![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Uw besluit dateert dus ook uit die tijd!!! ![]() Intussen is er veel meer vrijgegeven en geweten over PH in 1941!!! Carroll Quigley is in 1977 gestorven Please come back to 2005
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Toch heeft Quigley, zoals elke andere ernstige historcus, er niets van gemerkt! ![]() Please come back to reality.
![]() |
![]() |
#43 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#44 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Al bij een geschiedkundige geweest met je brol? Daarna zullen we verder praten!
![]() |
![]() |
#46 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik begin meer en meer de indruk te krijgen dat ik hier zit te discussiëren met een paar zogenaamde "paranormaal begaafden" of "astrologen" of zo van die snullen. Van die typekes verzinnen ook een aantal argumenten, en als ge die argumenten dan onderuit haalt, dan komen ze af dat die argumenten toch niet juist waren, en halen ze er nieuwe aan. Tot in de eeuwen der eeuwen, amen. Zielig. Echt waar, compleet zielig.
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo 2004gun, zo hoor je het nog eens van een ander! ![]() Turkje misschien ook een doublenick?
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
B: Jij hebt geclaimt dat mijn tekst volledig met de grond gelijk werd gemaakt omwille van één topic dat wordt tegengesproken door Quigley in de jaren 50! Zoals reeds gemeld, we zijn vandaag 2005 en er is reeds heel veel vrijgegeven en geweten over PH. C: Please learn how to read before you try to discuss. Right you are! D: Ridiculiseren van statements onder het mom van 'paranormaal begaafden', 'astrologen', 'snullen', ... toont hoe sterk U staat in deze discussie.
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is wat het citaat van Turkje aantoonde. Wie staat er hier zwak in de discussie? Wij met alle echte historici of jij met 'Albert Pastore' en zijn gelijken?
![]() |
![]() |
#50 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Goed, een andere ernstige historicus die de 'visie' van 'Pastore' deelt? Ene die beweert dat alle gangbare theorieën over WO1 en WO2 fout zijn, want de ware oorzaak is een samenzwering van Zionisten? ![]() Wij wachten ongeduldig... ![]()
![]() |
![]() |
#53 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Als het komt op waarheid achter wat er verteld wordt is dat voor ieder persoonlijk. Wij (de belachelijken) nemen geen genoegen met het feit dat alle gebeurtenissen die de menselijke geschiedenis uitmaken TOEVALLIG gebeuren. Zoals ik al eens ergens anders aanhaalde, het gaat er niet om dat de conspiracy teksten voor 100% waar zijn, het is een denkoefening. Je kunnen open stellen voor andere mensen hun mening en die ook kunnen apprecieren, ookal deel je die mening niet. Op een paar posts na zul je van ons ook geen persoonlijke aanvallen verwachten, enkel verdedigende reacties. Wat wij ondervinden is dat we belachelijk gemaakt worden door mensen die niet volwassen genoeg zijn om de mening van een ander (hoe vergezocht of onwaarschijnlijk die ook mag zijn) te apprecieren voor wat ze is. Moest ik nu een doctoraats diploma hebben en met mijn bevindingen naar buiten komen wordt dat meteen door een grote groep mensen aanvaard. Doe ik dit echter als leek of als louter geinteresseerde dan wordt ik in een hoekje geduwd en moet ik me verdedigen. Het siert conspiracy-theoristen dat ze tegen een overgrote meerderheid van proberen in te gaan en zo zich blootstellen aan ridiculisering. De officiele waarheid zoals die wordt gepropagandeerd door overheden en belangengroepen bestaat ook maar voor de helft uit de waarheid en de andere helft zijn verzinsels zodat het gegeven past binnen een bepaald zwart-wit denkpatroon. Als jij Turkje dan vind dat we ons belachelijk maken zal ik je niet tegenhouden om dat te denken. Het stoort me niet, het geeft me echter weer een impuls om mijn zoektocht voort te zetten en me nog belachelijker te maken... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Dit slaagt niet perse op WOI en WOII, de geschiedenis staat er bol van. Je zou zelfs zover kunnen gaan, en daar komen de conspiracy mensen boven, dat de banken moedwillig partijen tegen elkaar opzetten met als einddoel nog meer macht en geld te bekomen. WOI is daar een schoolvoorbeeld van. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oorlog gaat om belangen, en niet (enkel) om idealen. Dat financiële belangen soms beide kanten uitspelen, jazeker! Dat 'Zionisten' een deeltje van de schakel kunnen zijn, waarom niet? Zoals er talrijke andere delen van de schakels zijn! De tekst van 'Pastore' maakt van 'Zionisten' De Bepalende Factor van de Geschiedenis. Hij doet het bovendien op een flagrant onwetenschappelijke wijze. Dat is wat ik hier al de hele tijd aanklaag! Uit je laatste post krijg ik de indruk dat je er ongeveer hetzelfde over denkt. Daar ga ik niet om klagen, hé!
![]() |
![]() |
#56 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Weer het 'Straw man' argument! Citaat:
Niet voor roddels en anekdotes. Citaat:
![]() Moet ik echt gaan citeren? Beweer je nog altijd dat ik in de loge zit? Denk je zoals beweerd werd dat ik betaald wordt om hier de 'waarheid' te bestrijden? Denk je dat ik echt nooit een boek heb gelezen? Dat ik alléén maar naar VTM kijk? Citaat:
Citaat:
Citaat:
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 3 maart 2005 om 20:33. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
KEEP CASH ALIVE!!!! Laatst gewijzigd door Gun : 3 maart 2005 om 20:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
|
![]() Citaat:
Wat Quigley betreft kan ik alleen maar zeggen dat zijn opinie in verband met PH is zijn tijdscontext dient geplaatst te worden. Het is logisch dat men eind de jaren 50 niet over dezelfde informatie beschikt als vandaag de dag. Ik daag je uit een hedendaagse historicus te vinden die er nog steeds de overtuiging op na houdt dat PH een 'straight issue' was, geen voorkennis, geen complot, ...
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Pas op met uitdagingen, 2004gun! Ik heb onlangs een tekst gelezen die precies beweerde dat PH geen 'complot' was. Ik zoek het tijdens het weekend op. Al nieuws van een hedendaagse gerenomeerde historicus die de 'visie' van 'Pastore' deelt? Probeer eens bij David Irving.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 3 maart 2005 om 20:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op zich betekent dit trouwens niets, waarom zouden er niet meerdere sites met verschillende theorieën zijn. Gemeenschappelijk aan al de conspiracy-sites die jullie citeren is dat ze hun eigen 'feiten' niet checken, dat hebben we voldoende aangetoond. ![]()
![]() |