![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou zoiets vééééééél subtieler aanpakken. Clemens' doorzichtige en inkonsekwente gebral is waarlijk té tenenkrullend om geloofwaardig over te komen. Mocht ik N-VA'er zijn, ik gaf hem spreekverbod. Als Ouwe Belg(icist) heb ik uiteraard niks liever dan dat hij 'goe gas geeft' Mijn flamingantische wederstrevers kunnen er maar mee verveeld zitten en het inspireert me om te lachen met het hele zootje. Iets van Clemens' nonsens straalt hoendanook op de 'goei' af.......
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 13 februari 2005 om 19:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#44 | ||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Doorbraak – orgaan van de Vlaamse Volksbeweging.
Febr. 2005 - Jan Jambon - politiek secretaris. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Eindelijk wordt in Doorbraak de splitsing van de kieskring BHV eens grondig onder de loep genomen. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Vooral de Vld (de Gucht met zijn uitspraken vorige week dat hij BHV niet noodzakelijk vind en Somers die wel andere taal sprak toen hijzelf nog Vlaams Minister President was) Men zal de schuld wel proberen te leggen bij CD&V en NVA maar vooral de luide en steeds meer starre houding van MR en PS zullen een rol spelen voor Vlaamse partijen die hun beloften niet nakomen of breken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
|
![]() Clemens, ik kan er niet aan doen maar ik krijg de indruk dat jij SLAAFS alles mooi slikt wat de partij zegt. Ook al weet je d�*ep vanbinnen (wat je uiteraard niet durft toe te geven) dat Bourgeois gewoon heeft gelogen, of toch tenminste te laf is geweest, te verknecht aan de macht, om resoluut de conclusie te trekken: VLD en SPA zijn verraders, ze houden zich niet aan het akkoord. TOCH blijft hij meedoen met die verraders. Hoe kan je dit in godsnaam goedpraten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Vlaamse Beweging ziet weer overal verraders. Ik zal er ook wel een zijn. Welke straf moeten verraders krijgen, zwartgeel? De kogel of de strop?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een moordernaar krijgt in vele landen nog de doodstraf, een landverrader verdient dit ook. Laatst gewijzigd door daiwa : 13 februari 2005 om 21:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
![]() En verraders moeten geen enkele fysieke straf krijgen. Dat is nergens goed voor. Enkel in het kieshokje zullen ze klop krijgen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo werd mij toch voorgelezen bij het begin van mijn verplichte legerdienst. Laatst gewijzigd door Bobke : 13 februari 2005 om 21:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nochtans zijn al veel Vlaamsgezinden hier door leden van uw clubke verweten dat ze landsverraders zijn. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De paarse achterban is immers communautair niet echt geïnteresseerd.
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() [SIZE=3],,Laat ze maar aan de alarmbel trekken''[/SIZE]
Citaat:
Als Lionel nu ook de Sp.a ervan kan overtuigen [SIZE=3]"woord te houden"[/SIZE] komt de splitsing van BHV terug een stapje dichterbij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#60 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Weer eens woorden verdraaien is uw grote specialiteit. Waar schrijf ik dat de splitsing van lange duur zou zijn, de schuld daarvan zou liggen bij de Vlaamse beweging ??? Wel was de slogan “Splits NU” populistisch zoals alle politieke slogans van partijen (en zeker van het Blok) populistisch zijn. En of de splitsing er al of niet snel komt, zal afhangen van het feit of de Walen zullen gebruik maken van het belangenconfict en de alarmbelprocedure. Ik heb duidelijk aangetoond dat een parlementaire procedure een scenario is van lange duur, maar terzelfdertijd de beste waarborg vormt om zonder toegevingen de kieskring te splitsen. Citaat:
U moet de politiek heel slecht volgen, anders zou u niet zoveel onzin neerschrijven. De kans op een belangenconfict en de alarmbelprocedure zijn nog steeds even actueel als enkele maanden geleden. Trouwens in het Vlaams regeerakkoord staat duidelijk vermeld dat van een communautaire prijs ( aanpassing taalwetgeving) hoegenaamd geen sprake kan zijn. Alle Vlaamse regeeringspartijen blijven onverminderd achter het Vlaams regeerakkoord staan. Dat hebben ze zondag in de 7de dag nog eens voluit herhaald. |
||
![]() |
![]() |