Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 februari 2005, 17:58   #41
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
De moslimwereld heeft de schuld van 9/11 in de schoenen geschoven gekregen. In de ogen van vele mensen toch. Bush zegt dat het de extremisten zijn maar hij weet verdomd goed dat de meeste mensen direct veralgemenen.
Zowel Bush als de media hebben hun best gedaan om niet te veralgemenen.

Integendeel, het is voorgesteld alsof het zou volstaan een paar regimes omver te werpen.
Knipp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2005, 18:13   #42
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knipp
Zowel Bush als de media hebben hun best gedaan om niet te veralgemenen.

Integendeel, het is voorgesteld alsof het zou volstaan een paar regimes omver te werpen.
Knipp, dit lijkt me heel even te naïef.
Oud 16 februari 2005, 18:28   #43
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun
En we blijven graven ...
De extreme Joden, zionisten, wilden hun slang nog wat verder laten kruipen alvorens het terug richting Jerusalem te sturen.
Hier verraadt je toch wel duidelijk wat de eigenlijke reden is van je geloof in n conspiracy.

Het is jou helemaal niet te doen om n wetenschappelijke of technische verklaring van het instorten van WTC7.

WTC7 is voor jou niet meer en niet minder dan een aanleiding om een antijoods discours aan te wakkeren.
Oud 16 februari 2005, 18:41   #44
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hier verraadt je toch wel duidelijk wat de eigenlijke reden is van je geloof in n conspiracy.

Het is jou helemaal niet te doen om n wetenschappelijke of technische verklaring van het instorten van WTC7.

WTC7 is voor jou niet meer en niet minder dan een aanleiding om een antijoods discours aan te wakkeren.
Knippke,

Zoals reeds verscheidene malen verteld ben ik mij op allerlei gebied gaan informeren. Het zou nogal gek zijn om één of andere visie uit te werken zonder kaas gegeten te hebben van de mogelijke andere, hoe extreem en vergezocht ze ook kunnen zijn. Ik heb geen reden nodig om te gaan geloven in een complot. Zoals reeds vermeld in een andere draad ... Lees er eens door en kom dan terug ...

Citaat:
Zoals reeds gemeld was ik in eerste instantie volledig mee met het verhaal dat ons via de (Amerikaanse) media werd doorgestuurd. Nog lang vóór ik de eerste complot-theorie op het net (per ongeluk) ontdekte (ergens midden 2002) merkte ikzelf bij het bekijken van de berichtgeving op CNN, VRT, VTM, BBC-World, ... (allemaal main stream) een aantal rariteiten op waardoor ik me ben gaan vragen stellen. Het ging in eerste instantie over de meest simpele zaken.

Een korte bloemlezing:
- Het feit dat vliegtuig II 40 minuten in de lucht hing, afwijkend van de route, wanneer vliegtuig I reeds gestopt was met vliegen (ik kende NORAD nog bij lange niet, maar vond het wel al een beteke bizzar)
- De vondst van het paspoort van ene Mohammed Atta op enkele 100 m van WTC uit duizenden ton afval.
- Het feit dat ze na x aantal uur alle namen reeds op papier hebben en de link naar OBL hebben gelegd
- De bevestiging van Mueller dat er gebruik is gemaakt van gestolen identiteitspapieren, maar desalniettemin blijft vasthouden aan hun 19 namen
- Een Nederlander Dekker die een vlieginstructiecentrum uitbaat en zegt dat die Atta geen woord Duits kan, terwijl hij wel x aantal jaar in Hamburg zou gestudeerd hebben
- Het feit dat er zo verdacht werd gedaan over het staal dat uit de WTC torens afkomstig was, 't werd naar afgebakende zones verstuurd en niemand mocht enig onderzoek uitvoeren
- Het nieuws dat in de Israëlische pers verscheen dat er op 9-11 (1 dag) 4000 telefoontjes werden ontvangen op de Ambassade van Israël terwijl er geen enkele het leven heeft gelaten. (Laat ons er extreem van uitgaan dat 80% van de telefoons niet voor WTC-werknemers waren en dat er per werknemer 5 telefoons werden gedaan, dan zijn het er nog steeds 160 (!?)...)
- ...

Ik ben toenertijd steeds kritischer gaan kijken naar die main stream toestanden en kreeg op regelmatige basis bevestiging dat er 't één en 't ander niet correct verliep:
- De gelukkige vondst van de films van OBL waar in Europa door Duitse onafhankelijke experts werd gewezen op het manipulatief karakter van de vertaling van een heel onduidelijk sprekende en getoonde OBL.
- Het feit dat er geen bewijslast kwam tegen OBL
- De flauwe link naar Saddam en zijn Irak ...
- De WMD en de kakkafonie daaromtrend op de life uitgezonden vergadering van de UN waar Hans Blickx zijn getuigenissen komt verklaren
- Het anthrax verhaal waar gaten in zaten door anonieme brieven e.d.
- Uitspraken van een heel aantal politici
- ...

Ik weet dat jullie een aantal zaken in gescheiden beeld wensen te zien, maar voor mij bleek ik een aantal puzzelstukjes in handen te hebben van een puzzel waar ik de grootte nog niet van kon identificeren. En ergens midden 2002 ben ik mij op allerlei gebied beginnen informeren. Het net (officiële en minder officiële data), de literatuur (o.a. Gore Vidal), de main stream media, en telkens kreeg ik puzzelstukjes bij. Een aantal passen volledig niet wegens te ver gezocht, te fantast, te extreem, ... maar een groot aantal blijken deel uit te maken van een mega puzzel. De helft van de stukken ontbreken nog en een deel zal nooit gevonden worden en de beeltenis is intussen zichtbaar.

Er bestaan verschillende theorieën en waarschijnlijk is géén van allen de juiste
- Er werd door jullie een aardig (maar aangenaam) boompje opgezet over de statistische evaluatie van de 4 zelfmoorden. Heren, er zijn te veel variabelen om dit op een betrouwbare manier te doen en god weet of het er effectief iets mee te maken heeft. Ik heb er mijn cursus statistiek niet voor boven gehaald

- Net zoals de bij wijlen hillarische discussie over het gebruik van kernexplosies. Gentlemen, the bottle neck is explosieven of niet en of het dan wel met of zonder atoomtechnologie (electronen, protonen, neutronen, ...) is gebeurd is voor mij van ondergeschikt belang. De verklaringen van Praha komen mij bekend voor, maar ook hier heb ik de cursus sterkteleer nog ff zo gelaten.

't Is voor mij ook van ondergeschikt belang welke theorie het dan wel haalt, ik kan mij in ieder geval niet van de indruk ontdoen dat wat wij op school in onze geschiedenisboekjes hebben geleerd door een katalysator is gehaald alvorens wij het te eten kregen en dat het ganse 9-11 volledig gekatalytiseerd is.

Graag jullie mening

Met vriendelijke groet
Oud 16 februari 2005, 18:44   #45
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Gunneke,
de bloemlezing uit je post hierboven is al verklaard en waar nodig weerlegd
- met dank aan bristow oa -
wordt het geen tijd dat te beseffen ?

Als het pas al zoekend naar alternatieve verklaringen is dat je een pollepel antijoods discours binnen hebt gekregen, vind ik je hele zaak nog triestiger eigenlijk.

Laatst gewijzigd door Knipp : 16 februari 2005 om 18:50.
Oud 16 februari 2005, 18:48   #46
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
door een katalysator is gehaald
en zoek het woord katalysator n keer op in n woordenboek aub.
Oud 16 februari 2005, 18:55   #47
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door separatist
de WTC torens zijn een symbool, een grote aanslag en 11 September was de verjaardag of de dood van de broer van Osama Bin Laden vandaar dat ze die dag kozen.
dat wel maar er zijn vele mooiere symbolen op je op te richten

die van mijn overgrootmoeder ook geloof ik
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2005, 19:00   #48
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Waarom heeft 9/11 plaatsgevonden ?

Neonazi's hebben een aantal muslimfundamentalisten zo zot gekregen om dan nadien via het verspreiden van conspiracy theorieën op internet, de schuld in de schoenen van de joden te kunnen schuiven. 8)
Oud 16 februari 2005, 19:12   #49
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gunneke,
alles uit je post hierboven is al verklaard en waar nodig weerlegd - met dank aan bristow - wordt het geen tijd dat te beseffen ?

Als het pas al zoekend naar alternatieve verklaringen is dat je een pollepel antijoods discours binnen hebt gekregen, vind ik je hele zaak nog triestiger eigenlijk.
1. De heer Bristow heeft hier een aantal punten uitgepikt en die met officiële rapport-technologie trachten te ontkrachten.

a) Ik heb een (groot) deel van de officiële rapportering ook gelezen en heb reeds gemeld dat deze in sommige gevallen mijn visie enkel versterken. Een rapport hoort clean en zonder enige vorm van partijdigheid te worden opgemaakt en dan kan ik volgende omschrijvingen missen als de pest: 'We ask each of you to remember how you felt that day-the grief, the enourmous sense of loss. We also came together that day as a nation-young and old, rich and poor, ... ' en het gaat zo maar door. Ik weet niet welke ervaring jij hebt met officiële rapportering, maar wanneer ik op het werk geconfronteerd wordt met dit type reports weet ik onmiddellijk dat er str*nt aan de knikker hangt en dat wat gaat volgen niet erg betrouwbaar is. De verpakking verraadt in vele gevallen reeds de toegepaste praktijken.

b) ik heb ook nooit beweerd dat allles wat in die rapporten sraat één groffe leugen is, maar men kan liegen of simpelweg stukjes verzwijgen. De 2-de taktiek is meestal de meest efficiënte omdat er dan niet zwart op wit kan aangetoond worden dat de aangebrachte gegevens niet juist zijn.

c) De heer Bristow heeft ook een aantal van de punten, al dan niet bewust, links laten liggen en wanneer hij hier werd over aangesproken is geen antwoord gevolgd ....

2. Ik heb dat anti-joods discour inderdaad pas tijdens mijn zoektocht ontdekt en zoals reeds gemeld in bericht #1: ... laat U maar ne keer goe gaan, in de gekste antwoorden zit soms ... Ik snap trouwens niet goed dat hier telkens zo zwaar wordt over gedaan: 'it's only a theorie of a writer that has been posted by a poster'.
Oud 16 februari 2005, 19:19   #50
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en zoek het woord katalysator n keer op in n woordenboek aub.
Mijne dikke vriend,

Ik ben scheikundige van opleiding, ik raad U aan het zelf eens te doen ...
Oud 16 februari 2005, 19:20   #51
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom heeft 9/11 plaatsgevonden ?

Neonazi's hebben een aantal muslimfundamentalisten zo zot gekregen om dan nadien via het verspreiden van conspiracy theorieën op internet, de schuld in de schoenen van de joden te kunnen schuiven. 8)
Past volledig in ... laat U maar ne keer goe gaan, in de gekste antwoorden zit soms ...
Oud 16 februari 2005, 19:28   #52
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat wat wij op school in onze geschiedenisboekjes hebben geleerd door een katalysator is gehaald alvorens wij het te eten kregen

Proficiat, je hebt één derde gelijk. Alhoewel ... eet jij dan uitlaatgassen ?
Kromme beeldspraak of nostalgie naar de gaskamer ?
Wie weet ? Slip of the tongue ??

ka·ta·ly·sa·tor (de ~ (m.), ~en/~s, ~en/~s)
1 [scheik.] stof die een chemisch proces bespoedigt of vertraagt zonder zelf te veranderen
2 datgene wat een proces of verloop bevordert
3 apparaat in motorvoertuigen dat de uitlaatgassen zuivert

Laatst gewijzigd door Knipp : 16 februari 2005 om 19:30.
Oud 16 februari 2005, 19:32   #53
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Proficiat, je hebt één derde gelijk. Alhoewel ... eet jij dan gassen ?

1 [scheik.] stof die een chemisch proces bespoedigt of vertraagt zonder zelf te veranderen
Knippke,

Ge geeft opnieuw antwoorden op uw eigen vragen ... Een katalysator heeft invloed op een proces zonder zelf van constitiutie te veranderen. En van dat bedoelde proces moet ik waarschijnlijk niet veel uileg geven ...
Oud 16 februari 2005, 19:33   #54
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Now, who is touching the limits?
Oud 16 februari 2005, 19:33   #55
exodus

exodus's schermafbeelding

Standaard

Ik ga niet akkoord met 2004gun in die zin dat hij een "etnische groep" mensen associeert als de drijvende kracht achter heel dat 9/11 gedoe. Er zitten zeker zionisten in volgens mij, maar zij zijn niet de "kliek" die er achter zit. Ik denk dat 2004gun zich vooral baseert op die tekst van VOXFUX, wat geen slechte tekst is, maar veel te eenzijdig.
Ik denk dat het niet zo gemakkelijk is om een vinger te wijzen naar de echte personen die aan de touwtjes trekken achter de schermen.
Er is zeker een beïnvloeding of infiltratie van zionisten in Amerika, maar geen uitsluitende zodat je kan besluiten dat zij de echte boosdoeners zijn. Ik denk dat zij gewoon een deel van het systeem zijn dat ik zou omschrijven met "nieuwe wereld orde" of "globalisten" voor anderen. Die nieuwe wereld orde is zeer complex, bestaande uit CFR, trilaterale commisie, bilderberg groep , commitee of 300 enz... en dat zijn zeker geen zionistische organisaties, maar er zitten zeker zionisten in.

Ik denk dat deze "globalisten" gelijk welk land gebruiken om hun agenda erdoor te krijgen. Zij hebben geen allientie met gelijk welk ras of groep. Ze zijn gewoon de elite.

Laatst gewijzigd door exodus : 16 februari 2005 om 19:34.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2005, 19:34   #56
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Knippke,

Ge geeft opnieuw antwoorden op uw eigen vragen ... Een katalysator heeft invloed op een proces zonder zelf van constitiutie te veranderen. En van dat bedoelde proces moet ik waarschijnlijk niet veel uileg geven ...
tuurlijk niet, dat is die slang die kronkelt hé 8)
door die uitlaatpijp !

Laatst gewijzigd door Knipp : 16 februari 2005 om 19:34.
Oud 16 februari 2005, 19:36   #57
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Een voorbeeldje?

Ooit al getracht suiker in brand te steken?

Meng het eens met asse van sigaretten en probeer opnieuw. Op het einde blijft er enkel nog die asse over en is deze dus de katalysator geweest.

Duidelijk?
Oud 16 februari 2005, 19:39   #58
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een voorbeeldje?

Ooit al getracht suiker in brand te steken?

Meng het eens met asse van sigaretten en probeer opnieuw. Op het einde blijft er enkel nog die asse over en is deze dus de katalysator geweest.

Duidelijk?
Sure, da's de as van het kwaad 8)
Oud 16 februari 2005, 19:40   #59
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Ik ga niet akkoord met 2004gun in die zin dat hij een "etnische groep" mensen associeert als de drijvende kracht achter heel dat 9/11 gedoe. Er zitten zeker zionisten in volgens mij, maar zij zijn niet de "kliek" die er achter zit. Ik denk dat 2004gun zich vooral baseert op die tekst van VOXFUX, wat geen slechte tekst is, maar veel te eenzijdig.
Ik denk dat het niet zo gemakkelijk is om een vinger te wijzen naar de echte personen die aan de touwtjes trekken achter de schermen.
Er is zeker een beïnvloeding of infiltratie van zionisten in Amerika, maar geen uitsluitende zodat je kan besluiten dat zij de echte boosdoeners zijn. Ik denk dat zij gewoon een deel van het systeem zijn dat ik zou omschrijven met "nieuwe wereld orde" of "globalisten" voor anderen. Die nieuwe wereld orde is zeer complex, bestaande uit CFR, trilaterale commisie, bilderberg groep , commitee of 300 enz... en dat zijn zeker geen zionistische organisaties, maar er zitten zeker zionisten in.

Ik denk dat deze "globalisten" gelijk welk land gebruiken om hun agenda erdoor te krijgen. Zij hebben geen allientie met gelijk welk ras of groep. Ze zijn gewoon de elite.
Ter info, 2004gun assosieert NIET één etnische groep, er waren 3 posts die elkaar opvolgden en nu wordt er hier al een ganse dag over ééntje ervan doorgejost!?
Oud 16 februari 2005, 19:42   #60
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sure, da's de as van het kwaad 8)
A nice one!8)

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be