![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Wat betreft (b): de federale regeringsleden zitten ook in de Vlaamse regering en daar hebben zij een regeerakkoord ondertekend. Als ze dat niet naleven is dat voor hun eigen rekening. Via de Vlaamse regering kan de N-VA dus ook weer een beetje druk zetten op de VLD en sp.a via de CD&V, zij het miniem. Dat VLD en sp.a het regeerakkoord niet naleven, daar kan de N-VA niets aan doen, maar het paarse gedrocht schiet zich zo op termijn wel zelf in het 'linker'been. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet niet waar u die druk meent te kunnen zien, maar aan de handelswijze van de andere partijen zie ik toch niet teveel druk. De partners doen lustig hun eigen zin... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En zelfs al heb je gelijk, dan nog moet je, uit politiek oogpunt, kunnen begrijpen dat de N-VA het zich niet kan permiteren van in hetzelfde hoekje geschopt te worden als het VB en hoe de Vlaamse zaak dan helemaal weggedrumt wordt, de verdommenis van het VB, om welke reden dan ook, zou een zeer handig wapen zijn tegen het Vlaams nationalisme... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Als die partners hun eigen zin doen, moeten ze dat zelf maar weten, maar het zal uiteindelijk toch als een boemerang in hun gezicht terugkeren. En nu ga ik slapen, ik ben moe en hopelijk moet ik morgen weer geen tien pagina's doorlopen om de draad van de discussie weer op te nemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind het wel een beetje merkwaardig dat er maar voortdurend herhaald wordt dat er onder de VB-kiezers geen overtuigde Vlaamsnationalisten zoude zitten, terwijl men voortdurend Vlaamsgezinde organisaties van allerlei pluimage juist verwijt de voorkamers te zijn van het Vlaams Belang... Denken we maar aan de IJzerwake. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op welke onderwerpen zijn de standpunten van de CD&V dan Vlaamser geworden sedert het kartel? Voorbeeldje graag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Denk je werkelijk dat de splitsing van BHV in het regeerakkoord was gekomen zonder N-VA of dat de CD&V zo openlijk de kant koos van Vlaanderen? Ik ben wel benieuwd naar wat er gaat gebeuren als de CD&V federaal terug in de meerderheid komt... Als de CD&V dan nog zo consequent Vlaams blijft, dan denk ik dat je daar toch maar spreken van een invloed van de N-VA. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Merkwaardig is eveneens dat er nooit grote onderzoeken worden gevoerd naar de motivatie van de CD&V-, SP.a- of VLD-kiezer. Blijkbaar interesseert niemand wat die mensen drijft... Zonder dat u het weet, valt u in de val die men u spant. De bedoeling is immers voor de zoveelste maal het Vlaamsnationalisme aan de kant te schuiven en het Vlaams Belang te kunnen brandmerken als een racistische partij gedragen door rascistische kiezers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De CD&V is nooit Vlaamsers geweest dan onder Van den Brande. Leterme is een schoothondje in vergelijking met die eerste politicus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En ik heb nu eenmaal al heel wat mensen gehoord die zeggen waarom ze voor het VB stemmen. Om een voorbeeldje te geven: toen ik nog op school zat, kwam Knack langs, in de aanloop naar de verkiezingen van 2003, met een peiling op alle Vlaamse scholen. Voor mijn school specifiek bleek dat het Vlaams Blok won met maar liefst 37 of 38% Nadien werd er daar helemaal niet geheimzinnig over gedaan en hebben velen ook hun reden gegeven waarom ze voor het VB kiezen en meestal kwamen er toch hun veiligheids- en migrantenstandpunten bovendrijven. Waarmee ik natuurlijk niet wil zeggen dat deze peiling representatief is, maar zoals ik al zei, buiten dit forum moet ik nog altijd de eerste VB-kiezer tegenkomen die zegt dat hij op het VB stemt, in de eerste plaats voor het Vlaams nationalisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Wat is er nu eigenlijk gekomen van die klacht? |
|
![]() |
![]() |