![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Heeft een kind recht op een moederfiguur ? sorry dat ik het 2 keer moet vragen. | |||
een kind heeft recht op een moeder (en dus ook een moederfiguur) en ik ben geen VB'er |
![]() ![]() ![]() |
17 | 36,17% |
een kind heeft recht op een moeder (en dus ook een moederfiguur) en ik ben wel VB'er |
![]() ![]() ![]() |
11 | 23,40% |
een kind heeft geen recht op een moeder, wel op een moederfiguur en ik ben geen VB'er |
![]() ![]() ![]() |
5 | 10,64% |
een kind heeft geen recht op een moeder, wel op een moederfiguur en ik ben wel VB'er |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
een kind heeft geen recht hierop, op geen van beide en ik ben geen VB'er |
![]() ![]() ![]() |
8 | 17,02% |
een kind heeft geen recht hierop, op geen van beide en ik ben wel VB'er |
![]() ![]() ![]() |
3 | 6,38% |
ik heb geen mening, en ik ben geen VB'er |
![]() ![]() ![]() |
2 | 4,26% |
ik heb geen mening, en ik ben wel VB'er |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,13% |
Aantal stemmers: 47. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Amen
![]()
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() denk ik er ook van.
mvg.melf |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Sorry, Rafke, kon 't niet laten... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() melf, in plaats van te neuten omdat raf niet antwoordt kan je mss ook zelf reageren op de argumenten van anderen hier op de eerste pagina. ik begin bijna te denken dat je enkel oog hebt voor ons rafke. wat dan wel weer begrijpbaar is natuurlijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() hmmm dat zal dan aan mij liggen, kan je even zeggen op welke opmerkingen ik vergeten ben te reageren ?
toch niet de vraag of ik van een dak gevallen ben ? ik dacht overal wel op geantwoord te hebben (sorry als dat niet zo is) mvg.melf |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() dit ben ik idd vergeten :
Citaat:
Dat zou wel een kleine 64 keuzemogelijkheden geven ... is wel wat veel ... moet ik peilen naar alle politieke partijen ? mvg.melf ps. ik ben niet van een dak gevallen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
|
![]() Citaat:
en http://forum.politics.be/showpost.ph...9&postcount=20 en aub, start geen nieuwe poll over dit onderwerp hé. er lopen nu al te veel threads hierover. polls op dit forum zijn trouwens toch steeds waardeloos. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
Banneling
|
![]() de eerste heb ik wel op gereageerd,
Citaat:
(zie elders veel uitgebreider - ik denk in die andere poll) Citaat:
Neem even het homohuwelijk : toen de holebi's dit wilden WISTEN ze dat ze negatieve kritiek over zich heen gingen krijgen, ze zetten echter toch door omdat ze dat ervoor over hadden, En toen kwamen er als het ware enkele pioniers (de eerste huwelijken) en dat was hun goed recht. Maar door dit te doen zetten ze zichzelf erg duidelijk in de kijker. Zij kozen om zelf een statement te maken. (en de eventuele negatieve kritiek over zich te krijgen) neem nu even het adoptierecht : eigenlijk wel vergelijkbaar De holebi's willen hier ook een symbooldossier van maken met "pioniers" die het als eerste zouden moeten doen ergens in de toekomst. Ze weten ook op voorhand dat er negatieve reacties van gaan komen, in het geval van het huwelijk kozen ze voor zichzelf de moeilijk weg, meestal waren dit ook mensen die vrij mondig en kritiekbestendig waren en ZELF (figuurlijk) op de barricade gingen staan. Maar ingeval van adoptie is dat verkeerd, immers de 2 homo's die de "trendsetter" zullen zijn gaan bakken kritiek over zich heen krijgen (wat ze ervoor over hebben), maar ze gaan OOK een kind dat daar niet voor koos (en misschien niet even weerbaar is) mee op de barricade zetten. Net omdat het zo'n symbooldossier is vind ik dat verkeerd. Kinderen gebruiken in een symboolstrijd is ALTIJD verkeerd. Ze kozen er niet voor maar gaan wel hun hele jeugd nagewezen worden. over die kritiek an sich uiteraard is kan je zeggen "het is een non argument". Dan zeg je eigenlijk (verbeter als ik me vergis) "ja het is een reden, maar zou er eigenlijk geen mogen zijn". En ik geef u daar gelijk in. Maar tegelijk moet je er rekening mee houden dat het wel realiteit is. "dat is geen argument" maar het is wel realiteit, en als je met die realiteit zelfs geen rekening houdt dan ben je zelf ten dele verantwoordelijk voor voor het feit dat je "kinderen" meer gepest gaan worden dan anderen, je WIST dat het hen ging overkomen en TOCH liet je dit toe. En ik weet het, dat is waarschijnlijk niet eerlijk, maar het is wel de realiteit. Je kan daar dan op zeggen "ouders moeten kinderen leren dat pesten niet mag", maar effe eerlijk, pesten op school komt al enorm lang voor, denk je dat ouders dat niet allang proberen te doen ? uiteraard is pesten verkeerd maar je KAN dat niet zomaar even oplossen door te "leren dat het niet mag" Kinderen gebruiken als symbolen is verkeerd. Vecht je eigen strijd, zonder daarvoor kinderen voor je kar te spannen. Voor homohuwelijk kan je zeggen "we trouwen en dwingen het af" en ok dat mag en kan, maar voor adoptie dezelfde methode gebruiken is verkeerd. Eigenlijk zou je voor die adoptie niet mogen zeggen "we willen het er nu al doorkrijgen en forceren het zaakje maar" redelijker en in het belang van kinderen zou zijn "we wachten tot de maatschappelijke aanvaarding wat groter is" (omdat DAN het pestgedrag van andere kinderen ook zal afnemen) Nogmaals, want dit vind ik belangrijk : iedereen mag voor mijn part zichzelf in gelijk welke symboolstrijd werpen, en het zichzelf moeilijker maken dan in feite nodig is, maar ANDEREN mee in dat bootje trekken voor je eigen principes/belang is verkeerd. mvg.melf Laatst gewijzigd door Melf : 31 maart 2005 om 01:58. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zou in dit geval zeker NIET pleiten om die kleine daar weg te halen. ik durf wel sterk te betwijfelen of een ander man dan de echte vader de rol van moederfiguur zou kunnen spelen indien nodig, dat betwijfel ik sterk, en daarom vind ik het geen goed idee om kleine kinderen te laten adopteren door pakweg 2 homo's. mvg.melf Laatst gewijzigd door Melf : 31 maart 2005 om 01:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
serieus nu: kinderen zullen altijd een reden vinden om anderen te pesten: ofwel de dikke, ofwel die met het brilletje, ofwel de lange, ofwel die met de lelijke kleren, ofwel die rare,... al wat een beetje anders is kan een aanleiding geven tot pesten. essentieel is echter het karakter van de pester en de gepeste. er zijn namelijk ook kinderen die dik of lang zijn, een brilletje hebben,... die niet gepest worden. zoals al gezegd, je moet je kinderen weerbaar maken, en dan zullen ze niet het slachtofer worden van systematisch pestgedrag. Citaat:
Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() dat was geen pleidooi tegen homohuwelijk
ik wilde enkel een vergelijking doortrekken mvg.melf |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
mvg.melf |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
mvg.melf |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
moest 1 losse hetero man adoptie willen was ik er even tegen. mvg.melf |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() erg he ?
eigenlijk is het idd beter om alle adoptie door singles te verbieden, (tenzij die familie zijn dmv bloedband met de kleine) maar ja, dat is ook al geen argument pro homoadoptie he ? mvg.melf Laatst gewijzigd door Melf : 1 april 2005 om 11:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |