Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 maart 2005, 11:45   #41
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
U bent snel tevreden. 85 % van de Vlamingen deelt uw mening niet...

Dat is onzin. De mensen willen momenteel wel meer bevoegdheden voor de deelstaten, maar zijn tégen de splitsing van België. Daar fietst u dan ook wijselijk omheen.

De peiling zegt ook nergens dat de sociale zekerheid dient gesplitst te worden. Dat is hetgeen u ervan maakt, omdat het in uw kraampje past.

Wat een gezever. Er bestaat wel degelijk een Belgisch gevoel, en die zit veel dieper geworteld dan hetgeen u hierboven in een paar woorden tracht uit te leggen. De Belgen zijn één familie. En dat de flaminganten niet met de franstaligen omkunnen, is hun probleem.

Dan bent u een anti-democraat, vermits u het resultaat van deze peiling opzij schuift. De Belgen willen geen splitsing van hun land, in patattenveld Vlaanderen enerzijds, patattenveld Wallonië anderzijds en eiland Brussel. Het gedachtegoed dat u vertegenwoordigt is overjaars, en dient uitgeroeid te worden. Wij moeten daarvoor op Europees niveau allianties sluiten met grootmachten. Een uiteenvalling van België zal een destabilisatie van de Europese Unie betekenen. Vermits de Belgen de visie van de flaminganten niet delen, wordt de sfeer alsmaar grimmiger, en dus ook gevaarlijker. Terroristische dreigingen worden nu meer en meer voelbaar. Daarom moeten we dringend met Europese grootmachten rond de tafel zitten, om voor eens en altijd komaf te maken met het bekrompen nationalisme. Het leger van die landen moet ook steeds paraat staan om de Belgen ter hulp te schieten.
Die zot gaat het leger er nog bij roepen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2005, 11:46   #42
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys
het kan moeilijk barbaarser zijn dan uw bubbelclubje, bovendien kan het flamingantisme niet middeleeuws zijn aangezien het principe van de volkssoevereiniteit maar vorm kreeg na de eerste wo onder druk van president wilson.

geen geweld veroorloofd in de strijd tegen de flaminganten? ik heb hier nochtans al andere dingen gelezen.... het oproepen tot repressies brengt in mijn gedachten toch geweld mee... alsook het executeren van collaborateurs 60 jaar na de oorlog zoals vloemans dat zou willen.
Ik kan uw denkpatroon echt niet volgen. Enerzijds stellen we vast dat de Vlamingen meer bevoegdheden willen overhevelen naar de gewesten. U concludeert daaruit dat de Belgische staat op dit moment slecht draait. Dus als er meer bevoegdheden zijn overgeheveld naar de gewesten, dan zal de tevredenheid onder de Vlamingen toenemen. Dan moet jij mij eens vertellen waarom 85 % van de Vlamingen op dit moment voor de onstaat België kiest, en later, na overheveling van meer bevoegdheden, niet meer.
Oud 21 maart 2005, 11:46   #43
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
Die zot gaat het leger er nog bij roepen.
Zoals ik zei: alle middelen zijn geoorloofd in de strijd tegen de antidemocraten.
Oud 21 maart 2005, 11:56   #44
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U bent snel tevreden. 85 % van de Vlamingen deelt uw mening niet...

Dat is onzin. De mensen willen momenteel wel meer bevoegdheden voor de deelstaten, maar zijn tégen de splitsing van België. Daar fietst u dan ook wijselijk omheen.

De peiling zegt ook nergens dat de sociale zekerheid dient gesplitst te worden. Dat is hetgeen u ervan maakt, omdat het in uw kraampje past.

Wat een gezever. Er bestaat wel degelijk een Belgisch gevoel, en die zit veel dieper geworteld dan hetgeen u hierboven in een paar woorden tracht uit te leggen. De Belgen zijn één familie. En dat de flaminganten niet met de franstaligen omkunnen, is hun probleem.

Dan bent u een anti-democraat, vermits u het resultaat van deze peiling opzij schuift. De Belgen willen geen splitsing van hun land, in patattenveld Vlaanderen enerzijds, patattenveld Wallonië anderzijds en eiland Brussel. Het gedachtegoed dat u vertegenwoordigt is overjaars, en dient uitgeroeid te worden. Wij moeten daarvoor op Europees niveau allianties sluiten met grootmachten. Een uiteenvalling van België zal een destabilisatie van de Europese Unie betekenen. Vermits de Belgen de visie van de flaminganten niet delen, wordt de sfeer alsmaar grimmiger, en dus ook gevaarlijker. Terroristische dreigingen worden nu meer en meer voelbaar. Daarom moeten we dringend met Europese grootmachten rond de tafel zitten, om voor eens en altijd komaf te maken met het bekrompen nationalisme. Het leger van die landen moet ook steeds paraat staan om de Belgen ter hulp te schieten.
1) verkeerd, 85% van de mensen deelt mijn mening niet volledig wat toch wel wat anders is dan dat ze ze volledig verwerpen. vergeet bijvoorbeeld niet dat er 15% mensen zijn die in deze peiling voor belgie zijn maar er toch geen graten in zien voor een vlaams nationalistische partij te stemmen. dat belgische gevoel kan bij deze mensen dan toch zo diep niet geworteld zitten.

2) ik fiets helemaal nergens omheen, ik toon in deze de inconsequentie van het volk aan. het ene leidt immers onvermijdelijk tot het andere..... het belgische niveau verder willen afbreken maar toch belgie willen behouden is quasi onmogelijk gezien de walen belgie onmiddellijk zullen opblazen eens de constructie voor hen geen voordelen meer inhoudt.

3) hier fietst u wel handig ergens omheen, indien de belgen 1 grote familie zijn waarom blijken de vlamingen dan zo weinig vertrouwen te hebben in het bestuur van die ene grote familie. bovendien zit dat belgie gevoel helemaal niet diep, integendeel zelfs. de meeste belgen weten weinig of niets van hetgeen er over de taalgrens gebeurd, dat wordt bewezen door zeer veel enquetes, bijvoorbeeld die enquete laatst die uitwees dat een zeer groot deel van de walen niet eens yves leterme kent. bovendien geven het overgrote deel van peilingen naar politieke meningen aan dat de walen diametraal tegenover de vlamingen staan. waar is dan dat belgische gevoel? op politiek vlak is het er overduidelijk niet, op sociaal vlak ook allerminst, juist : enkel nog op romantisch vlak.... vraag aan het grootste deel van diegenen die voor belgie stemden eens de simpele vraag "waarom" en de meesten kunnen niet 1 rationeel argument naar boven halen.

4) ik leg die meerderheid inderdaad naast mij neer omdat ik ervan overtuigd ben dat die meerderheid niet is wat ze lijkt. bovendien is ingaan tegen de meerderheid allerminst ondemocratisch, als men uw interpretatie van democratie moet volgen zou niemand dus nog een standpunt mogen innemen die tegen de meerderheid ingaat.

5) een uiteenvalling van belgie gaat de eu destabiliseren? bent u nu echt gek geworden, alsof belgie de sleutel tot de eu is waarmee alles staat of valt. bovendien bewijst u hier er wel zeer oude gedachten op na te houden, komaan zeg, komt u nu echt uit de tijd van het post napoleontisme waarin metternich aangesteld werd om alle nationalistische en liberaal gezinde revoluties gewapenderhand neer te slaan? maar in al uw furore over europese verdragen en legers vergeet u wel 1 ding : in 1830 bestonder er ook dergelijke verdragen en had men die gerespecteerd zou de belgische omwenteling al enkele dagen na zijn aanvang neergeslagen zijn, uw belgisch revolutionairen hebben veel geluk gehad dat er tijdens hun kleine opstand na dat operatje ook veel onlusten waren in polen waardoor de andere grootmachten verplicht waren de situatie in belgie oogluikend toe te staan.
muys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2005, 12:00   #45
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals ik zei: alle middelen zijn geoorloofd in de strijd tegen de antidemocraten.
... zelfs ondemocratische?
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2005, 12:00   #46
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan uw denkpatroon echt niet volgen. Enerzijds stellen we vast dat de Vlamingen meer bevoegdheden willen overhevelen naar de gewesten. U concludeert daaruit dat de Belgische staat op dit moment slecht draait. Dus als er meer bevoegdheden zijn overgeheveld naar de gewesten, dan zal de tevredenheid onder de Vlamingen toenemen. Dan moet jij mij eens vertellen waarom 85 % van de Vlamingen op dit moment voor de onstaat België kiest, en later, na overheveling van meer bevoegdheden, niet meer.
na het overhevelen van meer bevoegdheden zullen meer en meer vlamingen gaan beseffen dat de belgische constructie geen enkele meerwaarde biedt aan vlaanderen en zal dat cijfer drastisch dalen. ik ben er dan ook van overtuigd dat dat belgie gevoel bij de meeste mensen maar een zeer dun pelletje is dat gemakkelijk wordt afgewassen. zoals ik reeds zei : koekendoosromantiek, voetbal, tennis en fritten.
muys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2005, 12:00   #47
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Zeg Yann doe je er nu om of is je haat echt zo groot t.o.v. flaminganten?
Waarom zijn Vlaams-nationalisten antidemocraten als deze peiling toont dat de meerderheid van Vlaanderen voor het behoud van België is? Als ik nu jouw redenering volg is iedere politieke partij antidemocratisch, want er is niet één partij die een absolute meerderheid haalt. M.a.w., geen enkele partij vertolkt de stem van de meerderheid van het volk.
Vlaams-nationalisten zijn dus per definitie helemaal niet anti-democratisch, ze zouden dit enkel zijn als ze Vlaanderen daadwerkelijk afscheuren zonder de toestemming van het volk, en dat is nu niet het geval.

En wat zitten de BUB'ers weer te lullen met hun 85% of 90%? Die enquete toont duidelijk aan dat zeker al de meerderheid van de Vlamingen helemaal niet aan jullie kant staat, want jullie zijn niet voor meer defederalisatie, jullie willen het zelfs omdraaien. En ik vraag me af hoeveel van die 36% voor unitarisme is; dat zal ook wel niet de volle 36% zijn.

En nee, althans voor mij is deze enquete zeker geen nederlaag. Voor mij hoeft Vlaanderen niet onafhankelijk te zijn, ik geef er enkel om dat we een goed bestuursapparaat hebben, dat kan dus zowel een confederatie zijn als een onafhankelijk Vlaanderen. Dus voor mij is deze enquete een overwinning want zo te zien deelt de meerderheid van Vlaanderen mijn mening als het over decentralisatie gaat.
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2005, 12:10   #48
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
in het voordeel van de belgicisten? ik vind deze peiling persoonlijk prachtig voor het flamingantisme, maar in tegenstelling tot u zal ik deze stelling beargumenteren.

deze peiling bewijst duidelijk dat de bevolking meer vertrouwen heeft in de deelstaten als het op besturen aankomt dan in Belgie, ik ben ervan overtuigd dat dat 15 jaar geleden niet zo geweest zou zijn. dit wil zeggen dat de niet afhoudende informatiecampagnes en acties van het VB en de n-va wel degelijk helpen in het vlaamse bewustwordingsproces. volgens mij is de eerste stap in de legitimatie van de vlaamse onafhanklijkheidsstijd bij het volk gezet.

het verschil tussen beide cijfers duidt niet zozeer de liefde van het volk voor belgie aan, dan wel hun inconsequentie.het verder afbreken van de federale staat zal immers onafwendbaar leiden naar de splitsing van belgie want de walen zullen bijvoorbeeld nooit een splitsing van de sociale zekerheid aanvaarden. er is dus geen enkel rationeel argument om tegelijk de bevoegdheden verder te willen splitsen en toch nog belgie te willen behouden, en waneer we in het rationele niets vinden moeten we het maar in het irrationele gaan zoeken..... en daar hebben we het vlug gevonden....
het enige belgische gevoel dat bij de meeste mensen nog overblijft is voetbal, tennis en fritten... koekendoosromantiek dus

het is nu aan de vlaams nationalistische partijen om ook dat laatste restje belgie uit de geest van het volk te verwijderen zodat we deze onstaat eindelijk naar de geschiedenisboeken kunnen verwijzen
In deze analyse kan ik mij volledig in vinden.
Daarenboven is het zelfs niet imperatief om de Vlamingen te overtuigen om eindelijk een beetje fierheid voor zichzelf op te brengen maar is het voldoende om volgens de wil van de overgrote meerderheid van de Vlamingen op een democratische wijze bijvoorbeeld de SZ te splitsen.
Als dit het geval is zullen de Walen voor 100% als één man achter de splitsing van België staan (hetgeen ook hun democratisch recht is).
We hebben in die zin reeds één volksreferendum gehad en die was alles behalve onduidelijk.

Het enige wat de Vlaams Nationalisten dus moeten doen is de Vlaming voor de keuze te plaatsen en hem de vraag te stellen of hij de toekomst van zijn kinderen effectief met voorbedachten rade wil hypothekeren of kiezen voor het gezond verstand en een beetje verantwoordelijkheidszin.

Maar het allereerste wat wij moeten doen is de media met de VRT op kop depolitiseren en objectief maken.
Pas dan is enige beweging mogelijk bij de massa.

Natuurlijk zullen we dan te maken krijgen met de massa's bubbels die op ons zullen worden losgelaten... want:

Citaat:
Quote = Yann
Het gedachtegoed dat u vertegenwoordigt is overjaars, en dient uitgeroeid te worden.
Oud 21 maart 2005, 12:22   #49
Willem
Provinciaal Statenlid

Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Volgens een nieuwe opiniepeiling van La Libre Belgique, RTL en
DS zijn 85% van de Nederlandstalige Belgen tégen de splitsing van België.
2 maanden geleden: 95%
1 maand geleden: 90%
nu: 85%
over 1 maand: 80%
over 2 maand: 75%
over 3 maand: 70%
over 4 maand: 65%
over 5 maand: 60%
over 6 maand: 55%
over 7 maand: 50%
over 8 maand: 45%

België heeft dus nog maar 8 maanden te leven, volgens de trend van de cijfers die jullie altijd geven. Ofwel kloppen jullie cijfers niet
Oud 21 maart 2005, 12:33   #50
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Als die cijfers per 5 procent verspringen kan men al direct concluderen dat de steekproef uit 20 personen bestond. Heeeeeeel representatief.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2005, 12:49   #51
Willem
Provinciaal Statenlid

Willem's schermafbeelding

Standaard

Yann vertelt er uiteraard niet bij dat 64% van de Vlamingen vindt dat Vlaanderen meer bevoegdheden moet krijgen. Bye bye unitair België
Oud 21 maart 2005, 13:44   #52
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aanvankelijk was ik niet unitaristisch. Gezien de B.U.B. de enigste partij is, die opkomt voor de mening van 85 % van de landgenoten, heb ik het programma bestudeerd, en ben ik overtuigd unitarist geworden. Dat wil echter niet zeggen dat ik op latere datum mijn mening kan herzien, bv. wanneer het federalisme bewijst een goede staatsvorm te zijn.
De banvloek uitgesproken door "le Grand Chef et Président-Fondateur Hans I le Grand" hangt al boven uw hoofd. Geen verderfelijker ideologie dan federalisme in zijn doorluchtige ogen!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2005, 13:46   #53
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
5) een uiteenvalling van belgie gaat de eu destabiliseren? bent u nu echt gek geworden, alsof belgie de sleutel tot de eu is waarmee alles staat of valt. bovendien bewijst u hier er wel zeer oude gedachten op na te houden ...
Indien bubbel Yanns redenering correct mocht zijn, zou dit alleen maar aantonen dat de huidige EU geen interne eenheid, cohesie en echte structuur kent. Dan zou misschien inderdaad duidelijk worden dat bepaalde landen nog steeds de rechten van hun minderheden beperken en repressief tegenover hen optreden (denken we maar aan de Spaanse regering tegenover haar Baskische collega's, of de Franse regering tegenover het voorstel van de regionale overheden in Bretagne).
Oud 21 maart 2005, 14:40   #54
Menapius
Schepen

Menapius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Volgens een nieuwe opiniepeiling van La Libre Belgique, RTL en
DS zijn 85% van de Nederlandstalige Belgen tégen de splitsing van België. 90% van de Franstalige.

Dat is de bevestiging van een gelijkaardige enquête van 2004.

Het separatisme heeft dus echt geen toekomst !
Is deze opiniepeiling van hetzelfde allooi als die opiniepeilingen die aan elke verkiezing voorafgaan?
Menapius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2005, 14:43   #55
Avan
Burgemeester

Standaard

85 % van de Vlaamse bevolking dweept niet met de Vlaamse identiteit.

Je kunt die vaststelling naast je neerleggen en de andere werkelijkheid (maar ze willen wel meer bevoegdheden naar de streek) verkiezen, er een teken in zien dat de dingen nog zullen evolueren naar meer onafhankelijkheidsverlangen.

Maar naast zich neerleggen en interpreteren kan iedereen.

Bij voorbeeld : alle politici beweren dat de dingen beter zullen geregeld worden op regionaal niveau. Ik wil de dingen beter en geloof ze : dus regionaliseren.

Maar dat kan ook veranderen op de dag dat iemand durft zeggen wat ook waar is :
- sommige dingen waren beter toen ze nog federaal waren,

- waarschijnlijk is terugfederaliseren soms ook besparen,

-de belangrijkste redenen waarom de situatie niet is zoals we ze zouden willen hebben absoluut niets te maken met meer bevoegdheden aan onze eigen dirigenten. Zij kunnen niets veranderen aan vervuiling, ze staan machteloos tegenover werkloosheid, of ze nu Vlaams of Belgisch zijn. De heel kleine verschilletjes die ze zouden verwezenlijken zouden in feite niet veel opwegen tegenover de op een veel hoger niveau besloten evoluties.

Als er een peiling komt na die constatatie, wie weet wordt dan niet gevraagd naar minder regionalisatie.

Er zullen niet altijd zoveel burgers zijn die klakkeloos onnozelheden inslikken als :

Elk jaar verliest elk Vlaams gezin een auto aan onrechtvaardige solidariteit met Wallonië. Stop met die transfers en we zullen iedereen werk vershaffen, onze oudjes vertroetelen, de lucht schoner maken en in luilekkerland leven. De oplossing van alle leed is simpel : wij alleen en wat we zelf doen zal zoveel beter zijn.
Avan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2005, 14:57   #56
Menapius
Schepen

Menapius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat niet in de richting van een onafhankelijk Vlaanderen, vermits maar liefst 85 % tegen de splitsing van het land is. Het flamingantisme is een Middeleeuws, overjaars en barbaars gedachtengoed, dat slechts door een marginale minderheid van de Vlamingen verkondigd wordt. Mijn grootste doel is het verdelgen van deze denkvisie, met wortel en tak. In de strijd tegen de anti-democraten is elk middel veroorloofd, behalve dan geweld. En dan begrijpt u zeker dat het unitarisme het meest efficiënte middel is, om het flamingantisme aan te pakken.
Het is uw goed recht:
1) om te denken dat het flamingantisme een Middeleeuws, overjaars en barbaars gedachtengoed is;
2) deze denkwijze (of visie) met wortel en tak te willen verdelgen. Met dank voor het feit dat u dit op geweldloze wijze wil doen.
3) om te denken dat unitarisme het meest efficiente middel is om dit te verwijzenlijken.

Maar uw stelling dat alle flaminganten anti-democraten zijn is op zijn minst een veralgemening en m.a.w. incorrect.
Ik ben flamingant en democraat, daar ik ijver voor een Vlaamse republiek, door Vlamingen proberen te overtuigen van mijn denkwijze. Zolang ik tot een minderheid behoor die een splitsing van Belgie wil, leg ik me erbij neer dat Belgie bestaat. Dat is nu eenmaal democratie in werking. Maar als de dag aanbreekt dat een meerderheid van Vlamingen voor de opslitsing is, dan ben ik eens benieuwd of u dan ook nog de spelregels van de democratie zult respecteren.
Menapius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2005, 15:20   #57
CHW
Burgemeester

CHW's schermafbeelding

Standaard

Heb het eens uitgeteld en wat stel ik vast? Als je alle Belgen samentelt die volgens deze peiling meer bevoegdheden willen voor de regio's dan zijn die in de meerderheid. Mag ik nu veronderstellen dat de Belgen gewonnen zijn voor het confederaal model? Ik zou daar alvast kunnen mee leven. Laat maar komen, het referendum over confederalisme.

Laatst gewijzigd door CHW : 21 maart 2005 om 15:21.
CHW is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2005, 15:32   #58
Public energy
Provinciaal Statenlid

Public energy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avan
[font=Arial][font=Verdana]Foute besluittrekking, een grote meerderheid van de Vlamingen dweept inderdaad niet met het seperatisme, maar talloze peilingen hebben wél aangetoond dat de meerderheid van de Vlamingen het Vlaamse component van hun nationaliteit even belangrijk of belangrijker vindt dan het Belgische.[/font] [/font]
Public energy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2005, 15:49   #59
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De opiniepeiling waarnaar u verwijst had niets met een bevraging rond identiteit te maken, maar wel met de vraag of de ondervraagden de Belgische staat behouden willen zien.

Ook zit u fout wanneer u stelt dat "80% van de Vlaamse bevolking...". De Vlaamse bevolking werd niet ondervraagd, alleen maar een beperkt aantal mensen.
Oud 21 maart 2005, 15:50   #60
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar dat kan ook veranderen op de dag dat iemand durft zeggen wat ook waar is :
- sommige dingen waren beter toen ze nog federaal waren ...
Waaraan had u bij die stelling wel gedacht? Wat was er dus zoveel beter beheerd of uitgewerkt onder unitaire voogdij?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be