Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 februari 2005, 10:30   #41
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
En mocht de Italiaanse kandidaat Eu-commissaris dan ook zijn mening niet uiten, Raf ?

Waarom werd hij dan gestraft voor het uiten van zijn mening ? Als ik mij goed herinner vond U dat wel goed dat hij geen EU commisaris werd he...
Die mocht dat zeker; ik heb nooit dat recht betwist. Vond ik het goed dat hij geen EU-commissaris werd? Natuurlijk! Ik vind dat er voor iemand die er dergelijke verderfelijke meningen op nahoudt geen plaats is in de EU-commissie. Daarmee heb ik NIETS gezegd over het recht op vrije meningsuiting van die man in kwestie.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2005, 10:38   #42
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Ik zou niet weten waarom. Er is geen enkele wet die iemand van de koninklijke familie verbiedt om een mening te uiten...

Misschien niet,

Maar je kan onmogelijk koning worden, als je continue meer daan de helft van de bevolking tegen je in het harnas jaagt door debiele uitspraken te doen.

En zeker niet als je daarmee de stabiliteit van je eigen land in gevaar brengt.

Dat is nu net datgene wat het probleem is. Ik en jij mogen zeggen wat we willen maar wij zijn dan ook geen staatshoofd, of hebben ook niet de ambitie dat ooit te worden, ...

(alhoewel ik nog altijd mijn ambities om dictator voor het leven van het westelijk halfrond en bijbehoorende provinicies in het zuidelijk halfrond en de rest van het universum te worden nog niet heb opzij gezet, ) Maar dan heb ik ook alle macht ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2005, 10:45   #43
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door james
er is een verschil tussen je mening uiten en je handtekening ergens onder zetten he.
die v in vbo staat dat niet voor vlaams? volgens dat ik al gehoord heb spreekt filip wel al een beetje nederlands maar ik denk niet dat zijn niveau voldoende hoog is om te snappen wat er in dergelijke bundel geschreven staat, en daar zet die dan zijn handtekening onder... laat mij bijgevolg bescheiden mijn mening uiten: dat is wel zeer dom.
Over de opportuniteit van sommige acties en uitlatingen van onze kroonprins heb ik me niet uitgelaten. Mij gaat het er alleen om dat hij het recht heeft om die dingen de doen en te zeggen.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 4 februari 2005, 10:46   #44
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Misschien niet,

Maar je kan onmogelijk koning worden, als je continue meer daan de helft van de bevolking tegen je in het harnas jaagt door debiele uitspraken te doen.

En zeker niet als je daarmee de stabiliteit van je eigen land in gevaar brengt.

Dat is nu net datgene wat het probleem is. Ik en jij mogen zeggen wat we willen maar wij zijn dan ook geen staatshoofd, of hebben ook niet de ambitie dat ooit te worden, ...

(alhoewel ik nog altijd mijn ambities om dictator voor het leven van het westelijk halfrond en bijbehoorende provinicies in het zuidelijk halfrond en de rest van het universum te worden nog niet heb opzij gezet, ) Maar dan heb ik ook alle macht ...
Wie heeft hij nu precies tegen zich in het harnas gejaagd, buiten enkele aanhangers van een bepaalde politieke strekking? Op welke manier heeft hij precies de "stabiliteit van het land" in gevaar gebracht?

Citaat:
Oud 4 februari 2005, 10:57   #45
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie heeft hij nu precies tegen zich in het harnas gejaagd, buiten enkele aanhangers van een bepaalde politieke strekking? Op welke manier heeft hij precies de "stabiliteit van het land" in gevaar gebracht?
Rafke, niet goed gevolgd?
Waren de vakbonden daarmee akkoord?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2005, 11:20   #46
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik had het vooral over vorige keer, nu heeft hij zijn stunt gewoon nog eens herhaald, al dan niet bewust...
Oud 4 februari 2005, 11:53   #47
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Die mocht dat zeker; ik heb nooit dat recht betwist. Vond ik het goed dat hij geen EU-commissaris werd? Natuurlijk! Ik vind dat er voor iemand die er dergelijke verderfelijke meningen op nahoudt geen plaats is in de EU-commissie. Daarmee heb ik NIETS gezegd over het recht op vrije meningsuiting van die man in kwestie.
Dus als men zijn gat verbrandt dan moet men op de blaren zitten ?
Als dien Eu kandidaat zijn mening zegt, die volgens U verderfelijk is, dan moet hij op de blaren zitten.
Als dien GePhlippte zijn mening zegt, dan moet hij ... of neen hij niet ? Hij moet niet op de blaren gaan zitten... vreemd ?

Dat ruikt dan toch wel naar ... oei ....discriminatie... of selectiviteit van uwentwege ?

Of gaat het er bij U om over welk onderwerp men iets zegt (al dan niet verkeerd....)... ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2005, 13:09   #48
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Rafke, niet goed gevolgd?
Waren de vakbonden daarmee akkoord?
Chipieke niet goed gesnapt? Heeft hij daarmee "de helft van de bevolking tegen zich in het harnas gejaagd"? Heeft hij daarmee "de stabiliteit van het land in gevaar gebracht"?

Citaat:
Oud 4 februari 2005, 13:13   #49
Tegendradigaard

Standaard

Ja. Want hij heeft het koningshuis in het midden van de storm geplaatst. En aangezien het koningshuis een van de laatste steunpilaren is waarop deze op instorten staande staat steunt, heeft hij dus de stabiliteit van het land in gevaar gebracht.
Ik wens La Prince GePhlippte de Wallonie nog veel zulke dommigheden toe.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 4 februari 2005, 13:14   #50
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus als men zijn gat verbrandt dan moet men op de blaren zitten ?
Als dien Eu kandidaat zijn mening zegt, die volgens U verderfelijk is, dan moet hij op de blaren zitten.
Als dien GePhlippte zijn mening zegt, dan moet hij ... of neen hij niet ? Hij moet niet op de blaren gaan zitten... vreemd ?

Dat ruikt dan toch wel naar ... oei ....discriminatie... of selectiviteit van uwentwege ?

Of gaat het er bij U om over welk onderwerp men iets zegt (al dan niet verkeerd....)... ?
Ik begrijp niet wat daar zo moeilijk aan is hoor... Die kandidaat-commissaris heeft uitspraken gedaan waarvan hij wist dat ze hem zijn lidmaatschap van de commissie konden kosten. Hij is per slot van rekening politicus en derhalve afhankelijk van de wil van het volk. Wat zou je met prins Filip willen doen? Hem "ontprinsen"? Hij moet zich nu eenmaal niet aan de goedkeuring van een commissie onderwerpen. Hij hoeft geen verantwoording af te leggen voor zijn uitspraken, want hij oefent geen politiek mandaat uit.

Citaat:
Oud 4 februari 2005, 13:15   #51
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja. Want hij heeft het koningshuis in het midden van de storm geplaatst. En aangezien het koningshuis een van de laatste steunpilaren is waarop deze op instorten staande staat steunt, heeft hij dus de stabiliteit van het land in gevaar gebracht.
Ik wens La Prince GePhlippte de Wallonie nog veel zulke dommigheden toe.
Storm? Wat voor storm? Zo eentje in een glas water, bedoel je?

Citaat:
Oud 4 februari 2005, 13:22   #52
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Ik begrijp niet wat daar zo moeilijk aan is hoor... Die kandidaat-commissaris heeft uitspraken gedaan waarvan hij wist dat ze hem zijn lidmaatschap van de commissie konden kosten. Hij is per slot van rekening politicus en derhalve afhankelijk van de wil van het volk. Wat zou je met prins Filip willen doen? Hem "ontprinsen"? Hij moet zich nu eenmaal niet aan de goedkeuring van een commissie onderwerpen. Hij hoeft geen verantwoording af te leggen voor zijn uitspraken, want hij oefent geen politiek mandaat uit.
Zie je nu zelf niet in waarom een koningshuis totaal uit den boze is ? het staat in je tekst.

Of ben jij zo iemand die vindt dat bepaalde mensen niet afhankelijk mogen zijn VAN DE WIL VAN HET VOLK ? Nochtans krijgen die mensen van dat volk heel veel geld om dan nog onschendbaar te zijn.
Hij oefent misschien geen politiek mandaat uit, hij oefent een vertegenwoordigend mandaat uit. of waar betalen we die anders voor ?

Oud 4 februari 2005, 13:24   #53
Tegendradigaard

Standaard

Hen ontprinsen ? neen gewoon heel die familie wandelen sturen en een president kiezen.
als Di Rupo zich kandidaat stelt om 1ste president van Belgie te worden : dan beloof ik hier plechtig om op Di Rupo te stemmen. En ik hou mijn woord.

Oud 4 februari 2005, 13:26   #54
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zie je nu zelf niet in waarom een koningshuis totaal uit den boze is ? het staat in je tekst.

Of ben jij zo iemand die vindt dat bepaalde mensen niet afhankelijk mogen zijn VAN DE WIL VAN HET VOLK ? Nochtans krijgen die mensen van dat volk heel veel geld om dan nog onschendbaar te zijn.
Hij oefent misschien geen politiek mandaat uit, hij oefent een vertegenwoordigend mandaat uit. of waar betalen we die anders voor ?
Er staat niets van dien aard in mijn tekst. Ik zie niet in waarom het koningshuis afhankelijk zou moeten zijn van de wil van het volk. Integendeel zelfs! Degenen die de politieke beslissingen nemen in dit land zouden afhankelijk moeten zijn van de wil van het volk; maak d�*�*r misschien eerst eens werk van!

Citaat:
Oud 4 februari 2005, 13:29   #55
Tegendradigaard

Standaard

Raf, uw bent 10 eeuwen te laat geboren. Ik denk dat U nog zou geloven dat de koning de vertegenwoordiger van God is op aarde...

Waarom zou de koning niet afhankelijk mogen zijn van de wil van het volk ? Met andere woorden geef mij eens een reden waarom 1 bepaalde familie en zijn nageslacht het alleenrecht hebben op bepaalde voordelen die al de andere families niet hebben ?

Oud 4 februari 2005, 13:33   #56
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde

lievendr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou niet weten waarom.
als je het nog niet snapt na de uitleg van jvdb, vrees ik dat je wel erg dom overkomt.
prins en koning zijn heeft voordelen en nadelen.
Het nadeel is dat je absoluut politiek neutraal moet zijn...
soit; als je het nu niet begrijpt ga je het nooit begrijpen.

zelf vind ik het opvallend dat verhofssadt feller reageert nu het kritiek op zijn regerging betreft dan toen het kritiek op o.m. het vlaams belang betrof.
lievendr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2005, 13:37   #57
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door james
er is een verschil tussen je mening uiten en je handtekening ergens onder zetten he.
die v in vbo staat dat niet voor vlaams? volgens dat ik al gehoord heb spreekt filip wel al een beetje nederlands maar ik denk niet dat zijn niveau voldoende hoog is om te snappen wat er in dergelijke bundel geschreven staat, en daar zet die dan zijn handtekening onder... laat mij bijgevolg bescheiden mijn mening uiten: dat is wel zeer dom.
Die "v" staat voor "verbond", zoals in "Verbond der Belgische Ondernemingen" (FEB in 't Frans). Het is de drukkingsgroep van de "patroons", waar allerhande bedrijvengroeperingen (denk aan Agoria, ...) in vertegenwoordigd zijn. De Vlaamse tegenhanger is het VEV (Vlaams Economisch Verbond).
Oud 4 februari 2005, 13:39   #58
ilfalco
Minister-President

Standaard

VEV is al een tijdje Voka ....
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2005, 13:40   #59
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hem "ontprinsen"?
Bijvoorbeeld. Er zijn er velen al langer voorstander van een republiek.

Citaat:
want hij oefent geen politiek mandaat uit.
Fout. Fluppe is senator.

Laatst gewijzigd door Turkje : 4 februari 2005 om 13:41.
Turkje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2005, 13:41   #60
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lievendr
als je het nog niet snapt na de uitleg van jvdb, vrees ik dat je wel erg dom overkomt.
prins en koning zijn heeft voordelen en nadelen.
Het nadeel is dat je absoluut politiek neutraal moet zijn...
soit; als je het nu niet begrijpt ga je het nooit begrijpen.

zelf vind ik het opvallend dat verhofssadt feller reageert nu het kritiek op zijn regerging betreft dan toen het kritiek op o.m. het vlaams belang betrof.

Hij gaf de beste reactie die er op te geven was, had hij weer niet gereageerd zoals vorige keer, had het weer weken aangesleept, en had het hem weer schade berokend, nu is het incident, gesloten en begraven, ...

Eindelijk een goeie raadgever, ofwel eens goe geluisterd en zijn eigen weeral nie voorbijgelopen.

Op zo'n momenten kan ik ons konijn wel appreciëren, dat hij stopt met liegen en eens de waarheid zegt, hij kan nog ne goeien worden op die manier.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be