![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
http://armoedetroef.web-log.nl/archief/14/02/2005 deekodiver http://deekodiver.skynetblogs.be |
|
![]() |
![]() |
#42 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Enerzijds klaagt u terecht over persoonlijke aanvallen, doch aan de andere kant werkt u de verspreiding ervan in de hand door ze te quoten en publiekelijk te commentariëren. Dit getuigt van weinig consequentie, en in voorkomend geval zal dan ook niet verder ingegrepen worden. Peter Johan |
|
![]() |
![]() |
#43 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ok, ik zal er rekening mee houden.
![]() Laatst gewijzigd door Cyberfreak : 18 maart 2005 om 17:59. |
![]() |
![]() |
#44 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik vind dat voorstel van Lano nog zo dwaas niet : een stukske bos waar niemand woont aan Brussel geven zodat Bruxelles aan de Wallonie grenst ? Als die bomen frankofoon worden zullen ze daar niet wakker van liggen. Een gefusionneerd Bruxelles/Brussels/Bruselas/Brüssel/Bruselo zal bovendien veel nutteloze echevins & bourgmestres verplichten een economisch meer renderende job te zoeken/uit te vinden
& dat zou jobs moeten scheppen. & Vanzellfsprekend kunnen we daar dan de splitsing van de BHV van verwachten. Op dezelfde ingeslagen weg kunnen we de neutrale zone van Neu Moresnet terug Esperantoland noemen en Baarle Hertog als propaganda voor een wedergeboorte van Europa aan Nederland geven... Ben ik nu een landverrader ?
#45 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
#46 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#47 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
#48 |
Europees Commissaris
|
![]() Dus als ik mijn huisje en tuintje zou verkopen moet ik goed controlleren of het wel aan het fameuze "eigen volk" gebeurd. Koopt Uzelf overigens "buitenlands" ?
Moet de vlaamse export dringend gestopt worden ? Mogen onze eigen Vlaamse genieën in het buitenland hun genialiteit en de producten ervan te gelde maken ? Moeten de vlaamse voetballers dringend terugkeren ? Moeten de succesvbolle waaslandse voetbalclubs hun afrikaanse spelers terug naar Afrika sturen ?
#49 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Maar in de faciliteitengemeenten zijn Vlamingen een bedreigde minderheid door de frans-brusselse inwijking. In die omstandigheden als Vlaming je huis of grond verkopen aan een niet-Vlaming is dus collaboratie met de bezetter.
![]() |
#50 |
Europees Commissaris
|
![]() Een groot gedeelte van die franstaligen kennen/leren Nederlands omdat zij zich ervan bewust zijn dat ze in Vlaanderen wonen, zoals omgekeerd Vlamingen die in Wallonië gaan wonen, zelfs in de "taalgrensgemeenten" zich ervan bewust zijn dat ze in Wallonië wonen en bijgevolg in hun relaties met de administratieve overheid de taal van Molière zullen moeten gebruiken. Wat zouden we mekaars gewesten nu gaan boycotten en
weigeren gronden te verkopen ? Waarom geen muur bouwen ? Je quote van A. Lincoln is wel grappig. Lincoln was toch die amerikaanse president die de splitsing en xenofobie bestreed ? Neem een andere politieke held die misschien passender is : M.Ghandi bv...
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest Laatst gewijzigd door 1handclapping : 18 maart 2005 om 22:15. |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ee omhooggevlogen tapijtenmarchandke met een vliegend tapijt... zo zou hij nog veel verder komen ! PVV of VLD het blijft de PEST VOOR VLAANDEREN !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
#53 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Nu dat je toch de kaart tegen de "volksverraders" trekt - wat is jouw bijdrage voor Vlaanderen al geweest in je leven? Het zal ook wel gene vette zijn zeker, zoals je "participatie" in dit forum. |
||
![]() |
![]() |
#54 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
De VS heeft zijn splitsing (van het Britse moederland) ongeveer 100 jaar voor Lincoln gekend. Lincoln was wél een nationalist die sterk geloofde in het één volk, één land principe.
![]() |
#55 |
Europees Commissaris
|
![]() 1861-1864 Amerikaanse Burgeroorlog
Oorzaken : 2de Industriële revolutie, waarbij het "Noorden" de slavernij wenste af te schaffen, het zuiden die wenste te behouden. Als kers op de taart was er toen in de U.S. een algemeen gevoel dat er kwestie was waar het Noorden en het Zuiden niet anders over dachten (vergelijk met de algemene idee in België de dag van vandaag). Xenofobie : Het geloof dat er "minder hoogstaande" menselijke rassen bestaan. De uitvlucht bij uitstek van de "Zuidelijken" om de slavernij te handhaven - het racisme dat oa. het geloof inhoudt dat negers en joden minderwaardige wezens zijn was tot onder Kennedy nog algemeen in "Zuidelijke " staten van de VS. Tot op dat ogenblik was er "segregatie" in de zuidelijke staten die zwarten o.m; verbood vooraan in het publiek transport te gaan zitten, gescheiden scholen in stand hield enz... Het afschaffen van de segregatie = apartheidwetten, heeft uiteindelijk tot het toekennen van politieke rechten aan het zwarte gedeelte van de bevolking geleid en een afkeer van racisme in de ganse Verenigde Staten en op zijn beurt heeft de economische druk van de Verenigde Staten en Europa geleid tot afschaffing van de "Apartheid" in zuid Afrika.. U begrijpt nu wellicht mijn verbazing dat een bewonderaar van Lincoln, die de pluralistische staat USA, waar er destijds 2 radikaal verschillende "volkeren" leefden als één staat in stand hield, nu voorstander is van een partij die een kleine staat in 2 wil verdelen...
#56 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ik heb nooit geprovoceerd, ik heb me gewoon aangepast aan het niveau van de startpost, toen was de bal al gekaatst. Als ik iemand verwijt mag je mij ook rapporteren, daar zijn de forumregels voor. ![]() En wat ik in mijn persoonlijke leefwereld doe zijn jouw zaken niet. ![]() |
|
![]() |