![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
|
![]() Citaat:
het was een antwoord op een vraag die met adoptie niks te maken heeft. Het is idd schrijnend dat het ongeboren kind niet als betrokken partij wordt erkend maar in het geval van adoptie is het kind er al en dus zowieso betrokken. wat raf hier zegt Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 23 maart 2005 om 15:03. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
|
![]() er zijn ook HEEL VEEL hetero s die een kind als een object zien
en er zullen ongetwijfeld veel holebi s zijn die dat niet doen maar de praktijk van het draagmoederschap impliceert dat je het kind als een object ziet. bij adoptie niet je neemt de hoede over een ouderloos kind en dat is altijd prijzenswaardig voor zowel heteros of holebis deze kwestie heeft voor mij dan eigenlijk ook niks te maken met de seksuele geaardheid van de ouders het belang van de ouders is namelijk inferieur.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 23 maart 2005 om 15:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
|
![]() Ken je nog de zinsnede
REDDEN WIE ZICH REDDEN KAN en vervolgens VROUWEN EN KINDEREN EERST moeten we daar nu verdomme echt over twisten. stel je voor zeg..
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 23 maart 2005 om 15:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik vind draagmoederschap bijzonder onethisch, een mens kan niet tegen betaling gefokt worden.
Het is best mogelijk dat een draagmoeder aanvankelijk zelfs de intentie heeft om iemand onbaatzuchtig te helpen maar gaande weg kan er een band groeien met het ongeboren kind. Iets dat een volkomen natuurlijke zaak is. Een contract is ondergeschikt daaraan. Bovendien verblijven er genoeg kinderen in instellingen die maar wat graag goede ouders zouden hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#56 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#57 |
|
![]() alleens gehoord van natuurrecht.
Toen ik moraalfilosofie studeerde was dat een vak
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik heb hier nog geen enkel argument gelezen van de hand van jan hyoens eigenlijk... Alleen maar wat wilde en slecht onderbouwde stellingen...
Daarom even een vraagje: jan, heb jij wetenschappelijk bewijsmateriaal dat een adoptiemoeder/vader haar/zijn kind slechter zal behandelen dan een natuurlijke moeder? Dat het niet zo simpel is voor de draagmoeder lijkt mij evident, maar het is dan ook geen beslissing die je zomaar in 1-2-3 moet nemen. Als je denkt dat de persoon voor wie je de baby op de wereld zet het waard is, dan zie ik geen enkel argument dat je hier tegen kunt inbrengen. (Ik voel de kamelenpis al in mij opkomen. )
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Natuurrecht, neen, daar heb ik nog nooit van gehoord. Het zou me trouwens verbazen als de natuur "rechten" toekent. Eerder omgekeerd, als je het mij vraagt: de natuur is bijzonder wreed, en schakelt onverbiddelijk degene uit die zich het minst kan verdedigen.
Bij mijn weten zijn wij ook allen onderdeel van de natuur, en is alles wat we doen dan ook per definitie "natuurlijk".
![]() |
#60 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Probleem met een Hyoens-discussie is dat ons aller Jan er meestal doorheen wandelt als een olifant in een porceleinwinkel.
Naast het voorbeeld van Recht van Antwoord, zat Vankrunkelsven enkele weken geleden immers in Terzake, waar wél een goed gelukt "experiment" met een draagmoeder werd beschreven. Als ik me niet vergis was de draagmoeder een zus van de degene die het kind uiteindelijk als moeder ging verzorgen. Het is dus zeker niet onmogelijk, en ik kan me voorstellen dat sommige koppels dit inderdaad zien als "de laatste kans". Als we de discussie echter zwart-wit gaan blijven voeren, tja, daar wordt volgens mij niemand beter van. Wat ik wél betwijfel, is of er ooit een sluitende juridische procedure voor dit soort zaken kan opgesteld worden.