![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
Bekijk resultaten enquête: Wat is uw reactie op de N-VA beleidsdaden na één jaar regeren? | |||
Ik blijf N-VA'er ook al naaien ze me op zijn Belgisch in de boskes van Laeken |
![]() ![]() ![]() |
16 | 29,09% |
N-Va kan de pot op, ik laat niet met me solen |
![]() ![]() ![]() |
39 | 70,91% |
Aantal stemmers: 55. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#42 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
(Tegen mijn goesting, weliswaar).
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom? Omdat voor mij gelijkberechtiging en gehoorzaamheid aan de (grond)wet primeert boven mijn verzuchtingen naar een meer unitair België. Willen we de (con)federale staat behouden zoals ze is, dan behoort de grondwet gerespecteerd te worden en de kieskring gesplitst, opdat elke kandidaat dezelfde kansen zou genieten, en elke burger op dezelfde wijze kan stemmen, zij het slechts voor iemand van de taalgroep waartoe de kiesomschrijving behoort, zoals het in het grootste deel van België het geval is. Uiteraard zag ik liever het idee ingang vinden dat sommigen in de Standaard propageerden: voor iedereen (gelijkberechtiging) de mogelijkheid om in beide taalgroepen stemmen te ronselen en verkiesbaar te zijn. Dus opnieuw een beetje meer unitair. Waarom zou ik b.v. niet voor Walen mogen kiezen die me nu toch regeren, zonder dat ik er zeggingschap over heb? Ik word b.v. liever bestuurd door Reynders dan door pakweg de rattachist Van Cau. Waarom mag een Waal zijn stem en steun aan Frank Vandenbroucke niet geven i.p.v. aan een of andere fanatieke FDF'er? Kortom: ofwel wordt die handel 'ontvlechtend gefederaliseerd' ofwel wordt het kiesstelsel grondig herdacht, liefst met de mogelijkheid dat iedere Belg opnieuw op alle kandidaten zijn stem kan uitbrengen.
![]() |
![]() |
#44 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#45 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik kan echt begrijpen dat N-VA op verschillende punten aangevallen wordt maar over BHV vind ik dat echt zwak, zeker van Vlaams-nationalistische kant. Al ettelijke malen heb ik gevraagd hoe het Belang het dan zou doen en nog geen enkele keer heb ik een antwoord gehad. Veel verder dan "via stemming in het parlement" geraken de Belangers niets, daarbij vergetende dat het net dat is dat N-VA wil maar dat het er niet komt door VLD en SPA. Dus zou het Belang in de plaats van N-VA zijn zouden zij eveneens met dit probleem zitten. |
|
![]() |
![]() |
#46 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
hoe het Blok de kieskring BHV zou splitsen. Maar zoals verwacht blijft een ernstig antwoord uit. Al wat het Blok kan, en doet, is blaffen naar N-VA aangezien ze zelf geen alternatief heeft. |
|
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Blijkbaar lukt het niemand om BHV te splitsen omdat de VLD en de SP.a niet (meer) willen.
Nochtans was het een strikte voorwaarde voor de N-VA om in een regering te stappen. Ach ja, er waren ook nog die resoluties van het Vlaamse parlement... En ze dachten dat ze alle mogelijke garanties hadden gekregen om het doel te bereiken. Daar staan ze nu mooi met de broek op de enkels want van al die mooie beloften is er dus NIETS in huis gekomen. Wij staan erbij en kijken ernaar terwijl de N-VA hoog en droog zit en slikt...en slikt.....en slikt. Zoals voorspeld. Alle bedriegers samen in hetzelfde politieke bad om de federale regering toch maar te kunnen overeind houden. Echt iets om trots op te zijn. De oude VU had het niet beter gekunnen.
#48 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Met Vlaams-nationale groet Koen Vermant |
|
![]() |
![]() |
#49 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Met Vlaams-nationale groet Koen Vermant |
|
![]() |
![]() |
#50 |
Minister-President
|
![]() Ongelooflijk hoe men godsdienstkritiek als racisme durft catalogeren ... dan zijn al die papenvreters en loge broeders toch wel zeer grote racisten. Dewever zakt nog verder weg...
|
![]() |
![]() |
#51 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
het is misschien geen racisme in enge zin (<ras) maar alleszins een vrij grove veralgemening tav een godsdienst. en dat vonden nog wel mensen in uw partij gezien het geen partijstandpunt bleek...... als men dat al 'godsdienstkritiek' wil noemen, amai.
![]() |
#52 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Als het Vlaams Belang zich blijft opstellen als het achterlijke broertje in plaats van als een volwassen Vlaams-nationalistische partij moet ze niet verwachten dat we dat potje gedekt houden... |
|
![]() |
![]() |
#53 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zo bang dat het Vlaams sloopwerk de 'meerwaarde' van Taaie Flup, hoerenbok Albert en kwezel Fabi naar de vaantjes helpt? ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#55 | |
|
![]() Citaat:
De ene worden vervolgd, de andere niet, logisch? Nochtans vind ik de meeste christenen niet zo gevaarlijk en radicaal hoor... En wat een misplaatste pretentie om het Vlaams Belang achterlijk broertje te noemen. De n-va is godver een schijtpartij met een handvol leden, ze wegen NERGENS op politieke thema's en komen enkel in het nieuws met folietjes. En dan weer kakken op het belang die vijandig staat tav jullie zeker. Leer eerst uw plaats kennen!
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
M.a.w.: de realiteit is tot nader order Belgisch. Het zelfstandig Vlaanderen blijft fantasie en wishfull thinking van een minderheidsgroepje van misleide mensen, die geloven dat na secessie Bourgeois zich ontpopt tot een Sinterklaas met een zak vol halve auto's. Deze discussie werd gevoerd op: Good Morning Belgium De flaminganten zijn er al jankend weggelopen, en uit deernis laat ik het onderwerp zelf ook maar koud worden. ![]()
![]() |
![]() |
#57 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het enige dat me stoort is dat de meeste Belangers op dit forum 90% van het tijd hun pijlen op N-VA richten omtrent BHV terwijl ze dat beter zouden doen op VLD en SPA. Maar ik wacht met veel ongeduld op de regeringsdeelname van het Belang, dan kunnen ze zich ook eens bewijzen en hoeft het niet te blijven bij enkel kritiek. Of dat nu positief of negatief zal zijn laat ik aan de toekomst over. |
|
![]() |
![]() |
#58 | |
|
![]() Citaat:
Waar wordt er meer of opnieuw samengewerkt als 1 (niet als 2 die samen sterker staan, zoals het in de Vlaams-Waalse toekomst zal zijn)
![]() |
#59 |
Vreemdeling
|
![]() Buitenlandse handel is voor een stuk terug door belgie gerecupereerd...
|
![]() |
![]() |
#60 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |