![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Minister-President
|
![]() Zigeuners in Oost Europa worden honderd keer slechter behandeld en die landen worden wel toegelaten. Waarom gaat niemand daarover klagen? Waarom zie ik niet honderd topics over onderdrukte zigeuners? Jullie zijn net zo hypocriet als die politici.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Oost-Europa is niet te vergelijken met Turkije. Maar het gaat hier om die jongens en de onpassende reacties van het Turkse establishement. Weet ge nog, toen in Irak 9 Turkse soldaten door Amerikaanse soldaten opgepakt en met een zak over hun hoofd afgevoerd werden... zelfs toen waren de reacties niet zo fel en wijdverbreid. Nu enkele jongetjes een beetje onvoorzichtig geweest zijn met een vlag, staat gans Turkije op zijn kop. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Minister-President
|
![]() Jongetjes vertrappelen een vlag en gans Turkije ontploft!!!
Nu die daad zegt wel natuurlijk iets over de jongens zelf, maar wat daarna komt, wat zegt dit over Turkije? Waarom die totaal verkrampte reactie? Iedereen die op tv kwam in Turkije heeft de daden van die jongens veroordeeld. Oké, goed, er kan sprake zijn van verontwaardiging. Maar waarom durft niemand in Turkije het optreden tegen die jongens te veroordelen? Ik zal zeggen waarom niet: de eerste reactie kwam van het leger, en wie in godsnaam durft het tegen de mening van het leger in te gaan? Het was trouwens ook zo dat de reacties na die van de generaals kwamen. Laat staan protesteren, ze voelen zich zelfs verplicht om het leger gelijk te geven, zelfs stilzwijgende veroordeling kon niet. Na de generaals haastten de politici zich om op tv te komen en de jongens te veroordelen. Ze moesten maar eens durven de militairen niet gelijk te geven... Laatst gewijzigd door styllo_ben : 24 maart 2005 om 15:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Waw, zo'n uitspraak in de 21ste eeuw!!! Hoe is het mogelijk! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Geen haar op mijn kop dat denkt hetzelfde te doen in Turkije. In Turkije komt de politie je uit je bed halen, als ze al komen..want in zo gevallen komen meestal de para-militairen... Als Turkije een democratie is, hoe komt het dan dat ik zoiets hier kan zeggen en in Turkije niet? Is er iets mis met België of met Turkije? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Willen bepaalde Turken (ik dacht aan de soort van El Turco) mij eens uitleggen wat zij verstaan onder westerse democratie en dit eens vergelijken met de Turkse democratie. en dan mijn vragen beantwoorden: 1) zouden die jongens in België opgepakt worden door anti-terreur commando's terwijl ze op school zaten. 2) zou dit gebeuren zonder dat de ouders en de schooldirectie op de hoogte gebracht worden. 3) zouden hier de militairen en politici, voordat er een vonnis van een rechter uitgsproken wordt, de jongens al publiekelijk veroordelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Hier laten ze zelfs kinderverkrachters lopen omdat de instellingen volzitten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() Ik zou op alles willen rageren maar misschien is eerst voorbeeld van je post zien. Quoten werkt dus niet
![]() Goedkope praat Illegale vlag dan. Naar Guantanamo Bay sturen, éh. Ik ben een Belg. Je moet me zien als iemand die liefde heeft voor Turkije. Lijkt me logisch. Het zijn twee verschillende situaties. In België kennen ze geen terroristen. Maar wat is dat nu voor een zever. Ik respecteer de Koerden wel hoor. Ik heb Koerdische maten zelfs. Die haten meer alls mij van PKK en diens sympathisanten. Wel laat dat maar een verassing zijn, éh. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#52 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Aha, thuis heb ik zo'n rolletje wcpapier met de vlag v.d. U.S.A., foto's van Bush etc... Lekker mijn kont afvegen...
[b]DRİNGEND GEZOCHT: WEET ER İEMAND WAAR ZE ER ZO'N MET DE TURKSE VLAG OP VERKOPEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11 |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Burgemeester
|
![]() Mbt to de Bush-stickers
Artikel 1 van de wet van 20 december 1852 luidt: Al wie, door welke schriften, drukwerken, prenten of zinnebeelden ook, die aangeslagen, rondgedeeld of verkocht, te koop of voor de oogen van het publiek ten toon gesteld worden, zich schuldig maakt aan beleediging van den persoon van vorsten of hoofden van vreemde Staatsbesturen, of hun gezag kwaadwillig aanrandt, wordt gestraft met gevangenisstraf van drie maanden tot twee jaar en met geldboete van 100 frank tot 2,000 frank. In het geval van herhaling, voorzien door artikel 58 van het Strafwetboek, kan de schuldige bovendien, ontzet worden van de uitoefening van alle of van een gedeelte van de in artikel 42 van het Strafwetboek vermelde rechten gedurende ten minste twee en ten hoogste vijf jaar. Destijds ingevoerd om gevluchte Franse revolutionairen die de de Franse Koning wilden beledigen te weren... maar nog steeds toepasbaar (in principe). Turkije is duidelijk nog niet klaar voor toetreding. Nog veel werk dus... . Maar volgens mij is het ooit wel mogelijk en ondertussen is het een uitstekend drukkingsmiddel om de situatie van Turken en Koerden te verbeteren.
"De visionairen van vandaag zijn de realisten van morgen." H. Kohl Laatst gewijzigd door Judge : 24 maart 2005 om 20:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Schepen
|
![]() Ze zouden beter al die vlaggen en landen en nationaliteiten afschaffen en de wereld in mooie vierhoeken verdelen van allemaal dezelfde grootte en dat enkel en alleen om het nodige bestuur mogelijk te maken.
|
![]() |
![]() |