Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 maart 2005, 14:53   #41
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Zigeuners in Oost Europa worden honderd keer slechter behandeld en die landen worden wel toegelaten. Waarom gaat niemand daarover klagen? Waarom zie ik niet honderd topics over onderdrukte zigeuners? Jullie zijn net zo hypocriet als die politici.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2005, 15:11   #42
styllo_ben
Minister-President

styllo_ben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
Zigeuners in Oost Europa worden honderd keer slechter behandeld en die landen worden wel toegelaten. Waarom gaat niemand daarover klagen? Waarom zie ik niet honderd topics over onderdrukte zigeuners? Jullie zijn net zo hypocriet als die politici.
Niemand beweert dat ze in Oost-Europa engeltjes zijn, maar als jij beweert dat ze in Oost-Europa op een structurele en georganiseerde manier zoals in Turkije de mensenrechten met de voeten treden, ga je compleet de mist in.

Oost-Europa is niet te vergelijken met Turkije.

Maar het gaat hier om die jongens en de onpassende reacties van het Turkse establishement. Weet ge nog, toen in Irak 9 Turkse soldaten door Amerikaanse soldaten opgepakt en met een zak over hun hoofd afgevoerd werden... zelfs toen waren de reacties niet zo fel en wijdverbreid. Nu enkele jongetjes een beetje onvoorzichtig geweest zijn met een vlag, staat gans Turkije op zijn kop.
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2005, 15:28   #43
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Jongetjes vertrappelen een vlag en gans Turkije ontploft!!!

Nu die daad zegt wel natuurlijk iets over de jongens zelf, maar wat daarna komt, wat zegt dit over Turkije?

Waarom die totaal verkrampte reactie?
Iedereen die op tv kwam in Turkije heeft de daden van die jongens veroordeeld. Oké, goed, er kan sprake zijn van verontwaardiging. Maar waarom durft niemand in Turkije het optreden tegen die jongens te veroordelen?

Ik zal zeggen waarom niet: de eerste reactie kwam van het leger, en wie in godsnaam durft het tegen de mening van het leger in te gaan? Het was trouwens ook zo dat de reacties na die van de generaals kwamen. Laat staan protesteren, ze voelen zich zelfs verplicht om het leger gelijk te geven, zelfs stilzwijgende veroordeling kon niet. Na de generaals haastten de politici zich om op tv te komen en de jongens te veroordelen. Ze moesten maar eens durven de militairen niet gelijk te geven...

Laatst gewijzigd door styllo_ben : 24 maart 2005 om 15:29.
Oud 24 maart 2005, 15:40   #44
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EL TURCO
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben
Al hadden ze die vlag[size=3] in brand gestoken[/size]...dit kan niet, niet
Dan hadden die kinderen geen ouders, geen familieleden en geen soortgenoten meer.
Dus voor een vertrappelde vlag ben je bereid miljoenen mensen op te offeren!!!
Waw, zo'n uitspraak in de 21ste eeuw!!! Hoe is het mogelijk!
Oud 24 maart 2005, 15:54   #45
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niemand beweert dat ze in Oost-Europa engeltjes zijn, maar als jij beweert dat ze in Oost-Europa op een structurele en georganiseerde manier zoals in Turkije de mensenrechten met de voeten treden, ga je compleet de mist in.

Oost-Europa is niet te vergelijken met Turkije.
Ga dat maar tegen de zigeuners zeggen die in sommige gebieden met totale werkloosheid te maken hebben. Ga dat maar tegen de zigeuners zeggen die geen toegang krijgen tot normaal onderwijs of tot normale huisvesting. Ga dat maar zeggen tegen de zigeuners die systematisch in elkaar geslagen worden door agenten waarbij die agenten niet eens veroordeeld worden. Pure hypocrisie mijn beste vriend.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2005, 16:31   #46
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
[size=6]Ik spuw op die Turkse vlag!!![/size]
Ik kan hier gerust zoiets schrijven zonder dat ik moet vrezend dat de moderators dit gaan verwijderen en mij voorgoed gaan verbannen van politics.be

Geen haar op mijn kop dat denkt hetzelfde te doen in Turkije. In Turkije komt de politie je uit je bed halen, als ze al komen..want in zo gevallen komen meestal de para-militairen...

Als Turkije een democratie is, hoe komt het dan dat ik zoiets hier kan zeggen en in Turkije niet?

Is er iets mis met België of met Turkije?
Oud 24 maart 2005, 16:35   #47
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
Pure hypocrisie mijn beste vriend.
Pure ontwijking mijn beste vriend. Het feit dat er in Oost-Europa krapuleuze praktijken bestaan heeft NIKS te maken met het feit dat er in Turkije nog zo'n fascistische, onderdrukkende gang van zaken bestaat.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2005, 17:01   #48
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Als Turkije een democratie is, hoe komt het dan dat ik zoiets hier kan zeggen en in Turkije niet?

Is er iets mis met België of met Turkije?
De Turkse democratie!
Willen bepaalde Turken (ik dacht aan de soort van El Turco) mij eens uitleggen wat zij verstaan onder westerse democratie en dit eens vergelijken met de Turkse democratie.

en dan mijn vragen beantwoorden:
1) zouden die jongens in België opgepakt worden door anti-terreur commando's terwijl ze op school zaten.
2) zou dit gebeuren zonder dat de ouders en de schooldirectie op de hoogte gebracht worden.
3) zouden hier de militairen en politici, voordat er een vonnis van een rechter uitgsproken wordt, de jongens al publiekelijk veroordelen.
Oud 24 maart 2005, 17:20   #49
Cyberfreak
Provinciaal Statenlid

Standaard

Hier laten ze zelfs kinderverkrachters lopen omdat de instellingen volzitten.
Cyberfreak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2005, 17:25   #50
JusticeLover
Banneling

JusticeLover's schermafbeelding

Standaard

Ik zou op alles willen rageren maar misschien is eerst voorbeeld van je post zien. Quoten werkt dus niet Ik ben nu aant scrollen om te zien wat je heeft geschreven....

Goedkope praat

Illegale vlag dan.

Naar Guantanamo Bay sturen, éh.

Ik ben een Belg. Je moet me zien als iemand die liefde heeft voor Turkije.

Lijkt me logisch.

Het zijn twee verschillende situaties. In België kennen ze geen terroristen.

Maar wat is dat nu voor een zever. Ik respecteer de Koerden wel hoor. Ik heb Koerdische maten zelfs. Die haten meer alls mij van PKK en diens sympathisanten.

Wel laat dat maar een verassing zijn, éh.
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2005, 18:48   #51
Ganchelkas
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
De Turkse democratie!
Willen bepaalde Turken (ik dacht aan de soort van El Turco) mij eens uitleggen wat zij verstaan onder westerse democratie en dit eens vergelijken met de Turkse democratie.
Je moet het begrip 'westerse' democratie nu ook niet te ruim interpreteren. Ik herinner me een gelijkaardig incident in de VS. Een jongetje (ik denk dat hij nog geen 12 jaar was) had op school een anti-Bush tekening gemaakt, hij werd door de FBI opgepakt en meer dan 2 uur ondervraagd.
Oud 24 maart 2005, 19:02   #52
de roenekes
Provinciaal Statenlid

de roenekes's schermafbeelding

Standaard

Aha, thuis heb ik zo'n rolletje wcpapier met de vlag v.d. U.S.A., foto's van Bush etc... Lekker mijn kont afvegen...
[b]DRİNGEND GEZOCHT: WEET ER İEMAND WAAR ZE ER ZO'N MET DE TURKSE VLAG OP VERKOPEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11
de roenekes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2005, 19:55   #53
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Je moet het begrip 'westerse' democratie nu ook niet te ruim interpreteren. Ik herinner me een gelijkaardig incident in de VS. Een jongetje (ik denk dat hij nog geen 12 jaar was) had op school een anti-Bush tekening gemaakt, hij werd door de FBI opgepakt en meer dan 2 uur ondervraagd.
Gisteren is er een demonstratie uiteengeslagen door de franse politie.
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2005, 20:40   #54
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
Gisteren is er een demonstratie uiteengeslagen door de franse politie.
Van kinderen [size=7]?[/size]
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2005, 20:45   #55
Judge
Burgemeester

Standaard

Mbt to de Bush-stickers
Artikel 1 van de wet van 20 december 1852 luidt:
Al wie, door welke schriften, drukwerken, prenten of zinnebeelden ook, die aangeslagen, rondgedeeld of verkocht, te koop of voor de oogen van het publiek ten toon gesteld worden, zich schuldig maakt aan beleediging van den persoon van vorsten of hoofden van vreemde Staatsbesturen, of hun gezag kwaadwillig aanrandt, wordt gestraft met gevangenisstraf van drie maanden tot twee jaar en met geldboete van 100 frank tot 2,000 frank.
In het geval van herhaling, voorzien door artikel 58 van het Strafwetboek, kan de schuldige bovendien, ontzet worden van de uitoefening van alle of van een gedeelte van de in artikel 42 van het Strafwetboek vermelde rechten gedurende ten minste twee en ten hoogste vijf jaar.

Destijds ingevoerd om gevluchte Franse revolutionairen die de de Franse Koning wilden beledigen te weren... maar nog steeds toepasbaar (in principe).

Turkije is duidelijk nog niet klaar voor toetreding. Nog veel werk dus... . Maar volgens mij is het ooit wel mogelijk en ondertussen is het een uitstekend drukkingsmiddel om de situatie van Turken en Koerden te verbeteren.

Laatst gewijzigd door Judge : 24 maart 2005 om 20:45.
Judge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2005, 20:46   #56
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Van kinderen
Nee
Oud 24 maart 2005, 20:47   #57
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Turkije is duidelijk nog niet klaar voor toetreding. Nog veel werk dus... . Maar volgens mij is het ooit wel mogelijk en ondertussen is het een uitstekend drukkingsmiddel om de situatie van Turken en Koerden te verbeteren.
Ik ben het volledig met je eens.
Oud 24 maart 2005, 20:50   #58
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
Nee
Waarom vermeldt U het dan, Sinan?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2005, 20:52   #59
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom vermeldt U het dan, Sinan?
Aangezien elke demonstratie in Turkije ook zo interessant is, dacht ik dat de mensen ook interesse zouden tonen voor demonstraties in Frankrijk.
Oud 24 maart 2005, 20:53   #60
Dark Soho
Schepen

Dark Soho's schermafbeelding

Standaard

Ze zouden beter al die vlaggen en landen en nationaliteiten afschaffen en de wereld in mooie vierhoeken verdelen van allemaal dezelfde grootte en dat enkel en alleen om het nodige bestuur mogelijk te maken.
Dark Soho is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be