Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 februari 2005, 23:13   #41
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door El Conquistador
Hypocriet? De Laatste Show is wat men noemt infotainment en tegen optredens in zulke programma's heeft hij niets. Het gaat over spelprogramma's als Now Or Never, De Pappenheimers e.d. zonder enige informatieve waarde. Misschien je research dus beter afstellen vooraleer met dure woorden als hypocriet te gaan goochelen.
?????????????????????
De Laatste Show geen entertainment? Meneer stemt Nivea?
Oud 5 februari 2005, 23:37   #42
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
Boergeois zat 2 jaar terug zelf in De Laatste Show. Axelle Red maakte het flamingantisme toen trouwens met de grond gelijk, met een elegantie die fantastisch afstak tegen de stugheid van Boergeois.

En nu gaat boergeois het verbieden zeker? Hypocriet.
Zeveraar. Bourgeois was daar voor het voorstellen van zijn boek. Dat gesprek ging over zijn boek, dat een neerslag was van een politieke analyse.

Dat is nog iets anders dan Senator Q die met Tanja Dexters op zijn rug door de kamer rijdt of Florke Koninckx die op de Serengeti ging kamperen...
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2005, 23:40   #43
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Zeveraar. Bourgeois was daar voor het voorstellen van zijn boek. Dat gesprek ging over zijn boek, dat een neerslag was van een politieke analyse.

Dat is nog iets anders dan Senator Q die met Tanja Dexters op zijn rug door de kamer rijdt of Florke Koninckx die op de Serengeti ging kamperen...
Zijde gij zekers? Q is toch nen durf het nie zeggen? ...
Oud 6 februari 2005, 00:00   #44
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Gaat iemand hier serieus beweren dat De Laatste Show geen entertainment is. Straks beweer je dat De Pappenheimers een vervolg op De IQ kwis is.

Laatst gewijzigd door gm10 : 6 februari 2005 om 00:01.
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2005, 00:03   #45
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
Zijde gij zekers? Q is toch nen durf het nie zeggen? ...
Heb hem tegengekomen op cafe in Kortrijk. Als je alludeert op homofilie, kan ik je verzekeren dat hij geen gevaar vormt voor het vlaamse edelras, hij parkeert op de juiste plaats.
Oud 6 februari 2005, 00:31   #46
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Uwe Axelle is toch ook niet van de slimsten, als ze niet weet dat de nva ijvert voor een meer onafhankelijk vlaanderen (maar ja, de frank van de limburgers valt altijd een paar jaar later).
Het grote probleem is blijkbaar dat onze Axelle in sprookjes gelooft (of is het in geld ?).
Kan zijn, maar ondertussen is Axelle Red 1 van de succesvolste Belgen (of Vlamingen zo u wil) van haar generatie. In tegenstelling tot Boergeois die ik met z'n constant opgehouden wijsvingertje niet zie ver geraken in gelijk welke regering.

En uiteraard wist ze waarvoor de NVA voor ijvert, maar ze vroeg zich (terecht) af waarvoor de NVA nu echt ijvert. Anders gesteld: ik geloof ook niet dat een onafhankelijk Vlaanderen ook maar iets verbetert voor de Vlamingen. Daarenboven haal ik erg veel genot uit de constatatie dat de bevolkingsgroep waar ik het minste respect voor heb, les nazis durant les guerres et catholiques entre elles, hier danig door gefrusteerd raakt.

Laatst gewijzigd door gm10 : 6 februari 2005 om 00:34.
Oud 6 februari 2005, 00:33   #47
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Gaat iemand hier serieus beweren dat De Laatste Show geen entertainment is. Straks beweer je dat De Pappenheimers een vervolg op De IQ kwis is.
Ging het daarover? De Laatste Show is infotainement, en zoals Bourgeois zei had hij daar geen problemen mee. Hij had het alleen over politiek, dus wat is daar dan mis mee?
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2005, 00:38   #48
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ging het daarover? De Laatste Show is infotainement, en zoals Bourgeois zei had hij daar geen problemen mee. Hij had het alleen over politiek, dus wat is daar dan mis mee?
Hahaha. Wat een onzin. Toon mij 1 persoon die De Laatste Show kijkt om geinformeerd te worden. Typisch Boergeois, hypocrisie en slinkse dictatuur ten top. Waar moeten we nu nog kijken voor entertainment waarin een politicus het over de Belgisch kust heeft? Op dezelfde plaats waar men niet langer mag kust-reclame maken als men centen wil krijgen van Boergeois, zeker? Wat een dictator. Het wordt tijd dat die houterige anti-democraat elke macht ontnomen wordt.

Laatst gewijzigd door gm10 : 6 februari 2005 om 00:38.
Oud 6 februari 2005, 01:17   #49
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daarenboven haal ik erg veel genot uit de constatatie dat de bevolkingsgroep waar ik het minste respect voor heb, les nazis durant les guerres et catholiques entre elles, hier danig door gefrusteerd raakt.
Minachting is ne slechte raadgever. Het komt zo arrogant over.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2005, 01:27   #50
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hahaha. Wat een onzin. Toon mij 1 persoon die De Laatste Show kijkt om geinformeerd te worden. Typisch Boergeois, hypocrisie en slinkse dictatuur ten top. Waar moeten we nu nog kijken voor entertainment waarin een politicus het over de Belgisch kust heeft? Op dezelfde plaats waar men niet langer mag kust-reclame maken als men centen wil krijgen van Boergeois, zeker? Wat een dictator. Het wordt tijd dat die houterige anti-democraat elke macht ontnomen wordt.
Gaan we Bart de Wever in zijn plaats sturen ? Of is het gewoonweg afzetting tegen de nva ?
Persoonlijk vind ik dat politiekers zelf het verstand moeten hebben van niet mee te doen aan spelprogramma's (maar ja, als ge dan weet dat vld parlementsleden zich een verjongingskuur van meer dan 10000€ laten betalen door een roddelblad, vraagt ge u wel af, waar hun verstand soms wel zit). Maar zou het niet verbieden (maar het stelt wel vragen bij de machtsgeilheid - of is het verstand - van degenen die zich laten vangen).

Laatst gewijzigd door Bob : 6 februari 2005 om 01:41.
Oud 6 februari 2005, 01:27   #51
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
mja Vlaams belang komt thans ook meer en meer op de vrt
als grootste partij van vlaanderen... veel te weinig !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2005, 01:39   #52
Dorian
Parlementslid

Dorian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Ah ja ?? Al eens nagegaan hoeveel er (door "hun" toedoen) de laatste jaren is "geprivatiseerd ?? (Belgacom, Biac...- met de hulp van Vandenbossche natuurlijk, die binnenkort misschien hetzelfde gaat doen met de NMBS), Belgocontrol zal wellicht wel volgen.............En jij noemt dat links ... . SP-a is bij momenten rechtser dan de VLD.
Juist. De SP-a laat zich meeslepen in een algemene verrechtsing van alle Vlaamse partijen. Misschien vormen een paar politici wel een uitzondering, maar een politicus zoals Vandenbroucke is lid van de "gauche caviar" en niet van een echte linkse partij.
Dorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2005, 01:46   #53
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorian
Juist. De SP-a laat zich meeslepen in een algemene verrechtsing van alle Vlaamse partijen. Misschien vormen een paar politici wel een uitzondering, maar een politicus zoals Vandenbroucke is lid van de "gauche caviar" en niet van een echte linkse partij.
Nu, onze Frank zijn wortels zitten wel bij extreemlinks.
Voor de rest heeft zowel de spa, als verhofstadt, als di rupo, als Philippe... weinig invloed op de aan de gang zijnde privatiseringen. Deze worden gewoonweg opgelegd door europa (dat inderdaad een meer rechtse koers vaart, dan dat we hier gewoon zijn).
Oud 6 februari 2005, 01:57   #54
Dorian
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Nu, onze Frank zijn wortels zitten wel bij extreemlinks.
Voor de rest heeft zowel de spa, als verhofstadt, als di rupo, als Philippe... weinig invloed op de aan de gang zijnde privatiseringen. Deze worden gewoonweg opgelegd door europa (dat inderdaad een meer rechtse koers vaart, dan dat we hier gewoon zijn).
Ja, maar wie is "Europa" ? Met name "onze" vertegenwoordigers. Overwegen zij nog steeds hun beslissingen of slapen zij allemaal op hun bank? Bovendien is het Europa-argument volgens mij een beetje te gemakkelijk. Wij worden bv. allemaal uitgenodigd om de Europese grondwet fantastisch te vinden, maar er komt geen referendum.
Oud 6 februari 2005, 02:05   #55
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorian
Ja, maar wie is "Europa" ? Met name "onze" vertegenwoordigers. Overwegen zij nog steeds hun beslissingen of slapen zij allemaal op hun bank? Bovendien is het Europa-argument volgens mij een beetje te gemakkelijk. Wij worden bv. allemaal uitgenodigd om de Europese grondwet fantastisch te vinden, maar er komt geen referendum.
Maar het zijn wel veranderingen die verplicht worden door Europa. Maar toegegeven, heb eigenlijk onze vertegenwoordigers zich nog nooit echt tegen deze maatregelen weten afzetten.
Ben ook wel eens benieuwd wat de uitslag van een referendum over de Europese grondwet zou zijn.
Oud 6 februari 2005, 02:08   #56
Dorian
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Maar het zijn wel veranderingen die verplicht worden door Europa. Maar toegegeven, heb eigenlijk onze vertegenwoordigers zich nog nooit echt tegen deze maatregelen weten afzetten.
Ben ook wel eens benieuwd wat de uitslag van een referendum over de Europese grondwet zou zijn.
Ik denk dat de meeste mensen (zowel in VL als in WAL) tegen de grondwet zouden stemmen, maar dat is een persoonlijke mening.
Oud 6 februari 2005, 03:18   #57
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid

Zijne Heerlijkheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phrea|K
Politici horen niet thuis in spelprogamma's, maar dat is geen reden om het hen te verbieden. Als sommigen niet aan de drang kunnen weerstaan om zichzelf belachelijk te maken in de vele debiele programma's die tegenwoordig op de buis verschijnen, dan doen ze maar. Wij trekken onze conclusies wel daaruit.
Inderdaad.
Ik begrijp Bourgeois trouwens niet. Is het juist niet goed voor hem en zijn partij als z'n politieke tegenstanders zich wensen belachelijk te maken in allerlei dwaze programma's? Indien de kiezer zich hieraan stoort, zal hij er de politici in kwestie toch wel op afrekenen zeker? Het enige wat ik uit dit alles dan ook kan besluiten, is dat Geert Bourgeois de kiezer blijkbaar te dom vindt om zelf te bepalen wanneer een politicus al dan niet de lijn overschrijdt.
Na het gedoe over de Belgische, pardon, Vlaamse kust, nu het spelletjesverbod; in het Vlaanderen van de NVA is het wijzende vingertje zo te zien nooit ver weg...
Zijne Heerlijkheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2005, 09:30   #58
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Axelle Red is een succesvol zangeresje, omdat ze goed kan zingen. Of ze daarbij intelligent is, en of ze daarbij inzicht heeft in de politiek, is een heel andere vraag.

Alhoewel ze als Waalse zeer goed Vlaams spreekt (waarmee ze dus een grote, zeer grote, uitzondering is) heeft haar manager toch het zakelijk instinkt laten spreken bij de Vlaams-Waals neutrale artiestennaam "Red".

Axelletje, als succesvol geïntegreerde, gebruikt het emotionele argument op een plaats waar dat niet thuishoort. Het argument "we zijn toch allemaal vriendjes", de plaats: de politiek, de organisatie van de staat, de overheid, het bestuur.

Persoonlijk heb ik vele goede Waalse vrienden en kollega's en ga ik graag af en toe op reis naar de Ardennen ... maar dat weerhoudt me niet om te vinden dat we ons land en ons bestuur beter anders organiseren.
Die Waalse vrienden en kollega's zijn en blijven even goede vrienden als nu mijn Nederlandse of Franse kollega's.
En om op verlof te gaan, heb ik nu ook al geen voorkeur: de Waalse ardennen of net onder de grens, of 't nu Frankrijk of Luxemburg is.

Vergelijk dit even met het volgende: als je syndikalist bent, dan ben je toch geen persoonlijke vijand van de kleine ondernemer met zijn bedrijf even verder in je straat (vb. de heer Tremmerie). Maar toch heb je een visie op de wijze waarop loonvorming en arbeidsvoorwaardenbepaling moeten geschieden.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2005, 09:42   #59
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Axelle Red is een succesvol zangeresje, omdat ze goed kan zingen. Of ze daarbij intelligent is, en of ze daarbij inzicht heeft in de politiek, is een heel andere vraag.

Alhoewel ze als Waalse zeer goed Vlaams spreekt (waarmee ze dus een grote, zeer grote, uitzondering is) ...............
8) T'is wel een puur Limburgse van Hasselt (en is advocate) maar soit
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2005, 10:43   #60
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
8) T'is wel een puur Limburgse van Hasselt (en is advocate) maar soit
't Is zelfs een puur Belgische van Hasselt!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be