Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Hoe ziet u het vreemdelingenprobleem evolueren (of escaleren) ?
Uiteindelijk zal het gezond verstand zegevieren en zullen die goede (extreem-)rechtse partijen het overwegend blanke karakter van Europa herstellen 15 28,85%
U bent zo naïef te geloven dat we evolueren naar een harmonische multiculturele maatschappij 21 40,38%
Europa zal compleet ten onder gaan als gevolg van de islamisering en negrisering 16 30,77%
Aantal stemmers: 52. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 10 februari 2005, 22:39   #41
la_Principessa
Banneling

la_Principessa's schermafbeelding

Standaard

Het probleem ontkennen is idd vrij belachelijk.Waarom denkt ge dat VB zo fucking groot geworden is. wordt wakker he!
la_Principessa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2005, 00:41   #42
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bakkebaard
Er is helemaal geen vreemdelingenprobleem. Het zijn de mensen die een vreemdelingenprobleem creëren. En kom nu niet af met: ja maar de immigranten stelen meer en de criminaliteitscijfers zijn hoger en weet ik allemaal wat.
Dan bestaat er ook een vlamingenprobleem want ze stelen ook en er zijn ook criminaliteitscijfers van.
Natuurlijk is er helemaal geen vreemdelingenprobleem. Het zijn de vreemdelingen die een vreemdelingenprobleem creëren.
Ook bepaalde groepen Belgen worden uit discotheken geweerd, ze worden ook soms gepest, mogen niet met hun klak op de pasfoto, mogen niet stelen enz.
Alleen vreemdelingen voelen zich gediscrimineerd om hun vreemdeling zijn.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2005, 11:56   #43
la_Principessa
Banneling

Standaard

Het is inderdaad zo dat het aantal diefstal enz. hoger ligt bij vreemdelingen.
Leg daar naast dat slechts 13% v.d. vreemdelingen een ASO diploma haalt. De rest BSO of TSO doet en daar dikwijls helemaal geen diploma haalt en dus ook minder gemakkelijk werk vind ->criminaliteit.
Het verbaasde mij dat groen! de zo dapper was om over gelijke onderwijskansen te beginnen (waar zit sp-a nu? om nog maar van VB te zwijgen met hun zogenaamde oplossingen). Hopelijk blijft het niet bij woorden. Want in sommige gemeenten (bv antwerpen) heeft 25% van de jongeren allochtone ouders.
1op4! Als je het zo bekijkt valt het eigenlijk nog heel goed mee met de miserie hier.
Maar goed, als er geen verbetering in komt zal vlaanderen er op gebied van onderwijs en kennis dus op achteruit gaan.
Oud 11 februari 2005, 15:02   #44
Bakkebaard
Provinciaal Gedeputeerde

Bakkebaard's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Bakkebaard
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door la_Principessa
Het probleem ontkennen is idd vrij belachelijk.Waarom denkt ge dat VB zo fucking groot geworden is. wordt wakker he!
Het is allemaal zo logisch. Ja, er bestaat criminaliteit. overal en altijd, in welke vorm dan ook. En het gaat iedereen aan: groot,klein,dik,dun,oud of jong. Dus het VB speelt daar op in. Want inspelen op dagdagelijkse feiten spreekt mensen meer aan dan enkel feiten waar ze amper in contact mee treden of nauwelijks problemen mee hebben. Kijk naar de Groen! ze willen een groen milieu creëren, maar wie kan dat wat schelen als vandaag de dag nog relatief gezonde lucht kunnen inademen? Als we over 20 jaar allemaal een gasmasker moeten dragen vanwege de lucht. Ja dan zal iedereen wel op Groen! stemmen. Maar het gaat iedereen aan dat ze morgen eventueel kunnen overvallen worden. Het vb zet het dan ook elke keer opnieuw in het daglicht, want heeft iemand ze ooit al horen praten over de verkeerspolitiek ofzo?
Maar ja, het VB kan toch moeilijk de vlaming als oorzaak geven voor al die criminaliteit, want hoelang zou ze dan meedraaien? Dus, de buitenlanders de schuld geven is veel simpeler. Ook de schuld van het economisch slabakken schuiven ze in de schoenen van de Walen. Het is dus supersimpel om iemand de schuld te geven van iets. Want men kan dan evengoed zeggen dat de mensen met zwart haar crimineler zijn dan mensen met blond haar.

En daarom is het VB zo groot. Inspelen op de dagdagelijkse behoeften en waarden en je wordt groot. Kijk naar Coca-cola. Ze spelen in op het feit dat ze iedereen overal en altijd cola willen aanbieden en ze zijn ook de grootste.

Het zal allemaal veranderen als het VB aan de macht komt en ze alle buitenlanders buiten zetten en tot de conclusie komen dat er nog altijd criminaliteit bestaat.

Filip de Winter schreef :" de mensenrechten zijn valse schijnwaarden".
Er is geen enkele dictator in de wereld die dat mag zeggen. Niet in Azië,niet in Afrika,... nergens te wereld of hij zou veroordeeld worden. Hier stemt 1/4 van de mensen daarvoor, een echte schande.
Bakkebaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2005, 16:33   #45
vercetti
Minister

vercetti's schermafbeelding

Standaard

Ik hoop het eerste, maar vrees het laatste
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.

vercetti is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2005, 16:55   #46
Mecheleir
Partijlid

Mecheleir's schermafbeelding

Standaard

Ik heb optie 1 gestemd, maar meer omdat ik het hoop dan omdat ik er echt in geloof. In ieder geval zal het sowieso optie 1 of 3 zijn. Als je bv ziet dat hier in Mechelen 48.5% van de jeugd allochtoon is en dat er zowat op elke fuif gevochten wordt is het voor mij wel duidelijk. Diplomatie is hoe langer hoe minder een optie aan het worden en dit juich ik zeker niet toe. Maar welke mogelijkheden zijn er buiten diplomatie en geweld? Weet er hier iemand het? Sorry maar mijn inspiratie is op.

@ bakkebaard, heeft u nog altijd niet door dat er een cultuurstrijd aan de gang is? Extreem-rechts wint zowat in elk land. Open uw ogen aub.
Mecheleir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2005, 17:03   #47
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is allemaal zo logisch. Ja, er bestaat criminaliteit. overal en altijd, in welke vorm dan ook. En het gaat iedereen aan: groot,klein,dik,dun,oud of jong. Dus het VB speelt daar op in. Want inspelen op dagdagelijkse feiten spreekt mensen meer aan dan enkel feiten waar ze amper in contact mee treden of nauwelijks problemen mee hebben. Kijk naar de Groen! ze willen een groen milieu creëren, maar wie kan dat wat schelen als vandaag de dag nog relatief gezonde lucht kunnen inademen? Als we over 20 jaar allemaal een gasmasker moeten dragen vanwege de lucht. Ja dan zal iedereen wel op Groen! stemmen. Maar het gaat iedereen aan dat ze morgen eventueel kunnen overvallen worden. Het vb zet het dan ook elke keer opnieuw in het daglicht, want heeft iemand ze ooit al horen praten over de verkeerspolitiek ofzo?
Maar ja, het VB kan toch moeilijk de vlaming als oorzaak geven voor al die criminaliteit, want hoelang zou ze dan meedraaien? Dus, de buitenlanders de schuld geven is veel simpeler. Ook de schuld van het economisch slabakken schuiven ze in de schoenen van de Walen. Het is dus supersimpel om iemand de schuld te geven van iets. Want men kan dan evengoed zeggen dat de mensen met zwart haar crimineler zijn dan mensen met blond haar.

En daarom is het VB zo groot. Inspelen op de dagdagelijkse behoeften en waarden en je wordt groot. Kijk naar Coca-cola. Ze spelen in op het feit dat ze iedereen overal en altijd cola willen aanbieden en ze zijn ook de grootste.

Het zal allemaal veranderen als het VB aan de macht komt en ze alle buitenlanders buiten zetten en tot de conclusie komen dat er nog altijd criminaliteit bestaat.
Raar hé, ik hoor zelden het VB praten, meestal zijn het anderen die op tv komen en over het VB praten.
Wel staat de media bol van overvallen en criminaliteit.
Ook krijg ik een boete als ik mijn auto niet afsluit, krijg ik reclame van allerlei beveiligingsfirma’s en wordt door mijn verzekeringsmaatschappij verplicht alarminstallaties te plaatsen.
Werken die dan allemaal voor het VB ?
Oud 11 februari 2005, 17:08   #48
Bakkebaard
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Raar hé, ik hoor zelden het VB praten, meestal zijn het anderen die op tv komen en over het VB praten.
Wel staat de media bol van overvallen en criminaliteit.
Ja, we weten nog altijd niet hoe Filip De winter, gerolf annemans eruit zien. Zo weinig komen ze op tv. Gelukkig stond Anke Vandermeersch vroeger nog in boekskes, anders wisten we nooit niet dat ze blond was.
Trek uw ogen open en zie dat om de 2 weken 1 van de VB-leden in de zevende dag aanwezig is, dat overal in Vlaanderen affiches hangen van het vlaams blok. Dat er zelfs hier over niets anders wordt gepraat dan het VB.
Straks ga je nog beweren dat media geen macht of geen invloed uitoefent.

Er is geen enkele dictator in de wereld die dat mag zeggen. Niet in Azië,niet in Afrika,... nergens te wereld of hij zou veroordeeld worden. Hier stemt 1/4 van de mensen daarvoor, een echte schande.
Oud 11 februari 2005, 17:23   #49
la_Principessa
Banneling

Standaard

Plaats een groep Vlamingen in dezelfde sociale toestand en het zou mij wel heel erg verbazen als het resultaat niet zo goed als hetzelfde is.

Komt nog bij dat VB aan ethnocentrisme doet. En als bij ons het wij-gevoel groter wordt, is dat bij hun ook zo.

Kijk eens rond in Antwerpen ofzo. Er zijn er zóveel, het is gewoon totaal belachelijk dat die allemaal crimineel zouden zijn.
Wat niet wilt zeggen dat er groepjes van die irritante, arrogante 'julie kunnen ons toch nix maken' marokkanen (oa) zijn die mij ook ergeren. Nuja met een groep Beerschot/Antwerp-supporters op de tram zitten is ook niet echt gezellig ze!
soit. De politie moet de zogenaamde 'boelzoekerkes' gewoon hard aanpakken.

Als het VB hun arrogantie en stijlloze haatpropaganda voor zichzelf zou houden zou mij dat ook veel ergernis besparen. Ze profiteren gewoon van mensen hun meserie en hun domheid. Ze willen u gewoon bangmaken, alsof elke moslim die ge tegenkomt op het punt staat u ritueel te slachten. Kom zeg.

Angst is een heel belangrijk wapen, zeker in handen van de verkeerden.
Oud 11 februari 2005, 17:23   #50
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Bakkebaard: ... als het VB aan de macht komt en ze alle buitenlanders buiten zetten ...
Ik heb niet de indruk dat het VB alle "buitenlanders" zou willen verbannen, wèl: het misdadige en/of tegencultuurlijke aandeel.
Oud 11 februari 2005, 17:28   #51
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Principessa: ... Plaats een groep Vlamingen in dezelfde sociale toestand en het zou mij wel heel erg verbazen als het resultaat niet zo goed als hetzelfde is ...
Vreemde aanname; zeer veel Belgen zowel als Nederlanders zijn in de loop der tijden geëmigreerd en uiterst armoedig (her)begonnen. Ik hoorde hierover van geen misdaadgolven of rituele moorden of bedreigingen daarmee.
Oud 11 februari 2005, 17:30   #52
la_Principessa
Banneling

Standaard

Echt zware misdadigers worden zowiezo uiietgewezen . En 'tegencultuurlijk' kan veel te ruim en veel te subjectief geïnterpreteerd worden.
Oud 11 februari 2005, 17:34   #53
willem1940NLD

Standaard

Wel, Principessa: over die uitwijzingen zou ik graag nader vernemen, er is er mij nog niet 1 van bekend.
Tegencultuurlijk: lees de koran en observeer de "thuislanden" van de ijveraars voor de islam.
Oud 11 februari 2005, 17:38   #54
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, we weten nog altijd niet hoe Filip De winter, gerolf annemans eruit zien. Zo weinig komen ze op tv. Gelukkig stond Anke Vandermeersch vroeger nog in boekskes, anders wisten we nooit niet dat ze blond was.
Trek uw ogen open en zie dat om de 2 weken 1 van de VB-leden in de zevende dag aanwezig is, dat overal in Vlaanderen affiches hangen van het vlaams blok. Dat er zelfs hier over niets anders wordt gepraat dan het VB.
Straks ga je nog beweren dat media geen macht of geen invloed uitoefent.
Trek uw ogen open en zie dat elke dag 1 van de leden van elke andere partij in het nieuws komen.
Anke Vandermeersch werd bekend bij de VLD, nu zie ik ze weinig.
Oud 11 februari 2005, 17:42   #55
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Echt zware misdadigers worden zowiezo uiietgewezen . En 'tegencultuurlijk' kan veel te ruim en veel te subjectief geïnterpreteerd worden.
Ik dacht dat die hier nu juist asiel kregen, zelfs al wordt hun uitlevering door hun thuisland gevraagd.
Oud 11 februari 2005, 17:45   #56
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Plaats een groep Vlamingen in dezelfde sociale toestand en het zou mij wel heel erg verbazen als het resultaat niet zo goed als hetzelfde is.
Die Vlamingen leefden in dezelfde sociale toestand toen de eerste migranten hier toekwamen. Vraag maar aan uw vader.
Oud 11 februari 2005, 18:09   #57
Bakkebaard
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Angst is een heel belangrijk wapen, zeker in handen van de verkeerden.
Idd, en door angst kan men mensen alles laten doen. Zoveel zelfs dat men andere bevolkingsgroepen minderwaardig gaat vinden.

Oud 11 februari 2005, 18:10   #58
Bakkebaard
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Die Vlamingen leefden in dezelfde sociale toestand toen de eerste migranten hier toekwamen. Vraag maar aan uw vader.
Raadpleeg eerst uw vlaamse geschiedenisboeken als je wil.

Oud 11 februari 2005, 19:55   #59
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Idd, en door angst kan men mensen alles laten doen. Zoveel zelfs dat men andere bevolkingsgroepen minderwaardig gaat vinden.
Ja, zie koran 5:51 en hoofdstuk 9 (als starter).
Oud 11 februari 2005, 20:20   #60
la_Principessa
Banneling

Standaard

Joeng kent ge uwe Koran nu bekan van buiten?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be