Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 1 mei 2005, 23:33   #41
waarnemer
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TC
Het is inderdaad een beetje cru gesteld, maar in C heeft hij wel gelijk me dunkt. Alle geloofsvormen zijn per definitie verderfelijk omdat zij allemaal door de eeuwen heen tot niets anders dan dood en vernieling hebben geleidt. Wie de geschiedenis een beetje kent kan niet anders dan dat beamen.

Wie denkt dat er een opperwezen bestaat zou toch eens een kijkje moeten nemen in de evolutietheorie van Darwin. Dus voor mijn part mogen ze alle kerken, moskeën, tempels en wat weet ik nog allemaal met de grond gelijk maken. Het zal de mensheid een hoop miserie besparen.
Godsdienst kan tot fanatisme leiden. Als men er zeker van is de absolute waarheid in pacht te hebben...

Overigens willen de meeste, ook "fanatieke" godsdienstbeoefenaars gewoon hun ding doen, en zijn verbaast door de "onverdraagzaamheid" van de maatschappij die dat niet meer toelaat. Hier en daar ziet men godsdient zich uitdrukkelijk moeien met de politiek, wat bij mij de vraag oproept of die strekkingen zelf niet gemanipuleerd worden. Conservatieve protestanten in de VS en de herverkiezing van Bush? Fanatieke islamieten in Israel? Fanatieke joden in Israel?

Overigens kunnen "politieke" stromingen ook naar fanatisme leiden. Vooral zij die denken de laatste centimeter grond te verdedigen.

Overigens was uw standpujnt het VB standpunt? Of is dat nog iets anders? Met al de VB'ers hier aanwezig, ik heb soms de indruk dat iedereen met stemrecht binnen het VB op dit forum zit, moeten we toch wel het VB standpunt hierover kunnen achterhalen.
waarnemer is offline  
Oud 2 mei 2005, 08:26   #42
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door waarnemer
Overigens kunnen "politieke" stromingen ook naar fanatisme leiden. Vooral zij die denken de laatste centimeter grond te verdedigen.
.
Of nog erger: zij die altijd meer Lebensraum nodig hebben en de grens willen verschuiven.
Moesten alle Belgen de grenzen van elke gemeenschap aanvaarden, dan was er nu geen BHV-probleem.

Laatst gewijzigd door luc broes : 2 mei 2005 om 08:27.
luc broes is offline  
Oud 2 mei 2005, 18:59   #43
TC
Provinciaal Gedeputeerde

TC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door waarnemer
Overigens was uw standpujnt het VB standpunt? Of is dat nog iets anders? Met al de VB'ers hier aanwezig, ik heb soms de indruk dat iedereen met stemrecht binnen het VB op dit forum zit, moeten we toch wel het VB standpunt hierover kunnen achterhalen.
Neen, dit is mijn persoonlijk standpunt en heeft niets met het VB te maken.
TC is offline  
Oud 2 mei 2005, 19:04   #44
TC
Provinciaal Gedeputeerde

TC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Of nog erger: zij die altijd meer Lebensraum nodig hebben en de grens willen verschuiven.
Moesten alle Belgen de grenzen van elke gemeenschap aanvaarden, dan was er nu geen BHV-probleem.
Daar heeft u waarempel een punt, Luc. Indien men zich 40 jaar geleden aan de grondwet had gehouden, dan was er nu geen BHV probleem !

Maar laten we vooral on-topic blijven...
TC is offline  
Oud 19 mei 2005, 22:32   #45
waarnemer
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TC
Daar heeft u waarempel een punt, Luc. Indien men zich 40 jaar geleden aan de grondwet had gehouden, dan was er nu geen BHV probleem !

Maar laten we vooral on-topic blijven...
Wacht even, men heeft toen de grondwet aangepast aan de akkoorden die men toen had gesloten. Die waren kennelijk niet zodanig dat men duidelijk de splitsing van B-V in de wet of de grondwet kon schrijven.

Door de kieshervorming is er nu een ongelijkheid onstaan, waarvan het arbitragehof vraagt deze ongedaan te maken. Zoals ik het begrepen heb heeft het arbitragehof overigens niets gezegd over splitsing.

Als de nationalistische heethoofden een beetje verstand hadden gehad, hadden ze over iets anders onderhandeld, zoals over een opschortingsrecht van het arbitragehof als het ongelijkheid vaststelt tussen leden van de gemeenschappen. Niet zonder risico, maar een gelijkheidsprinciepe is moeilijker te weerleggen dan een stemmogelijkheid voor een aantal personen. En dan kan pasmunt bovenkomen.

Als ze nog meer verstand hadden gehad, hadden ze zich met iets anders beziggehouden. Vlaanderen scoort slecht, zelfs vergeleken met het ramzalig slecht internationaal gemiddelde inzake het uitsterven van soorten. Wat gaan we splitsen, een dorre vlakte? Een grote plas? Een ijsvlakte door de opwarming en het stoppen van de golfstroom? Een gebied waar je niet buiten kunt omdat je anders kanker krijgt door het UV licht?
waarnemer is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be