Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: gelooft u in leven na de dood?
ja 10 33,33%
nee 20 66,67%
Aantal stemmers: 30. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 28 februari 2005, 13:39   #41
ashrawi
Lokaal Raadslid

ashrawi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
het is erg dat ge het moet zeggen maar :

The show must go on .
Het leven is dus een show....
voor wie zijn we aan het optreden?
ashrawi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2005, 13:42   #42
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ashrawi
god knows
Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2005, 13:46   #43
de roenekes
Provinciaal Statenlid

de roenekes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus ik neem aan dat je wel in de hel gelooft?
Weet ik veel, ik ben er nog niet geweest.
de roenekes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2005, 13:58   #44
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de roenekes
Weet ik veel, ik ben er nog niet geweest.
wil je er naar toe ?
Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2005, 14:09   #45
Mephisto
Minister

Mephisto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
Gelooft u in een leven na de dood?

Ik weet dat vele mensen om puur rationele argumenten dit idee verwerpen. Maar geloven doet ge niet met uw verstand, het is iets dat je voelt en waarvoor je eigenlijk geen bewijs nodig hebt. Geloof je het niet? Ook goed.

Maar wat hebben deze atheïsten te zeggen over de bijna-dood-ervaringen (Near-Death Experience / NDE) ? Hoe kan het blindgeboren mensen toch kunnen 'zien' wat er gebeurt in de operatiekamer (inclusief zichzelf)?

http://www.near-death.com/experiences/evidence03.html
Simpelweg omdat het menselijk 'zicht' verder reikt dan uw 2 ogen.
Uittreding is een normaal verschijnsel bij niet-dagelijkse gebeurtenissen. Het komt sowieso heel vaak voor op momenten wanneer men een trauma oploopt. Heeft niets met leven na de dood van doen en alles met verlichting, verlossing.
Mephisto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2005, 14:15   #46
Mephisto
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
goed dat de mens blijkbaar nog altijd in z'n broek schijt voor de dood.
de dood relativeert immers meedogenloos de streverij en persoonlijke 'glorie' van bepaalde blaaskaken die het zogenaamd 'maken' in het leven door bv rijk te worden e.d.
hun lijken stinken straks even hard als die van landlopers en nietsnutten.
Natuurlijk heel nobel.
Echter: als je maar belangrijk genoeg bent of genoeg verdient, kun je je lichaam laten balsemen en als mummie laten zetten. Dan zul je niet wegrotten en ook niet gaan stinken. Dus zelfs in de dood weten wij, mensen, nog onderscheid te maken..
Mephisto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2005, 14:21   #47
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mephisto
Natuurlijk heel nobel.
Echter: als je maar belangrijk genoeg bent of genoeg verdient, kun je je lichaam laten balsemen en als mummie laten zetten. Dan zul je niet wegrotten en ook niet gaan stinken. Dus zelfs in de dood weten wij, mensen, nog onderscheid te maken..
hihi, dan stel je je organische reïncarnatie wel erg lang uit.
wees gewoon voedsel voor andere organismen.
the circle of life, weet je wel.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2005, 14:25   #48
Mephisto
Minister

Standaard

Weet ik ook wel.
Sommigen (die strevertjes bijvoorbeeld), zullen er echter álles voor over hebben belangrijk te blijven, ook na hun dood.
Wat denk jij; als het Hitler gelukt zou zijn gebalsemd te worden, dan hadden we nu een bedevaartsoord extra gehad, met al die skins die er telkens op bezoek willen. (*gniffel*: da's makkelijk - hoeven we 'm enkel nog maar in een gaskamer te plaatsen om die neo-nazi's te laten merken wie ze aanbidden )
Oud 28 februari 2005, 14:46   #49
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Voor onszelf natuurlijk, ! ( zo zie ik dat toch als notoir egoïst. )
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2005, 14:52   #50
de roenekes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke
wil je er naar toe ?
Voor't moment is't hier nogal koud, zou het er niet een beetje warmer zijn?

Laatst gewijzigd door de roenekes : 28 februari 2005 om 14:52.
Oud 28 februari 2005, 14:53   #51
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Simpelweg omdat het menselijk 'zicht' verder reikt dan uw 2 ogen.
Uittreding is een normaal verschijnsel bij niet-dagelijkse gebeurtenissen. Het komt sowieso heel vaak voor op momenten wanneer men een trauma oploopt. Heeft niets met leven na de dood van doen en alles met verlichting, verlossing.

Trouwens de invloed van die smeerlapperij die ze in uw aderen spuiten niet vergeten hé, !

Ik ben ooit eens wakker geworden tijdens een algemene narcose, het was voor een kijkje te nemen in mijn maag, normaal doen ze dat onder plaatselijke verdoving, maar ik heb de neiging om heel de kliniek af te breken als ze aan mijn lijf beginnen sleutelen, dus neem ik het zekere voor het onzekere en zeg ik dat ze genoeg van dat spul in mijn body mogen spuiten zodanig dat ik zeker van nikske weet.

Niet genoeg dus, ik kon effe horen wat er gezegd werd en probeerde mijn ogen open te krijgen, blijkbaar hadden ze dat gezien en hebben ze mij rap wat spul bijgespoten, doink terug weg...

Wat ge in die ijle zone van wakker worden, of in 't slaap vallen allemaal voelt en ziet, en uw brains die aangetast worden door stresshormoon en eventuele invloeden van die producten die ze in uw pompen, ... ik denk dat ge dan zelf roze oliefanten in de woestijn op hun rug kunt zien zwemmen...
Oud 28 februari 2005, 14:55   #52
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Weet ik ook wel.
Sommigen (die strevertjes bijvoorbeeld), zullen er echter álles voor over hebben belangrijk te blijven, ook na hun dood.
Wat denk jij; als het Hitler gelukt zou zijn gebalsemd te worden, dan hadden we nu een bedevaartsoord extra gehad, met al die skins die er telkens op bezoek willen. (*gniffel*: da's makkelijk - hoeven we 'm enkel nog maar in een gaskamer te plaatsen om die neo-nazi's te laten merken wie ze aanbidden )

Daarom ook dat ze zijn as of botten ergens op een geheime plaats hebben begraven, ook de as van zijn medewerkers is uitgestrooid op geheime plaatsen.
Oud 28 februari 2005, 14:59   #53
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb geen schrik van de hel...moest ik er in belanden zou dat het teken zijn dat ik er recht op had.

Ik zou dan toch maar eens het inferno van Dante lezen, het is daar niet zo aangenaam volgens hem, ...

Wie van jullie heeft ooit die film gezien : "Erik de Vicking" Het is iets met die mannen van Monty Pyton, en het gaat dus over ne vicking, maar de vickingen geloven in het Walhala. Dus ze gaan op zoek naar het walhala en er is ne pater bij hen. In het walhala aangekomen, moeten ze daar een robertje vechten met de goden, of ze worden in de hel gezogen. Een vicking die gewoon sterft kwam immers in de hel terecht, (of hun equivalent) het Walhala was enkel voor hen die vielen in de strijd. (Iets zoals de 70 maagden van de Moslims dus. ) Dus al die vickingen staan daar schrik te hebben voor Thor en die pater staat maar te roepen, waar is dat walhala nu en ik zie geen thor, ...

Maw, het is maar wat ge geloofd hé...
Oud 28 februari 2005, 15:15   #54
de roenekes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Ik zou dan toch maar eens het inferno van Dante lezen, het is daar niet zo aangenaam volgens hem, ...

Wie van jullie heeft ooit die film gezien : "Erik de Vicking" Het is iets met die mannen van Monty Pyton, en het gaat dus over ne vicking, maar de vickingen geloven in het Walhala. Dus ze gaan op zoek naar het walhala en er is ne pater bij hen. In het walhala aangekomen, moeten ze daar een robertje vechten met de goden, of ze worden in de hel gezogen. Een vicking die gewoon sterft kwam immers in de hel terecht, (of hun equivalent) het Walhala was enkel voor hen die vielen in de strijd. (Iets zoals de 70 maagden van de Moslims dus. ) Dus al die vickingen staan daar schrik te hebben voor Thor en die pater staat maar te roepen, waar is dat walhala nu en ik zie geen thor, ...

Maw, het is maar wat ge geloofd hé...
Och Dante's inferno... geschreven naar zijn eigen goesting.(Diegene waar hijzelf het meest de pest aan had werden voorzien van pijnlijkere straffen.)

"Erik de Viking" best grappig, inderdaad vooral het moment waarop die pater niet ziet wat de andere zien... .
Oud 28 februari 2005, 15:19   #55
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Och Dante's inferno... geschreven naar zijn eigen goesting.(Diegene waar hijzelf het meest de pest aan had werden voorzien van pijnlijkere straffen.)

"Erik de Viking" best grappig, inderdaad vooral het moment waarop die pater niet ziet wat de andere zien... .

Yep, zo kennen we hem, Zowat al zijn tijdsgenoten passeren de revue...

Het begin van EV vind ik anders ook wel geinig, ... Als ze dat dorp bestormen en die vrouw het maar niet kan begrijpen dat ze niet verkracht en vermoord wordt...

Oud 28 februari 2005, 15:22   #56
Mephisto
Minister

Standaard

Citaat:
Trouwens de invloed van die smeerlapperij die ze in uw aderen spuiten niet vergeten hé, !

Ik ben ooit eens wakker geworden tijdens een algemene narcose, het was voor een kijkje te nemen in mijn maag, normaal doen ze dat onder plaatselijke verdoving, maar ik heb de neiging om heel de kliniek af te breken als ze aan mijn lijf beginnen sleutelen, dus neem ik het zekere voor het onzekere en zeg ik dat ze genoeg van dat spul in mijn body mogen spuiten zodanig dat ik zeker van nikske weet.

Niet genoeg dus, ik kon effe horen wat er gezegd werd en probeerde mijn ogen open te krijgen, blijkbaar hadden ze dat gezien en hebben ze mij rap wat spul bijgespoten, doink terug weg...

Wat ge in die ijle zone van wakker worden, of in 't slaap vallen allemaal voelt en ziet, en uw brains die aangetast worden door stresshormoon en eventuele invloeden van die producten die ze in uw pompen, ... ik denk dat ge dan zelf roze oliefanten in de woestijn op hun rug kunt zien zwemmen...
mee eens
Oud 28 februari 2005, 15:32   #57
de roenekes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Het begin van EV vind ik anders ook wel geinig, ... Als ze dat dorp bestormen en die vrouw het maar niet kan begrijpen dat ze niet verkracht en vermoord wordt...

Die was ik al vergeten. Het is al een tijdje geleden dat ik die film gezien heb.
Oud 28 februari 2005, 15:37   #58
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaveiger
De "ziel" word meestal verwardt met het geweten. Maar ja, je kunt er alle kanten mee op, niemand heeft of zal het ooit bewijzen.
Ik heb es gelezen ergens dat iemand die sterft
gewogen daarvoor en daarna
ongeveer 20 gr lichter zou wegen daarna
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2005, 15:40   #59
de roenekes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
Misschien komt dat doordat de darmspieren het de geest gelaten hebben.
Oud 28 februari 2005, 15:42   #60
la_Principessa
Banneling

la_Principessa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
Ja er is een film rond gemaakt: '21 Grams'. Goede (zeer deprimerende) film trouwens .
Je kunt je afvrazgen waar in je lichaam je emoties, gevoelens, gedachten zitten en of die dan ook allemaal zomaar verdwijnen.
la_Principessa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be