![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De Laatste Show geen entertainment? Meneer stemt Nivea?
![]() |
![]() |
#42 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Dat is nog iets anders dan Senator Q die met Tanja Dexters op zijn rug door de kamer rijdt of Florke Koninckx die op de Serengeti ging kamperen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#44 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen. Laatst gewijzigd door gm10 : 6 februari 2005 om 00:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#46 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En uiteraard wist ze waarvoor de NVA voor ijvert, maar ze vroeg zich (terecht) af waarvoor de NVA nu echt ijvert. Anders gesteld: ik geloof ook niet dat een onafhankelijk Vlaanderen ook maar iets verbetert voor de Vlamingen. Daarenboven haal ik erg veel genot uit de constatatie dat de bevolkingsgroep waar ik het minste respect voor heb, les nazis durant les guerres et catholiques entre elles, hier danig door gefrusteerd raakt.
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen. Laatst gewijzigd door gm10 : 6 februari 2005 om 00:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen. Laatst gewijzigd door gm10 : 6 februari 2005 om 00:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Persoonlijk vind ik dat politiekers zelf het verstand moeten hebben van niet mee te doen aan spelprogramma's (maar ja, als ge dan weet dat vld parlementsleden zich een verjongingskuur van meer dan 10000€ laten betalen door een roddelblad, vraagt ge u wel af, waar hun verstand soms wel zit). Maar zou het niet verbieden (maar het stelt wel vragen bij de machtsgeilheid - of is het verstand - van degenen die zich laten vangen). Laatst gewijzigd door Bob : 6 februari 2005 om 01:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de rest heeft zowel de spa, als verhofstadt, als di rupo, als Philippe... weinig invloed op de aan de gang zijnde privatiseringen. Deze worden gewoonweg opgelegd door europa (dat inderdaad een meer rechtse koers vaart, dan dat we hier gewoon zijn). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ben ook wel eens benieuwd wat de uitslag van een referendum over de Europese grondwet zou zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik begrijp Bourgeois trouwens niet. Is het juist niet goed voor hem en zijn partij als z'n politieke tegenstanders zich wensen belachelijk te maken in allerlei dwaze programma's? Indien de kiezer zich hieraan stoort, zal hij er de politici in kwestie toch wel op afrekenen zeker? Het enige wat ik uit dit alles dan ook kan besluiten, is dat Geert Bourgeois de kiezer blijkbaar te dom vindt om zelf te bepalen wanneer een politicus al dan niet de lijn overschrijdt. Na het gedoe over de Belgische, pardon, Vlaamse kust, nu het spelletjesverbod; in het Vlaanderen van de NVA is het wijzende vingertje zo te zien nooit ver weg... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Axelle Red is een succesvol zangeresje, omdat ze goed kan zingen. Of ze daarbij intelligent is, en of ze daarbij inzicht heeft in de politiek, is een heel andere vraag.
Alhoewel ze als Waalse zeer goed Vlaams spreekt (waarmee ze dus een grote, zeer grote, uitzondering is) heeft haar manager toch het zakelijk instinkt laten spreken bij de Vlaams-Waals neutrale artiestennaam "Red". Axelletje, als succesvol geïntegreerde, gebruikt het emotionele argument op een plaats waar dat niet thuishoort. Het argument "we zijn toch allemaal vriendjes", de plaats: de politiek, de organisatie van de staat, de overheid, het bestuur. Persoonlijk heb ik vele goede Waalse vrienden en kollega's en ga ik graag af en toe op reis naar de Ardennen ... maar dat weerhoudt me niet om te vinden dat we ons land en ons bestuur beter anders organiseren. Die Waalse vrienden en kollega's zijn en blijven even goede vrienden als nu mijn Nederlandse of Franse kollega's. En om op verlof te gaan, heb ik nu ook al geen voorkeur: de Waalse ardennen of net onder de grens, of 't nu Frankrijk of Luxemburg is. Vergelijk dit even met het volgende: als je syndikalist bent, dan ben je toch geen persoonlijke vijand van de kleine ondernemer met zijn bedrijf even verder in je straat (vb. de heer Tremmerie). Maar toch heb je een visie op de wijze waarop loonvorming en arbeidsvoorwaardenbepaling moeten geschieden.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#60 | |
Minister