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Net als de koran staat ook de bijbel vol fouten. Dat laatste weet iedereen dit in tegenstelling tot het eerste.
De Bijbel of beter het NT is geschreven door anonieme Joodse priesters in het eerste millenium bc. Helemaal geen woord van God. Hoogstens geinspireerd door het "goddelijke". Whatever that may be.
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2005, 17:20   #55
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zucht .....
Dus ik denk dat als er echt iets was in de koran dat vrouwonvriendelijk was, dan zou ik geen moslim zijn.

Een rasechte provocateur dus die ook nog eens ons de les komt lezen met leugens als dat bepaalde moslimvrouwen al heel hun leven lang een doek voor hun mond dragen. En dat we hen geen emotionele schade mogen berokkenen. Maar de westerlingen emotionele schade berokkenen door met die hoofddoek de boodschap te seinen dat ze zich onzedig gedragen en eigenlijk maar hoeren zijn, dat mag dan weer wel van de mooie islam.

Laatst gewijzigd door Wreker : 4 februari 2005 om 17:21.
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2005, 17:22   #56
smiley

Standaard

Citaat:
Zucht .....

Dan vraag ik mij wel af wat voor een koran dat jij gelezen hebt. Het moet en kan niet anders dan een aangepaste versie zijn. Oftewel leg je je er bij neer door tegen jezelf te zeggen, het is Allahs will en Allah knows best'.

Klein detail ik kan ook lezen en de ex-moslims ook

Laatst gewijzigd door smiley : 4 februari 2005 om 17:43.
Oud 4 februari 2005, 17:27   #57
smiley

Standaard

Citaat:
"ik" heb je toch gelezen? ik kan alleen spreken over mijn eigen en niemand anders.
Jij zegt klak hetzelfde als iedere andere moslim om niet-moslims die kritiek op de islam hebben trachten de mond te snoeren.

'Jullie zijn onwetend.'

Moest ik werkelijk onwetend zijn dan zou ik helemaal geen kritiek op de islam hebben.

En dit zou zeker niet het geval zijn met ex-moslims. En nog een klein 'detail' Adam is geen vrouw en kan lezen en schrijven en is helemaal niet getraumatiseerd en is toch ex-moslim. Hoe zou dat nu toch kunnen komen?

Laatst gewijzigd door smiley : 4 februari 2005 om 17:38.
Oud 4 februari 2005, 18:43   #58
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Je fopt jezelf . Ik heb nooit een afkeer uitgesproken tegen mijn religie. Ik ben Trots op mijn geloof en mijn afkomst, en heb, in de jaren dat ik er lessen in heb gekregen & gegeven, veel geleerd over de diepere aard van Islam.
Als jij toch beweert moslims te zijn, wil ik graag weten wat jouw afkomst is.

Citaat:
Al weet ik dat, in islam, het geen zonde is kafoori voor te liegen, "liegen over Islam" zou impliceren dat ik mij ervoor zou schamen... wat ik niet doe.
Liegen is verboden, behalve als er levens mee te redden valt.
Het is bijvoorbeeld ten strengste verboden om te stelen van gayri-muslims (niet moslims) het zou wel eens ervoor kunnen zorgen dat je niet naar de hemel gaat.
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2005, 20:04   #59
smiley

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
Een rasechte provocateur dus die ook nog eens ons de les komt lezen met leugens als dat bepaalde moslimvrouwen al heel hun leven lang een doek voor hun mond dragen. En dat we hen geen emotionele schade mogen berokkenen. Maar de westerlingen emotionele schade berokkenen door met die hoofddoek de boodschap te seinen dat ze zich onzedig gedragen en eigenlijk maar hoeren zijn, dat mag dan weer wel van de mooie islam.
Da's waar. Veel hoofddoekdragende moslimas zenden de boodschap uit. 'Wij zijn de zedigen en de anderen zijn de onzedigen.' (Veel moslimmannen hebben ook zulk een verkeerd gedacht van westerse vrouwen). En iedereen moet goed kunnen zien dat ze moslim zijn. Terwijl ze blijkbaar niet weten dat er niks van hoofddoekken in de koran te vinden is. Maar ja. Wij zijn diegenen die onwetend zijn.

Ik zie het veeleer zo. Zij zijn ook slachtoffers van de islam daarom geef ik kritiek op de islam en niet op de mensen. De wetenden weten nu eenmaal niet beter

Laatst gewijzigd door smiley : 4 februari 2005 om 20:10.
Oud 4 februari 2005, 20:43   #60
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Da's waar. Veel hoofddoekdragende moslimas zenden de boodschap uit. 'Wij zijn de zedigen en de anderen zijn de onzedigen.' (Veel moslimmannen hebben ook zulk een verkeerd gedacht van westerse vrouwen). En iedereen moet goed kunnen zien dat ze moslim zijn. Terwijl ze blijkbaar niet weten dat er niks van hoofddoekken in de koran te vinden is. Maar ja. Wij zijn diegenen die onwetend zijn.

Ik zie het veeleer zo. Zij zijn ook slachtoffers van de islam daarom geef ik kritiek op de islam en niet op de mensen. De wetenden weten nu eenmaal niet beter
In die zin zijn wij hier dan ook maar 'slachtoffers' van de Bijbel als je onze dagelijkse waarden, zeden, normen, riten, gebruiken beschouwt die ons door de eeuwen door zijn opgelegd door oa net de interpretatie van dat boekske door de Kerk

hebben we d'r nu nog last van ?

niet echt, de dingen die we in deze tijd nog hoog in het vaandel hebben staan zijn net diegene die onze 'eigenheid' bepalen
andere dingen hebben we reeds lang achter ons gelaten en eventueel vervangen door andere
praha is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be